Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alkaa seuraamaan Jumalaa niin

Vierailija
28.03.2018 |

Onko silloin asioita joita ei saa tehdä? Miten tulee elää jos haluaa elää uskovaisena? Miksi jotkin uskovaiset elävät pelkäämällä? Voiko nauttia Oluen saunan jälkeen? Voisitteko selittää mulle tällaisia asioita.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen syntiä joka päin... Teen huorin, juon viinaa, kiroilen ja olen ilkeä. Silti joka sunnuntai saan sen kaiken anteeksi kun menen kirkkoon. Miksi?

Vierailija
22/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synti kahlitsee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oluen juominen saunan jälkeen ei ole syntiä.

Mutta jos humalaan juo itsensä, se saattaa aiheuttaa tekoja, mitkä taas on syntiä.

Irtoseksi, rumakielenkäyttö, nämä eivät kuulu uskovan elämään.

Mutta, kun ihminen tulee uskoon ja hän pikkuhiljaa oppii tuntemaan Jeesusta, henkilökohtaisesti, niin ei hän silloin enää tahdokkaan tehdä asioita jotka on syntiä, vaan kyllä ihminen muuttuu.

Minäkin, se miten ennen elin, niin en kaipaa sitä elämää enää pätkääkään. En kaipaa alkoholia, en yhdenillan suhteita, en tupakkaa....kaikki tämä on mulle aivan turhia asioita. Ja vain sen takia, koska sain kohdata Jeesuksen, joka suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi mulle aivan uuden elämän.

En pelkää Jeesusta, mutta on hyvä olla terve Jumalanpelko sydämessä, koska silloin sitä tahtoo elää Raamatun Sanan mukaan. Mutta Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, sen tähden Hän meni ristille kuolemaan, jotta jokainen joka Häneen uskoo, pelastuu kadotukselta ja saa iankaikkisen elämän taivaassa.

Tätä kuuntelin 20 vuotta. Henkistä väkivaltaa.

Ei ole, vaan ihanaa vapauden sanomaa synnin kahleista!

"Jumala on rakkaus

7 Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. 8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 9 Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. 10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. 12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

13 Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään. 14 Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme. 15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa. 16 Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen."

---

"Rakkaudessa ei ole pelkoa

Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, 18 vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."

Tarkoittaako tämä sitä, että joka pelkää ei ole Jumalalle kelpaava?

Ei - ihmisen pitää uskoa ja luottaa Jumalan rakkauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että Jeesus on sovittanu syntimme? Kuitenkin teemme täällä maan päällä syntiä.

Se tarkoittaa sitä että Jeesus sovitti sekä ne synnit jotka oli tehty kun hän kuoli ristillä, sekä kaikki ne synnit joita me teemme koko ajan ja joita ihmiskunta tulee tekemään niin kauan kuin se on tällaisenaan olemassa.

Se on aika iso taakka kantaa ja sovittaa, siihen ei pystynyt kukaan muu kuin Jumalan Poika. Ja jos uskoo Jeesukseen Messiaana helpottaa ainakin itseäni synnin katumista ja etenkin toistamiseta se ajattelu että minä toiminnallani lisään vapahtajani taakkaa. Siinä kohtaa iskee ihan normaali empatiankin tunne mikä pyrkii ohjaamaan pois väärältä tieltä.

Joku ateisti voi ajatella että kauheaa itsensä kusettamista, mutta entä sitten sanon minä. Jos se ohjaa minua pois pahoista teoista hyviin tekoihin niin ketä se haittaa?

Vierailija
24/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen syntiä joka päin... Teen huorin, juon viinaa, kiroilen ja olen ilkeä. Silti joka sunnuntai saan sen kaiken anteeksi kun menen kirkkoon. Miksi?

Et saa jos et kadu.

Vierailija
25/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helluntalaiset ja lestadiolaiset vastaavat ap:lle?

Vierailija
26/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että Jeesus on sovittanu syntimme? Kuitenkin teemme täällä maan päällä syntiä.

Se tarkoittaa sitä että Jeesus sovitti sekä ne synnit jotka oli tehty kun hän kuoli ristillä, sekä kaikki ne synnit joita me teemme koko ajan ja joita ihmiskunta tulee tekemään niin kauan kuin se on tällaisenaan olemassa.

Se on aika iso taakka kantaa ja sovittaa, siihen ei pystynyt kukaan muu kuin Jumalan Poika. Ja jos uskoo Jeesukseen Messiaana helpottaa ainakin itseäni synnin katumista ja etenkin toistamiseta se ajattelu että minä toiminnallani lisään vapahtajani taakkaa. Siinä kohtaa iskee ihan normaali empatiankin tunne mikä pyrkii ohjaamaan pois väärältä tieltä.

Joku ateisti voi ajatella että kauheaa itsensä kusettamista, mutta entä sitten sanon minä. Jos se ohjaa minua pois pahoista teoista hyviin tekoihin niin ketä se haittaa?

Elikkäs riittää kun uskon ja kadun syntejäni rukoilemalla?

Vierailija
27/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."

Silti on huomattava, että joskus uskovakin saattaa olla uskonelämänsä kanssa niin kuolleessa ja jopa paatuneessa tilassa, että tekee pahaakin syntiä. Mutta pystyy vielä uudistumaan uskossaan ja ihan tosissaan tajuaa oman hengellisen alennustilansa ja ryhtyy tosissaan tekemään parannusta.

Vierailija
28/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa jos et kadu.

Mutta tunnen sen kehossani ja mielessäni aina kun olen kirkossa että edellisin viikon synnit on saatu anteeksi. Uuden viikon voi aloittaa aina puhtaalta pöydältä.

Vierailija
29/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävän uskon myötä kirjoitti:

Kuten edellä sanottiin, että uskovalle tulee myös sisäinen halu toimia Raamatun mukaan uskon myötä!

MUTTA liikaa lakihenkisyyttäkin pitää varoa, sellainenkin voi vaivata jossain kohtaa joitakin.

Tärkeimmät vaan ensin eli ryhdy seuraamaan rohkeasti Jeesusta - ja kukaan uskova ei ole täydellinen ja jokainen tekee syntiä, vaikka yrittäisi sitä välttää - siksi juuri Jeesusta tarvitsemmekin ja myös parannuksenkin tekoa joka ikinen päivä.

Mitä tarkoittaa lakihenkisyys arjessa?

Vierailija
30/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjä on niin monta kuin uskovaa. 10käskyä on se idea ylipäätään.

Tunnen uskovaisia jotka ovat absoluutisteja ja myös niitä jotka juovat joskus itsensä humalaa.

Vierailija
31/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siinä kirkkoa tai seurakuntaa? Täytyykö olla aktiivinen ja osallistua kaikenmuoaliman kissan ristiäisiin?

Vierailija
32/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa seuraamaan jumalaa, niin...

...saattaa saada lähestymiskiellon.

Vierailija
33/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pelata kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."

Silti on huomattava, että joskus uskovakin saattaa olla uskonelämänsä kanssa niin kuolleessa ja jopa paatuneessa tilassa, että tekee pahaakin syntiä. Mutta pystyy vielä uudistumaan uskossaan ja ihan tosissaan tajuaa oman hengellisen alennustilansa ja ryhtyy tosissaan tekemään parannusta.

Uskovien itse asiassa pitäisi tuomitakin vain niitä, jotka ovat "sisällä" eli toisia uskovia - mutta toki esim. yhteiskunnallisesti on hyvä pitää esillä kristillisiä arvoja ja vastustaa huonoa kehitystä.  Ja evankeliumia pitää tietysyi julistaa, mutta jos ei oteta vastaan, niin ei saa pakottaa.

Vierailija
34/76 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkäs riittää kun uskon ja kadun syntejäni rukoilemalla?

Jos tarkoitat että mikä riittää pelastumiseen niin siihen riittää ainoastaan usko Jeesukseen. Kristinuskossa ei pelastuta hyvillä teoilla, vain armosta. Mutta jos uskoo niin sitä myös ennemmin tai myöhemmin kokee halua tehdä ympärilleen hyvää ja välttää pahan tekoa koska tähän Raamattu kehoittaa.

Lakiuskonnoissa ihmistä patistetaan tekemään hyvää pelottelemalla että jos et tee joudut helvettiin ja jos teet niin sillä pääset pikkuisen lähemmäksi taivasta.

Kristitty haluaa tehdä hyvää ilman pelkoa ja palkintoa.

Vierailija
35/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ei kykene itsenäiseen ajatteluun ja päätöksiin onkin ehkä parasta ryhtyä uskovaiseksi.

Vierailija
36/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oluen juominen saunan jälkeen ei ole syntiä.

Mutta jos humalaan juo itsensä, se saattaa aiheuttaa tekoja, mitkä taas on syntiä.

Irtoseksi, rumakielenkäyttö, nämä eivät kuulu uskovan elämään.

Mutta, kun ihminen tulee uskoon ja hän pikkuhiljaa oppii tuntemaan Jeesusta, henkilökohtaisesti, niin ei hän silloin enää tahdokkaan tehdä asioita jotka on syntiä, vaan kyllä ihminen muuttuu.

Minäkin, se miten ennen elin, niin en kaipaa sitä elämää enää pätkääkään. En kaipaa alkoholia, en yhdenillan suhteita, en tupakkaa....kaikki tämä on mulle aivan turhia asioita. Ja vain sen takia, koska sain kohdata Jeesuksen, joka suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi mulle aivan uuden elämän.

En pelkää Jeesusta, mutta on hyvä olla terve Jumalanpelko sydämessä, koska silloin sitä tahtoo elää Raamatun Sanan mukaan. Mutta Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, sen tähden Hän meni ristille kuolemaan, jotta jokainen joka Häneen uskoo, pelastuu kadotukselta ja saa iankaikkisen elämän taivaassa.

Ihan käsittämättömän hälmöä, että tuohon joku tarvitsee Jumalaa tai uskontoa. Minut ainakin kasvatettiin ihan ateistisessa kodissa siihen, ettei saa käyttäytyä rumasti, humalaan juominen on junttia, samoin kaikkki muu "synti". Mutta ei siihen mitään kuolemanjälkeisen elämän tavoittelua tarvita. Elämähän on tässä ja nyt ja muusta ette tekään uskovaiset tiedä mitään sen enempää kuin kukaan muukaan.

Ihan on motivaatiota toimia oikein ja kunolla ilman tyhmää Jumalaakin, joka ei kaikenkukkuraksi auta ihmisiä missään.

Vierailija
37/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä sanottiin, että uskovalle tulee myös sisäinen halu toimia Raamatun mukaan uskon myötä!

MUTTA liikaa lakihenkisyyttäkin pitää varoa, sellainenkin voi vaivata jossain kohtaa joitakin.

Tärkeimmät vaan ensin eli ryhdy seuraamaan rohkeasti Jeesusta - ja kukaan uskova ei ole täydellinen ja jokainen tekee syntiä, vaikka yrittäisi sitä välttää - siksi juuri Jeesusta tarvitsemmekin ja myös parannuksenkin tekoa joka ikinen päivä.

Miten te teette parannusta? Ja mihin siinä tarvitaan Jeesusta? Tuskin olette "Jeesuksen kanssa" meitä ateisteja parempia ihmisinä.

Vierailija
38/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa parannus? Tarkoittaako se sitä että en enää vain tee syntiä?

Kyllä.  Mutta ei kukaan ihminen pysty olemaan synnitön, vain Jeesus oli synnitön. Ihmisellä pitää olla Jumalayhteys kunnossa, niin ns. omatunto kyllä herkistyy.  Pitää tajuta oma syyllisyytensä ylipäätään ja yrittää kohdella esim. läheisiään paremmin.

Jos jokainen oikein miettisi, mitä kaikkea pahaa on itsekin saanut aikaan - vaikka olisikin ns. kunnollinen ihminen, niin se saattaisi yllättää monet.  Esim. kaikki pahat sanat ja Jumala näkee ajatuksemmekin tai omat pienetkin teot tai tekemättä jättämisetkin.

Mitähän hyötyä tästäkin on, kun kuitenkin teette pahaa? Piti olla sellainen hyvä ihminen, ettekä kuitenkaan ole. Miksi ette vaan tee oikein, niinhän se piti niin olla jokaisen ihmisen oma valinta 😂

t.kristallikissa

Vierailija
39/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin että kun tulet oikeasti uskoon niin löydät automaattisesti oikeille rauteille ja tarkoitan tällä sitä, että kaikki rivot puheet, juopottelu, huorailu ym. pahuus jää itsestään pois ja tunnet suurta mielihyvää vapautuessasi noista edellämainitusta.

Se ei siis tule väkisin sinun itsesi kieltäytymisenä ja pidättäytymisenä edellisistä, vaan luonnollisena itsestäänselvyytenä sinun itsesi sisältä ja niistä pidättäytyminen tuottaa mielihyvää.

Tämä ei tapahdu suinkaan itseään pakottamalla vaan poissulkutuminen pahasta tulee itsestään ja on itselle luonnollista.

Käsittämätöntä, etä tähän trvitaan mitään uskontoa. Noin toimineella on vain ollut huono kotikasvatus ja omat aivot ovat puuttuneet, jos on ollut hölmö. Ei siitä poispääsemiseen mitään satuilua tarvita, vai onko niin hirveän kova hinku juomaan ja naimaan?! 😂 Ja jos olisikin, niin mitä sitten? Moni tykkää elää silleen, ei se, jos jollain pikku luuserilla homma lähtee lapasesta tarkoita sitä, että kaikki ois onnettomia noin.

t.kristallikissa

Vierailija
40/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on mielikuvitusolento, joka ei ilmaise itseään 

Jumala on mielikuvitusolento. Sen tietää siitä, että Jumala ei ilmaise itseään ja omaa tahtoaan mitenkään, vaan sinun on sen sijaan kyseltävä asiasta av-palstan hihhuleilta. Älä mene hihhuleiden lankaan henkisesti pahoinpideltäväksi.

Intomieliset ateistit on kyllä ikävimpiä luojanluomia tällä planeetalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän