huhtimammat perjantaihin!!
Kommentit (27)
Ihan ekaksi onnittelut kaikille vaavin saaneille!!!!
Pitää ruveta pinoja lukemaan kun en ole päässyt koneelle sitten tiistain...
Keskiviikkona 19.4 meille syntyi " pieni" pojan pallero, painoa herralla 4390g ja pituutta 53cm ja rv kerkesi täyttyä juuri 41+4. Kaikki hyvin ja eilen illalla kotiuduttiin. Isommat ottivat vaavin innolla vastaan ja heti pussailivat ja ikävä oli kuulemma ollut vauvaa....
Mut nyt niitä pinoja selaamaan ennen kuin maitoautoa kutsutaan...
M@nsikk@ ja pikku3 2vrk
huhtikuinen vielä (ja taitaapi olla kokonainen vielä toukokuussakin=)). Takana vaihteeksi todella hyvin nukuttu yö! En herännyt kertaakaan edes pissalle!! Eilen supisteli tosi kipakasti iltapäivästä iltaaan, mutta rauhoittui sitten ja yö tosiaan meni todella hyvin. Eli ei siis toivoa että vielä tulisi lähtö nyytin hakuun.
Tänään olisi neuvola, ei tosin yhtään huvita mennä kun ei siellä kuitenkaan mitään uutta eikä ihmeellistä ole ja vauva melskaa niin paljon että tuskin mitään hätää on asukillakaan. Tosin jotain neuvolassa, täti taitaa tänään laittaa yliaikaisseurantalähetteen Taysiin=), josko sillä olis jotain vaikutusta....
Mutta suppareita niitä kaipaaville ja onnea kaikille vauvelin saaneille tasapuolisesti.
Saapastelija ja masuasukki 39+5
Yhtenä kappaleena. Viime yönä oli taas nukkumisen vuoro, tuli nukuttua melkeen 11 tuntia, tai yksi pissareissu tuli heitettyä mutta muuten nukuin kuin tukki... Eipä halunnut tämäkään vauva syntyä ennen laskettua päivää, mikä siis oli eilen... Mutta enää ei voi mennä kuin pari viikkoa ja vauva tosiaan syntyy. Eihän se pitkä aika ole, mutta on tullut niin kärsimättömäksi...
Mansikalle vauvantuoksuista arkea!!
Kirsi rv 40+1
Täällä vielä mahapystyssä, kirjaimellisesti. Ei oo vielä yhtään laskeutunut että hengitys helpottuis.
Viime yönä tuli nukuttua ensin 22-24 sit valvottiinkin kello neljään asti ja sit sai taas pari tuntia nukkua ennenku miehen kello soi. Vähän ysin jälkeen asti torkahtelin vielä sängys mut nyt oli pakko nousta että ehtii vielä neuvolaan. Siellä varaillaan tänään sitä yliaikaiskontrolli aikaa sinne Kättärille.
Niitä supistuksia ja ylipäänsä jotain merkkiä vauvan tulosta odotellessa...
t:Kahu+ poju 41+0
mä taidan olla se viiminen, jolla laskettu aika, on meinaan vasta 30.4. Hassua on, että mulla maha laskeutunu jo rv 35, neuvolassa jo meinasivat että syntyy piankin, näyttää niin siltä. Mutta ainoatakaan supistusta ei ole vielä tullut. eilen työntelin 2 isompaa rattaissa reilu2 h kävelylenkin, painavat jo yhteensä yli 30kg. jotenkin toivoin, että se olis herättänyt vähän supistuksia, mutta eipä ainoatakaan. kyllä tässä aika käy pitkäksi jos joudun sinne toukokuun puoleen väliin oottelee. 2 edellistä kun on syntynyt 2vk yli lasketun ajan.
Rv 38+5 nyt vasta
...kuinkas muutenkaan. Tämä vauva ei taida tosiaan haluta tulla ulos. Eilenä ei vissiin tullut yhtään kipeää supistusta koko päivänä, vaikka ravasin kaupoilla ja kävin vähän kävelylläkin. Ja ei helpota että mies joka päivä töistä tullessaan ilmoittaa, että taas joku nainen kertoi että niidenkin esikoinen meni niin ja niin monella päivällä yli tai joutui käynnistykseen! :( Miksei sitten esikoisella ole pitempi laskettuaika, kun tuntuu että AINA se menee yli sen viikon vähintäänkin!
En olis uskonut että minä tulisin ikinä kärsimättömäksi vauvan syntymän takia. Mulla on ollut itelläni vointi koko raskauden niin hyvä, että en edes ole aina muistanut olevani raskaana. Nytkään ei sen suurempaa hätää ole, mutta kun tietää että joka tapauksessa kohta on pakko tapahtua jotain, niin kai se pistää jännittämään ja kärsimättömäksi. Onneksi minulle ei tule niin paljoa puheluita, että joko joko! Mies saa niitä paljon paljon enemmän, mikä sekin on ihan luonnotonta!
Alkuajan kuvotus on tosiaan tullut nyt takasin. Parina iltana on ollut ihan samanlainen olo kuin alussa: totaali poikki ja huono olo. Yöt sitten nukunkin kuin tukki. Nytkin nukuin kymmenen tuntia yhdellä vessareissulla, enkä edes herännyt siihen kun mies nousi ylös. Ehkä tuo on jo merkki lähestyvästä synnytyksestä?! En tiedä.
Mutta kai se on nyt alettava aamupalaa väsäämään, että saadaan päivä käyntiin. Ei ole kyllä yhtään nälkä!
Vointeja ja pitkää pinnaa meille mahakkaille ja onnea jo jakautuneille!
hmar, rv 40+4
Niin siis täälläkin, yhtenä edelleen. rv:t nyt 40+2 eikä MITÄÄN merkkejä et tää kaveri haluis ulos... ehkä nää loput vaavit vartoo sitä kunnon kevättä mitä on vihdosta viimein lupailtu! :) jotaki positiivista sentään..
Juu tosiaan sillon 36+6 lääkäri oli sitä mieltä et pian syntyy, oli niiiin valmista mukamas.. just joo... ja kaikki konstit on kokeiltu, kolmet ässät ym. muut joten eipä niistäkään mitään apua ole. teen lakon ja jään sänkyyn loppupäiväksi maate... on se kummaa kuinka sitä ihminen on malttamaton, vaikka ei tässä kovin kauaa enää voi mennä.
Rupee ärsyttään noi joko puhelut pikku hiljaa, onneks sentään oma äite on tajunnut olla kyselemättä.. vois hiukan räjähtää jos sekin soittelis koko ajan..
Taas tuli valitusta, no onneks tänne voi purkaa tätä tylsistymistä...
Kaippa sitä täytyy mennä lakkoilemaan, päivän jatkoja kaikille huhtimammoille! Ja tietenkin niitä Suppareita kaikille nittä tarvitseville! :)
Sybilla rv 40+2
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA JO HAKENEILLE JA PITKÄÄ PINNAA VIELÄ ODOTTAVILLE =)
Vauva-arki sujuu jo ihan mukavasti täällä. Poikamme on aikas leppoisa kaveri, hyvin ilmeikäs veikko =) Eilen oli eka neuvola ja pituutta on jo 57cm ja painoa 4455gr ja ikää tänään huisat 3vkoa. Eli pitkä pötkö ja jotenkin valtavan utelias. Katselee suurilla mustikkasilmillään aina niin kiinnostuneesti. Meillä on suosikkiasiat eli pyllyn pesu on ihan jee juttu, samoin kylpeminen =) Ja laulaminen on toinen. Sillä aina rauhoittuu viimeistään. Ei mitään megaraivareita oikein saakaan, itkeskelee vaan nälkäänsä. Ja masu oli muutaman päivän kipee mut helpotti ku vaihettiin Devitolit Jekoviteihin.
Oma napa =) on kurttuinen ja ryppyinen läjä nahkaa =) Mutta tosi vauhdilla se vaan vetäytyy. Maitoa tulee suihkuten ja imetys on todella helppoa ja olen todella tyytyväinen siihen. Mieli on iloinen vaikka väsyttää ja hormonit hyrrää eli hiki lentää välillä ihan sairaasti. Siis ei mitään pientä punoitusta vaan ihan valtoimenaan virtaa niin että on joka paikka hiestä märkä. Kuulemma normaalia. Vaikka synnytys oli aika kamala kokemus nyt 3 viikkoa myöhemmin ajattelen sitä jo lämmöllä ja jos vain suodaan niin haluisin kokea sen kaiken vielä uudelleen.
Paljon terveisiä kaikille ja iloista päivää! Itse asiassa mä olen vähän kade niille joilla on synnytys vielä edessäpäin koska se oli ihanaa ja jännittävää. Ja ekakertalaisena sanon että älkää kiirehtikö kotiin laitokselta vaan toipukaa ja kerätkää voimia siellä vaikka polttelee päästä kotiin. Nyt tajuan että oli loistavaa että olosuhteiden pakosta jouduimme olemaan sen viikon siellä. Olisin ollut aivan liian heikko kotiin ennen sitä.
Annu ja Poika =)
vaikka tämän päivä oli mielessä viime viikonlopun jälkeen, jolloi ei ottanut vielä tullakseen lupaavista merkeistä huolimatta. Jotenkin olis ollut kiva pe synnyttää, viikonloppuna isukki olisi saanut vierailla sairaalassa ja aloittaa maanantaina isyysloman. Joku muukin taisi aikaisemmin tälläistä kirjoitella täällä.
No, nyt on ajatukset ja kaikki energia mennyt esikoisen hoitoon ja järkytyksemme tauti jatkui eilen vielä pahempana. Nyt on hieman parempi ja onneksi, koska jos vieläkin jatkuisi samanlaisena kuin eilen vielä nukkumaanmennessä, niin olisi pitänyt hänen kanssa lähteä sairaalaan. Pikkumies on ihan sekaisin ja höpöttää vaimealla äänellä kaikkia omituisuuksia. Selitti eilen illalla, miten tykkää äidistä ja kysyi, että annanko hänelle sitten joskus vielä karamellia (ei yleensä käytä sellaista sanaa, vaan puhuu karkista). Kyseli samaan hengenvetoon, että koska taas laitan hiuksiini saparot jne. Kävi todella sääliksi heikkoa veikkoa.
Nyt katsoo Pekka Töpöhäntää ja toivottavasti suunta on vaan parempaan.
Miehen kanssa tässä vielä jännätään, että saadanko vai ei, mutta koko ajan todennäköisyys vähenee. Sitten voi alkaa taas keskittymään ja oikeen toivomaankin synnytyksen käynnistymistä. Viime yönä näin taas unia siitä, miten vedet menee ja miten saavuin synnärille. Illalla vauva ruuvasi taas sellaista tahtia, että tuli niitä sukkapuikkoiskuja. On jotenkin hirveetä, kun iskut tulee niin äkkiä ja kovina, mutta onneksi ei kestä kauan, on sellaisia salamannopeita. Sitä kuitekin hengitystä pidätellen jännää, että koska vihlaisee seuraavaksi. Varpaat tuntuu kans jotenkin todella teräviltä (toivottavasti ei viittaa, että lapsivettä olisi jotenkin liian vähän). EIlen piti sängystä nousta vielä pari kertaa seisomaan, kun olin aivan vakuttunut, että nyt meni kalvot rikki, mutta mitään ei ole vielä valunut. Ihmeen kestävät noi kalvot ovat...
Touhis rv38+6
Onnea hirmuisen paljon tasapuolisesti kaikille vauvansa jo saaneille!=)
Päivittäin olen jutut käynyt lukemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi itse mitään kirjoitella...
Nyt sitten alkaa meikäläisen hermo jo niin kiristelemään, että parhaimmaksi ajattelin kirjoittaa tänne, josko helppais?
Täällä sitä myös edelleen yhtenä kappaleena pyöritään! Viikkoja jo 41+1! Ikimaailmassa en olisi uskonut (eivätkä lääkäritkään uskoneet), että tänne asti vielä vauva mahassa pysyisi!
Ennenaikaisuuden uhkahan vauvalla on ollut syntyä jo viikolta 25 lähtien, kun supisteli ja kohdunsuu uhkaavasti aukeni ja kk lyheni hitaasti, mutta varmasti. Vuodelevossahan sitä pääosin makoilin viikolle 35 asti, mistä lähtien uskaltauduin pikkuhiljaa enemmän liikkumaan.
No nyt on ollut olo jo kauan aikaa ahdistava, vaikka mahaani monet kehuvat todella pieneksi ja sieväksi, mutta kyllä se silti jo alkaa ahdistaa!
Nilkat ja sormet ovat kovasti turvoksissa, migreeniä on ollut taas viikon ajan joka toinen pvä, kamala väsymys ja selkää särkee, eikä kävelykään ole enään helppoa.
Painoakin on tullut paljon loppua kohti, noin 1kg per vko, mutta terveydenhoitaja lohdutteli sen johtuvan vain tuosta turvotuksesta.
Muuten neuvolakäynneillä kaikki on ollut ok. Vauva liikkuu paljon (!), sf-mitta on 32, verenpaineet ok, samoin pissa.
Vauvan painoarvioksi on annettu 3500g, katsotaan kuinka pitää paikkaansa.
Tuntuu, että näin loppua kohti alkaa vauvakin viihtymään paljon enemmän mahassa, ei tunnu olevan enään mitään kiirettä ulos! Paljon ei tosin tarvittaisi että synnytys käynnistyisi, niin on kaikki jo valmiina!
Vauva on ollut jo kauan kiinnitynyt ja laskeutunut lähtökuoppiinsa, pää tuntuu jo aivan " ovella" , kohdunsuu on jo 4cm auki (ollut jo toista viikkoa), eikä kohdunkaulaa ole enään ollenkaan jäljellä.
Kahtena edellisenä viikonloppuna olen miehen kanssa lähtenyt sairaalaan supistelujen takia, viimeviikollakin supisteli jo aivan 3min välein, mutta sitten aina ne ovat rauhoittuneet aamua kohti ja sitten meidätkin on passitettu kotiin! Kyllä siinä vaiheessa on pistänyt vihaksi, kun sitä kuitenkin lähtee sairaalaan sillä ajatuksella, että sieltä ei sitten lähdetä ilman nyyttiä!
No täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että ellei tänä viikonloppuna synny, niin sitten onkin sairaala-aika tiistaina, jolloin päätetään käynnistämisestä. Toivottavasti käynnistettäisiin jo heti tiistaina, mutta ellei niin sitten ainakin torstaina, jolloin tulee täyteen 42 viikko!
Siihen asti kun vielä jaksaisi sinnitellä!=)
Peron ja tiitiäinen 41+1
vielä jakautumatta, ja unta kaipaavana perjantai alkoi.
Erittäin suuret iloiset ja keväiset(?) onnittelut vauvan saaneille!
Täällä näyttää monella olevan sama tauti; lekurit uhkailee vauvan tulevan kiireellä ja ennen aikojaan, mutta ei. Niin minullakin. Jo 25 viikolla vauva oli kuulemma laskeutunu jo niin alas, ja hyvin pää kiinnittynyt, että hyvä jos pääsisin nippa nappa yli 30 viikon. Ja mikä tulos; edelleen syöttöpossu vaan kerää tavaraa ympärilleen, eikä ilmeisesti aikomustakaan haluta ulos, ilman avustusta.. Kipeitä ja kovia supistuksiakin on ollut jo useamman viikon, ei säännöllisiä, mutta kuitenkin. Pari viikkoa sitten taas kerrottiin, että syntyy hetkenä minä hyvänsä, mutta ilmeisesti vaavi on päättänyt pysyä tiukasti sisällä helteisiin asti..
Yöt ovat kauheita, kun pitäisi yrittää nukkua, mutta asukki ei anna, tai sitten juostaan vessaan, supistukset sattuu tai selkää kolottaa. Ole siinä nyt sitten hissukseen, ja yritä saada yö jotenkin kulumaan, ettei esikoinen tai isäntä herää.
Hirveä valitus. Onko tämä ihan normaalia? itsehän sitä on tähän tilaan hankkiuduttu. Pitäisi kai olla vielä hetki tyytyväinen siitä, että saa edes hyvällä syyllä makoilla puoli päivää sohvalla.=)
38+6
Kuulostipa kovin tutulta tarinasi...
Eli täällä ollut aikalailla sama tilanne, samoille viikoille asti makasin ja nyt tosiaan on ihan kuin jumissa, pysähtynyt, vauva vaan viihtyy mahassa. Tai supistuksia tulee edelleen, painaa päältä oikeen kovaakin, mutta ei pamahda loppuun asti.
Onko teillä tulossa eka, toka vai...
Ajattelin vain, että noilla senteillä voi tulla aika rytinällä, kun paljon ei ole enää jäljellä. Monesti jo puhkaisevat kalvot noilla senteillä ja antavat tulla, varsinkin jos on menty la:n yli.
Mulla on ens ma neuvolalääkäri (jos sinne asti mennään) ja siellä jos hiukankin on avautunut lisää, niin ehdotan, josko pääsisin vesien puhkaisuun. Esikoisesta aukes vaivihkaa viimeisillä päivillä (syntyi 40+5) 3-4senttiin ja kk hävis. Vedet meni onneksi lääkärintarkastuksessa polilla silloin 40+5 ja siitä alle kahdessa tunnissa esikoinen oli jo pihalla. En olis millään tajunnut kotoa lähteä ajoissa esikoista odottavana, vaikka matka synnärille oli silloin lyhyempi kuin nyt. Senpä vuoksi kovin kiinnostaa, mihin asti on edennyt maanantaihin mennessä...
Touhis edelleen 38+6
Tulipahan nukuttua ruhtinaalisesti yhteentoista saakka, tosin sänkyyn taisin päästä vasta yhden aikaa yöllä :)
Omaan masuun kuuluu ihan hyvää, eikä oikein mikään harmita tällä hetkellä. Olen kait ehtinyt tottua tähän turvonneeseen olotilaankin - sormet ovat kuin ylipaisuneet prinssinakit :)
Vähän harmittaa yks työjuttu, mikä eilen selvis (prkl)... täytyy yrittää selvittää se, ettei sitä tarttis montaa päivää murehtia...
Sairaalakassin sain pakattua niin pitkälle kuin mahdollista ja samoin toiseen kassiin vauvan vaatteet - se olikin vähän vaikeampi juttu... :)
Sain eilen ystävältäni kirjan " Äidiksi ensi kertaa" , joten kunhan olen imuroinut taas vaihteeksti nää koirankarvat pois täältä lattialta ja käynyt kävelyllä niin taidan majoittautua tuohon sohvan nurkkaan lukemaan tuota kirjaa - alku vaikutti ainakin hyvältä :D
Pitkää pinnaa kaikille teille jakautumista kovasti odotteleville :)
Iluvatar-76 RV 39 (TASAN)
Meille on siis ensimmäinen lapsi tulossa.
Neuvolatätimmekin kovasti ihmetteli mikseivät jo puhkaiseet viimeksi sairaalassa ollessani noita kalvoja, kuitenkin kun oli jo se kalvorakkula " pullottamassa" , että olisivat saaneet sen hyvin puhki. Ja siis kun lasketunajan ylitse oltiin jo menty.
Lisäksi moni lääkäri ja neuvolatäti ovatkin jo varoitelleetkin, että tämä tulee sitten lujaa, kun päättää tulla, mikä meitä kyllä hirvittää!
Kun nyt sinne sairaalaan ehdittäisiin!
Sillä syyllä olemmekin lähteneet melko ajoissa sinne sairaalaan heti kun on alkanut supistelemaan. Supisteluita siis on tällöin tullut alle kymmenen minuutin välein, mutta ne eivät ole olleet vielä kovin kipeitä. (Harmiksemme sitten jouduttu kuitenkin aina kahta kättä heiluttaen takaisin sieltä lähtemään...) Kuitenkaan kun ei sitä halua kotiin taikka autoon synnyttää. Meillä tosin on vain 10 min matka sairaalaan, että sen suhteen ei niin kovin suurta hätää ole.
Lisäksi yhtäkkiä olen jostain kehitellyt itselleni kamalan synnytyspelon!
Pelkään jo aivan hirveästi sitä kipua ja varsinkin jos tämä syöksyllä syntyy, enkä ehdi mitään puudutuksia saamaan!
Melkoisen kipuherkkä kun olen...=(
Kai se on, että mitä pidemmälle tämä odotusaika venähtää, sitä enemmän mieleen iskostuu kaikki kauhukuvat, varsinkin jos vauva pääsee kovin isoksi kasvamaan...
Mutta eikö tämä tästä, rauhallisin mielin vain pyrittävä mennä loppuun asti!=)
Virallisesti kun huhtikuinen olen. =)
Yhtenä kappaleena täälläkin ollaan. Viikkoja on tasan 39 ja toivoisin, että lähtö lähestyis... mutta eipä taida.
Eilen illan oli jatkuva menkkajomotus alavatsalla, mutta ei mitään sellaista minkä kanssa ei olisi ihan normaalisti pystynyt toimimaan. Nytkin on aamusta asti ollut pientä menkkajomottelua, mutta tuskin näin pienillä jomotuksilla vielä mitään aikaan saadaan. Eilen neuvolassa kätilö arvioi vauvan olevan tällä hetkellä kolme ja puoli kiloa tai yli. Ihan sopivan kokoinen olisi.
Jaksamista kaikille!!!
pikku-milli & paco 39+0
Siis yhtenä kappaleena.
ONNEA KOVASTI kathjuzkalle ja mansikalle! Luistavaa vauva-arkea!
Kuinkakohan mymlanin hommelit on? Lähtiköhän synnytyshommiin kuitenkin? Onnee sinnekin!
Olen myös miettinyt, kuinka Lalan Martan leikkaus on mennyt ja miten siellä voidaan. Toivottavasti kaikki mennyt hyvin! Totisesti sitä toivovat varmaan kaikki.
Mutta meillä ei siis uutta taaskaan. Nuha sitkistynyt ja yskä nyt mukana myös. Aamulla kurkku oli ihan tulessa. Pikkuneiti myös samoissa oireissa - hän vaan niin paljon äiteetään energisempi... Mua oikein välillä hävettää, pinna on todella lyhyt ja poksahtaa helposti poikki.
Tänään pitäisi aloittaa synttärivalmisteluita. Jee. Yleensä tykkään tuommoisesta puuhasta, mutta nyt... Plaa. No, jos sen kakun saisi ees tehtyä. (En ole vielä ikinä tehnyt täytekakkua! Viime vuonna korvasin sen jäätelöllä. Mutta nyt pimu ymmärtää jo kakunkin päälle. Ryhtiä siis!)
Hei vaan!
Tilp. 39+1
Kerrankin oon ilonen kun oon käynyt neuvolassa vaikka olisin jo voinut jättää väliin sen, ku viikkoja on kasassa jo 39+4.. toi toukka on vihdoin ja viimein laskeutunut ja kuulemma niin alas ettei mitenkään pääse enää ylöspäin!!!! :):):):)
mä oon koko viikon pelänny et joudun viel sektioon tai jotain jos toi yks ei laskeudu ollenkaan.. paino oli laskenut ja koko raskauden aikana matalalla olleet verenpaineetkin olivat vähän kohonnneet, joka on kuulemma merkki siitä että synnytys lähenee..
että voi olla huojentunut olo tosta et toi on laskeutunut vaikka kävely onkin nyt sitten tuskallisempaa kun nivusiin sattuu koko ajan, ihan ku olisin mustelmil.. mut parempi se kun se että poitsu on ylhääl ja potkut tuntuu melkeen kurkus asti..
no seuraava aika on sit ens keskiviikkona, rv 40+2, toivottavasti sinne ei sitten tartte enää mennä vaan seuraavan kerran voi mennä sitten nyytti kainalossa!!! onkos muuten muissa kaupungeissa tapana että sama raskausajan neuvolatäti on myös lapsen neuvolatäti sitten?? meillä turussa täällä on sellanen tapa, tai siis ei sekään ole joka paikassa, mutta täällä missä me asutaan niin on.. se on hyvä niin on sitten tuttu henkilö vastassa kun menee ja muutenkin on siitäkin neukkutädistä sitten ehkä jotain tukeakin.. jos askarruttaa ja kukaan muu ei osaa vastata..
aurinkoista päivän jatkoa kaikille ja ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT JO NYYTTINSÄ SAANEET, pian tullaan perässä!!!
oskupoitsu 39+4
Kokonaisena ollaan täälläkin, mutta lähiaikoina rupeaa jo jotakin tapahtumaan.
Eli tänään lääkärissä seuraavaa: Kohdun suu 2 sormelle auki, kk hävinnyt ja lapsivettä oli niukasti.
Sain lähetteen synnytys sairaalaan maanantaiksi, jolloin avittavat synnytyksen alkua tipalla. Vaikkakin lääkäri epäili et synnytän jo sitä ennen, mutta ilmeisesti sitten maanantaina viimeistään.
Vähän rupesi jo pelottamaan tuo synnytys, en ole aiemmin sillä päätäni vaivannut vaan yrittänyt tietoisesti pitämään sen taka-alalla, mut nyt kun h-hetki lähellä niin rupeaa jo puntit tutisemaan lahkeissa!
Muutempa ei uutta kuulu, meinaa supistella ikävästi, johtunee tuosta tutkimuksesta.
Supisteluja kaikille niitä kaipaaville toivon mä!!!
mocca 39+6
Enpä ole jaksanut viime päivinä kirjoitella, kun ei oo mitään uutta kerrottavaa ja tunnelmat on aika hyvin luettavissa muitten viesteistä. Eli TULIS JO! Sinänsä hassua tämä kärsimättömyys, kun nyt on vielä aikaa esikoiselle, rauhallisen leppoisat illat ja kohtalaisen hyvät yöt niin pitäs vaan nauttia siitä.
Jo useempana päivänä on alaselkää jomotellut ja välillä tullut yksittäisiä kipeitäkin supistuksia. Sen kummempaa ei oo siitä seurannut. Kohdunkaulan tilannetta ei oo mulla tarkastettu sitten rv 35:n, eli täysi arvotus on, mitä ovat supparit tehneet. Meillä on sukuvikana aika nopeet synnytykset ja esikoinenkin syntyi varsin sujuvasti. nyt sitten vähän mietityttää, miten nopeesti pitää älytä sairaalaan lähteä. Onneks matkan hurauttaa 5 minuuttissa.
Rutkasti vauvaonnea täältäkin jo jakaantuneille ja koitetaan me muut vielä sinnitellä.
Cl@ra 39+5
missä mammat luuraa?? tyttö heräs 6.30...huoh...ois väsyttäny niiiiiiiiiiin paljon aamulla. mitenköhän se jaksaa ilman päikkäreitä iltaan asti.
masussa ei olla kait heräilty vielä..rytmi on selvästikkin se että illalla ja yöllä melskataan ja aamulla nukutaan pitkään=) voi kun sais jo nyytin kainaloon...
nyt ulkoilemaan, vaikka tuo ilma on taas mitä on...=/
peetu 38+6