Lapsi sai potkut töistä kun ei ilmestynyt paikalle
Töistä soitettiin minulle, mitään tapahtunut kun työntekijää ei töihin kuulu eikä puhelimeen vastata. Niinpä kävin pojan asunnolla ja siellä se vaan aikuinen mies pelasi Fortnite -peliä kalsareissaan pizzalaatikko pinon vieressä.
Kommentit (19)
Se ei todellakaan ole aina niin. Supertunnollisilla vanhemmilla voi olla patalaiska lapsi.
Mistä ihmeen työpaikasta soitetaan aikuisen työntekijän äidille kun 'lapsi' ei ilmesty töihin.
Eipä tainnut olla eka kerta eli potkut tuli ja syystä. Oletko siltä 'lapseltasi' kysynyt oliko alla varoituksia?
Heikko provo sisältäen vauvapalstalle tyypillistä miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Heikko provo sisältäen vauvapalstalle tyypillistä miesvihaa.
Olip provo tai ei, niin aloituksessa vanhempi kirjoittaa omasta lapsestaan. Nyt sinä yleistät, että aloitus koskee ihan jokaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen työpaikasta soitetaan aikuisen työntekijän äidille kun 'lapsi' ei ilmesty töihin.
Eipä tainnut olla eka kerta eli potkut tuli ja syystä. Oletko siltä 'lapseltasi' kysynyt oliko alla varoituksia?
Kyllä meillä ainakin on pitänyt ilmoittaa lähiomaisen tiedot työpaikalle jo siinä vaiheessa, kun on kirjoittanut työsopimuksen. Juuri siitä syystä, että jos työntekijälle sattuu tapaturma ja hänet viedään ambulanssilla sairaalaan, taikka sitten siksi, että jos työntekijä ei ilmaannu töihin eikä ole ilmoittanut poissaolosta. Tiedä vaikka makaisi kallo halki kylppärin lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Onko pojan nimi Niko...?
Niko-Petteri.
Vierailija kirjoitti:
Pitsalaatikkopino on yhdyssana.
Ja virheistä huomauttalijat on epämiellyttäviä mänttejä!
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän piti työpaikkaan ilmoittaa lähiomainen jolle voidaan soittaa jos jotain tapahtuu. Itse annoin mieheni numeron, toki tämän omalla luvalla ja suostumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo tutkija, joka tekee paljon virheitä. Jos huomauttelijat ovat mänttejä, virheitä tekevät ovat yksinkertaisia tolloja, joilta ei edes kirjoittaminen onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi sai potkut töistä kun ei ilmestynyt paikalle
Pistä juttuvinkkiä lehdille. Lapsityövoima kun on laitonta suomessa.
On se niin väärin, että pitää ilmestyä työpaikalle ja ehkä vielä tehdäkin jotain. Eikö sen pitäisi riittää, että toimittaa verokortin ja pankkitilinnumeron! Sietämätön nyky-yhteiskunta. Sometan 24/7, ei minulta voi enempää vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän piti työpaikkaan ilmoittaa lähiomainen jolle voidaan soittaa jos jotain tapahtuu. Itse annoin mieheni numeron, toki tämän omalla luvalla ja suostumuksella.
Eihän työnantaja voi pakottaa aikuista ihmistä mitään lähiomaisen tietoja antamaan? Entä jos ei ole lähiomaisia.
Taisi olla vähintään toimitusjohtaja, jos heti alettiin omaisiltakin kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työnantaja voi pakottaa aikuista ihmistä mitään lähiomaisen tietoja antamaan? Entä jos ei ole lähiomaisia.
Siinä tapauksessa ei ole ketään, jolle tarvitsee ilmoittaa. Lähiomaisen tiedot on hyvä olla, jos jotain vakavaa sattuu työpaikalla tai muualla. Mun työkaveri ei ilmestynyt töihin. Hän löytyi kotoaan kuolleena. Kaikkea voi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ei ole ketään, jolle tarvitsee ilmoittaa. Lähiomaisen tiedot on hyvä olla, jos jotain vakavaa sattuu työpaikalla tai muualla. Mun työkaveri ei ilmestynyt töihin. Hän löytyi kotoaan kuolleena. Kaikkea voi sattua.
No minulla ei ole lapsia eikä puolisoa ja vanhemmilleni ei todellakaan tarvitse ilmoittaa yhtään mitään, sen jälkeen lähtee juorut kulkemaan ja ei mene kuin muutama tunti ja varmaan jokainen elossaoleva sukulainen tietää asiasta ja saan kuulla siitä viikkoja ja kuukausia.
En ikinä anna mitään lähiomaisen tietoja mihinkään, en työantajalle, en oppilaitokseen, en terveydenhuoltoon. Siinä vaiheessa kun alkaa suurempi inttäminen että kyllähän ne pitäisi saada niin totean että olen aikuinen ihminen ja jos henki ei lähde niin kenellekään ei tarvitse ilmoittaa ja jos lähtee niin sitten poliisi ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo tutkija, joka tekee paljon virheitä. Jos huomauttelijat ovat mänttejä, virheitä tekevät ovat yksinkertaisia tolloja, joilta ei edes kirjoittaminen onnistu.
Saati sitten lainauksen oikeaoppinen käyttäminen.
Ja nyt on olo, "ettei omena ehkä ole kovin kauas puusta pudonnut", jos tiedät mitä tarkoitan?