Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Kommentit (511)
Ei baariin välttämättä tulla hakemaan seuraa, joskus tullaan vaan juomaan. Yksin.
Hei te kaikki joiden mielestä siinä ei oo mitään erikoista et mies käskee naisen vähän hymyillä enemmän: ootteko ikinä kuullu et mies sanoo tota toiselle miehelle? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Just näiden ur pojen kommentoijien takia täältä puuttuu järjellinen pubikulttuuri ja sen mukana paljon muutakin. Baariin pitää joko mennä vetämään täyskännit tai hakemaan panokaveria, mikään muu ei ilmeisesti ole sallittua. Jos oltaisiin vähemmän naula päässä lähestyttäessä ja kulttuuriin kuuluisi että vieraiden kanssa voisi keskustella ilman taka-ajatuksia, olisi jopa mukava jutella ulkona vieraiden kanssa useamminkin niitä näitä - silloin kun ei erityisesti halua olla rauhassa, minkä huomaa mm. tällaissta: luen lehteä tai tuijottelen kännykkää nurkkapöydässä, en ota kontaktia toisiin. Tai sitten katson matsia.
Kännää sinä vaan omassa porukassasi, sössötä sormi pystyssä ja laula karaokea, älä huolehdi muiden mopsinaamoista. Muut eivät ole sinulle tilivelvollisia.
Tämä. En puolustele miesten huonoa käytöstä (olen siis mies), mutta onhan tässä takana myös suomalaisten (miesten) surkeat sosiaaliset taidot. Brittiläinen kaveri joka tuli Suomeen työkeikalle kauhisteli suomalaista pubikulttuuria, tai siis että sitä ei ole: arki-iltana ollaan kapakassa niin jurrissa että ei voida keskustella järkevästi. Kuinka monta kertaa minunkin seuraani on takertunut jokin umpikänninen takiainen. Toki naisilla tilanne pahempi, kuten tästäkin ketjusta ilmenee. Ei ole luontevia tapoja olla sosiaalinen. Juuri se on ongelma, että puuttuu kevyt sosiaalisuus: siis että voisi hyvässä hengessä ja vain maltillisesti juoneena vaihtaa muutaman sanan tuntemattomien kanssa, ja jos sitten juttu ei siitä etene pitemmälle, niin mitä sitten, se oli se tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä rajoitu baareihin... Mä oon useamman kerran saanut töissäni ( päiväkoti) kuulla että hei hymyile vähän, ootko väsynyt...
Kun isät on hakeneet lapsiaan. Siis mitä v....a!!! Mulla ei ole velvollisuutta olla tekopirteä . Riittää että tervehdin kohteliaasti ja olen asiallinen,hittoako mun hymyni tai sen puute niille kuuluu. Että olkaa onnellisia jos vaa baarissa kuulette.. :(
Tässä on tietty erotuksena se, että töissä ollessaan on tavallaan asiakaspalvelija. Hymy "asiakkaalle" ei minusta ole liikaa pyydetty. Kyllä minä opettajana koen, että on kohteliasta hymyillä niin oppilailla kuin vanhemmillekin. Mutta ei tietenkään mitään tekohymyä, vaan ihan aitoa ystävällistä kohtaamis-hymyä.
Ihminen haluaa ilahduttaa toista jos näkee toisen allapäin. Noiden miesten keinot ovat vain huonoja.
Baarissa voi olettaa yksinäisen olevan seuraa hakemassa, kirjastossa taas hän haluaa todennäköisesti olevan yksin. Varsinkin jos katsot toista silmiin baarissa.
Yksi nainen ei tajunnut että ihailin hänen tanssiaan kun katselin häntä ja liimautui kylkeen eikä uskonut millään. Lopulta hän suuttui kun en antanut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näiden ur pojen kommentoijien takia täältä puuttuu järjellinen pubikulttuuri ja sen mukana paljon muutakin. Baariin pitää joko mennä vetämään täyskännit tai hakemaan panokaveria, mikään muu ei ilmeisesti ole sallittua. Jos oltaisiin vähemmän naula päässä lähestyttäessä ja kulttuuriin kuuluisi että vieraiden kanssa voisi keskustella ilman taka-ajatuksia, olisi jopa mukava jutella ulkona vieraiden kanssa useamminkin niitä näitä - silloin kun ei erityisesti halua olla rauhassa, minkä huomaa mm. tällaissta: luen lehteä tai tuijottelen kännykkää nurkkapöydässä, en ota kontaktia toisiin. Tai sitten katson matsia.
Kännää sinä vaan omassa porukassasi, sössötä sormi pystyssä ja laula karaokea, älä huolehdi muiden mopsinaamoista. Muut eivät ole sinulle tilivelvollisia.
Tämä. En puolustele miesten huonoa käytöstä (olen siis mies), mutta onhan tässä takana myös suomalaisten (miesten) surkeat sosiaaliset taidot. Brittiläinen kaveri joka tuli Suomeen työkeikalle kauhisteli suomalaista pubikulttuuria, tai siis että sitä ei ole: arki-iltana ollaan kapakassa niin jurrissa että ei voida keskustella järkevästi. Kuinka monta kertaa minunkin seuraani on takertunut jokin umpikänninen takiainen. Toki naisilla tilanne pahempi, kuten tästäkin ketjusta ilmenee. Ei ole luontevia tapoja olla sosiaalinen. Juuri se on ongelma, että puuttuu kevyt sosiaalisuus: siis että voisi hyvässä hengessä ja vain maltillisesti juoneena vaihtaa muutaman sanan tuntemattomien kanssa, ja jos sitten juttu ei siitä etene pitemmälle, niin mitä sitten, se oli se tilanne.
Minä joskus harrastin baarissa tuntemattomille rupattelua. Siitä vaan helposti seuraus on takiainen joka luulee että olen hänestä kiinnostunut ja lopulta tilanne menee siihen että toinen alkaa kysellä intiimejä asioita tai suoria ehdotuksia tai loppu illasta kourintaa pahemillaan.
Ei enää pahemmin tule juteltua tuntemattomille kun yleinen oletus silloin tuntuu olevan että kaipaan seuraa siinä mielessä eikä osata jutella vain hyvässä hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kykyjenetsijä mallitoimistolle. Monesti tytöiltä on mennyt mahdollisuudet hyviin ansioihin sivun suun kun heiltä ei edes löydy niin paljon käytöstapoja että voisivat pari lausetta vaihtaa. Tämä siis suomessa, muualla kyllä jokainen tyttö pystyy niin paljon puhumaan että saan itseni esiteltyä vaikka käytös sitten muuten olisikin huono.
Vai että oikein mallitoimiston kykyjenetsijä ja vielä isoa ansiotakin olisi tarjolla?
Voi hyvänen aika, tämä oli kyllä ketjun paras. ;D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen oikeutuksen siihen tarvii että menee juttelemaan toiselle ihmiselle? Mistä lähtein paskanjauhaminen tai iskuyritykset ovat olleet laittomiat tai edes sopimattomia tai huonoa käytöstä?
Ja sitten vielä ihmetellään, että yksinäisiä on paljon, parinmuodostus on vaikeaa ja syntyvyys laskussa.
Itse mietin myös, että millä oikeudella naiset käskivät minun mennä pois ja tappaa itseni, kun ihan rauhassa seisoskelin ravintolassa olutta juoden ja he tulivat viereeni myöhemmin. En puhunut heille mitään, enkä tuijottanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas naiset tulevat sanomaan vastaavaa. Antaakaa akat mun juoda kaljaa rauhassa!
En minäkään baarissa halua naisten tulevan minun luokseni, vaan vice versa.
Mutta juomarauha on annettava.
Tätä hoettiin jo 20 vuotta sitten. Nykyään sitä osaisikin sanoa takaisin, että "miks sä taas oot noin tyhmä/ruma/epäkohtelias/tunkeileva/juovuksissa?" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen oikeutuksen siihen tarvii että menee juttelemaan toiselle ihmiselle? Mistä lähtein paskanjauhaminen tai iskuyritykset ovat olleet laittomiat tai edes sopimattomia tai huonoa käytöstä?
Ja sitten vielä ihmetellään, että yksinäisiä on paljon, parinmuodostus on vaikeaa ja syntyvyys laskussa.
Parinmuodostus helpottuu ja syntyvyys nousee sillä, että mennään jauhamaan paskaa ihmiselle, joka kaikin tavoin osoittaa, ettei ole kiinnostunut?
Kuvitellaan, että olemme samassa baarissa. Sinä olet nuori tai nuorehko mies, minä iloisessa nousuhumalassa oleva 50+ tuhti nainen. Miten parinmuodostus helpottuua ja syntyvyys nousee, jos minä tuppaudun seuraasi, vaikka sinä haluaisit olla rauhassa tai olet iskenyt silmäsi johonkin ikäiseesi naiseen ja mietit parhaillaan, miten lähestyisit häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa, että alle kolme prosenttia oli antanut aloitukselle alapeukun, yläpeukkuja yli 700. Hyvä pohjoismaalaiset miehet ja naiset! ^_^
Ketjussa on taatusti satamäärin noita naisia halventavia kirjoituksia. Niitä tehtailee se alle 3 %, joilla on lievästi sanoen ongelmia mielenterveytensä kanssa ja jotka majailevat täällä 24/7.
Tää on mainio suhteutus! Lisäksi tuo 3% tahallaan väärinymmärtää, ettei saisi tulla juttelemaan ilman että nainen flippaa. Saahan, ja sitten nainen flippaamatta sanoo että haluaa olla yksin. Sitten kaikki normaalit ihmiset tietää mitä tehdä ja jatkaa elämäänsä.
Juuri näin. Ja minulla on jopa oikeus valita seurani. Saan sanoa yhdelle, että en ole kiinnostunut seurasta, haluan keskittyä lehteeni tai kirjaani tai läppäriini, ja toisen kohdalla muuttaa mieleni ja halutakin alkaa jutella. En voi kieltää istumasta samaan pöytään, mutta on turha kuvitella, että se ainakaan pisteitä nostaa silmissäni, jos juuri siihen päättää jäädä jumittamaan sen jälkeen, kun olen kieltäytynyt keskustelemasta (ja nyt puhun tilanteesta, jossa olen alkuillasta töiden jälkeen ja joka ei ole läheskään täynnä, myöhemmin illalla en kuppilaan edes menisi tekemään töitä tai lukemaan - työmatkoilla saatan mennä jotta ei tarvitse nököttää yksin hotellihuoneessa, mutta useimmiten käyn vain ulkona syömässä).
Itse jos en halua seuraa, sanon tietysti, että haluan olla yksin. Mutta jos juuri joku nimenomainen tyyppi ei kiinnosta, teen selväksi, että hän voi poistua enkä vetoa ns. yleiseen linjaukseen. Olisi kuitenkin melko noloa hetken päästä jäädä kiinni siitä, että hymyileväisenä lörpöttelee jonkun toisen kanssa, kun juuri olisi sanonut, että ehdottomasti haluaa viettää koko illan yksin.
Mä tykkäisin käydä just jossain pubeissa juomassa yhden. Sinne voisi mennä istuskelemaan, jos kotona tuntuu yksinäiseltä. Mutta en käy, koska 26-vuotiaana perusnättinä naisena se on vähintäänkin epäilyttävää ja sopimatonta, ja todellakin kaikenmaailman tyypit tunkevat seuraan. Jos olisin mies, mitään ongelmaa ei olisi. Nyt on sellainen huutomerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Miksi et juo oluttasi kontona, jos seuraan tulevat ärsyttää? KOSKA JULKISELLE PAIKALLE MENEVÄN NAISEN ON OLTAVA KENEN TAHANSA MIEHEN KÄYTETTÄVISSÄ, VAIKKEI ITSE HALUAISIKAAN. /quote]
Eli jos seuraan tuppaavilla ihmisillä ei olisi kikkeliä jalkojen välissä, niin silloin seuraan tuppaaminen ei haittaisi?
Järjen köyhyyttä mennä baariin tekemään töiä ja sitten vinkua kun siellä on kännisiä. Valot päälle nyt.
Mennyt tämä maailma kummalliseksi muutenkin, vastuu asioista ei koskaan ole itsellä, kun sitä omaa tapaa muuttamalla pääsee kaikkein parhaiten siihen lopputulokseen mihin haluaa. Sadat alapeukutukset vauva-palstalla eivät muuta sitä asiaa, että kännisset toimii kuten känniset toimii. Sukupuolesta riippumatta.
Just, sillä VÄKISINTUPPAAJALLA ITSELLÄÄN EI ole mitään VASTUUTA, vaan kaikkien muiden syyttömien pitää muuttaa omaa käytöstään ja sopeutua huonokäytöksiseen kusipäähän, ettei hänelle vaan tule paha mieli!!
Tämä on järjettömyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Tätä hoettiin jo 20 vuotta sitten. Nykyään sitä osaisikin sanoa takaisin, että "miks sä taas oot noin tyhmä/ruma/epäkohtelias/tunkeileva/juovuksissa?" :)
Tätä hoettiin jo 30 vuotta sitten, t. 50+ nainen. En sano nykyäänkään takaisin, katson vaan hitaasti ja hiljaa kuin vajaaälyistä ja se tehoaa yhä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kykyjenetsijä mallitoimistolle. Monesti tytöiltä on mennyt mahdollisuudet hyviin ansioihin sivun suun kun heiltä ei edes löydy niin paljon käytöstapoja että voisivat pari lausetta vaihtaa. Tämä siis suomessa, muualla kyllä jokainen tyttö pystyy niin paljon puhumaan että saan itseni esiteltyä vaikka käytös sitten muuten olisikin huono.
Hyi s**tana, koitatko nyt vihjata että jokaisen nuoren naisen pitäisi olla vastaanottavainen jokaiselle sedälle joka heille tulee länkyttämään että hymyilisit nyt koska kyseessä voi olla hyvän mallitoimiston edustaja. Haluat ylläpitää kulttuuria missä nuoret naiset lähtevät tällaisen toivossa ties kenen matkaan ties mihin? No tiedoksi vaan jos et osaa työtäsi niin voit vaikka sanoa että ”hei etsin mallikasvoja, tässä firmamme käyntikortti, en häiritse enempää”. Eihän sun tehtävä ole löytää sinuun mieltyneitä reaktioita vaan malleja.
Itse toivoisin käytäntöä, että baarissa olisi keskusteupöytiä ja sitten epäsosiaalisten pöytiä. Tällöin voisi mennä hyvin mielin puhumaan naisille eikä luultaisi heti pervoksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin käytäntöä, että baarissa olisi keskusteupöytiä ja sitten epäsosiaalisten pöytiä. Tällöin voisi mennä hyvin mielin puhumaan naisille eikä luultaisi heti pervoksi.
Mutta epäsosiaaliset joutuisivat sitten istumaan sankoin joukoin isoissa yhteispöydissä. Se olisi ahdistavaa.
Ja samalla voisi ostaa burkhan ja pukeutua siihen, koska ilmiselvästi naisten ei pitäisi edes kulkea yleisillä paikoilla niin, että heidät tunnistaa naisiksi. /s
(Oletko muuten ISISin kannattaja tai muu fundamentalisti?)
Mitä jos ne miehet ostaisivat oluet kotiinsa ja jäisivät sinne, kun häiriköivät maksavia asiakkaita (eivätkä ilmeisesti muutenkaan osaa käyttäytyä normaalien ihmisten tavoin julkisilla paikoilla)?