Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pääsiäistä vietetään?

Vierailija
29.03.2018 |

Mitä uskomaton ihminen tästä saa? Ihan sama kuin laskiainen, ei mitään hyvää syytä juhlia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa onkin että ateistit viettävät kristillisiä juhlia. Monet ateistit aikoo lomailla perjantaina.

Vierailija
2/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa levätä ja syödä suklaamunia <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen juhlimisen syyhän on ollutkin kevätpäiväntasaus eli valoisa vuorokauden aika on taas pidempi kuin pimeä vuorokauden aika.

Vierailija
4/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa onkin että ateistit viettävät kristillisiä juhlia. Monet ateistit aikoo lomailla perjantaina.

Jos työpaikka on perjantaina kiinni niin mitäs sitä pitäisi tehdä? En minä vapaasta huolimatta vietä pääsiäistä muuten kuin syömällä suklaamunia.

Vierailija
5/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään reippaasti keittoja ja päälystetään muna suklaalla. Pääsiäinen on hyvä syy tarjota naiselle makeaa suun täydeltä. Virvonta vitsoilla molemmilta pakarat helliksi niin niillekkin risuille käyttistä. Dragon sleeve täyttää vaativankin munahaaveet.

Vierailija
6/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan vietä

t. ateisti

Vierailija
7/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka on perjantaina kiinni niin mitäs sitä pitäisi tehdä? En minä vapaasta huolimatta vietä pääsiäistä muuten kuin syömällä suklaamunia.

Just muna, uudelleensyntymisen symboli. Eipä paljon nolommaksi voi ateisti mennä.

Vierailija
8/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen syvin tarkoitus on vahtia rairuohon kasvamista ja ahmia suklaamunia.

Vierailija
9/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt kiva kun on pidempi viikonloppu. Kerkeää sukuloida ja rentoutua ennen viimerutistusta, jotta päästään kesälaitumille. En itsekään juhli pääsiäistä uskonnollisen puolen vuoksi vaan ilon ja kevääntulon takia.

Vierailija
10/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä uskova sitten syysi viettää pääsiäistä.

Vierailija
11/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristus kuoli meidän syntiemme takia ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tästä syystä minä juhlin pääsiäistä. 

Vierailija
12/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just muna, uudelleensyntymisen symboli. Eipä paljon nolommaksi voi ateisti mennä.

En oikein ymmärrä mitä noloa on viettää kevään juhlaa munia syöden.

Onhan muna ollut uuden elämän symboli jo paaaljon ennen kristinuskon keksimistä.

Vierailija
13/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan muna ollut uuden elämän symboli jo paaaljon ennen kristinuskon keksimistä.

Eihän ateisti tarkoita kristinuskosta kieltäytymistä, vaan kaikista uskonnoista. Munia nassuun vaan nolo ateisti kaikki tietää että oot feikki.

Vierailija
14/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin pääsiäisestä. Rairuoho, pääsiäismunat yms. symbolit tuovat tunteen keväästä, uuden kasvun alkamisesta. Uskonnollisuutta siihen ei itselläni liity, mutta ilo ja oivallus siitä, että pitkä pimeä aika on oikeasti ohi.

t. agnostikko

Vierailija
15/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus kuoli meidän syntiemme takia ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tästä syystä minä juhlin pääsiäistä. 

Tämä ontuu aika paljon. Pääsiäinen on eri aikaan joka vuosi. Vai ettekö enää muista milloin se ylösnouseminen tapahtuikaan? Aivan yhtä naurettavaa viettää merkkipäivää muulloin kuin se oikeasti on (siis joulu ja Jeesuksen syntymä) kuin pääsiäinen ja ylösnousemus. Vähän sama kuin viettäisin omat synttärini keskellä kesää vaikka olen syntynyt talvella. Ja nimppareita aina silloin kuin huvittaa.

(Ja anteeksi kärkäs vastaus. Ärsyttää vain ontuvalla logiikalla tulla naureskelemaan muiden tavoille. Minulle on sama mistä syystä kukin juhlansa viettää tai on viettämättä.)

Vierailija
16/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uuden elämän juhla. Kaikissa uskonnoissa ja myös ateisteilla.

Vierailija
17/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin on näin tärkeää jaotella ihmiset teisteihin ja ateisteihin? Vai olenko ainoa, jolla ei ole kantaa jumalien, henkiolentojen tai muun yliluonnollisen mahdolliseen olemassaoloon tai olemattomuuteen?

Vierailija
18/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on näin tärkeää jaotella ihmiset teisteihin ja ateisteihin? Vai olenko ainoa, jolla ei ole kantaa jumalien, henkiolentojen tai muun yliluonnollisen mahdolliseen olemassaoloon tai olemattomuuteen?

Kyllä uskontoja näin voidaan lajitella. On ateistit, teistit, monoteistit, polyteistit. Jos ei oo sulla mielipidettä oot epäuskonnollinen.

Vierailija
19/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ois pitkä vkl vapaa.. 😇 sopii minulle. Ja syön munia.. 😋

Vierailija
20/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, selittäkäähän miten munat ja puput liittyvät Jeesukseen? Eivät mitenkään, vaan ikivanhoihin pakanatapoihin joilla juhlittiin kevättä ja uuden elämän alkamista luonnossa. Jeesuksenne on myöhemmin siihen päälle väkisin liimattu tuontiuskonto Lähi-Idästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme