Vihaan työpaikkaani! Aion irtisanoutua.
Kuinka monella muulla on vastaava ajatus työnsä suhteen? Aion irtisanoa itseni työstäni vaikken uutta työtä lähiaikoina löytäisi.
Työ on ihan kamalaa ja työpaikalla kiusataan. En pysty enää jatkamaan siellä. Lopetan vaikka työkkäri lätkäisisi minua karenssilla lääkärin lausunnoista huolimatta.
Kommentit (36)
Mäkin lähdin ilmapiiriongelmien vuoksi mutta seuraavassa paikassa jouduinkin suoranaisesti kiusatuksi. Nyt mietin jaksanko muka vuoden loppuun, vai lähdenkö heti. Joka aamu ahdistaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysin kommentti niin totta! Mulla osa-aikatyö ja soviteltu päiväraha, teen työtä vaihtuvasti n 15-20 tuntia viikossa, palkan ja sovitellun päivärahan kanssa käteen jää n 1300 euroa kuukaudessa, ihan mahtavaa! Paljon vapaa-aikaa ja vähän työtä! Tämä sopii mulle hyvin!
Ei voi pitää paikkaansa enää siinä vaiheessa kun putoat kelan rahoille?
Kas kun ei putoa.Työssäoloehto täyttyy noinkin ja ansiosidonnainen jatkuu.
Itse kärvistelen kesän loppuun ja sitten loppuu työsopimus. Sitten liiton rahoille vähäksi aikaa.. tai pidemmäksikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viimeiset 5kk ollut mietteissä pitäisikö vaan luovuttaa nykyisessä paikassa. 0 perehdytys, teen mielestäni kaikkeni, olen sanonut etten pärjää-jaksa-osaa. Olen käynyt työterveydessä. Ala on minulle oikea, mutta vastavalmistuneena en varmaan saa mistään parempaakaan. Ihan loppu
Kuin omalta näppäimistöltäni. Tähän päälle vielä se, että esimies kiusaa. Olen yrittänyt vaikuttaa tilanteeseen firman sisällä, mutta ketään ei kiinnosta. Olen harkinnut tyhjän päälle irtisanoutumista, mutta vielä toistaiseksi yritän jaksaa, jopa mielenterveyteni kustannuksella. Onneksi sentään pääsen työnantajan piikkiin työterveyspsykologille, mutta sinnekin vain tunniksi kerran kuussa.
Ei kannata kuluttaa itseään loppuun huonossa työilmapiirissä. Eikä menettää mielenterveyttään. Irtisanoutuminen tuntuu pelottavalta siirrolta. Mutta se kannattaa. Kuten joku sanoi, niin sen jälkeen vapautuu energiaa muuhun, ja sillä energialla löytyy uusi suunta elämälle ja uusi työpaikka. Kokemusta on, joten suosittelen. Oman hyvinvoinnin vuoksi!
Jaksakaa jatkaa sen oikean työn etsimistä. Lähtekää ajoissa, sillä mielenterveys pirstaleina on vaikeaa enää löytää uutta työtä.
Minulla on sama. Mutta ei ole uutta työtä löytynyt vaikka olen hakenut jatkuvasti jo pitkään. Olen aivan uupunut ja kärsin unihäiriöistä, päänsärystä ym. Ei vain olisi varaa olla karenssissa 3 kk, mutta kun uutta työtä ei näytä löytyvän millään. En tiedä enää mitä teen! Pelkään että jonain päivänä sekoan lopullisesti. Työpaikan olosuhteisiin ei muutosta tule tapahtumaan, se on selvä, joten vähissä on vaihtoehdot. Meillä on jo kaksi työntekijää saatukin sairaslomalle ja toisella vakavakin tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama. Mutta ei ole uutta työtä löytynyt vaikka olen hakenut jatkuvasti jo pitkään. Olen aivan uupunut ja kärsin unihäiriöistä, päänsärystä ym. Ei vain olisi varaa olla karenssissa 3 kk, mutta kun uutta työtä ei näytä löytyvän millään. En tiedä enää mitä teen! Pelkään että jonain päivänä sekoan lopullisesti. Työpaikan olosuhteisiin ei muutosta tule tapahtumaan, se on selvä, joten vähissä on vaihtoehdot. Meillä on jo kaksi työntekijää saatukin sairaslomalle ja toisella vakavakin tilanne.
No jo on johto jos ei tee mitään!
Miksi ihmeessä järjestätte elämänne sellaiseksi, ettei ole varaa irtisanoutua paskasta duunista? Ei mitään järkeä hankkiutua sellaiseen tilanteeseen, jossa duuni tekee sairaaksi, mutta ei voi irtisanoutua rahan takia.
No hei
Voit toki irtisanoutua heti kun olet kirjoittanut työsopimuksen uudessa työpaikassa.
Muuten irtisanoutuminen on tyhmää. Suomessa irtisanotaan nykyään ihmisiä ihan vain piruuttaan. Eli hankkiudu listan kärkeen, niin että saat potkut seuraavalla yt kierroksella. Voisit vaikka aloittaa sillä, että kerrot rehellisesti sen mitä mieltä olet niin heistä itsestaan, kuin myös heidän ideoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän työkavereistani mutta en itse työstä. Huonosti palkattua ja fyysisesti kukuttavaa. En ole ottanut vakituista työsopimusta vastaan, pyynnöistä huolimatta. Kun määräaikaisuus loppuu olen vapaa.
Mulla on painvastainen tilanne: pidan tyostani (asiakkaista, potilaista), mutta en tyokavereistani. Osa heista on tosin ok, ja ihan mukaviakin, mutta pomot on sitten asia erikseen. Eika tyohon vaadittavia olosuhteita hoideta kuntoon. Esimerkkina: mun pitaa sanella potilaiden lausuntoja ja potilaille menevia kirjeita toimistossa, jossa on monta muutakin ihmista. Taustalla on aina sellainen melu, etta sihteerit jopa valittavat melun maarasta, etteivat kuule saneluitani selvasti. Asiasta kun huomautan ja kysyn, miten voitaisiin hoitaa hommat niin etta aanta voitais pienentaa, mulle sanotaan etta vaihda huonetta saneluiden ajaksi (eli toisin sanoen etsi huone, jossa voit sanella). Kun aloitin duunissani, mulla ei ollut vakituista tyopistetta eika tyokonetta. Ajatuksena oli ilmeisesti sitten se, etta kiertelen eri huoneissa etsimassa konetta (joissa hoidan sitten myos nuo sanelut)...
Pakkohan tata p*skaa on kestaa kun ei muuten laskuja makseta tai ruokaa saada poytaan...
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän työkavereistani mutta en itse työstä. Huonosti palkattua ja fyysisesti kukuttavaa. En ole ottanut vakituista työsopimusta vastaan, pyynnöistä huolimatta. Kun määräaikaisuus loppuu olen vapaa.
Oletkohan sä meillä töissä? Kuulin, että yksi määräaikaisista talousihmisistämme ei halua jatkaa töissä, vaikka saisi vakipaikan.
Kannustan, mutta muistutan kuitenkin, että suurimpaan osaan avoimista työpaikoista palkataan jo töissä oleva. Harva työtön saa töitä, ja mitä pidempään olet työttömänä, sitä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ratkaisu kaikille työttömille: Osa-aikatyö ja soviteltu päiväraha! Parempi, kun täystyöttömyys, muttei kuormita liikaa. :)
Eikä tuleva eläke kuormita liiaksi lompakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannustan, mutta muistutan kuitenkin, että suurimpaan osaan avoimista työpaikoista palkataan jo töissä oleva. Harva työtön saa töitä, ja mitä pidempään olet työttömänä, sitä huonompi.
Tätä hokemalla saadaan karja pysymään nöyränä paskatöissä! Vaikka ns. tilatut tutkimukset tätä väittävät.
Mä irtisanouduin vanhasta työpaikastani kun olin löytänyt uuden, muka paremman paikan. No, tää uusi työpaikka olikin kahta hullumpi! Menin totaalisesti ojasta allikkoon. Nyt tekisin mitä vaan että voisin palata vanhaan työpaikkaan, mutta se ei ole mahdollista.
Miettikää ihmiset tosi tarkkaan, onko irtisanoutuminen sittenkään hyvä idea!