Tyttö ei suostu käyttämään mopoautossa turvavyötä, mitä tehdä?
Turvavyö on nolo ja kukaan muukaan ei käytä, kuulemma. Tarvitsee sitä kun kulkee kouluun ja harrastuksiinsa joten mitä tehdä?
Kommentit (108)
Minä kun luulin ettei nykyään ole edes muotia olla käyttämättä turvavyötä. Omassa kaveripiirissä tuo on aina ollut itsestäänselvyys. Olen siis vuosimallia -99. Kai sitten vain kavereilla oli järki päässä :D
Aika selkeet ohjeet on jo täällä annettu, itse kyllä pidän nolona sitä ettei käytä ja sitä esittämistä että kuinka cool on kun leikkii hengellä. Kysy että ajaisiko hän mopoa ilman kypärää tai hyppisi auton alle koska kaveritkin tekee niin. Tai jotain muuta asiaan verrattavaa. Tai sitten kysy että onko hänen elämänsä hänelle niin arvoton että on valmis leikkimään sillä koska muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaippa se silti turvallisempaa on, kuin tavallisella mopolla tai polkupyörällä ajelu.
Vai että on muovikorin sisällä turvallista olla ja vielä ilman turvavyötä. Itse kyllä miellän jopa mopon turvallisemmaksi. Väistäminen onnistuu helpommin tiukan paikan tullen ja viimeistään voi ns. hypätä kyydistä ja selvitä murtumilla. Muovikorin sisällä litistyt alle lähes poikkeuksetta eikä ole mitään fyysistä suojaa esim. päälle. Ihan tästä syystä jo kannatan auton kaltaista koria enkä pientä muovikoria.
Jotenkin minusta tuntuu että olette kaikki astuneet aika hyvään rölliin :DD
Mitä mopoautossa turvavyöllä tekee?
Kerro tytölle niin kuin asia on. Turvavyön käyttö on kyllä noloa mutta poliisit kyllä muistavat sen käyttämättömyydestä valitettavasti sakolla.
Avaimet pois. Älä anna ajaa ennen kuin asenne muuttuu.
Etpähän kadu jos jotain sattuu. Ennemmin kestät kiukuttelun kuin jopa ikuisen surun.
Tyttösi on näköjään vielä lapsi, joten parasta ottaa mauton avaimet pois ennen kuin saa aikaan pahaa vahinkoa itselleen tai muille..