Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja, onko sun mielestä lääkelaskut vaikeita?

Vierailija
29.03.2018 |

Niin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minule lääke laskut on melko vaikeita muta minulla on lisäksi cp vamma. Mutta minulle on suositettu että menisin lähi hoitaja kouluun. Siihen pystyn.

Vierailija
2/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on su ja hänelle laskut olivat haastavia. Pelottaa jos sairaanhoitajatkaan eivät tiedä paljonko lääkettä laitetaan. Miksi sairaanhoitajaksi ei välitä älykkäämpiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielelläni laskisin laskuja työkseni siihen ei kyllä tässä työssä ole mahdollisuutta ehkä vaihdan alaa.

Vierailija
4/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppoahan tuo on, ei tarvitse mitään differentiaaliyhtälöitä edes ratkaista.

Vierailija
5/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on su ja hänelle laskut olivat haastavia. Pelottaa jos sairaanhoitajatkaan eivät tiedä paljonko lääkettä laitetaan. Miksi sairaanhoitajaksi ei välitä älykkäämpiä?

Mihin sinun tuttava su tarvitsi lääkelaskuja ja miten se liittyy siihen että sairaanhoitajaksi ei välitä älykkäämpiä?

Vierailija
6/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän, mutta ei ylivoimaisia. Kyllä niistä selvisi. Mutta eipä niitä päiväkodissa työskennellessä ole tarvinutkaan.

Vierailija
7/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä siksi, kun niin moni kaverini (lähihoitaja/lh-opiskelija) niin  kovasti aina puhuu, että tentti tulossa lääkelaskuista, apua apua. Yksi lh menee rimaa hipoen ja avokkinsa teki puolet etäläksyistä. En tajua, miksei tuohon ole korkeampia vaatimuksia??

Lääkelaskut kokonaan pois, kun ovat niin vaikeita lähihoitajille. 

Itse en ole edes lukiota käynyt ja lasken lonkalta noita laskuja. Mielestäni niissä ei ole mitään vaikeaa. Mutta lähihoitajat taitaa vaihtaa vaippoja ja kihartaa mummojen tukkaa, niin miksi niille väkisin vaaditaan lääkelaskut, siksikö että vaikuttaa vaativammalta työltä kuin onkaan? Voisi olla sitten vaikka erikoislähihoitaja, jos niitä on pakko lähihoitsuillekin ujuttaa..

Vierailija
8/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulakin on cp vamma mutta myös minä olen lähi hoitaja. Tämä ala soveltuu minulle.

Vierailija
9/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmesta Diapamista kaksi pystyy lainaamaan, ettei mene miinukselle.

Vierailija
10/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen insinööri ja katsonut joskus noita laskuja, mitä nyt netistä löytää. Mulle ne ovat helppoja ja ne osaa laskea kun tajuaa matikan perusasiat. Mutta varmaan suurin ongelma monelle on se, että niissä ei saa olla yhtäkään virhettä. Se on perusteltua, sillä lääkeannostelussa ei todellakaan saa tehdä virheitä. Minä olen aina ollut hyvä matikassa, mutta vaikka nuo laskut näyttävät minulle helpoilta, luultavasti jännittäisin noita tenttejä juuri siksi, ettei saa olla yhtään huolimattomuusvirhettä. Olen kyllä omalla alallani saanut lähes aina täydet pisteet matikasta, mutta silloin kun ei kurssia pääse suunnilleen läpi, jos tulee virheitä, jännitys varmasti lisääntyy.

Vierailija
11/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kolmesta Diapamista kaksi pystyy lainaamaan, ettei mene miinukselle.

Muistuu rasta lainaaminen on vielä helpompaa. Toki sen verran kannattaa mielessä pitää lääkelaskutkin että ei aivan 10ml vedä kylmiltään ja mieluummin vasta töiden jälkeen muutenkin.

Vierailija
12/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkelaskut eivät ole ´minusta vaikeita, mutta tosi tarkkana saa olla oikeassa elämässä, kun niitä laskee. Laskuvirhe, kun voi olla hengenvaarallinen potilaalle.

Vierailija
13/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkelaskut eivät ole ´minusta vaikeita, mutta tosi tarkkana saa olla oikeassa elämässä, kun niitä laskee. Laskuvirhe, kun voi olla hengenvaarallinen potilaalle.

Oikeassa elämässä lähihoitaja ei kyllä laske lääkelaskuja joissa virheet voisivat olla kohtalokkaita.

Vierailija
14/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan tulee osata laskea potilaalle määrätyt lääkkeet oikein.

Vierailija
15/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän huolestuttaa, että tuollaiset tunarit saattavat oikeasti joutua laskemaan annostuksia ja annostelemaan lääkkeitä potilaille. Jos ei edes tentissä osaa, niin miten mahtaa sujua töissä kiireessä? Tämä pitäisi selkeästi olla automatisoitu prosessi, kun se kerran on liian vaikeaa lähi- ja sairaanhoitajille. Kerran autoin sairaanhoitajaksi opiskelevaa serkkuani lääkelaskuissa eikä niissä ollut mitään vaikeaa (olen itse kauppatieteilijä).

Vierailija
16/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkelaskuissa taitaa lähihoitajia jännittää se, ettei tentissä saa olla _yhtäkään_ virhettä. Aivan kuten oikeassakaan elämässä ei saa tulla lääkkeiden kanssa virheitä. Vaikka laskut eivät ole vaikeita, niin kyllä varmaan suurinta osaa meistä jännittäisi koe, jossa et saa tehdä yhtään virhettä, ja jos virheen teet niin siitä saa tietää koko luokka.

Vierailija
17/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Olen aina päässyt lääkelaskutenteistä kerralla läpi.

Mutta joo, hereillä siinä täytyy olla kun laskee, ettei pääse tulemaan ajatus- tai pilkkuvirheitä.

Vierailija
18/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne jännitä jos ne osaa. Sitähän se vaatii, vaikka unissaan pitää osata. Laskemista, laskemista, kiireessä ja "paniikissa" niistä pitää töissäkin sitten selvitä.

Kumpi on pahempi: tapat ihmiset vai "koko luokka saa tietää"?

Vierailija
19/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja?

Onko vaatimaa laittaa lääkärin määrämät niistä purkeista dosettiin..?

Meneekö sekin välillä väärin?

Tuntuu menevän ku mummoja kuolee tasaseen teidän tyrimisten takia...

Vierailija
20/31 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kohtalokkaan lääkelaskuvirheen lähihoitaja voisi esim. tehostetussa asumispalvelussa tehdä jalassaan asukkaan lääkkeitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi