Jos tyttöystävä syö Diane Novaa akneen, niin tulisiko poikaystävän maksaa puolet sen kustannuksista, kun muuta ehkäisyä ei ole käytössä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
No et voi olla tosissasi! Jos sulla ei ole varaa osallistua ehkäisyn maksuun, olisin sitä mieltä, että et ole myöskään vielä kypsä harrastamaan seksiä. Ja ikää sulla oli?
Usein ehkäisypilleriksi valikoituu kyseinen merkki, jos vähänkään on akneen taipuvaisuutta. Kelan korvauksella se on todella edullinen. Toinen vaihtoehto maksaa 2-3 kertaa enemmän. Miten kehtaat valittaa hinnasta?!
Entäpä pillereiden riskit? Tyttö joutuu kohtaamaan ne kaikki yksin. Sinuahan se ei kiinnosta. Kenties halujen väheneminen, painon nousu, epäsäännöllinen vuoto. Kaikkein suurimpana riskinä pidän veritulppaa! Varsinkin kun kyseessä ei ole ihan matalahormonisin valmiste.
Minun mielestä vähintä, mitä voit tehdä, on osallistua vähintään puoleen ehkäisyn kustannuksista. Kitisemättä.
Muuten suosittelen laittaa "poikaystävä" vaihtoon!
Hyviä vaihtoehtoja on olemassa!
Koitapa rauhoittua. Ei kukaan sanonut, etteikö osapuolilla olisi varaa, vaan kysyttiin ainoastaan mielipiteitä tähän todelliseen tai fiktiiviseen tilanteeseen.
Tyttö kohtaisi nuo pillereiden riskit joka tapauksessa, koska kuten jo useamman kerran sanoin, ne on kirjoitettu aknen hoitoa, ei ehkäisyä varten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No et voi olla tosissasi! Jos sulla ei ole varaa osallistua ehkäisyn maksuun, olisin sitä mieltä, että et ole myöskään vielä kypsä harrastamaan seksiä. Ja ikää sulla oli?
Usein ehkäisypilleriksi valikoituu kyseinen merkki, jos vähänkään on akneen taipuvaisuutta. Kelan korvauksella se on todella edullinen. Toinen vaihtoehto maksaa 2-3 kertaa enemmän. Miten kehtaat valittaa hinnasta?!
Entäpä pillereiden riskit? Tyttö joutuu kohtaamaan ne kaikki yksin. Sinuahan se ei kiinnosta. Kenties halujen väheneminen, painon nousu, epäsäännöllinen vuoto. Kaikkein suurimpana riskinä pidän veritulppaa! Varsinkin kun kyseessä ei ole ihan matalahormonisin valmiste.
Minun mielestä vähintä, mitä voit tehdä, on osallistua vähintään puoleen ehkäisyn kustannuksista. Kitisemättä.
Hyviä vaihtoehtoja on olemassa!
Se perinteinen jätä se sika -neuvo, joka annetaan jokaiseen pikkuongelmaan. Ja ilmeisesti silloinkin, kun ne "ongelmat" eivät tarkastelua kestä. Tyttöystävähän käyttää tässä tilanteessa tuota lääkettä itsensä vuoksi, oli hänellä poikaystävää tai ei.
Minä söin Diane Novaa (ja myöhemmin rinnakkaisvalmiste Cypretyliä) neljän vuoden ajan suhteeni alussa. Lääke oli määrätty aknen hoitoon ja koin aina käyttäväni sitä ensisijaisesti juuri siihen tarkoitukseen, ehkäisyteho oli vain hyödyllinen sivuvaikutus. Olin aloittanutkin lääkityksen pari vuotta ennen ensimmäistäkään poikaystävää ja seksikertaa. Sitten kun aloin seurustella, kondomia käytettiin kahdesti ennen kuin totesin että se voidaan kyllä jättää pois, kun ehkäisy hoituu pillerien kautta.
Maksoin aina pillerit itse ja se oli minulle ihan ok, oli edullinen lääke vieläpä. Ehkä jos oltaisiin koskaan harrastettu seksiä enemmän/aktiivisemmin, olisin saattanut ajatellut toisin. Kuparikierukan asennuksen terveyskeskusmaksusta mies maksoi puolet. Kierukkaa en olisi hankkinut ellen joskus harrastaisi seksiä ja tarvitsisi ehkäisyä.
Asia kannatta ottaa puheeksi tyttöystävän kanssa. Joka suhteessa on omat sääntönsä. Sopikaa rahankäytöstä parisuhteessa.
Jossain suhteessa nainen maksaa pillerit, jossain suhteessa maksetaan puoliksi, jossain suhteessa mies maksaa.
Suhteuttakaa vaikka tuloihin.
Kyse on periaatteesta ja ehkäisy on yhteinen asia.
Se, että lääkäri on määrännyt lääkkeen sairauden hoitoon on saattanut hyvinkin olla myötätuntoa vähävaraista opiskelijaa kohtaan koska ehkäisy on halvempaa kuin vanhemmuus.
Mun kierukan määrännyt lääkäri suorastaan painosti että sano nyt että sulla on kivuliaat kuukautiset että hän voi määrätä tämän sairauden hoitoon.
Onneksi oon aina tienannut sen verran hyvin, ettei ole tarvinnut mieheltä pyytää näihin senttiäkään. Mä en jaksaisi sellaista elämää tai suhdetta, jossa kaikki pitäisi laskea sentilleen. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vaihtoehtoja on olemassa!Koitapa rauhoittua. Ei kukaan sanonut, etteikö osapuolilla olisi varaa, vaan kysyttiin ainoastaan mielipiteitä tähän todelliseen tai fiktiiviseen tilanteeseen.
Tyttö kohtaisi nuo pillereiden riskit joka tapauksessa, koska kuten jo useamman kerran sanoin, ne on kirjoitettu aknen hoitoa, ei ehkäisyä varten.
Ap
Ok, olisi aloituksessa kannattanut selittää ettei ehkäisylle ole tarvetta. Voitte yhdessä miettiä ehkäisyn kustannuksia kun aihe tulee ajankohtaiseksi.
Toki tyttöystävä maksaa lääkkeensä itse.
Jos tyttöystävä ajaa joka päivä töihin ja takaisin omalla autollaan. Poikatstävä tulee kyytiin aina paluumatkalla. Tarviiko poikaystävän osallistua auton käytöstä aiheutuviin kuluihin kun tyttöystävä ajaisi töistä kotiin joka tapauksessa, oli poikaystävää tai ei.
Poikaystävä punkkaa tyttöystävän kodissa vakituiseen. Tarviiko poikaystävän osallistua vuokran maksuun kun tyttöystävällä olisi se asunto joka tapauksessa vaikkei poikaystävää edes olis.
Mun mielestä se vois maksaa 1/4, koska muuta ehkäisyä ei ole käytössä, ihan periaatteen vuoksi vaan.
Poikkiksen pitää hommata sellainen tyttöystävä jonka naama ei ole kuin mehmetin pizza.
Onneksi me ei olla mitään tyttö- tai poikaystäviä vaan aikuisia ihmisiä eikä ehkäisyn maksamisesta tule mitään ongelmaa.
Ei mulla muuta.
Jos jo nyt on noin vaikeita noi raha-asiat yksien pillereiden vuoksi, niin parempi ettet seurustele ollenkaan. Tuosta senttien laskemisesta ei seuraa mitään hyvää. Ne pillerit on teidän ehkäisynne, siis myös sinun ehkäisysi. Jos tyttö söisi vaikka roaccutania, niin sehän ei liittyisi sinuun mitenkään, mutta nämä novat on eri juttu, koska ne vaikuttavat olennaisesti myös sinun toimintaan, kun pääset sekstailemaan ilman kortsua.
Minä ja miesystävä maksetaan ehkäisy puoliksi. Mutta jos söisin ehkäisyä pääasiassa akneen, jolloin saisin Kela-korvauksen, en pyytäisi miestä maksamaan sitä puolta summasta. Saataisiin molemmat hyötyä ”aknelääkkeen” sivuvaikutuksista. En näe, että miehen pitäisi maksaa toisen aknelääkkeistä, vaikkakin se sitten toimii myös ehkäisynä.
Tuohon on hyvin yksinkertainen ratkaisu: tyttöystävä maksaa pillerit ja poikaystävä kondomit. Kondomia on hyvä käyttää ihan sen vuoksi, että joskus tyttöystävällä voi olla vatsa sekaisin tai hän unohtaa ottaa pillerin. Minusta on törkeää jättää ehkäisy vain toisen vastuulle. Se poikaystävä voisi kokeilla, miten hyvin hän muistaa ottaa vaikka vitamiinipillerin joka päivä tismalleen samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on periaatteesta ja ehkäisy on yhteinen asia.
Se, että lääkäri on määrännyt lääkkeen sairauden hoitoon on saattanut hyvinkin olla myötätuntoa vähävaraista opiskelijaa kohtaan koska ehkäisy on halvempaa kuin vanhemmuus.
Mun kierukan määrännyt lääkäri suorastaan painosti että sano nyt että sulla on kivuliaat kuukautiset että hän voi määrätä tämän sairauden hoitoon.
Jos lääkäri on määrännyt lääkkeen aknea varten, niin minusta on loogista olettaa, että lääke tosiaan on määrätty aknea varten eikä myötätunnosta vähävaraista opiskelijaa kohtaan.
Tietenkin on kohteliasta tarjoutua maksamaan puolet. Tyttö tekee sitten päätöksen ottaako rahat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on hyvin yksinkertainen ratkaisu: tyttöystävä maksaa pillerit ja poikaystävä kondomit. Kondomia on hyvä käyttää ihan sen vuoksi, että joskus tyttöystävällä voi olla vatsa sekaisin tai hän unohtaa ottaa pillerin. Minusta on törkeää jättää ehkäisy vain toisen vastuulle. Se poikaystävä voisi kokeilla, miten hyvin hän muistaa ottaa vaikka vitamiinipillerin joka päivä tismalleen samaan aikaan.
Minusta tässä ei nyt ikeastaan jätetä ehkäisyä vain toisen vastuulle, vaan ehkäisy saadaan tavallaan sairauden hoidon bonuksena hoidettua. Ja Diane Novahan ei ole minipilleri, joten ei sitä tismalleen samaan aikaan joka päivä tarvitse ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttöystävä ajaa joka päivä töihin ja takaisin omalla autollaan. Poikatstävä tulee kyytiin aina paluumatkalla. Tarviiko poikaystävän osallistua auton käytöstä aiheutuviin kuluihin kun tyttöystävä ajaisi töistä kotiin joka tapauksessa, oli poikaystävää tai ei.
Poikaystävä punkkaa tyttöystävän kodissa vakituiseen. Tarviiko poikaystävän osallistua vuokran maksuun kun tyttöystävällä olisi se asunto joka tapauksessa vaikkei poikaystävää edes olis.
Mun mielestä se vois maksaa 1/4, koska muuta ehkäisyä ei ole käytössä, ihan periaatteen vuoksi vaan.
Nuo esimerkit eivät ihan toimi, koska kummassakin tapauksessa tilanne muuttuu (autossa ja kämpässä on toinenkin henkilö). Osuvampi esimerkki olisi vaikka, että saako poikaystävä katsoa ilmaiseksi tyttöystävän maalaamaa taulua vai täytyykö hänen osallistua tarvikekuluihin jos katsoo.
Olisi hyvä parisuhteessa laatia excel taulukot ihan kaikesta. Poikkis voisi maksaa jonkun prosenttiosuuden myös vaatteista ja meikeistä siltäosin vuorokautta kun naisen kanssa aikaa viettää. Mahdollisista autokyydeistä tulee myös vakuutus, huolto, polttoaine, rengas kuluja. Itsellä aina mukana tuhti tukko käteistä että voi puolisolle kompensoida tarkasti joka tilanteesta aiheutuneet kulut.
Jos se on ainoa ehkäisy, niin pojan kuuluu maksaa puolet.
Jos poika käyttää lisäksi kondomia, tyttö maksaa pillerin ja poika kondomin.
Eli ehkäisy on 50 50 molempien vastuulla.
Summa on 10e/3kk, niin kuin joku tuolla kirjoitti. Oikeesti, mä en ees kehtais pyytää tommosta summaa. :DD 5e. :DD