Jari Sillanpää EnbuskeVeitolaSalmisessa
Jännittää nähdä millaisena hän saapuu kohta suoraan lähetykseen.
Kommentit (999)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän entiseltä työpaikaltani näitä hurmioituneita Siltsu-faneja. Todella pienestä palkastaan maksoivat konserttiliput ja fanituksen. Ja toinen sikailee rahoilla. Ei mee ihan oikein.
Naurahdin ääneen. Ihan on jokaisen oma valinta mihin rahansa käyttää. Niin pienipalkkaisen kun Sillanpäänkin.
Lain puitteissa. Pienipalkkaiset mammat saavat laittaa rahansa minne lystäävät, koska eivät rikkoneet lakia. Sillanpäähän sama selitys ei päde.
Vierailija kirjoitti:
JARI ON VIIHDEKÄYTTÄJÄ EIKÄ MIKÄÄN NARKOMAANI. Suomen menestynein laulaja, asunnot Thaimaassa, Helsingissä ja Espanjassa. Kyllä tekin bilettäisitte jos teillä olisi siihen varaa
Taas yksi säälittävän huumenarkomaanin puolustaja. Narkki mikä narkki !
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuon Jarin kanssa pitäisi tehdä? Tavalliset duunarit menettää työpaikkansa.
Jari vielä haluaa esiintyä. Onko palo ammattiin kumminkin hiipunut? Vain elämää ohjelmassa kertoi, että vilkuttelee tekohymy naamallaan faneille helikopterista.
Hän itse päättää lopettaako vai ei.
Motivaatio hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän entiseltä työpaikaltani näitä hurmioituneita Siltsu-faneja. Todella pienestä palkastaan maksoivat konserttiliput ja fanituksen. Ja toinen sikailee rahoilla. Ei mee ihan oikein.
Naurahdin ääneen. Ihan on jokaisen oma valinta mihin rahansa käyttää. Niin pienipalkkaisen kun Sillanpäänkin.
Lain puitteissa. Pienipalkkaiset mammat saavat laittaa rahansa minne lystäävät, koska eivät rikkoneet lakia. Sillanpäähän sama selitys ei päde.
Valinta se on käyttää ne laittomastikkin. Eihän se suotavaa ole mutta Sillanpää on valintansa tehnyt.
Alkoholin käyttö oli laitonta kieltolain vuosina 1920-1932. Silti useat ihmiset käyttivät tätä laitonta huumetta, vaikka tiesivät, että se tuhoaa terveyttä, aiheuttaa avioeroja ja lasten syrjäytymistä, kun alkoholikoukkuun jäänyt ihminen tuhoaa itseään ja ympärillään olevia ihmisiä. Kuitenkin vuonna 1932 keksittiin, että alkoholista saisi mellevät verotulot eliitille, kunhan se vain myytäisiin Alkon laillistettujen diilerien välittämänä addikteille, vaikka hyvin tiedettiin, että Enbuskien lapset voivat jäädä alkoholistin ohjaaman auton alle.
laukkuryssäJack kirjoitti:
embuske: se vituttaa että ajoit huumepäissäsi autolla, vaaransit esim lasteni elämän!
Jari: Niin minkäikäisiä lapsia sulla on pääästätkkö sinä oikeesti ne klo 22 illalla ulos?"
siis miten joku oi olla noin kiero että kääntää asian jotenkin voitokseen?
Enpuska itse mokasi vetämällä esiin kärjistetyn kommentin. Jari vastasi yhtä kärjistetyllä kommentilla.
Haastattelu oli muutenkin aivan surkea. Toimittaja keskeyttää haastateltavan JATKUVASTI eikä anna tämän muotoilla vastauksiaan. Ala-arvoista. Yritti saada romahtamaan.
Meinaakohan poliisi nyt ruveta käräyttelemään sitä harvase viikko niin kauan että istuu linnassa?
Vierailija kirjoitti:
Jarilla tuntui olevan kova jano, kun joutui ottamaan vesihörppyä jatkuvasti. Metamfetamiini nostaa kehon lämpötilaa, joka aiheuttaa janoa. Tästä voi jo päätellä, että vähintään laskuissa oli haastatteluhetkellä. Puheesta voi jo huomata pitkäaikaiskäytön vaikutukset. Puhe on katkonaista ja vailla punaista lankaa, sanoja joutuu etsimään. Jarilla on huumeongelma, jota hän ei ole itse vielä ymmärtänyt. Tyypillisesti vahvoihin huumeisiin jää koukkuun salakavalasti. Itse hän ymmärtää sen vasta sitten, kun elämältä menee pohja. Se pohja alkoi murentua viime syksynä. Ratista käryäminen ei vielä muuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta nyt kun keikkoja alkaa peruuntumaan, niin Jari alkaa ymmärtää itsekin että hän on siellä kuuluisalla pohjalla.
Sillanpää on herkkä ihminen, se lienee kaikille selvää.
Näinollen on aivan yhtä mahdollista, että hänen puheensa sekavuus johtui tilanteen tuomasta mielenkuohusta.
En ole Sillanpään musiikin fani (en kuuntele genreä) , mutta hän on kuitenkin erinomainen laulaja ja ennen kaikkea ymmärtääkseni hän on ollut mitä parhain ja karismaattisin esiintyjä, joka on antanut yleisölleen itsestänsä kokonaan. Se on asia, josta hän elää.
Rehellistä puhetta. Minuun vaikutti se, kun hän sanoi olleensa alkoholisti ja metan myötä tulleensa paremmaksi ihmiseksi. Alkoholi nostaa ikävät tunteet pintaan, mutta ei auta käsittelemään niitä kuin rähisemällä ja veetuilemalla läheisilleen, tämä on niin nähty meidän suomalaisten kanssa.
Meta toimii ilmeisesti toisella tapaa hänellä.
En itse käytä mitään päihteitä, edes laillisia (alkoholia en ole käyttänyt lainkaan vuosiin, enkä sitä ennenkään kuin nimeksi), joten omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole. Olen kuitenkin ihminen, joka ei tyydy propagandaan, joten olen lukenut huumeistakin paljon, myös tutkimuksia. Niistä on käynyt selväksi, että alkoholi, se laillinen huume, on suurin koukuttaja ja ongelmien aiheuttaja.
On mielestäni äärettömän surullista, jos fanit nyt jättävät Sillanpään. Se on kuin tappotuomio hänelle, eikä ainakaan helpota aineista irtipääsemistä.
Kysyn, koska en tiedä; onko Sillanpää ryssinyt keikkojaan? Senhän luulisi olevan yleisön kannalta se olennaisin asia, jonka perusteella keikoille mennään tai jätetään menemättä.
Johtuuko fanien selän kääntäminen siitä, että Sillanpää sortui laillisen huumeen sijasta laittomaan?
Jos näin on, on se enemmän kuin kaksinaismoralistista.
Vierailija kirjoitti:
Viihdetaiteilijakäyttäjällä on onneksi mittavasti asunto-omaisuutta Helsinki-maaseutu-Espanja-Thaimaa akselilla ja arvoirtainta, turvanaan vaikka leipätyöt hupenisivat.
Vaan eipä ole kauan, kun se kaikki sitten hupenee huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
En näe että Jari Sillanpäällä olisi kauheasti mahdollisuuksia jatkaa uraansa täällä. Jos nauraa kaikelle miljoonan tv-katsojan edessä, niin...
Nyt huhtikuussa 10.4. alkaa kahden kuukauden mittainen keikkaputki. En usko että Jari pystyy vetämään sitä loppuun. Saa nähdä pystyykö edes aloittamaankaan.
Pystyi tekemään keikkoja viime kesänä ja viime syksynä. Eikä lehdissä näkynyt otsikoita keikkojen perumisesta tai että Sillanpää olisi tehnyt huonoja keikkoja.
Reino Nordin esiintyi YLEn Vuosi vaihtuu -ohjelmassa vuodenvaihteessa. Mikael Gabriel esiintyy parhaaseen katseluaikaan MTVllä X-factorissa. Nyt muutamilla esiintymispaikkojen järjestäjillä on nollatoleranssi huumeiden suhteen. Mutta YLEllä ja MTVllä ei selvästikään ole?
Vierailija kirjoitti:
embuske: se vituttaa että ajoit huumepäissäsi autolla, vaaransit esim lasteni elämän!
Jari: Niin minkäikäisiä lapsia sulla on pääästätkkö sinä oikeesti ne klo 22 illalla ulos?"
Enpuska itse mokasi vetämällä esiin kärjistetyn kommentin. Jari vastasi yhtä kärjistetyllä kommentilla.
Haastattelu oli muutenkin aivan surkea. Toimittaja keskeyttää haastateltavan JATKUVASTI eikä anna tämän muotoilla vastauksiaan. Ala-arvoista. Yritti saada romahtamaan.
Varmaan niin kiire noin lyhyessä haastattelussa että yritti äkkiä vaan saada ulos mahdollisimman paljon lööppi kamaa. Ei ole aikaa jäädä suorassa lähetyksessä odottelemaan että toinen pöhnäsillä aivoillaan yrittää muotoilla vastauksiaan tai ei kerkeä esittää kun yhden kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Katson vasta nyt ohjelmaa. Niin sekava ja rehvakkaan oloinen. Ei katumusta yhtään.
Kyllähän tuo kovasti näytti katuvan sitä autolla ajamista. Eli katui juuri sitä mitä katua pitikin.
Ei katunut. Katui sitä, ettei tiennyt, että ajamisessa huumeiden vaikutuksen alla on ehdoton nollatoleranssi. Eli piti sitä tyhmänä, ettei tätä tiennyt. Hänhän selitteli edelleen, että oli metaa ottaneenakin ihan skarppi ja kunnossa ja koska alkoholiakin vähän nauttineet voivat ajaa autoa, niin oletti, että totta kai hänkin saa. Jari oli edelleen sitä mieltä, että oli ajokunnossa ja laki vain on epäreilu huumeiden käyttäjiä kohtaan. Alkoholia käyttäneenä saisi eri kohtelun. Ei edelleenkään tunnustanut, että ei ollut ajokunnossa ja sen näki myös poliisit, jotka huomasivat hänen törttöilevän liikenteessä ja päättivät siksi pysäyttää.
Joo, meta terävöittää aistit. Alkoholi turruttaa.
Jos meta on niin terävöittävä aisteille, niin miksi Sillanpää metaa otettuaan töppäili liikenteessä?
Mistä minä tiedän, miksi kukaan töppäilee liikenteessä? Sillanpää ohitti bussipysäkiltä tulevan bussin; se siitä töppäilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niin kiire noin lyhyessä haastattelussa että yritti äkkiä vaan saada ulos mahdollisimman paljon lööppi kamaa. Ei ole aikaa jäädä suorassa lähetyksessä odottelemaan että toinen pöhnäsillä aivoillaan yrittää muotoilla vastauksiaan tai ei kerkeä esittää kun yhden kysymyksen.
Haluaisin nähdä Sillanpään Arto Nybergin haastateltavana. Olisi mielenkiintoista vertailla, Nyberg saa haastateltavistaan yllättävän paljon ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jari on fiksu. Fiksut sortuu helpommin päihteisiin. Tutkittu juttu
Ei pidä paikkaansa. Tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarilla tuntui olevan kova jano, kun joutui ottamaan vesihörppyä jatkuvasti. Metamfetamiini nostaa kehon lämpötilaa, joka aiheuttaa janoa. Tästä voi jo päätellä, että vähintään laskuissa oli haastatteluhetkellä. Puheesta voi jo huomata pitkäaikaiskäytön vaikutukset. Puhe on katkonaista ja vailla punaista lankaa, sanoja joutuu etsimään. Jarilla on huumeongelma, jota hän ei ole itse vielä ymmärtänyt. Tyypillisesti vahvoihin huumeisiin jää koukkuun salakavalasti. Itse hän ymmärtää sen vasta sitten, kun elämältä menee pohja. Se pohja alkoi murentua viime syksynä. Ratista käryäminen ei vielä muuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta nyt kun keikkoja alkaa peruuntumaan, niin Jari alkaa ymmärtää itsekin että hän on siellä kuuluisalla pohjalla.
Näinollen on aivan yhtä mahdollista, että hänen puheensa sekavuus johtui tilanteen tuomasta mielenkuohusta.
En ole Sillanpään musiikin fani (en kuuntele genreä) , mutta hän on kuitenkin erinomainen laulaja ja ennen kaikkea ymmärtääkseni hän on ollut mitä parhain ja karismaattisin esiintyjä, joka on antanut yleisölleen itsestänsä kokonaan. Se on asia, josta hän elää.
Rehellistä puhetta. Minuun vaikutti se, kun hän sanoi olleensa alkoholisti ja metan myötä tulleensa paremmaksi ihmiseksi. Alkoholi nostaa ikävät tunteet pintaan, mutta ei auta käsittelemään niitä kuin rähisemällä ja veetuilemalla läheisilleen, tämä on niin nähty meidän suomalaisten kanssa.
En itse käytä mitään päihteitä, edes laillisia (alkoholia en ole käyttänyt lainkaan vuosiin, enkä sitä ennenkään kuin nimeksi), joten omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole. Olen kuitenkin ihminen, joka ei tyydy propagandaan, joten olen lukenut huumeistakin paljon, myös tutkimuksia. Niistä on käynyt selväksi, että alkoholi, se laillinen huume, on suurin koukuttaja ja ongelmien aiheuttaja.
On mielestäni äärettömän surullista, jos fanit nyt jättävät Sillanpään. Se on kuin tappotuomio hänelle, eikä ainakaan helpota aineista irtipääsemistä.
Kysyn, koska en tiedä; onko Sillanpää ryssinyt keikkojaan? Senhän luulisi olevan yleisön kannalta se olennaisin asia, jonka perusteella keikoille mennään tai jätetään menemättä.
Johtuuko fanien selän kääntäminen siitä, että Sillanpää sortui laillisen huumeen sijasta laittomaan?
Itse jätän keikat välistä sen takia että minulle tulee äärettömän paha mieli nähdä Jari tossa pisteessä ja tietää missä jamassa hänen elämänsä on. Silti sydämeni pohjasta toivon että saa asiansa kuntoon. En tuomitse häntä tai koe että hänen tarvitsisi faneilta pyydellä mitään anteeksi mutta en vaan halua pahoittaa omaa mieltäni katselemalla hänen rappiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä Sillanpään Arto Nybergin haastateltavana. Olisi mielenkiintoista vertailla, Nyberg saa haastateltavistaan yllättävän paljon ulos.
Nyberg onkin ammattitaitoinen toimittaja.
Jos verrataan niin embuske ja kaverit on klikkiotsikko kun taas nyberg tekee pitkiä ja syvällisiä artikkeleita joita on ilo lukea ja joiden tasapuolisen neutraalista kirjoitustyylistä lukija saa tehdä itse päätelmiä sen sijaan että toimittaja tekisi ne täysin lukijan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet melko pullossa kasvaneen oloinen, kun et näe kylmää totuutta tässäkään asiassa. Fakta ei muutu muuksi, vaikka oman mielenrauhasi vuoksi sitä yrität muuksi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelu oli muutenkin aivan surkea. Toimittaja keskeyttää haastateltavan JATKUVASTI eikä anna tämän muotoilla vastauksiaan. Ala-arvoista. Yritti saada
romahtamaan.[/
Aika on rajattu ja Siltsu vaan jaarittelee eikä siltikään puhu oikein mitään.
Jarin kommentti törkeä ja asiaton.
Se 22.00 ulkona vaikka kotiin tuleva olisi voinut olla mun teini joka tänään täytti 14 vuotta.Siltsu on ylimielinen.
Sitä kiinnostaa vaan ettei keikkoja peruuteta. Tarviihan se rahaa noihin huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä itkuun pillahduksesta tuli mieleen alkoholistin laskelmoidut itsesääli-itkut. En ymmärrä, miten ihmiset senkin näkivät niin aitona reaktiona. Minusta se vain oli Jarin keino muiden keinojen ohessa ohittaa Enbusken kysymykset. Kun huumori ja vähättely ei toiminut, niin sitten itku lopussa mukaan. Oma isä alkoi itkemään aina noin, kun hänelle yritti kertoa, miten pahalta se jatkuva juominen tuntui ja kuinka hänen käytöksensä oli kamalaa läheisiä kohtaan humalassa ja krapulassa. Itkulla sai sysättyä kätevästi syrjään sen, mitä se oma juominen muille aiheutti. "Kun mun on niin paha olla ja kun kukaan ei ymmärrä..." Ja onhan se tehokas keino. Kuka haluaa itkevälle ihmiselle pahaa ja jos se puuttuminen ja omista tunteista kertominen on nyt hänestä niin pahaa, että oikein itkettää, niin mitä tehdä? Enbuskekin päätyi silittelemään Jarin olkapäätä. Jarin, joka juuri oli sanonut, että Enbusken ei pitäisi päästää lapsia kymmenen aikaan ulos sen sijaan, että Jarin ei yksinkertaisesti pitäisi mennä rattiin aineissa. Ja turha väittää, ettei ollut tosissaan. Jari huomasi yleisön reaktiosta, että tuo "mitä ne lapset siihen aikaan edes ulkona tekevät" -argumentti ei mennyt läpi, ja vaihtoi sen nopeasti vitsivitsiksi. Mutta kyllä hän sen ihan vakavissaan Tuomakselta kysyi, että miksei hän voisi hieman aineita ottaneena ajella, koska lapset eivät siihen aikaan ulkona edes liiku. No mitäs muut ihmiset? Onhan ne kadut täynnä jonkun lapsia, iästä huolimatta!
Jos olet katsonut Sillanpään haastatteluja aiemmin, olet varmaan, nähnyt, että hän liikuttuu usein haastatteluissaan, kyyneleet tulevat silmiin ja hän nielee itkua. Herkkänä ihmisenä Sillanpää liikuttuu monista asioista ja myös näyttää sen. Konserteissakin yleisöä kiittäessään kyyneleet ovat hänellä monesti lähellä.
Mä ainakin maksaisin siltsun lauluäänestä, koska on paras tangokuningas. Se mihim hän palkkansa käyttää ei mulle enää kuulu.