Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jari Sillanpää EnbuskeVeitolaSalmisessa

Vierailija
29.03.2018 |

Jännittää nähdä millaisena hän saapuu kohta suoraan lähetykseen.

Kommentit (999)

Vierailija
481/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä tiedän, miksi kukaan töppäilee liikenteessä? Sillanpää ohitti bussipysäkiltä tulevan bussin; se siitä töppäilystä.

Mikä sitten on töppäilyjä jos liikennesääntöjen rikkominen ei ole sitä? Olen kantakaupungissa meinannut jäädä vaikka kuinka monta kertaa busseja ohittelevien autojen alle kun ei vaan voi odottaa takana. Ja sitten vielä kaahataan ohi kun tiedetään että rikotaan sääntöjä. Jarin huumetoilailut liikenteessä eivät saa multa mitään sympatiaa oli huumeet veressä aisteja lamaannuttavia tai piristäviä. Huumekuskin on syytä pysyä poissa liikenteestä ja jos jää kiinni niin turha selitellä että lapset oli nukkumassa ym skeidaa

Vierailija
482/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laukkuryssäJack kirjoitti:

embuske: se vituttaa että ajoit huumepäissäsi autolla, vaaransit esim lasteni elämän!

Jari: Niin minkäikäisiä lapsia sulla on pääästätkkö sinä oikeesti ne klo 22 illalla ulos?"

siis miten joku oi olla  noin kiero että kääntää asian jotenkin voitokseen?

Enpuska itse mokasi vetämällä esiin kärjistetyn kommentin. Jari vastasi yhtä kärjistetyllä kommentilla.

Haastattelu oli muutenkin aivan surkea. Toimittaja keskeyttää haastateltavan JATKUVASTI eikä anna tämän muotoilla vastauksiaan. Ala-arvoista. Yritti saada romahtamaan.

Varmaan niin kiire noin lyhyessä haastattelussa että yritti äkkiä vaan saada ulos mahdollisimman paljon lööppi kamaa. Ei ole aikaa jäädä suorassa lähetyksessä odottelemaan että toinen pöhnäsillä aivoillaan yrittää muotoilla vastauksiaan tai ei kerkeä esittää kun yhden kysymyksen.

Haluaisin nähdä Sillanpään Arto Nybergin haastateltavana. Olisi mielenkiintoista vertailla, Nyberg saa haastateltavistaan yllättävän paljon ulos.

Sitten kun/jos on kunnossa. Sillanpään nykytilanteessa en halua nähdä häntä yhtään missään.

En ole iskelmämusiikin ystävä, mutta esiintyjänä Jari Sillanpää on loistava ja  hänen äänensä on ihan omaa luokkaansa. Ei kannata puhua samana päivänäkään jostain mikaelgabrielista tai reinonordinista.

Toivottavasti Sillanpää tunnustaa itselleen huumeongelmansa ja hakeutuu hoitoon.  Ei ole kyse enää viihdekäytöstä, kun ihminen solkkaa haastattelussa mitä sattuu. Nauraa ja itkee. Mautonta Maikkarilta edes pyytää haastattelua tuossa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Katson vasta nyt ohjelmaa. Niin sekava ja rehvakkaan oloinen. Ei katumusta yhtään.

Kyllähän tuo kovasti näytti katuvan sitä autolla ajamista. Eli katui juuri sitä mitä katua pitikin.

Ei katunut. Katui sitä, ettei tiennyt, että ajamisessa huumeiden vaikutuksen alla on ehdoton nollatoleranssi. Eli piti sitä tyhmänä, ettei tätä tiennyt. Hänhän selitteli edelleen, että oli metaa ottaneenakin ihan skarppi ja kunnossa ja koska alkoholiakin vähän nauttineet voivat ajaa autoa, niin oletti, että totta kai hänkin saa. Jari oli edelleen sitä mieltä, että oli ajokunnossa ja laki vain on epäreilu huumeiden käyttäjiä kohtaan. Alkoholia käyttäneenä saisi eri kohtelun. Ei edelleenkään tunnustanut, että ei ollut ajokunnossa ja sen näki myös poliisit, jotka huomasivat hänen törttöilevän liikenteessä ja päättivät siksi pysäyttää.

Joo, meta terävöittää aistit. Alkoholi turruttaa.

Jos meta on niin terävöittävä aisteille, niin miksi Sillanpää metaa otettuaan töppäili liikenteessä?

Mistä minä tiedän, miksi kukaan töppäilee liikenteessä? Sillanpää ohitti bussipysäkiltä tulevan bussin; se siitä töppäilystä.

Niin. Tää oli se hänen versionsa.

Samoin hän kertoo ettei itse pakannut nyt laukkuaan ja että voi lopettaa erittäin koukuttavan huumeen ottamisen heti kun haluaa. Näitäkään juttuja en usko.

Vierailija
484/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä. Te kaikki.

Vatvotte toisten asioita. Ihan turhaan.

Vierailija
485/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

embuske: se vituttaa että ajoit huumepäissäsi autolla, vaaransit esim lasteni elämän!

Jari: Niin minkäikäisiä lapsia sulla on pääästätkkö sinä oikeesti ne klo 22 illalla ulos?"

Enpuska itse mokasi vetämällä esiin kärjistetyn kommentin. Jari vastasi yhtä kärjistetyllä kommentilla.

Haastattelu oli muutenkin aivan surkea. Toimittaja keskeyttää haastateltavan JATKUVASTI eikä anna tämän muotoilla vastauksiaan. Ala-arvoista. Yritti saada

romahtamaan.[/

Aika on rajattu ja Siltsu vaan jaarittelee eikä siltikään puhu oikein mitään.

Jarin kommentti törkeä ja asiaton.

Se 22.00 ulkona vaikka kotiin tuleva olisi voinut olla mun teini joka tänään täytti 14 vuotta.

Siltsu on ylimielinen.

Sitä kiinnostaa vaan ettei keikkoja peruuteta. Tarviihan se rahaa noihin huumeisiin.

Voi v*ttu lapset ja teinit! Kai sitä ihan sama arvo on aikuisenkin ihmisen hengellä? Ihan niinkun se olis kamalaa vasta sitten kun metapäissään aja jonkun mukulan yli.

Vierailija
486/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkit?

Vierailija
487/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma, että nuorisomusiikin tekijöille on ihan fine vetää kaikki mahdolliset ja mahdottomat aineet, mutta kun mummojen suosikki jää kiinni kovan aineen viihdekäytöstä, niin yhtäkkiä on joku kansallinen hätätila. Pelätäänkö tässä nyt, että vanhukset jää metakoukkuun?

Vierailija
488/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäläisyyksiä Olavi Virtaan. Virralla viina vei , Jarin huumeet...

Vierailija
489/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh! Eihän tuo surullinen ole, nytkin aineissa.

Ai nytkit?

Vierailija
490/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän entiseltä työpaikaltani näitä hurmioituneita Siltsu-faneja. Todella pienestä palkastaan maksoivat konserttiliput ja fanituksen. Ja toinen sikailee rahoilla. Ei mee ihan oikein.

Naurahdin ääneen. Ihan on jokaisen oma valinta mihin rahansa käyttää. Niin pienipalkkaisen kun Sillanpäänkin.

Joo, mutta jotenkin tulee sääli, kun yksinkertaiset reppanat fanittaa jotain elostelevaa homonarkkia ja säästävät vähistä kovalla työllä ansaitsemista rahoistaan keikkalippuja.

Vierailija
491/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarilla tuntui olevan kova jano, kun joutui ottamaan vesihörppyä jatkuvasti. Metamfetamiini nostaa kehon lämpötilaa, joka aiheuttaa janoa. Tästä voi jo päätellä, että vähintään laskuissa oli haastatteluhetkellä. Puheesta voi jo huomata pitkäaikaiskäytön vaikutukset. Puhe on katkonaista ja vailla punaista lankaa, sanoja joutuu etsimään. Jarilla on huumeongelma, jota hän ei ole itse vielä ymmärtänyt. Tyypillisesti vahvoihin huumeisiin jää koukkuun salakavalasti. Itse hän ymmärtää sen vasta sitten, kun elämältä menee pohja. Se pohja alkoi murentua viime syksynä. Ratista käryäminen ei vielä muuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta nyt kun keikkoja alkaa peruuntumaan, niin Jari alkaa ymmärtää itsekin että hän on siellä kuuluisalla pohjalla.

Sillanpää on herkkä ihminen, se lienee kaikille selvää.

Näinollen on aivan yhtä mahdollista, että hänen puheensa sekavuus johtui tilanteen tuomasta mielenkuohusta.

En ole Sillanpään musiikin fani (en kuuntele genreä) , mutta hän on kuitenkin erinomainen laulaja ja ennen kaikkea ymmärtääkseni hän on ollut mitä parhain ja karismaattisin esiintyjä, joka on antanut yleisölleen itsestänsä kokonaan. Se on asia, josta hän elää.

Rehellistä puhetta. Minuun vaikutti se, kun hän sanoi olleensa alkoholisti ja metan myötä tulleensa paremmaksi ihmiseksi. Alkoholi nostaa ikävät tunteet pintaan, mutta ei auta käsittelemään niitä kuin rähisemällä ja veetuilemalla läheisilleen, tämä on niin nähty meidän suomalaisten kanssa.

Meta toimii ilmeisesti toisella tapaa  hänellä.

En itse käytä mitään päihteitä, edes laillisia (alkoholia en ole käyttänyt lainkaan vuosiin, enkä sitä ennenkään kuin nimeksi), joten omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole.  Olen kuitenkin ihminen, joka ei tyydy propagandaan, joten olen lukenut huumeistakin paljon, myös tutkimuksia. Niistä on käynyt selväksi, että alkoholi, se laillinen huume,  on suurin koukuttaja ja ongelmien aiheuttaja.

On mielestäni äärettömän surullista, jos fanit nyt jättävät Sillanpään. Se on kuin tappotuomio hänelle, eikä ainakaan helpota aineista irtipääsemistä.

Kysyn, koska en tiedä; onko Sillanpää ryssinyt keikkojaan?  Senhän luulisi olevan yleisön kannalta se olennaisin asia, jonka perusteella keikoille mennään tai jätetään menemättä.

Johtuuko fanien selän kääntäminen siitä, että Sillanpää sortui laillisen huumeen sijasta laittomaan?

Jos näin on, on se enemmän kuin kaksinaismoralistista.

Olet melko pullossa kasvaneen oloinen, kun et näe kylmää totuutta tässäkään asiassa. Fakta ei muutu muuksi, vaikka oman mielenrauhasi vuoksi sitä yrität muuksi selittää.

Itse asiassa olen kaikkea muuta kuin pullossa kasvanut.   Minun mielenrauhaani Sillanpää ei vaikuta millään tavalla, enemmän kuin hänestä olen kiinnostuneempi palstalaisten kommenteista ja asenteista.

Ne nimittäin edustavat eräänlaista läpileikkausta suomalaisten ajatusmaailmasta ja kertovat myös ihmisistä itsestään paljon.

Sinäkään et valaissut väittämääsi faktaa mitenkään, vaan kohdistit kommenttisi minun persoonaani aiheen sijasta. Mitä se kertoo sinusta?

Vierailija
492/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, enkä siis tiedä, onko mainittu, että varmaan Jarin mittavaa keikkakoneistoa myös kiinnostaa, onko työnantaja esiintymiskunnossa, vai  hassataanko firman rahat vahingonkorvauksiin jne. Ei tämä koske pelkästään Jaria, vaan hän on vastuussa aika monelle, niin omalle henkilökunnalleen kuin tapahtumien järjestäjille. Jari haluaisi, että häneen luotetaan, mutta valitettavasti se on mahdotonta. Hän on tämän päivän Kari Tapio, joka esiintyi tai sitten ei.

Vierailija
493/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän entiseltä työpaikaltani näitä hurmioituneita Siltsu-faneja. Todella pienestä palkastaan maksoivat konserttiliput ja fanituksen. Ja toinen sikailee rahoilla. Ei mee ihan oikein.

Ajatuksenjuoksustasi on helppo uskoa että olet todella pienipalkkaisessa työssä. Kuntouttavaa työtoimintaa?

Vierailija
494/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä itkuun pillahduksesta tuli mieleen alkoholistin laskelmoidut itsesääli-itkut. En ymmärrä, miten ihmiset senkin näkivät niin aitona reaktiona. Minusta se vain oli Jarin keino muiden keinojen ohessa ohittaa Enbusken kysymykset. Kun huumori ja vähättely ei toiminut, niin sitten itku lopussa mukaan. Oma isä alkoi itkemään aina noin, kun hänelle yritti kertoa, miten pahalta se jatkuva juominen tuntui ja kuinka hänen käytöksensä oli kamalaa läheisiä kohtaan humalassa ja krapulassa. Itkulla sai sysättyä kätevästi syrjään sen, mitä se oma juominen muille aiheutti. "Kun mun on niin paha olla ja kun kukaan ei ymmärrä..." Ja onhan se tehokas keino. Kuka haluaa itkevälle ihmiselle pahaa ja jos se puuttuminen ja omista tunteista kertominen on nyt hänestä niin pahaa, että oikein itkettää, niin mitä tehdä? Enbuskekin päätyi silittelemään Jarin olkapäätä. Jarin, joka juuri oli sanonut, että Enbusken ei pitäisi päästää lapsia kymmenen aikaan ulos sen sijaan, että Jarin ei yksinkertaisesti pitäisi mennä rattiin aineissa. Ja turha väittää, ettei ollut tosissaan. Jari huomasi yleisön reaktiosta, että tuo "mitä ne lapset siihen aikaan edes ulkona tekevät" -argumentti ei mennyt läpi, ja vaihtoi sen nopeasti vitsivitsiksi. Mutta kyllä hän sen ihan vakavissaan Tuomakselta kysyi, että miksei hän voisi hieman aineita ottaneena ajella, koska lapset eivät siihen aikaan ulkona edes liiku. No mitäs muut ihmiset? Onhan ne kadut täynnä jonkun lapsia, iästä huolimatta!

Jos olet katsonut Sillanpään haastatteluja aiemmin, olet varmaan, nähnyt, että hän liikuttuu usein haastatteluissaan, kyyneleet tulevat silmiin ja hän nielee itkua. Herkkänä ihmisenä Sillanpää liikuttuu monista asioista ja myös näyttää sen. Konserteissakin yleisöä kiittäessään kyyneleet ovat hänellä monesti lähellä.

Pillittäminen on ihan opeteltua. Näyttelijöiden peruskamaa. Näyttää tekoitku menevän silti läpi kansaan? Olen niin herkkä, yhyy... Voi ei! Vähän itsesäälin tunteita niin kyynel valuu taas. Oijoi...

Vierailija
495/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, enkä siis tiedä, onko mainittu, että varmaan Jarin mittavaa keikkakoneistoa myös kiinnostaa, onko työnantaja esiintymiskunnossa, vai  hassataanko firman rahat vahingonkorvauksiin jne. Ei tämä koske pelkästään Jaria, vaan hän on vastuussa aika monelle, niin omalle henkilökunnalleen kuin tapahtumien järjestäjille. Jari haluaisi, että häneen luotetaan, mutta valitettavasti se on mahdotonta. Hän on tämän päivän Kari Tapio, joka esiintyi tai sitten ei.

No tähän asti Sillanpää on hoitanut keikkansa hyvin ja kaikki siinä koneistossa mukana olleet ovat saaneet palkkansa. Mitä minä olen kuullut, Sillanpää kohtelee muusikoita ym. paremmin kuin monet muut laulajat. Tauski ja monet muut sekoilevat keikoillaan ja jättävät tulematta, ja silti joku palkkaa heidät yhä uudelleen ja uudelleen esiintymään. Sillanpää ei  ole jättänyt keikkojaan hoitamatta. Ja varmaan suurin osa hänen ympärillään olevista ihmisistä on tiennyt hänen huumeiden käytöstään. 

Vierailija
496/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarilla tuntui olevan kova jano, kun joutui ottamaan vesihörppyä jatkuvasti. Metamfetamiini nostaa kehon lämpötilaa, joka aiheuttaa janoa. Tästä voi jo päätellä, että vähintään laskuissa oli haastatteluhetkellä. Puheesta voi jo huomata pitkäaikaiskäytön vaikutukset. Puhe on katkonaista ja vailla punaista lankaa, sanoja joutuu etsimään. Jarilla on huumeongelma, jota hän ei ole itse vielä ymmärtänyt. Tyypillisesti vahvoihin huumeisiin jää koukkuun salakavalasti. Itse hän ymmärtää sen vasta sitten, kun elämältä menee pohja. Se pohja alkoi murentua viime syksynä. Ratista käryäminen ei vielä muuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta nyt kun keikkoja alkaa peruuntumaan, niin Jari alkaa ymmärtää itsekin että hän on siellä kuuluisalla pohjalla.

Sillanpää on herkkä ihminen, se lienee kaikille selvää.

Näinollen on aivan yhtä mahdollista, että hänen puheensa sekavuus johtui tilanteen tuomasta mielenkuohusta.

En ole Sillanpään musiikin fani (en kuuntele genreä) , mutta hän on kuitenkin erinomainen laulaja ja ennen kaikkea ymmärtääkseni hän on ollut mitä parhain ja karismaattisin esiintyjä, joka on antanut yleisölleen itsestänsä kokonaan. Se on asia, josta hän elää.

Rehellistä puhetta. Minuun vaikutti se, kun hän sanoi olleensa alkoholisti ja metan myötä tulleensa paremmaksi ihmiseksi. Alkoholi nostaa ikävät tunteet pintaan, mutta ei auta käsittelemään niitä kuin rähisemällä ja veetuilemalla läheisilleen, tämä on niin nähty meidän suomalaisten kanssa.

Meta toimii ilmeisesti toisella tapaa  hänellä.

En itse käytä mitään päihteitä, edes laillisia (alkoholia en ole käyttänyt lainkaan vuosiin, enkä sitä ennenkään kuin nimeksi), joten omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole.  Olen kuitenkin ihminen, joka ei tyydy propagandaan, joten olen lukenut huumeistakin paljon, myös tutkimuksia. Niistä on käynyt selväksi, että alkoholi, se laillinen huume,  on suurin koukuttaja ja ongelmien aiheuttaja.

On mielestäni äärettömän surullista, jos fanit nyt jättävät Sillanpään. Se on kuin tappotuomio hänelle, eikä ainakaan helpota aineista irtipääsemistä.

Kysyn, koska en tiedä; onko Sillanpää ryssinyt keikkojaan?  Senhän luulisi olevan yleisön kannalta se olennaisin asia, jonka perusteella keikoille mennään tai jätetään menemättä.

Johtuuko fanien selän kääntäminen siitä, että Sillanpää sortui laillisen huumeen sijasta laittomaan?

Jos näin on, on se enemmän kuin kaksinaismoralistista.

Olet melko pullossa kasvaneen oloinen, kun et näe kylmää totuutta tässäkään asiassa. Fakta ei muutu muuksi, vaikka oman mielenrauhasi vuoksi sitä yrität muuksi selittää.

Itse asiassa olen kaikkea muuta kuin pullossa kasvanut.   Minun mielenrauhaani Sillanpää ei vaikuta millään tavalla, enemmän kuin hänestä olen kiinnostuneempi palstalaisten kommenteista ja asenteista.

Ne nimittäin edustavat eräänlaista läpileikkausta suomalaisten ajatusmaailmasta ja kertovat myös ihmisistä itsestään paljon.

Sinäkään et valaissut väittämääsi faktaa mitenkään, vaan kohdistit kommenttisi minun persoonaani aiheen sijasta. Mitä se kertoo sinusta?

Ei kannata leikkiä liian pätevää. Av-mammoja tässä kaikki ollaan.

Vierailija
497/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ihan oikein sanottu. Enbuskehan itse mokasi, kun lähti tuolle "vaaransit pienten lapsosteni henkikullan" -linjalle.

Saako Jari siis ajaa piripäissään jonkun toisen ihmisen lapsen, esim. teini-ikäisen lapsen päälle, joka saa olla ulkona myöhempään kuin Enbusken pienemmät lapset?

Voi vittu. Noinko sanottiin? Noin sitten tajusit. Miten olisi luetun ymmärtämisen kurssi?

Älä keksi lisämerkityksiä, joita ilmaisussa ei ollut.

Kyllä Sillanpää saa mielestään ajaa kenen päälle vaan jos ja kun pienet lapset ovat nukkumassa. On kiero jätkä!

Vierailija
498/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyy vasta näin tuon haastattelun ja täytyy sanoa että ihmettelen suurta osaa kommentoijista.

Siltsu oli ihan oma itsensä ja puhui kuten on akna puhunut. Ihan sama intonaario, rytmi, joidenkin sanojen hakeminen ja kielioppivirheet. Tyypillinen ruotsinsuomalaisen tapa puhua, mikä hänellä on aina ollut. Ei siis ollut mun mielestä "selvästi aineissa" tai "aineet tehneet jo tuhoaan".

Sen sijaan sisällöstä olen pikkasen huolissani eli hän tyypilliseen päihderiippuvaisen tavoin sanoo, että homma hallussa eikä tarvitse hoitoa. Toivon, että pystyy jättämään aineet (kokonaan tai vähiin) itse, mutten valitettavasti usko siihen.

Vierailija
499/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokkareiden esiintymiskunnosta ei välitetä pätkääkään, kunhan pystyssä pysyvät jotenkuten. Keith Richards on nukahtanutkin joskus nukahtanut yleisön edessä.

Vierailija
500/999 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on kummallista miten pihalla keskustelijat on täällä.

Jotenkin olettavat, että kaikki huumeet on samanlaisia ja ihminen on heti pohjalla, kun ekan kerran vetää jne. Stereotypiat jylläävät kunnolla. Ilman mitään omaa kokemuspohjaa asiaan, eli narkomaaneihin.

Minäkin olen tehnyt abortin. Joidenkin ihmisten mielestä olen murhaaja, joidenkin mielestä minun pitäisi katua sitä. Miksi minun pitäisi katua vain sen vuoksi, että joku muu niin haluaa? Erona vielä se, että minä olen satuttanut tuolloin jotakuta muuta. En kadu.

Abortti on laillinen toimenpide Suomessa. Huumeet eivät.

En ymmärrä tätä huume myönteisyyttä näissä keskusteluissa.

On se ollut laillista Suomessa, ja voi olla vastakin. Sillä ei ole oikeastaan edes merkitystä. Aborttikin on ollut laitonta. Se ei silti muuta abortin tekemistä suuntaan eikä toiseen. Ihmiset tekivät niitä silti.

Ei ole huumemyönteistä todeta, että se ongelma käyttäjällä on monesti ihan muualla kuin niissä huumeissa. Samalla tavoin ylipainoisilla on enemmän ongelmia psyykeessä, mistä loputon syöminen johtuu.

Mulla on masennus, mutta sekin on vain kehon oma tapa selviytyä hengissä elämästä, kun on rankkaa. Se ei ole syy mihinkään. Syy on muualla.

Ei ihmiset ole ryhtyneet narkomaaneiksi siksi, että se on kivaa. Sellaiset ihmiset jää koukkuun, joilla ei ole taitoja eikä kykyjä selvitä muutenkaan. Sen vuoksi Vietnamista tulleet veteraanit eivät jääneet heroiiniin koukkuun, koska he pystyivät palata normaaliin elämään. Ne Irakin sodan veteraanit, jolla jää traumoja, turvautuvat monesti päihteisiin, koska eivät muuten kestäisi elää.

Älä viitsi. Eivät kaikki narkomaanit ala lääkitsemään huumeilla ahdistustaan, vaan osa on tehnyt ihan itse päätöksen alkaa käyttämään koska haluavat jännemmät kicksit jostain uudesta aineesta. Näitä on erityisesti nuorissa miehissä. Riskit tiedetään, ei auta. Ihmisellä on luontainen taipumus haluta silloin tällöin sekoittaa päänsä (rankka sanavalinta), mutta voit itse valita otatko muutaman kaljan palkkapäivänä vai kokeiletko ainetta josta a) olet saanut valistusta ja tiedät sen tuhoisaksi tai b) vedät kaverin tarjoamana jotain mistä et edes tiedä mitä se on. Alkaa nyppimään tämä ihmisen tietoisen valinnan ulkoistus yhteiskunnalle tai jollekin ilmassa leijuvalle "pahalle ololle". Me elämme yhdessä maailman parhaimmista maista, ja mitä normaalielämän vaikeuksiin tulee: elämä on. Onko se tekosyy alkaa vetämän metaa?

Suomessa on kantasuomalaisissa hyvin vähän sodassa traumatisoituneita ihmisiä. Ahdistuneisuushäiriöön ja vastaaviin voi hakea apua (terapia + lääkehoito auttaa), ja ainakin tässä kaupungissa sitä saa ja tarjotaan.  Voit valita hakeudutko hoitoon vai alatko käyttämään mömmöjä. Sinä itse.

Luuletko että koukkuun jäävät vain tyhmät ja elämänhallinaltaan heikot ihmiset? Tämähän alkaa mennä huvittavaksi. Fiksut ja akateemiset eivät jää?

Upea mielipide!!!

Ketju on lukittu.