Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renkaanvaihto osoittaa Suomalaisten kädettömyyden

Karppa
28.03.2018 |

Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?

Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ostaa pulttipyssyä renkaanvaihtoa varten, eikä hullukaan raahaa renkaita häkkivarastoon talteen.

Rengasrauta? 

Rengasraudalla pyöränpultit auki?

No millä sitten :D

Se 120 Nm ei ole kovin paljoa käsin väännettäväksi

Vierailija
42/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse vaihtaa renkaat, on vaikeampi tehdä tasapainotusta. Säästää renkaita ja bensaa. Lisäksi, kun renkaat on rengashotellissa, on vaivatonta ajaa vain sisälle ja juoda kuppi kahvia. Kyse ei ole siitä osaako, eipä tuossa mitään osaamista tarvitse. AP:n ei kannata vaihtaa päivätöitä, jos tuo on sitä osaamista.

Rengashotelli missä pidin kiekkojani meni konkkaan. En enää nähnyt ~800€ kpl renkaitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ostaa pulttipyssyä renkaanvaihtoa varten, eikä hullukaan raahaa renkaita häkkivarastoon talteen.

Rengasrauta? 

Rengasraudalla pyöränpultit auki?

No millä sitten :D

Se 120 Nm ei ole kovin paljoa käsin väännettäväksi

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000017430

Sillä vaan pultteja auki xD

Vierailija
44/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat työllistävästä vaikutuksesta, syöttekö pelkästää ulkona? (Työllistävä vaikutus nääs)

Jos renkaat pitäisi vaihtaa monta kertaa päivässä tekisin sen varmaan itse. Tämähän oli sun vertaus?

Vierailija
45/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse vaihtaa renkaat, on vaikeampi tehdä tasapainotusta. Säästää renkaita ja bensaa. Lisäksi, kun renkaat on rengashotellissa, on vaivatonta ajaa vain sisälle ja juoda kuppi kahvia. Kyse ei ole siitä osaako, eipä tuossa mitään osaamista tarvitse. AP:n ei kannata vaihtaa päivätöitä, jos tuo on sitä osaamista.[/quote

Eräänlainen selitys tuokin. Mahdatko edes omistaa autoa? Epäilen että et.

Vierailija
46/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ennen aina itse, mutta nykyään luotan ammatti-ihmisen apuun. Viime syksynä jouduin viemään autoni ja talvirenkaani renkaanvaihtoon, koska itselläni oli sellainen fyysinen vamma, että en voinut itse vaihtaa. Ammattilainen näki renkaistani, että ne on todella huonot ja kehoitti hankkimaan uudet. Ajoin autoni ja renkaani rengasmyymälään ja pyysin toista mielipidettä ja sielläkin selitettiin samat mitä edellisessä paikassakin, eli uskoin kahta ammattilaista ja ostin uudet renkaat. Vanhat olis voinu räjähtää ajon aikana. Osaan kyllä itse vaihtohomman, mutta ei minusta ole arvioimaan renkaiden kuntoa muuten kuin urasyvyyden osalta.

Vierailija
47/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uusavuttomat jotka vaihdattavat renkaat liikkeessä, ovat uusavuttomia myös kaikissa muissa asioissa. -Ei osata tehdä ruokaa.

-Käytännön asioiden hallinta puuttuu kokonaan.

-Sulakkeiden vaihto tuottaa suurta päänvaivaa.

-Raha-asiat monesti rempallaan.

Vierailija
48/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pulttipyssyä tarvitse autonrenkaan irrotukseen? Sitähän käytetään eläinten lopettamiseen!

Vierailija
49/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin ruuhka-ajan ulkopuolella vaihdattamaan renkaita ja tuurilla niitä vaihtoi 3-4 miestä, aikaa meni 5 min. Aivan mahtava palvelu. :D Olen kyllä myös vaihtanut itse huvikseen monena vuonna, aikaa menee vissiin tunti.

Ei mene ja renkaiden vaihto ruuhka-aikana ei ole laadukasta työtä.

Vierailija
50/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusavuttomat jotka vaihdattavat renkaat liikkeessä, ovat uusavuttomia myös kaikissa muissa asioissa. -Ei osata tehdä ruokaa.

Renkaan- ja öljynvaihdossa ei pääse palkoille, ei kannata tehdä itse. Isommat remontit on eri asia.

Vierailija
51/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetän renkaiden vaihdon liikkeessä samasta syystä kuin tilaan viikkosiivoukset ja ikkunanpesut siivousfirmalta, isommat puutarhatyöt puutarhurilta, pienet ja isommat remontit remppafirmalta, ostan leivät, vaatteet ym. valmiina. Minulla on varaa ulkoistaa ikävät/ rasittavat/ aikaa vievät työt ammattilaisille. Arvostan vapaa-aikaa ja haluan silloin tehdä kivoja juttuja perheen kanssa. Käytän rahani mielummin palveluihin kuin turhaan ja luonnonvaroja kuluttavaan krääsään. Tarvittaessa osaisin kyllä tehdä em. hommat itsekin. Jos joku pitää minua hienohelmana tai uusavuttomana niin siitä vaan.

Vierailija
52/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi auto, en varmasti vaihtaisi renkaita itse. Ei kiinnostaisi, maksaisin mieluummin ihmisille joilla on tietoa ja taitoa asiasta. En leikkaa itse myöskään hiuksiani tai vaihda kenkien korkolappuja, vaan käyn kampaajalla ja suutarilla. Mielestäni ammattilaisten palveluiden ostaminen ei ole uusavuttomuutta, vaan yhteiskunnan toiminnan perusta. On tosi kummallista paheksua sitä, että esim. renkaanvaihtopalvelu ruuhkautuu, itse pidän aina ilahduttavana uutisena, että jollain alalla menee hyvin. 

Vierailija
53/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne osaa vaihtaa mutta ei viitsi. Sitä paitsi monilla on renkaan nykyään säilössä rengashotellissa, hintaan kuuluu vaihto myös.

Kai se on itsellä vaan mukavuutta, 20 € on pieni raha ja toisaalta joku toinen saa siitä palkan. Rengasfirmoille ihan hyvä nakki. Vaihdoin vuosikausia itse vaikka yksinäinen nainen olenkin, ei se voimaa vaadi. Ja sujuu sitten tien päälläkin tarvittaessa rutiinilla.

Sitä paitsi kitkarenkaita ei edes tarvitse vaihtaa ellei nimenomaan halua. 80 % omista ystävistä/työkavereista/tuttavista on kitkat alla. 

Suomen talveen suunnitellut kitkat ovat susihuonot kesän vesiliirtokeleillä.

Saksanmallin kitkat taas ei toimi jäällä.

Miksi pitää vaarantaa liikenneturvallisuutta laiskuudella?

Vierailija
54/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin ruuhka-ajan ulkopuolella vaihdattamaan renkaita ja tuurilla niitä vaihtoi 3-4 miestä, aikaa meni 5 min. Aivan mahtava palvelu. :D Olen kyllä myös vaihtanut itse huvikseen monena vuonna, aikaa menee vissiin tunti.

Pihalla, huonolla nosturilla ja renkasavaimella ähräten voi mennäkkin. Kunnon laitteilla mulla menee 15min yksinäni, eikä se laatu siitä miksikään muutu, käykö rengasliikkeessä ruuhka-aikana vai ei. Renkaat auton luo. Auto ylös. Katsotaan, että renkaiden pyörimissuunta on oikein, irroitetaan vanhat ja laitetaan uudet tilalle. Auto alas ja ulos.

Vierailija
55/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi auto, en varmasti vaihtaisi renkaita itse. Ei kiinnostaisi, maksaisin mieluummin ihmisille joilla on tietoa ja taitoa asiasta. En leikkaa itse myöskään hiuksiani tai vaihda kenkien korkolappuja, vaan käyn kampaajalla ja suutarilla. Mielestäni ammattilaisten palveluiden ostaminen ei ole uusavuttomuutta, vaan yhteiskunnan toiminnan perusta. On tosi kummallista paheksua sitä, että esim. renkaanvaihtopalvelu ruuhkautuu, itse pidän aina ilahduttavana uutisena, että jollain alalla menee hyvin. 

Hiustenleikkuu itse on hieman eri asia ymmärrettävistä syistä.

Korkolappuja ei vaihda suutarikaan kaikkiin moderniin kenkiin.

"Alalla menee hyvin" meinaatko että niitä renkaita vaihdetaan kiimassa ympäri vuoden? Meneekö "alalla hyvin" kun ihmiset lähettävät ennen 24.12. paljon kortteja???

Vierailija
56/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla, huonolla nosturilla ja renkasavaimella ähräten voi mennäkkin. Kunnon laitteilla mulla menee 15min yksinäni, eikä se laatu siitä miksikään muutu, käykö rengasliikkeessä ruuhka-aikana vai ei. Renkaat auton luo. Auto ylös. Katsotaan, että renkaiden pyörimissuunta on oikein, irroitetaan vanhat ja laitetaan uudet tilalle. Auto alas ja ulos.

Huomaa ettei ole sitten tietoa paljonkaan.

Väline on tunkki.

Juuri siksi sillä "huonolla" rengasavaimella et saa pultteja/muttereita auki, kun liikkeessä ovat ylikiristäneet koneella ja kierteisiin ei ole laitettu rasvaa.

Miten ajattelit vaihtaa renkaan tiellä, jos ei pihassa onnistu avaaminen ja tunkkaaminen?

Vierailija
57/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiustenleikkuu itse on hieman eri asia ymmärrettävistä syistä.

Korkolappuja ei vaihda suutarikaan kaikkiin moderniin kenkiin.

"Alalla menee hyvin" meinaatko että niitä renkaita vaihdetaan kiimassa ympäri vuoden? Meneekö "alalla hyvin" kun ihmiset lähettävät ennen 24.12. paljon kortteja???

Oletko rengasliikkeessä töissä, vai mistä edes tiedät että siellä on keväisin ruuhkaa ja millä tavalla asia sinua koskee?

Vierailija
58/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei ole sitten tietoa paljonkaan.

Väline on tunkki.

Juuri siksi sillä "huonolla" rengasavaimella et saa pultteja/muttereita auki, kun liikkeessä ovat ylikiristäneet koneella ja kierteisiin ei ole laitettu rasvaa.

Miten ajattelit vaihtaa renkaan tiellä, jos ei pihassa onnistu avaaminen ja tunkkaaminen?

Ei renkaita vaihdeta tiellä, vaan laitetaan sinne se paikkapullo ja jos ei auta soitetaan hinausauto.

Vierailija
59/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO höpön löpö. Minulla on nyt raha-asiat niin hyvin, että on vara käyttää palveluita. Renkaat tietysti vaihdatan liikkeessä, mutta lisäksi tilaan ruuat kotiinkujetuksena ja siivouksen hoitaa siivooja. Kokkaus onnistuu erittäin hyvin ja tulee syötyäkin erittäin terveellistä ruokaa. 

Aikoinaan olen tehnyt monenlaista työtä opintojen ohessa siivoojasta metsänistutukseen. Kaikki työ kävi, mitä vain sai tehtyä. Nyt on aika nauttia elämästä ja panostaa vapaa-aikaan ja harrastuksiin. 

N47

Vierailija
60/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40€ Biltemassa ja olen ollut tyytyväinen. Sähkökäyttöinen ja yllättävän paljon vääntöä, jos on useampia kulkuneuvoja, niin ihan hyvä sijoitus.

No joo, ei ole tolppapaikkaa.

Kyllä ne nykyään on halvatkin jo akkukäyttöisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi