Kysymys siitä, miksi alat laittamaan ostoksiasi kassahihnalle vaikka en ole vielä laittanut kassahihnalle kapulaa?
Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.
Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.
Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!
Kommentit (151)
Järjestän yleensä sekaannuksen kassahihnan tavaroihin, jotta pääsen siinä ohessa vähän hiplailemaan edellä olevaa naisasiakasta (jos on tarpeeksi hyvän näköinen).
T. Kari R. Unk
:D :D tää on niin tätä! :D
Aikaisemmin joskus ehdotin ketjua suomalaisten mielensäpahoittamis- ja herne nenään- aiheista! Ei ottanut tulta. Tämä on niin koomista!!! :D
Onko siis maailmassa vielä sellainen perä-hikiä, missä huolet ja kriisit ovat tuota luokkaa??
Itse olen ratkaissut tämän niin, että laitan pari viimeisenä ladottavaa ostosta (esim. yrtit tai muut helposti muussaantuvat) siihen pienelle tasolle ennen varsinaisen liukuhihnan alkua. Ne toimivat ylimääräisenä "kapulana" niille, jotka eivät suostu odottamaan varsinaisen kapulan tuloa. Eli tyhmempikin tajuaa, että siinä on vielä ostoksia tulossa.
MInä laitoin ostoksia hihnalle, sitten päihtynyt(jolle ei edes ollut laillista myydä alkoholia)laittoi kaljansa hihnalle, kaljat menivät hihnan mukana ja minä laitoin ostoksia lisää hihnalle.No kassa oli jo löynyt osan ostoksistani kassaan ja loputkin piti lyödä niin ei saanut ukko kaljojaan yhtään sen nopeammin.Kun se hihna liikkuu, niin ostokset sekottuu vääjäämättä, ei mitään järkeä.Tämä ketju on asiasta. Tuollainen toimintatapa vain hidastaa ja on älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu.
Itse laitan joskus omiani hihnalle, jos huomaan, että edellä oleva on jo kärrynsä tyhjentänyt. Jos yltän kapulaan, laitan sen itse väliin. Jos en, niin tässä kohtaa toinen yleensä havahtuu sen laittamaan. Ei siinä kummankaan tarvitse mielestäni mitenkään ärsyyntyä tai mieltänsä pahoittaa.
Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.
Eli oikeastaan se onkin sen vika, joka on siinä edellä menossa...ei siis voi odottaakaan, että ihmiset ymmärtäisivät tällaiset asiat ihan itsekseen. No, olet kyllä oikeassa, suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että joskus ihmettelen, miten osaavat esim. solmia kengännauhansa ja yleensäkään selviytyvät elämästä.
Kuten huomaat, fakta on se, että ihmiset eivät selvästikkään ymmärrä tätä itsekseen, tai joko eivät ymmärrä tai eivät välitä. Tietysti voit heittäytyä uhriksi ja itkeä itsesi uneen, tai sitten yrittää omalta osaltasi tehdä omasta elämästäsi helpompaa, avata suusi ja uskaltautua sanomaan sanoja peräkkäin jollekkin ventovieraalle ihmiselle. Näkyy kirjoittaminen keskustelupalstallekkin sujuvan, joten luulisi ettei itseailmaisu ole täysin mahdotonta sinullekkaan.
Tietysti vois myöt käpertyä nurkkaan sikiöasentoon ja karjua turhautumistasi kun ihmiset ovat tyhmiä eivätkä vaan tajua. Mutta siitä on turha muita ihmisiä sitten syyttää.
Vierailija kirjoitti:
MInä laitoin ostoksia hihnalle, sitten päihtynyt(jolle ei edes ollut laillista myydä alkoholia)laittoi kaljansa hihnalle, kaljat menivät hihnan mukana ja minä laitoin ostoksia lisää hihnalle.No kassa oli jo löynyt osan ostoksistani kassaan ja loputkin piti lyödä niin ei saanut ukko kaljojaan yhtään sen nopeammin.Kun se hihna liikkuu, niin ostokset sekottuu vääjäämättä, ei mitään järkeä.Tämä ketju on asiasta. Tuollainen toimintatapa vain hidastaa ja on älytöntä.
Ja oikeasti sinä vain katsoit, kun toisen kaljat oli ostoksiesi keskellä? Annoitko myyjänkin piipata ne laskuusi, ennenkuin raaskit tuhlata sanoja ilmoille?
Ei hyvä luoja sentään :D Tässä haukutaan muita idiooteiksi ja sitten itse käyttäydytään noin. "no se vain laittoi kaljat mun ostosten keskelle, mitä minä olisin voinut tehdä! MITÄ minä olisin voinut tehdä?!".
Fantasioin kuinka edellisen asiakkaan nyrkki tirvahtaa turpaani, veri purskahtaa nenästäni, hampaani irtoavat ja kaadun tajuttomana taaksepäin ja pääni iskeytyy lattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mustakin on ihan älytöntä laittaa omat ostokset mun ostosten sekaan ja sitten se asiakas joutuu nostelemaan niitä pois. Hihnahan liikkuu eteenpäin niin ei se mitään hyödytä vaikka siinä olisikin rakoa jos ei ole vielä ehtinyt kaikkia tavaroita laittaa hihnalle. Kannattaa tosiaan jäädä hihnan päähän itse latomaan ostoksia hihnalle niin ettei siihen mahdu toista.
Tämä voisi selittää miksei ole kokemuksia ostosten sekoittumisesta, tottakai jään hihnan päähän latomaan ostoksia, missä kohdin itse ladot, keskellä hihnaa vai? Miksi?
Hihnalle jäi noin 10 cn tyhjää mihin teini laittoi ostoksensa. Kun en ollut ilmiöön koskaan törmännyt niin en osannut varoa.En saanut kurotettua ostoksia kärryn päässä seisoen joten joudun ottamaan ne kärryn sivusta
jatkan vielä että kun siirryin pois hihnan vierestä kärryjen sivulle niin hihnan viereen jäi aukko, johon urvelo sitten iski Kärryä olisi pitänyt siirtää taaksepäin jotta aukkoa ei olisi jäänyt.Kuka nyt tietäisi kärryjä siirrellä edes takaisin, kun ennen ei ostoksia toisen ostosten sekaan laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mustakin on ihan älytöntä laittaa omat ostokset mun ostosten sekaan ja sitten se asiakas joutuu nostelemaan niitä pois. Hihnahan liikkuu eteenpäin niin ei se mitään hyödytä vaikka siinä olisikin rakoa jos ei ole vielä ehtinyt kaikkia tavaroita laittaa hihnalle. Kannattaa tosiaan jäädä hihnan päähän itse latomaan ostoksia hihnalle niin ettei siihen mahdu toista.
Tämä voisi selittää miksei ole kokemuksia ostosten sekoittumisesta, tottakai jään hihnan päähän latomaan ostoksia, missä kohdin itse ladot, keskellä hihnaa vai? Miksi?
Hihnalle jäi noin 10 cn tyhjää mihin teini laittoi ostoksensa. Kun en ollut ilmiöön koskaan törmännyt niin en osannut varoa.En saanut kurotettua ostoksia kärryn päässä seisoen joten joudun ottamaan ne kärryn sivusta
Niin minäkin teen. Ja kärry on tietysti poikittain siinä "takanani" ja blokkaa seuraavan jonossa olevan niin, ettei voi edes laittaa ostoksiaan ennenkuin siirrän kärryt. En ole edes tarkoituksenmukaisesti noin toiminut, tullut vain tavaksi ja ilmeisesti kaikille helpompaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeasti sinä vain katsoit, kun toisen kaljat oli ostoksiesi keskellä? Annoitko myyjänkin piipata ne laskuusi, ennenkuin raaskit tuhlata sanoja ilmoille?
Ei hyvä luoja sentään :D Tässä haukutaan muita idiooteiksi ja sitten itse käyttäydytään noin. "no se vain laittoi kaljat mun ostosten keskelle, mitä minä olisin voinut tehdä! MITÄ minä olisin voinut tehdä?!".
höpö. höpö. Kaljasieppo taitoi laittaa kapulan, minä seisoin maksajan paikalla ja sanoin että nämä kaljojen jälkeen tulevat tavarat tulee myös. Kassamyyjäparka joutui sitten siirtelemään tavaroita kaljojen yli. Huomattavasti kätevämpää, nopeampaa ja vähemmän työlästä olisi kun tavarat laitetaan ihan niin kuin kuuluu yksi asiakas kerrallaan hihnalle. Tällainen turha tavaroiden nostelu se vasta hidastaakin jonoa.
Lisäksi S-marketinn myyjän olisi tullut kieltäytyä myymästä aggressivisesti rähjäävälle päihtyneelle asiakkaalle
Mä olen aina ihmetellyt, että missä te ap ja muut valittajat oikein käytte kaupassa, jos näitä käytöstavattomia typeryksiä samalle kassalle kanssanne osuu riesaksi asti. Itse olen melkein viisikymppinen nainen, käynyt 16-vuotiaasta alkaen kaupassa 2-4 kertaa viikossa ja hyvin harvoin törmään johonkin täydellisen törppöön toiseen asiakkaaseen. Toisinaan minun edessä oleva ei laita kapulaa lainkaan, mutta en stressaa sellaisesta. Voin sen laittaa ihan hyvin itsekin.
Tuollainen tilanne, että seuraava asiakas alkaa laittamaan omia ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan, vaikka itselläni on vielä latominen kesken, on omalle kohdalle sattunut pari kertaa kaikkien näiden vuosien aikana. Ja ihan puhumalla on näistäkin selvitty. Kummallakin kerralla se toinen oli vaan ollut ajatuksissaan ja pahoitteli, kun mä ystävällisesti asiasta sanoin. Ei sen suuremmasta "kiusanteosta" ollut kyse. Miten näihin jotkut törmää niin usein, että nettipalstat pullistelevat raivokkaita kassajonokäytösketjuja?
Sinne kaupassa käyntiin pitää varata aikaa niin että antaa muillekin asiakkaille rauhan kasata ostokset hihnalle, maksaa ostokset ja pakata ne rauhassa. Jos on niin kiire ettei muita voi ottaa huomioon on olemassa kauppakassi palveluja, joissa ei tarvitse kohdata muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö. höpö. Kaljasieppo taitoi laittaa kapulan, minä seisoin maksajan paikalla ja sanoin että nämä kaljojen jälkeen tulevat tavarat tulee myös. Kassamyyjäparka joutui sitten siirtelemään tavaroita kaljojen yli. Huomattavasti kätevämpää, nopeampaa ja vähemmän työlästä olisi kun tavarat laitetaan ihan niin kuin kuuluu yksi asiakas kerrallaan hihnalle. Tällainen turha tavaroiden nostelu se vasta hidastaakin jonoa.
Lisäksi S-marketinn myyjän olisi tullut kieltäytyä myymästä aggressivisesti rähjäävälle päihtyneelle asiakkaalle
Myyjä ei löynyt kaljoja minun laskuuni koska ostosten välissä oli kapula. MInä en tietenkään siirtele kaupan asiakkaan kaljoja.Huonosti käyttäytyvien asiakkaiden väärässä paikassa olevien ostosten siirtely ei kuulu ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt, että missä te ap ja muut valittajat oikein käytte kaupassa, jos näitä käytöstavattomia typeryksiä samalle kassalle kanssanne osuu riesaksi asti. Itse olen melkein viisikymppinen nainen, käynyt 16-vuotiaasta alkaen kaupassa 2-4 kertaa viikossa ja hyvin harvoin törmään johonkin täydellisen törppöön toiseen asiakkaaseen. Toisinaan minun edessä oleva ei laita kapulaa lainkaan, mutta en stressaa sellaisesta. Voin sen laittaa ihan hyvin itsekin.
Tuollainen tilanne, että seuraava asiakas alkaa laittamaan omia ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan, vaikka itselläni on vielä latominen kesken, on omalle kohdalle sattunut pari kertaa kaikkien näiden vuosien aikana. Ja ihan puhumalla on näistäkin selvitty. Kummallakin kerralla se toinen oli vaan ollut ajatuksissaan ja pahoitteli, kun mä ystävällisesti asiasta sanoin. Ei sen suuremmasta "kiusanteosta" ollut kyse. Miten näihin jotkut törmää niin usein, että nettipalstat pullistelevat raivokkaita kassajonokäytösketjuja?
Tämä aivan likaa miestä vahvempaa nauttinut asiakas ei ollut ajatuksissaan vaan huusi suureen ääneen "oikeuksiaan".Alkoholia oli tullut otettua niin paljon ettei normaali ostoskäyttäytyminen enää onnistunut. Kyse on myös siitä milloin käy kaupassa. Tuolloin oli perjantai-ilta
Miksi ette lapa niitä ostoksia tiskiin siinä hihnan alkupäässä? Itse teen niin ja kukaan ei ole ikinä tunkenut omiaan ostosteni sekaan. Ainoat tapaukset joissa olen nähnyt sekaannuksia on niitä, kun joku urpo seisoo kärryineen siinä kassapäätteen kohdalla, ja pitää kärryä tai koria niin, että seuraava ei näe että siellä on vielä ostoksia lappamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin teen. Ja kärry on tietysti poikittain siinä "takanani" ja blokkaa seuraavan jonossa olevan niin, ettei voi edes laittaa ostoksiaan ennenkuin siirrän kärryt. En ole edes tarkoituksenmukaisesti noin toiminut, tullut vain tavaksi ja ilmeisesti kaikille helpompaa näin.
Mitä tarkoittaa " takanani"?Miten saat blokattua kärryillä seuraavan jonossa olevan?Seisotko kärryn edessä ja kärry on kirjaimellisesti takanasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa " takanani"?Miten saat blokattua kärryillä seuraavan jonossa olevan?Seisotko kärryn edessä ja kärry on kirjaimellisesti takanasi?
Olen jonon päässää ja takanani jonossa on ihmisiä, vaikka seisoisin jonossa väärinpäin niin asia silti ilmaistaan, että muut ovat jonossa minun takana. Valopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aivan likaa miestä vahvempaa nauttinut asiakas ei ollut ajatuksissaan vaan huusi suureen ääneen "oikeuksiaan".Alkoholia oli tullut otettua niin paljon ettei normaali ostoskäyttäytyminen enää onnistunut. Kyse on myös siitä milloin käy kaupassa. Tuolloin oli perjantai-ilta
Okei. Ikäviä ihmisiä on tietysti olemassa ja joskus sellaiset ovat myös humalassa. Osuuko sun kohdallesi usein aggressiivisesti rähjääviä juoppoja?
Itse olen onneksi moisilta välttynyt, vaikka käyn monesti kaupassa perjantai-iltana. Eipä tuollaisessa tilanteessa muuta voisi kuin koittaa kestää ja selvitä kunnialla itse ulos kaupasta. Ja sitten unohtaa koko tyypin, jotta oma ilta ei turhaan pilalle mene jonkun moukan kännikalan käytöstä vatvoessa. Toki varmaan siinä tapauksessa, että alkaisin alinomaa osumaan samalle kassalle tuollaisen ihmisen kanssa, harmittaisi kaiketi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu.
Itse laitan joskus omiani hihnalle, jos huomaan, että edellä oleva on jo kärrynsä tyhjentänyt. Jos yltän kapulaan, laitan sen itse väliin. Jos en, niin tässä kohtaa toinen yleensä havahtuu sen laittamaan. Ei siinä kummankaan tarvitse mielestäni mitenkään ärsyyntyä tai mieltänsä pahoittaa.
Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.
Eli oikeastaan se onkin sen vika, joka on siinä edellä menossa...ei siis voi odottaakaan, että ihmiset ymmärtäisivät tällaiset asiat ihan itsekseen. No, olet kyllä oikeassa, suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että joskus ihmettelen, miten osaavat esim. solmia kengännauhansa ja yleensäkään selviytyvät elämästä.
Kuten huomaat, fakta on se, että ihmiset eivät selvästikkään ymmärrä tätä itsekseen, tai joko eivät ymmärrä tai eivät välitä. Tietysti voit heittäytyä uhriksi ja itkeä itsesi uneen, tai sitten yrittää omalta osaltasi tehdä omasta elämästäsi helpompaa, avata suusi ja uskaltautua sanomaan sanoja peräkkäin jollekkin ventovieraalle ihmiselle. Näkyy kirjoittaminen keskustelupalstallekkin sujuvan, joten luulisi ettei itseailmaisu ole täysin mahdotonta sinullekkaan.
Tietysti vois myöt käpertyä nurkkaan sikiöasentoon ja karjua turhautumistasi kun ihmiset ovat tyhmiä eivätkä vaan tajua. Mutta siitä on turha muita ihmisiä sitten syyttää.
Onpas tämä nyt sinulle jotenkin melko arka asia, mistähän johtuu? No, minä nyt olen sellainen ihminen, että en yksinkertaisesti viitsi alkaa järjestämään mitään kohtausta, koska sellainen tuosta kuvailemastani tilanteestakin olisi varmasti syntynyt. Se ei myöskään vienyt yöuniani, enkä sitä tuon päivän jälkeen ole edes muistanut, tulipa nyt mieleen, kun sattui olemaan aiheesta aloitus.
Olen joskus huomauttanut ystävällisesti ihmisille heidän huonosta käytöksestään ja saanut yleensä haukut, huutoa yms. vielä epäasiallisempaa käytöstä aikaiseksi, joten en katso vaivan arvoiseksi. Lisäksi en usko, että noin tomppelit ihmiset edes oppivat käyttäytymään, vaan tolloilevat läpi elämänsä. Olen saanut mm. ikivihollisen eräästä lähellä asuvasta ihmisestä, jolle kävin sanomassa, että maallakaan koiria ei saa pitää irti. Koira kävi useammankin kerran juoksentelemassa meidän pihalla, terassilla jne ja mm. rikkoi kukkaruukun ja kynttilälyhdyn.
Ja tunnustan myös olevani herkkä ihminen ja haluan välttää konflikteja, on helpompi elää, kun ei tunne vihaa ketään kohtaan. Pieni ärsyyntyminen sentään unohtuu pian. Mutta tämäpä tästä aiheesta riittänee.
Niin. No tuossa on sitten eroja ihmisissä. Itse näkisin, että enemmän vikaa on siinä ihmisessä, joka tökkii toisia ostoskärryillä ärsyyntyneenä näiden hitaudesta tai latoo "näpäytyksenä" omat ostoksensa toisen asiakkaan ostosten sekaan aiheuttaakseen lisäharmia, koska toinen ei ollut tarpeeksi nopea. Mikä ongelma tällä ihmisellä on? Vaikuttaa räjähdysherkältä. Onko tullut kauppaan valmiiksi pinna kireällä ja oikein etsii riitaa. Mutta sun mielestä näköjään on pahempi asia, että joku ei tiedä miten reagoida moiseen urveloon käytökseen?