Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renkaanvaihto osoittaa Suomalaisten kädettömyyden

Karppa
28.03.2018 |

Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?

Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä niitä jotka eivät halua tehdä sitä taloyhtiön pihalla huteran tunkin varassa. Minä taas voin vaihtaa renkaani omassa tallissa autonosturilla, jolloin se on tuhat kertaa nopeampi operaatio. Varsinkin kun saa mutterimopolla renkaat irti ja hankaloiden renkaiden irroitukseen on omat jipponsa.

Vierailija
22/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tukka jakselee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat työllistävästä vaikutuksesta, syöttekö pelkästää ulkona? (Työllistävä vaikutus nääs)

Mahdollisimman usein. Mutta renkaathan vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. Syöntireissuja tulee hieman enemmän.

Vierailija
24/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat työllistävästä vaikutuksesta, syöttekö pelkästää ulkona? (Työllistävä vaikutus nääs)

Syön ravintolassa huomattavasti useammin kuin kahdesti vuodessa, mikä on pyörien vaihdon normaali tahti.

Vierailija
25/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että näiden ihmisten pitäisi kantaa kaikessa suhtessa kortensa kekoon? Eiköhän ulkonasyöjät ole ryhmä erikseen.

Vierailija
26/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Renkaanvaihtoa ei osaa todellakaan kaikki, eikä kaikilla ole siihen tarkoitettuja laitteitakaan. Nykyään tosin monilla on sekä kesä- että talvipyörät omilla vanteillaan joten renkaita ei tarvitse vanteille vaihtaa.

Pyörän vaihtoon ei tarvita kuin tunkki ja pulttiavain, vähintään. Tätäkään ei kaikki osaa tehdä

Onkohan sellainen aikakausi joskus ollut, että renkaita on vaihdettu eestaas yksille ja samoille vanteille. :D

Vierailija
27/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiseen suomalaiseen ajatteluun kuuluu, että ihan kaikki pitää tehdä itse. On varaa ostaa 300 000 euron koti, mutta muuttokuorma viedään itse Pertsan työkaverin vanhalla Hiacella. Muuttofirman tilaaminen osoittaisi uusavuttomuutta.

Vierailija
28/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä söisin, jos olisi tarpeeksi rahaa. Renkaiden vaihto 2x vuodessa vs. 1000 ateriaa ravintolassa ovat kustannuksiltaan hieman eri tasoa.

Vierailija
29/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin mieluusti vaihtaa renkaat, mutta en ole koskaan oppinut keltään. En ole kyllä myöskään koskaan omistanut omaa autoa, mutta olen ajanut paljon laina- ja vuokra-autoilla etenkin ulkomailla. Missähän välissä sitä olisi oppinut tuon renkaanvaihdon jalon taidon jos ei ole omistanut autoa?

Vai onko se turvallista että renkaita kävisi tarvittaessa vaihtamaan pelkän ohjekirjan perusteella ilman että kukaan tarkistaa että tein sen edes oikein? Ei huvittaisi ajella Aasiassa ja sitten renkaat putoilee moottoritiellä.

M32

Vierailija
30/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse koska on työkalut, mutta en missään nimessä vaihtaisi missään kerrostalon parkkipaikalla ristikkoavaimen ja sammakkotunkin avulla. Eihän niitä renkaita saisi mihinkään säilöönkään.

Vierailija
31/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Pelimerkki kirjoitti:

Koska mulla on varaa käyttää palveluita ja annan halukkaiden hoitaa typerät hommat puolestani.

Oiet ylimielinen ja pohjattoman rehvakas. Etoaa tuollaiset tyypit.

Vierailija
32/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ostaa pulttipyssyä renkaanvaihtoa varten, eikä hullukaan raahaa renkaita häkkivarastoon talteen.

40€ Biltemassa ja olen ollut tyytyväinen. Sähkökäyttöinen ja yllättävän paljon vääntöä, jos on useampia kulkuneuvoja, niin ihan hyvä sijoitus.

Vierailija
33/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun omakotitalossa ja vaihdan renkaat aina itse. En kuulu uusavuttomien ryhmään.

Vierailija
34/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää tehdä itse tai muuten on uusavuton? Mökkiautoa tykkään rassata ja laittaa maalla, missä on kunnon välineet ja tilat tätä varten. Mutta kaupunkiasunnossa en rupea säilyttämään renkaanvaihtosarjoja ym. Vaihtokin pitäisi tehdä taloyhtiön parkkipaikalla ja renkaiden paineiden tarkistamiseksi pitäisi ajaa 7 km päähän huoltsikalle. Hempompaa vaihdattaa ammattilaisilla.

Vierailija
35/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse vaihtaa renkaat, on vaikeampi tehdä tasapainotusta. Säästää renkaita ja bensaa. Lisäksi, kun renkaat on rengashotellissa, on vaivatonta ajaa vain sisälle ja juoda kuppi kahvia. Kyse ei ole siitä osaako, eipä tuossa mitään osaamista tarvitse. AP:n ei kannata vaihtaa päivätöitä, jos tuo on sitä osaamista.

Vierailija
36/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin mieluusti vaihtaa renkaat, mutta en ole koskaan oppinut keltään. En ole kyllä myöskään koskaan omistanut omaa autoa, mutta olen ajanut paljon laina- ja vuokra-autoilla etenkin ulkomailla. Missähän välissä sitä olisi oppinut tuon renkaanvaihdon jalon taidon jos ei ole omistanut autoa?

Vai onko se turvallista että renkaita kävisi tarvittaessa vaihtamaan pelkän ohjekirjan perusteella ilman että kukaan tarkistaa että tein sen edes oikein? Ei huvittaisi ajella Aasiassa ja sitten renkaat putoilee moottoritiellä.

M32

Hyvä pointti. Nykyautoissa pitää vielä tehdä ilmanpaineanturien nollaus. Renkaat pitää kiristää oikea oppisesti muutoin saattaa rengas irrota käytössä puhumattakaan alumiinivanteisten vaihtamisesta. Pitää tietää mitä tekee. Lisäksi auto on niin painava että jos nostat sen väärin saatat vaarantaa oman turvallisuutesi ja lisäksi aiheuttaa vaurioita auton koriin.

Vierailija
37/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ostaa pulttipyssyä renkaanvaihtoa varten, eikä hullukaan raahaa renkaita häkkivarastoon talteen.

40€ Biltemassa ja olen ollut tyytyväinen. Sähkökäyttöinen ja yllättävän paljon vääntöä, jos on useampia kulkuneuvoja, niin ihan hyvä sijoitus.

No joo, ei ole tolppapaikkaa.

Vierailija
38/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaanvaihdot teetättää ennemmin muilla, on niin halpaa ettei jaksa liata omia käsiä. Jakopääremppa kannattaa jo tehdä itse.

Vierailija
39/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei osata. Renkaiden vaihto ei ole sen kummoisempaa hommaa aivoille, kuin vaikka astioiden tiskaus. Eri asia on, jaksaako liata vaatteita ja käsiä, nähdä sitä vaivaa ja ähkiä. Renkaiden vaihto liikkeessä on nopea ja edullinen tapa ja lisäksi työllistää ihmisiä kausittain oikein kivasti.

Varakkaat ihmiset - ostakaa palveluita! Ostatte työtä Suomeen!

Vierailija
40/252 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Renkaanvaihtoa ei osaa todellakaan kaikki, eikä kaikilla ole siihen tarkoitettuja laitteitakaan. Nykyään tosin monilla on sekä kesä- että talvipyörät omilla vanteillaan joten renkaita ei tarvitse vanteille vaihtaa.

Pyörän vaihtoon ei tarvita kuin tunkki ja pulttiavain, vähintään. Tätäkään ei kaikki osaa tehdä

Onkohan sellainen aikakausi joskus ollut, että renkaita on vaihdettu eestaas yksille ja samoille vanteille. :D

Mulla on edelleen sellainen aikakausi. En pidä auton mukana tulleista toisista vanteista, enkä jaksa ostaa uusia, joten vaihdan renkaat vanteille joka kevät ja alkutalvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän