Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Kommentit (511)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te miehet nyt tajua pysyä kaukana suomalaisista naisista,parempi ottaa ulkomaalainen nainen,paljon parempi vaihtoehto,täälläkin monessa kommentissa tullut selväksi ettei suomalaiset naiset halua teitä
Enpä usko, että ulkolainen nainen on parempi. Vai miksi muka sitten häntäkin petetään? Yksikin tuttu on aasialaisen kauniin naisen kanssa naimisissa, lapsiakin on, ja mies senkuin pettää :( Mullekin ehdotteli kerran kaikenlaista, säälittävää ja surullista! Jos rakastaa oikeasti, ei petä!
Ehkä parempi osittain senkin takia että katsoo tuota menoa läpi sormien. Eihän petetyssä välttämättä mitään vikaa ole, pettäjässä se vika on. Tosin oletko varma etteivät ole sopineet avoimesta suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies35 kirjoitti:
Itse en ainakaan jää jankkaamaan hetkeksikään. Jos nainen ilmoittaa, että ei kiinnosta niin toivottelen hyvät illan jatkot. Sillä takertumisella ei varmasti saavuta yhtään mitään.
Joskus on käynyt niin, että se lähestymäni nainen on tullut itse myöhemmin juttelemaan. Ehkä naiset on niin tottuneita noihin jankkaamaan jääviin, että kerrasta uskova mies tulee yllätyksenä, en tiedä.
Kyllä. Olet niin oikeassa, takertumisella ei todellakaan saavuta yhtään mitään, vaan pilaa teoreettisetkin tsäänssit.
Naisena arvostan miestä, joka osaa normaalit, kohteliaat ja asialliset käytöstavat ja käyttäytyy ystävällisesti. Eli kuten sinä, ei jää jankkaamaan tullessaan torjutuksi. Joskus tosiaan voi olla vaikka tilanne, että juuri nyt ei seura kiinnosta kun pohdin omia juttuja tai odotan ystävää tai mitä ikinä, mutta myöhemmin asiallisesti käyttäytyvän ihmisen seura voi kiinnostaakin. Sen jankkaajan seura taas ei ikinä.
Suurinta osaa miehistä taas ei kiinnosta nainen joka on kerran miehen torjunut. Minä ainakin vittuilisin sellaiselle naiselle joka tulisi änkeämään seuraan jos on joskus antanut pakit.
Kaikki miehet eivät ole herkkiä mimosan kukkia jotka loukkaantuvat verisesti siitä että heidän seuransa ei juuri sillä hetkellä kiinnosta.
Just joo. Miten olisi jos te naiset oottaisitte omat neuvonne ja ette olisi niitä herkkiä mimosan kukkia? Pakkohan tulla tänne voivottelemaan kun joku känninen on vähän tullut juttelemaan. Huh huh on se elämä vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä rajoitu baareihin... Mä oon useamman kerran saanut töissäni ( päiväkoti) kuulla että hei hymyile vähän, ootko väsynyt...
Kun isät on hakeneet lapsiaan. Siis mitä v....a!!! Mulla ei ole velvollisuutta olla tekopirteä . Riittää että tervehdin kohteliaasti ja olen asiallinen,hittoako mun hymyni tai sen puute niille kuuluu. Että olkaa onnellisia jos vaa baarissa kuulette.. :(Tässä on tietty erotuksena se, että töissä ollessaan on tavallaan asiakaspalvelija. Hymy "asiakkaalle" ei minusta ole liikaa pyydetty. Kyllä minä opettajana koen, että on kohteliasta hymyillä niin oppilailla kuin vanhemmillekin. Mutta ei tietenkään mitään tekohymyä, vaan ihan aitoa ystävällistä kohtaamis-hymyä.
Sanoisitko vaikka miesopettajalle vanhempainillassa, että hymyilepäs vähän?
Tai remppaa kotiisi tekevälle työmiehelle, että hymyilepäs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te miehet nyt tajua pysyä kaukana suomalaisista naisista,parempi ottaa ulkomaalainen nainen,paljon parempi vaihtoehto,täälläkin monessa kommentissa tullut selväksi ettei suomalaiset naiset halua teitä
Enpä usko, että ulkolainen nainen on parempi. Vai miksi muka sitten häntäkin petetään? Yksikin tuttu on aasialaisen kauniin naisen kanssa naimisissa, lapsiakin on, ja mies senkuin pettää :( Mullekin ehdotteli kerran kaikenlaista, säälittävää ja surullista! Jos rakastaa oikeasti, ei petä!
Ehkä parempi osittain senkin takia että katsoo tuota menoa läpi sormien. Eihän petetyssä välttämättä mitään vikaa ole, pettäjässä se vika on. Tosin oletko varma etteivät ole sopineet avoimesta suhteesta?
Hyvin vaikea uskoa, että se Ulkomaasta Suomeen rahdattu tuontimorsian tuolla paneskelee pitkin poikin muiden miesten kanssa. Eiköhän tuo kärvistele nyrkin ja hellan välissä kielitaidottomana lapsoset helmoissaan. Näitä on nähty, Suomen uroot vauhdissa.
Mitä siinä on niin vaikeata uskoa, varsinkin jos on entinen baarityttö (hu ora) thaimaasta kyseessä? Tosin voihan siinä olla sellainenkin järjestely että naiselle ylläpito ja passi ja mies saa vastineeksi yksinoikeuden panna sitä muutaman vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu pettäjässä se vika on, mutta JOS kerran on saanut paremman vaimon (enkä tätä yhtään epäilekään), MIKSI sitten pettää tätä? Eli siis jos mies on sitä mieltä, että suomalaiset naiset on huonoja ja ulkolaiset kategorisesti parempia, niin luulisi myös toimivan sen mukaan! En ole varma sopimuksistaan, mutta mies vaikuttaa limaiselta pukilta joka tapauksessa :/
Multa on kysytty tanssilattialla, että miks oot aina niin äkäinen 😀😀😀 En tiedä, onko toi joku kummallinen iskuyritys vai mitä? En tietääkseni ole aina äkäinen vaikka vähän tulinen sielu olenkin. Ja kommentti tuli puolitutulta, jonka kanssa olen hädin tuskin jutellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä rajoitu baareihin... Mä oon useamman kerran saanut töissäni ( päiväkoti) kuulla että hei hymyile vähän, ootko väsynyt...
Kun isät on hakeneet lapsiaan. Siis mitä v....a!!! Mulla ei ole velvollisuutta olla tekopirteä . Riittää että tervehdin kohteliaasti ja olen asiallinen,hittoako mun hymyni tai sen puute niille kuuluu. Että olkaa onnellisia jos vaa baarissa kuulette.. :(Tässä on tietty erotuksena se, että töissä ollessaan on tavallaan asiakaspalvelija. Hymy "asiakkaalle" ei minusta ole liikaa pyydetty. Kyllä minä opettajana koen, että on kohteliasta hymyillä niin oppilailla kuin vanhemmillekin. Mutta ei tietenkään mitään tekohymyä, vaan ihan aitoa ystävällistä kohtaamis-hymyä.
En sanoisi kenellekään mitään, tietty! Minun kokemus on se, että jossain vaiheessa se hymy näkyy, ihan noilla miesopettajillakin ja remppamiehillä :) Varmasti löytyy vakaviakin opettajia ja remonttireiskoja, mutta ei se hymy paha asia ole.
Jos lasteni hoitaja ei hymyilisi kotiinhakutilanteessa ollenkaan, mieleeni tulisi ekana, onkohan ope uupunut tai onkohan ollut tosi rankka päivä. Mun kokemus myös tarhamaailmasta (yht. 6v) on se, että hymyillään kun tavataan, niin henkilökunnan, toisten vanhempien kuin kaikkien lapsienkin kesken. Se on minusta kaunista käytöstä. Toiselta hymyn vaatiminen ei tietenkään ole kaunista.
Nyt oli kyse baarista ei lastentarhasta, mutta toisaalta eivät ne tämän ketjun perusteella kovin kaukana ole toisistaan, jälkimmäisessä nyt tuskin anniskellaan alkoholijuomia, mutta se taitaakin olla ainut ero.
Ap on kertonut itsestään vain ajoittaisen halunsa olla baarissa rauhassa, jonka vielä kohteliaasti tuppaajille ilmaisee ja täällä haukutaan ja spekuloidaan alkoholismilla ja ties millä epärelevantilla ja käskytetään/määräillään pysymään kotona. Oma lupa, oma napa, oma tapa paras ja ainoa oikea!
Kyllä valitettavan kaukana yhä metsäläiskansana ollaan sivistyneestä eurooppalaisesta pubikulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vartenhan sinne baariin mennää, juomaan ja seurustelemaan. Jos tykkää juoda yksinään olutta niin kannattaa juoda kotona. Kuka nyt edes maksaa baarin hintaa siitä että saa istua yksinään tuopin ääressä, kaupasta saa kaljaa halvemmalla.[/quote
Sä oot varmaan niitä tyyppejä, joka ottaa lomareissuille ja risteilyille omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap käyt baarissa tekemässä töitä?
Ei tulisi ihan ensimmäisenä mieleen hakea omaa rauhaa baarista, missä ihmiset on päissään ja yleensä erityisen sosiaalisella päällä.
Kuka edes tekee TÖITÄ tuoppi kädessä baarissa?!!! Viimeksi kun olin laivalla, pari nuorta miestä istuivat läppärit nenän edessä. Koska muita istumapaikkoja ei ollut, kysyin toiselta, voinko istua pöytään. Hän vastasi, että ok, mutta hän lähettää juuri työsähköpostia. Minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Satuin kuitenkin uteliaisuuttani vilkaisemaan ruudulle. Toisen kaverin viesti alkoi tyyliin: "Hei, olemme tällainen ja tällainen firma ja toimimme näin monessa maassa. Tahtoisimme tarjota teille upeaa mahdollisuutta tutustua palveluihimme...". Sen jälkeen vähän nauratti näiden kavereiden into näyttää tärkeiltä liikemiehiltä kiireisine työtehtävineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näiden ur pojen kommentoijien takia täältä puuttuu järjellinen pubikulttuuri ja sen mukana paljon muutakin. Baariin pitää joko mennä vetämään täyskännit tai hakemaan panokaveria, mikään muu ei ilmeisesti ole sallittua. Jos oltaisiin vähemmän naula päässä lähestyttäessä ja kulttuuriin kuuluisi että vieraiden kanssa voisi keskustella ilman taka-ajatuksia, olisi jopa mukava jutella ulkona vieraiden kanssa useamminkin niitä näitä - silloin kun ei erityisesti halua olla rauhassa, minkä huomaa mm. tällaissta: luen lehteä tai tuijottelen kännykkää nurkkapöydässä, en ota kontaktia toisiin. Tai sitten katson matsia.
Kännää sinä vaan omassa porukassasi, sössötä sormi pystyssä ja laula karaokea, älä huolehdi muiden mopsinaamoista. Muut eivät ole sinulle tilivelvollisia.
Tämä. En puolustele miesten huonoa käytöstä (olen siis mies), mutta onhan tässä takana myös suomalaisten (miesten) surkeat sosiaaliset taidot. Brittiläinen kaveri joka tuli Suomeen työkeikalle kauhisteli suomalaista pubikulttuuria, tai siis että sitä ei ole: arki-iltana ollaan kapakassa niin jurrissa että ei voida keskustella järkevästi. Kuinka monta kertaa minunkin seuraani on takertunut jokin umpikänninen takiainen. Toki naisilla tilanne pahempi, kuten tästäkin ketjusta ilmenee. Ei ole luontevia tapoja olla sosiaalinen. Juuri se on ongelma, että puuttuu kevyt sosiaalisuus: siis että voisi hyvässä hengessä ja vain maltillisesti juoneena vaihtaa muutaman sanan tuntemattomien kanssa, ja jos sitten juttu ei siitä etene pitemmälle, niin mitä sitten, se oli se tilanne.
Onneksi brittiläinen alkoholinkäyttö on varsin hienostunutta. :D
Ainahan löytyy noita valkoisia ritareita jotka puolustavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näiden ur pojen kommentoijien takia täältä puuttuu järjellinen pubikulttuuri ja sen mukana paljon muutakin. Baariin pitää joko mennä vetämään täyskännit tai hakemaan panokaveria, mikään muu ei ilmeisesti ole sallittua. Jos oltaisiin vähemmän naula päässä lähestyttäessä ja kulttuuriin kuuluisi että vieraiden kanssa voisi keskustella ilman taka-ajatuksia, olisi jopa mukava jutella ulkona vieraiden kanssa useamminkin niitä näitä - silloin kun ei erityisesti halua olla rauhassa, minkä huomaa mm. tällaissta: luen lehteä tai tuijottelen kännykkää nurkkapöydässä, en ota kontaktia toisiin. Tai sitten katson matsia.
Kännää sinä vaan omassa porukassasi, sössötä sormi pystyssä ja laula karaokea, älä huolehdi muiden mopsinaamoista. Muut eivät ole sinulle tilivelvollisia.
Tämä. En puolustele miesten huonoa käytöstä (olen siis mies), mutta onhan tässä takana myös suomalaisten (miesten) surkeat sosiaaliset taidot. Brittiläinen kaveri joka tuli Suomeen työkeikalle kauhisteli suomalaista pubikulttuuria, tai siis että sitä ei ole: arki-iltana ollaan kapakassa niin jurrissa että ei voida keskustella järkevästi. Kuinka monta kertaa minunkin seuraani on takertunut jokin umpikänninen takiainen. Toki naisilla tilanne pahempi, kuten tästäkin ketjusta ilmenee. Ei ole luontevia tapoja olla sosiaalinen. Juuri se on ongelma, että puuttuu kevyt sosiaalisuus: siis että voisi hyvässä hengessä ja vain maltillisesti juoneena vaihtaa muutaman sanan tuntemattomien kanssa, ja jos sitten juttu ei siitä etene pitemmälle, niin mitä sitten, se oli se tilanne.
Onneksi brittiläinen alkoholinkäyttö on varsin hienostunutta. :D
Ainahan löytyy noita valkoisia ritareita jotka puolustavat naisia.
Pois se meistä kilteistä miehistä että ikinä puolustaisimme naisia edes vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! Mainio pointti. Olen monesti ajatellut, että jos menee nuo samat lausahdukset heittämään tuntemattomalle miehelle baarissa niin sanoja on kohta hampaita vailla. Hei Tyyppi, mitäs sä täällä yksin istut. Hei älä oo noin myrtsi, sulle sopis pieni hymy... Voinksmäistuutähän (istuu jo). Mihin sä meet tän jälkeen. Onko sulla miestä/naista? Käsi olalle. Jne.
Sama juttu kuin työpaikkalääppijöillä. Ei ne mun pikku viattomat halaukset hississä ole mitenkään seksuaalisia tai valtaan liittyviä. No mikset mene halaaman sitä pääjohtajaa samalla tavalla?
Ei kun. Saa tulla juttelemaan asiallisia asiallisessa kunnossa ymmärtäen että toista ei aina kiinnosta vieras seura. Selvä?
Aloitusviestissä oli kaksi asiaa.
1) Menetkö tanssilavalle kukkamekossa ja sitten kiukuttelet kun miehet luulevat sinun haluavan tanssia? Sama juttu baariin menon kanssa. Minäkin naisena ajattelen, että jos joku istuu yksin pubissa, hän on tullut sinne hakemaan juttu- tms. seuraa, ehkä kyllästyttyään seiniinsä.
2) naaman kommentointi ei ole ok
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Tämä on mahdollista vain Suomessa. Oikein oksettaa jurottajat, jotka menevät baariin juomaan yksin ja mietiskelemään omiaan tai vaihtoehtoisesti jatkavat työpäiväänsä olevinaan tärkeinä tuoppi kourassa. Missään muualla ei törmää yksin jurottaviin ihmisiin, jotka eivät halua, että heille puhutaan mitään. Olen käynyt pubeissa monessa maassa, ja yleensä on pelkästään kohteliasta vaihtaa muutama sana yksin istuvien ihmisten kanssa. Minultakin on joskus briteissä kysytty mm. missä työskentelen, haluanko liittyä seuraan tai yksinkertaisesti miten menee. Sanottakoon vielä, etten ole kokenut sitä loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin myös, että millä oikeudella naiset käskivät minun mennä pois ja tappaa itseni, kun ihan rauhassa seisoskelin ravintolassa olutta juoden ja he tulivat viereeni myöhemmin. En puhunut heille mitään, enkä tuijottanut.
No ei millään oikeudella, törkeitä naisia olet kohdannut. Mutta ei kai tuota sentään tapahdu joka kerta kun olet baarissa? Tai edes joka toinen?
Aika usein. Johtuu kaiketi siitä, että ulkomuotoni on epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin myös, että millä oikeudella naiset käskivät minun mennä pois ja tappaa itseni, kun ihan rauhassa seisoskelin ravintolassa olutta juoden ja he tulivat viereeni myöhemmin. En puhunut heille mitään, enkä tuijottanut.
No ei millään oikeudella, törkeitä naisia olet kohdannut. Mutta ei kai tuota sentään tapahdu joka kerta kun olet baarissa? Tai edes joka toinen?
Olitko tuijottanut heitä aikaisemmin? Koko illan naisten persettä? Oletko sinä se joka aikoja sitten kertoi baariretkistään jotka koostuvat siitä että seisot koko illan tanssilattian äärellä viinaa ryystäen? Pakkeja tulee ja illan lopuksi käyt vielä kokeilemassa valomerkin jälkeen antaisko edes joku ruma? Ei normaalit ihmiset käyttäydy noin kuin nuo naiset, vähän tuntuu siltä että jätät jotain kertomatta. Onko niin että olet se tosi teinien paikassa jo vuosikymmenen ooglaamassa roikkunut setämies? Nyt rehellisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko tuijottanut heitä aikaisemmin? Koko illan naisten persettä? Oletko sinä se joka aikoja sitten kertoi baariretkistään jotka koostuvat siitä että seisot koko illan tanssilattian äärellä viinaa ryystäen? Pakkeja tulee ja illan lopuksi käyt vielä kokeilemassa valomerkin jälkeen antaisko edes joku ruma? Ei normaalit ihmiset käyttäydy noin kuin nuo naiset, vähän tuntuu siltä että jätät jotain kertomatta. Onko niin että olet se tosi teinien paikassa jo vuosikymmenen ooglaamassa roikkunut setämies? Nyt rehellisesti...
Ja vaikka et tähän vastaisikaan niin aikuiset ihmiset ei mene sanomaan kenellekään harmittomalle ihmiselle että tåpå itsesi. Kuulostaa siltä että nämä "naisesi" ovat oikeasti niin teinejä kuin pääsee. Lopeta sen ikäisten tyttöjen vonkaaminen jotka voisivat olla lapsiasi ja tämä ongelmasi ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
Tämä on mahdollista vain Suomessa. Oikein oksettaa jurottajat, jotka menevät baariin juomaan yksin ja mietiskelemään omiaan tai vaihtoehtoisesti jatkavat työpäiväänsä olevinaan tärkeinä tuoppi kourassa. Missään muualla ei törmää yksin jurottaviin ihmisiin, jotka eivät halua, että heille puhutaan mitään. Olen käynyt pubeissa monessa maassa, ja yleensä on pelkästään kohteliasta vaihtaa muutama sana yksin istuvien ihmisten kanssa. Minultakin on joskus briteissä kysytty mm. missä työskentelen, haluanko liittyä seuraan tai yksinkertaisesti miten menee. Sanottakoon vielä, etten ole kokenut sitä loukkaavana.
Sinä et näe tuossa kohteliassa parin sanan vaihtamisessa mitään eroa ärsyttävään jankuttamiseen ja toisen ulkomuodon kommentointiin? Tuntuu, että sekin on vain Suomessa mahdollista, ettei ne jutulle tulijat ymmärrä lainkaan kohteliaan rupattelun ja häiriköinnin eroa.
olen sinkku mutta joskus baariin mennessä yksin pidän vasemmassa nimettömässäni sormusta ja saan olla rauhassa.