Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha pappa sanoi viisaasti reikäfarkuista

Vierailija
29.03.2018 |

(äitini poikaystävä tämä pappa). Näki nuoria jotka menivät farkuissa joista polvet paistoivat rei'istä. Päivitteli synkkänä ja kertoi, että kun hän oli lapsi, kaikki reikäiset vaatteet paikattiin moneen kertaan ja oli häpeä kulkea risoissa housuissa, mutta pakko oli kun oli köyhää, mutta kellekään ei olisi tullut mieleen rahallaan repiä hyviä vaatteita rikki.

Kyllä minuakin jotenkin huvittaa tämä muotivillitys, olihan reikäsiä farkkuja jo 80-luvulla, minäkin yhdet farkut itse revin täysin repäleisiksi, mutta nyt noita ostetaan vielä oikein valmiiksi revittyinä. Jotenkin huvittavaa, ja papan sanojen jälkeen myös hävettävää. Tosiaan, ihmisiltä puuttuu nykyään jo kunnioitus vaatteitakin kohtaan, niitä pidetään kertakäyttörätteinä ja reikäfarkuissa kulkevilla nuorilla vaatehyllyt pursuaa vaatetta.
Ehkä kannattaisi ottaa oppia vanhan miehen sanoista, arvostaa vaatteita enemmän. Loppuisi se kerskakulutus ja tollanen naurettava vaatteiden rikkominen muodin vuoksi.

Itse inhoan vaateostoksia, ja minulla on vain kahdet housut ja muutama paita. Kaikkia käytän vuosia, kunnes hajoavat. Kyse ei ole piheydestä. Minua vaan ei kiinnosta vaatteilla koreilu ja niiden ostaminen. Inhoan sitä kun on pakko ostaa joku uusi vaate, onneksi on netti nykyään, vaatekaupat ovat maanpäällinen helvetti.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi häpeää sellaista käytännössä yhdentekevää asiaa, mitä toinen ei. Mikäs siinä on viisasta? 

Vierailija
42/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia ne voi olla muotia, kun kukaan ei niiden perusteella luule köyhäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tämä aloitus mennyt pikkupimuilla tunteisiin. Vai miksi tästä on näin monet iutkupotkuraivarit saatu. Kummallista, en minåä kenenkään vaatteita arvostellut, totesin vaan että pappa on todellakin oikeassa, ja kyllähän se aika hävettävää on että länsimaissa ollaan jo niin kerskakulutuksen maussa, että vaatteista pitää tehdä köyhän näkösiä, kun ei enää oikeasta köyhyydestä ymmärretä mitään, eikä vaatteitakaan arvosteta.

Se oli se mun pointti. Oli mullakin teininä farkuissa polvi revitty auki ja niittejä vielä kiinnitelty sivuihin. Että en ole sen parempi kuin nykyteinit. Tosin, sillon se oli olevinaan rajua, nyt se on muotia ja farkut valmiiksi revitty. Mä olin sentään punkki ja hevari, rikoin housuni itse.

Ottakaahan ihan rennosti, pukeutukaa vaikka liekinheittimellä käristettyyn juuttisäkkiin ja viilleltyihi haisaappaisiin minun puolesta muotinne vuoksi.

ap

Eli jos vaatteet ovat ehjiä, se ei ole kerskakulutusta? En nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa. 

Vierailija
44/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksella revityt farkuthan n EIVÄT ole rikki. Rikki tarkoittaa sitä, että jokin ei ole sellainen eikä toimi niin kuin sen on tarkoitus. Tarkoiituksella revityt vaatteet ovat juuri sellaisia kuin on tarkoitus ja toimivat niin kuin on tarkoitus. Eikä niiden käyttäjiltä puutu kunnioitudta vaatetta, materiaalia tai luonnonvaraa kohtaan. Aapeeltä sen sijaan puuttuu, koska hän ei hyväksy niitä muussa kuin itselleen tutussa muodossa.

Kyllä ne rikki on, vaikka ne olisi hikipajalla jo rikottu.

Olet vain niin muodin orja, ettet tätä ymmärrä.

Ja feikkiantiikki on oikeasti vanhaa, hennatatuointi on sama kuin tatuointi, ruskeaksi värjätty tukka tekee susta aidosti ruskeahiuksisen ja jos sun paidassa lukee "Police" olet amerikkalainen kyttä ...

Reikä farkkukankaassa on reikä farkkukankaassa, turha vääristellä yksinkertaista asiaa.

Vierailija
45/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole kenenkään asia puuttua toisten pukeutumiseen. Revityissä farkuissa ei todellakaan ole kyse siitä että vaatteita ei kunnioitettaisi. Se, että sinä et pidä shoppailusta ja vaatteiden ostamisesta ei tee sinusta mitenkään maailman messiasta. Joku toinen tykkää, mitä pahaa siinä on?

Ainoa asia joka on minulle hämmentävä näky on talvella niiden käyttö. Muuten ei hetkauta toisten pukeutuminen. Revityt ovat muotia, mitä sitten? Minusta ne ovat kivan näköisiä.

Ja ei, revityt farkut eivät ole rikkinäiset kun niiden kuuluu olla sellaiset. Kaikesta ei tarvitse tykätä eikä ketään pakoteta olemaan tietynlainen. Oikeesti ihmiset keskittykää omaan elämäänne. Jos teillä ei sitä ole, hankkikaa sellainen. Ei ketään kiinnosta teidän haukkumiset, nolaatte vain siinä itsenne.

Kuka on puuttunut toisten pukeutumiseen. Vai menikö äitini poikakaveri muka saarnaamaan nuorille heidän farkuistaan, ei mennyt. Istuimme autossa, nuoret käveli ohi, pappa vain alkoi jutustelamaan asiasta ja vain minulle. Onpa hirveää puuttumista kertakaikkiaan.

ap

Vierailija
46/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas tämä aloitus mennyt pikkupimuilla tunteisiin. Vai miksi tästä on näin monet iutkupotkuraivarit saatu. Kummallista, en minåä kenenkään vaatteita arvostellut, totesin vaan että pappa on todellakin oikeassa, ja kyllähän se aika hävettävää on että länsimaissa ollaan jo niin kerskakulutuksen maussa, että vaatteista pitää tehdä köyhän näkösiä, kun ei enää oikeasta köyhyydestä ymmärretä mitään, eikä vaatteitakaan arvosteta.

Se oli se mun pointti. Oli mullakin teininä farkuissa polvi revitty auki ja niittejä vielä kiinnitelty sivuihin. Että en ole sen parempi kuin nykyteinit. Tosin, sillon se oli olevinaan rajua, nyt se on muotia ja farkut valmiiksi revitty. Mä olin sentään punkki ja hevari, rikoin housuni itse.

Ottakaahan ihan rennosti, pukeutukaa vaikka liekinheittimellä käristettyyn juuttisäkkiin ja viilleltyihi haisaappaisiin minun puolesta muotinne vuoksi.

ap

Eli jos vaatteet ovat ehjiä, se ei ole kerskakulutusta? En nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa. 

Yritin selittää sitä että huomaa että eletään tässä kerskakulutuksen maailmassa eikä tiedetä köyhyydestä mitään, kun ehjiä vaatteita pitää ehdoin tahdoin tehdä ryysyiksi. Onhan se aika outoa.

Maailmassa monilla on oikeasti risaiset ryysyt päällä, täynnä reikiä, mutta kermaperseiset länsimaalaiset joilla on varaa lukemattomiin ehjiin vaatteisiin, ostavat valmiiksi rikkinäisen rääsyn näköistä päällepantavaa miljonääreistä alkaen, onhan se tosi hullunkurista kun sitä miettii.

Havahduin kuulemistani sanoista, en ollut aikasemmin edes ajatellut asiaa. 

ap

Vierailija
47/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut itsestään kuluneet.  Muistakaa käyttää pesupussia ettei langanpätkät takerru pesukoneen osiin.

Ikäihmiset motkottavat muodon vuoksi.

Vierailija
48/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin todella reikäiset, oli reisien päällä isot aukot ja koko etuosa lähes yhtä reikää. 

Vierailija
49/49 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä että muoti muuttuu. en haluaisi joutua pukeutumaan esim korsettiin ollakseni kunnollinen säädyllinen nainen.