Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alkaa seuraamaan Jumalaa niin

Vierailija
28.03.2018 |

Onko silloin asioita joita ei saa tehdä? Miten tulee elää jos haluaa elää uskovaisena? Miksi jotkin uskovaiset elävät pelkäämällä? Voiko nauttia Oluen saunan jälkeen? Voisitteko selittää mulle tällaisia asioita.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti kahlitsee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oluen juominen saunan jälkeen ei ole syntiä.

Mutta jos humalaan juo itsensä, se saattaa aiheuttaa tekoja, mitkä taas on syntiä.

Irtoseksi, rumakielenkäyttö, nämä eivät kuulu uskovan elämään.

Mutta, kun ihminen tulee uskoon ja hän pikkuhiljaa oppii tuntemaan Jeesusta, henkilökohtaisesti, niin ei hän silloin enää tahdokkaan tehdä asioita jotka on syntiä, vaan kyllä ihminen muuttuu.

Minäkin, se miten ennen elin, niin en kaipaa sitä elämää enää pätkääkään. En kaipaa alkoholia, en yhdenillan suhteita, en tupakkaa....kaikki tämä on mulle aivan turhia asioita. Ja vain sen takia, koska sain kohdata Jeesuksen, joka suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi mulle aivan uuden elämän.

En pelkää Jeesusta, mutta on hyvä olla terve Jumalanpelko sydämessä, koska silloin sitä tahtoo elää Raamatun Sanan mukaan. Mutta Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, sen tähden Hän meni ristille kuolemaan, jotta jokainen joka Häneen uskoo, pelastuu kadotukselta ja saa iankaikkisen elämän taivaassa.

Tätä kuuntelin 20 vuotta. Henkistä väkivaltaa.

Ei ole, vaan ihanaa vapauden sanomaa synnin kahleista!

Aivopesusta ja henkisessä väkivallassa ei ole mitään ihanaa vaikka uhri ei sitä itse edes enää kykenisi ymmärtämään.

Vierailija
42/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa voi seurata ilman raamatullista pelkoakin. Näin teen myös minä. Yritän olla oman sisäisen jumalani, eli omatuntoni vaikutuksesta ja perusteella hyvä toisille, ja itselleni, ja jumala itse tuomitkoon sitten myöhemmin jos aihetta on!

Ei jumalaa kiinnosta juotko oluen vai et, sitä kiinnostaa että yrität vilpittömästi ja parhaasi mukaan elää elämäsi vahingoittamatta itseäsi ja muita. Saunaoluen juonti ei vahingoita itseäsi eikä muite, mutta sen kieltäminen vedoten rankaisevaan jumalaan, ja sillä pelottelu vahingoittaa. Jumalan haluamalla tavallahan ei elä esimerkiksi se joka kieltää kanssaihmisiltään oluen, joten kumpihan pelastuu, henkilö joka ei saunaoluellaan vahingoita ketään, vai henkilö joka kieltää toiselta saunaoluen perustuen omaan keksitysti korkeampaan hurskauteen, jonka turvin on vahingoittava muita tuomitsemalla saunaoluen, vaikka tuomitseminen ei ole ihmisen tehtävä, vaan jumalan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luja luottamus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synti kahlitsee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oluen juominen saunan jälkeen ei ole syntiä.

Mutta jos humalaan juo itsensä, se saattaa aiheuttaa tekoja, mitkä taas on syntiä.

Irtoseksi, rumakielenkäyttö, nämä eivät kuulu uskovan elämään.

Mutta, kun ihminen tulee uskoon ja hän pikkuhiljaa oppii tuntemaan Jeesusta, henkilökohtaisesti, niin ei hän silloin enää tahdokkaan tehdä asioita jotka on syntiä, vaan kyllä ihminen muuttuu.

Minäkin, se miten ennen elin, niin en kaipaa sitä elämää enää pätkääkään. En kaipaa alkoholia, en yhdenillan suhteita, en tupakkaa....kaikki tämä on mulle aivan turhia asioita. Ja vain sen takia, koska sain kohdata Jeesuksen, joka suuressa armossaan ja rakkaudessaan antoi mulle aivan uuden elämän.

En pelkää Jeesusta, mutta on hyvä olla terve Jumalanpelko sydämessä, koska silloin sitä tahtoo elää Raamatun Sanan mukaan. Mutta Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, sen tähden Hän meni ristille kuolemaan, jotta jokainen joka Häneen uskoo, pelastuu kadotukselta ja saa iankaikkisen elämän taivaassa.

Tätä kuuntelin 20 vuotta. Henkistä väkivaltaa.

Ei ole, vaan ihanaa vapauden sanomaa synnin kahleista!

"Jumala on rakkaus

7 Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. 8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 9 Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. 10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. 12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

13 Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään. 14 Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme. 15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa. 16 Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen."

---

"Rakkaudessa ei ole pelkoa

Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, 18 vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."

Tarkoittaako tämä sitä, että joka pelkää ei ole Jumalalle kelpaava?

Ei - ihmisen pitää uskoa ja luottaa Jumalan rakkauteen.

Niin, Jumalanhan ei tietenkään tarvitse tehdä asian eteen yhtään mitään. Miten voisikaan, kun ei ole olemassa.

Vierailija
44/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävän uskon myötä kirjoitti:

Kuten edellä sanottiin, että uskovalle tulee myös sisäinen halu toimia Raamatun mukaan uskon myötä!

MUTTA liikaa lakihenkisyyttäkin pitää varoa, sellainenkin voi vaivata jossain kohtaa joitakin.

Tärkeimmät vaan ensin eli ryhdy seuraamaan rohkeasti Jeesusta - ja kukaan uskova ei ole täydellinen ja jokainen tekee syntiä, vaikka yrittäisi sitä välttää - siksi juuri Jeesusta tarvitsemmekin ja myös parannuksenkin tekoa joka ikinen päivä.

Mitä tarkoittaa parannus? Tarkoittaako se sitä että en enää vain tee syntiä?

Kyllä.  Mutta ei kukaan ihminen pysty olemaan synnitön, vain Jeesus oli synnitön. Ihmisellä pitää olla Jumalayhteys kunnossa, niin ns. omatunto kyllä herkistyy.  Pitää tajuta oma syyllisyytensä ylipäätään ja yrittää kohdella esim. läheisiään paremmin.

Jos jokainen oikein miettisi, mitä kaikkea pahaa on itsekin saanut aikaan - vaikka olisikin ns. kunnollinen ihminen, niin se saattaisi yllättää monet.  Esim. kaikki pahat sanat ja Jumala näkee ajatuksemmekin tai omat pienetkin teot tai tekemättä jättämisetkin.

Mitähän hyötyä tästäkin on, kun kuitenkin teette pahaa? Piti olla sellainen hyvä ihminen, ettekä kuitenkaan ole. Miksi ette vaan tee oikein, niinhän se piti niin olla jokaisen ihmisen oma valinta 😂

t.kristallikissa

Niinhän se onkin jokaisen oma valinta. Ihminen kuitenkin erehtyy säännöllisesti. 

Ns. omatunnon herkistymiseen syyllisyyden tunteen lisääntymisenä en usko, tai siis näen sen olevan pikemminkin lihasta kuin hengestä. 

Parannus on sitä, että ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, jolloin suhde Jumalaan korjaantuu. Se ei ole yhtään mitään muuta, ihmiset vain haluavat sisällyttää siihen vaikka mitä sääntöjä ja rajoituksia. t. eri

Vierailija
45/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä sanottiin, että uskovalle tulee myös sisäinen halu toimia Raamatun mukaan uskon myötä!

MUTTA liikaa lakihenkisyyttäkin pitää varoa, sellainenkin voi vaivata jossain kohtaa joitakin.

Tärkeimmät vaan ensin eli ryhdy seuraamaan rohkeasti Jeesusta - ja kukaan uskova ei ole täydellinen ja jokainen tekee syntiä, vaikka yrittäisi sitä välttää - siksi juuri Jeesusta tarvitsemmekin ja myös parannuksenkin tekoa joka ikinen päivä.

Kyllä.  Mutta ei kukaan ihminen pysty olemaan synnitön, vain Jeesus oli synnitön. Ihmisellä pitää olla Jumalayhteys kunnossa, niin ns. omatunto kyllä herkistyy.  Pitää tajuta oma syyllisyytensä ylipäätään ja yrittää kohdella esim. läheisiään paremmin.

Jos jokainen oikein miettisi, mitä kaikkea pahaa on itsekin saanut aikaan - vaikka olisikin ns. kunnollinen ihminen, niin se saattaisi yllättää monet.  Esim. kaikki pahat sanat ja Jumala näkee ajatuksemmekin tai omat pienetkin teot tai tekemättä jättämisetkin.

Mitähän hyötyä tästäkin on, kun kuitenkin teette pahaa? Piti olla sellainen hyvä ihminen, ettekä kuitenkaan ole. Miksi ette vaan tee oikein, niinhän se piti niin olla jokaisen ihmisen oma valinta 😂

t.kristallikissa

Niinhän se onkin jokaisen oma valinta. Ihminen kuitenkin erehtyy säännöllisesti. 

Ns. omatunnon herkistymiseen syyllisyyden tunteen lisääntymisenä en usko, tai siis näen sen olevan pikemminkin lihasta kuin hengestä. 

Parannus on sitä, että ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, jolloin suhde Jumalaan korjaantuu. Se ei ole yhtään mitään muuta, ihmiset vain haluavat sisällyttää siihen vaikka mitä sääntöjä ja rajoituksia. t. eri

Ai erehtyy valitsemaan väärin? Älä selitä. Mä en ainakaan ikinä erehdy valitsemaan väärin, vaan valitsen aina oikein kulloiseenkin hetkeen ja sen tiedon valossa, jota mulla on. Eli teette tahallanne syntiä, ei minään vääränä valintana. Miksi valitsette muka väärin? Mä en ainakaan valitse. Mä valitsen aina oikein.

t.kristallikissa

Vierailija
46/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Esimerkiksi jos tiedät, että pahat ajatukset ovat syntiä, ja silti toimit niin, niin ei se ole mitään väärin valitsemista, vaan sitä, ettet vain kykene olemaan hyvä kunnon ihminen. Voisit aivan hyvin valita oikein siinäkin, mutta jos teet missään väärin, minkä tiedät olevan väärin, se ei ole valinta, koska eihän sulla ole mitään syitä valita väärin, vaan valitsisit heti oikein. Jos se ois sulle mahdollisuus. Eli valintatilanne oikeasti.

t.kristllikissa

Vierailija
47/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voidaan joutua venyttämään esim. oikean ja väärän käsityksiä valitakseen aina oikein. Esim. kumpi on oikea valinta äidiltä: hoitaa lapsensa, vai jättää heidät isälleen?

Kuvittelette tietävänne vastauksen, ettekö kuvittelekin?

t.kristallikissa

Vierailija
48/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskontoja sitten on jos riittää vain, kun uskoo?

Vierailija
49/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa lue Raamattua ja ymmärrä sen keskeinen sanoma ennen kuin tulet pätemään. Jos haluat olla ateisti niin ole rauhassa, mutta anna toisten elää uskovaisena jos he sitä haluavat.

Vierailija
50/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristallikissa lue Raamattua ja ymmärrä sen keskeinen sanoma ennen kuin tulet pätemään. Jos haluat olla ateisti niin ole rauhassa, mutta anna toisten elää uskovaisena jos he sitä haluavat.

Mitä vttua? Menikö nahan alle noi mun kysymykset? Kyllä kunnon pikku itseään pettävän uskiksen pitää kyetä noita asioita perustelemaan, jos koitat käännyttää ihmisiä, kuten Mestarisi vaatii. Alapa nyt vaan selittää, vai eikö omasta ajattelusta löydy älyä vastauksiin?

t.kristallikissa

Vierailija
51/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on että tällaiset aidot kysymykset kerää koknaisen lauman noita ateisteja, pilkkaajia, riivattuja, yms. pilkkaamaan ja herjaamaan , ja antamaan omia mielipiteitään näihin asioihin? Kun heillä ei ole kokemusta asiasta niin jo he hyökkää vastailemaan kun heiltä ei ole edes kysytty? Oletteko huomanneet? Piru kai lähettänyt omansa pilkaamaan mahdollisimman nopeasti ettei joku käänny ja pelastu! Ei sihen muuta järjellistä selitystä voi olla.

Vierailija
52/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen syntiä joka päin... Teen huorin, juon viinaa, kiroilen ja olen ilkeä. Silti joka sunnuntai saan sen kaiken anteeksi kun menen kirkkoon. Miksi?

Rukoile näin: Jeesus tule asumaan minun sydämeeni.  Anna anteeksi minulle kaikki minun syntini ja auta minua seuraamaan sinua.  Auta minua luopumaan kaikesta tahtosi vastaisesta toiminnasta ja elämään sinun tahtosi mukaan.

Ala lukemaan uutta testamenttia, siellä Jeesuksen tahto ilmoitetaan sinulle.

Raamattu sanoo, että ilman parannusta ei ole syntien anteeksiantoa.  Jos joka viikko teet mainitsemiasi asioita, niin toimintasi ei ole oikein.  Jumala on oikeamielinen ja häntä emme voi pettää tai "sumuttaa".

Raamattussa sanotaan myöskin, että luopukoon vääryydestä jokainen joka herran nimeä mainitsee.

Kun aviorikoksesta kiinniotetettu nainen tuotiin jeesuksen etteen, sanoi Jeesus hänelle, että en minäkään sinua tuomitse, mene ÄLÄKÄ ENNÄN SYNTIÄ TEE ETTEI SINULLE JOTAIN PAHEMPAA TAPAHTUISI.

On hyvä muistaa, että Jumala antaa anteeksi katuvalle ihmiselle.  Mutta katumattoman ja syntiä tekevän  hän viimeisellä tuomiolla tuomitsee sinne hirmuiseen vaivanpaikkaan.

Vierailija
53/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää keskustelut menee aina ihme väännöiksi?

Se joka on aikaisemmin ollut ateisti ja tänä päivänä Jumalan seuraaja, käsittää palikan molemmat puolet.

Eikä maallisiin arkipäivän päätöksiin tarvita yksityiskohtaisia Raamatun ohjeita vaan ihan tavallista maalaisjärkeä.

Vierailija
54/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko rakkaussuhteeseen pelko? Jos toimisin kuin Jumala, voisin piestä vaimoni jos hän ei rakasta minua. Vaimon tulisi pelätä kostoani, jos ei rakasta.

Vierailija
55/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä se on että tällaiset aidot kysymykset kerää koknaisen lauman noita ateisteja, pilkkaajia, riivattuja, yms. pilkkaamaan ja herjaamaan , ja antamaan omia mielipiteitään näihin asioihin? Kun heillä ei ole kokemusta asiasta niin jo he hyökkää vastailemaan kun heiltä ei ole edes kysytty? Oletteko huomanneet? Piru kai lähettänyt omansa pilkaamaan mahdollisimman nopeasti ettei joku käänny ja pelastu! Ei sihen muuta järjellistä selitystä voi olla.

Jospa osa toimii ihan omasta tahdostaan ja haluaa osaltaan pelastaa ihmisiä kadotukselta - oman tahdon nimittäin.

Vierailija
56/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Jumalan tahto?

Vierailija
57/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Jumalan tahto?

Rakasta lähimmäistäsi.

Vierailija
58/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua? Menikö nahan alle noi mun kysymykset? Kyllä kunnon pikku itseään pettävän uskiksen pitää kyetä noita asioita perustelemaan, jos koitat käännyttää ihmisiä, kuten Mestarisi vaatii. Alapa nyt vaan selittää, vai eikö omasta ajattelusta löydy älyä vastauksiin?

t.kristallikissa

Trollia ei kannata ruokkia eikä käännyttää.

t. ohis

Vierailija
59/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko rakkaussuhteeseen pelko? Jos toimisin kuin Jumala, voisin piestä vaimoni jos hän ei rakasta minua. Vaimon tulisi pelätä kostoani, jos ei rakasta.

Mutta sinä et olekaan jumala joten Jumalan ja ihmiskunnan välinen rakkaussuhde ja sen dynamiikka ei päde sinun ja vaimosi väliseen suhteeseen.

Vierailija
60/76 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskoni on yksinkertaista eikä se rajoita elämääni millään tavalla. Uskon, että olen armahdettu syntinen ja kelpaan Jumalalle tälläisenä kuin olen. Minulla ei ole syntilistoja eikä mikä on oikein ja mikä on väärin -ohjeita. Niissä asioissa minua ohjaa saamani kasvatus, myös koulutus (sosionomi-diakoni) ja ihan vaan tavallinen maalaisjärki ja moraali, empatia, kyky myötätuntoon ja rakkauteen. Nuo on universaaleja asioita, eivätkä vaadi sinänsä tiettyä uskontorakennelmaa, eli kunnia moraalista, hyvistä tavoista, empatiakyvystä jne. ei ole mikään kristittyjen etuoikeus. Oikein ymmärrettynä kristillisyys kylläkin on sitä, että pyrkii noudattamaan noita. Mutta kuinka paljon on oikein ymmärrettyä kristillisyyttä, sepä onkin toinen kysymys.

Minä oon ihan tavallinen suomalainen nainen, perheenäiti, sosiaalialan työntekijä. Työssäni autan ihmisiä, vapaa-ajalla aikani vie perhe ja omakotitalo. Lapsia 2 ja puoliso ja koira. Olen kertaalleen eronnut, kun hyvästä tahdosta ja rakkaudesta huolimatta liitto henkisesti rikki olleen miehen kanssa ei nyt vaan toiminut. Lasteni isä on myös armahdettu syntinen, heikko, rikki oleva ja Jumalan rakkautta elämässään tarvitseva ihminen. Aina ei hyvä tahto eikä rukous eikä rakastaminen riitä. Nykyään häntä kohtaan tuntemani tunne on lähinnä myötätunto. Tuen häntä lastemme isyydessä, siinä, millaisena hän siihen kykenee. Valitettavasti meillä ei ole tasavertaista vanhemmuutta. Ei siksi, etten minä sillä olisi tilaa antanut, vaan siksi, ettei hänestä nyt vaan ole siihen. Vastuun ottamiseen, huolehtimiseen, asioiden hoitoon.  Nykyinen puolisoni on ateisti/agnostikko, mutta meillä menee hyvin koska kunnioitamme toistemme uskoa/uskomattomuutta (hassu sanaleikki: onko hän uskoton vai uskomaton?).

Mulla ei ole tarvetta miettiä, mitkä yksittäiset asiat olisi muka syntiä ja mitkä ei. Alkoholia juon ajoittain, koska tykkään punaviinistä ja hyvistä oluista. Humallun ajoittain myös, mutta minun humaltuminen ei aiheuta tekoja jotka tekisi pahaa muille tai itselle (jollei ajoittaisia krapuloita oteta huomioon). Olen hiprakassa lähinnä puhelias ja hihittelevä hölmö, mutta ainakaan tähän asti kukaan ei ole tullut sanomaan, että olisin rasittava. Pidän rajani, osaan lopettaa ajoissa, viinaa ei ole pakko saada. Viina ei vie rahojani, sen takia en koskaan ole jättänyt tekemättä sovittuja asioita. En örvellä.

Seksi. No itse olen ollut parisuhdeuskollinen, eli seksiä on kyllä harrastanut ennen avioliittoa, mutta aina seurustelukumppanin kanssa. (Ja toinen avioliittoni on maistraatissa solmittu, enkä koe, että tämä olisi yhtään sen huonompi kuin papin toimittamana.)

Tupakka. No onhan se turha tuote sinänsä, mutta nautintoaine sekin, siinä määrin kun se aiheuttaa ihmiselle iloa, niin...

Synneistä pahin on rakkaudettomuus. Se aiheuttaa kateutta, ilkeyttä, pahaa tahtoa, oman navan tuijottamista, ymmärtämättömyyttä, sydämen kovuutta, kylmyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi