IS: Aktiivimallin ensimmäinen tarkastelujakso ohi – AL: Korvauksia leikataan yli puolelta työttömistä!!!
Sairasta politiikkaa sanoisin. Jokohan Sinisten Mattila uskaltautuu kommentoimaan asiaa julkisesti. Eikö kikyä muka ole rikottu, jos enemmistö työttömistä joutuu leikkurin alle?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä. Tosin leikkaus on liian pieni. On se kumma kun mitään ei saisi vaatia...
Unohditkohan ottaa aamulääkkeesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain kurssille. Täynnä
Hain toiselle kurssille. Täynnä
Hain kolmannelle. Täynnä.
Hain töitä kirppareilta, kirjastosta, kaupoista, siivouksesta, vuokratyöfirmasta. Soitin kaikkiin ensin ja koskaan ei ollut paikalla oikea henkilö ja lähetin sähköpostia sitten oikealle henkilölle. Kukaan ei vastannut. Kävin jokaisessa hakemassani paikassa myös paikanpäällä. En päässyt yhteenkään.
Mitäs nyt?
N52Nuo kurssit pitäisi järjestää niin, että jokainen halukas pääsee mukaan. Se on järjestäjän ongelma hankkia sellaiset tilat, että jokainen mahtuu.
Näinköhän
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä. Tosin leikkaus on liian pieni. On se kumma kun mitään ei saisi vaatia...
Näinhän se on. Ihmisillä on velvollisuus aktiivisesti pyrkiä elättämään itse itsensä. Näin on ollut koko ihmiskunnan historia, mutta se on jostain syystä toisilta alkanut unohtumaan. Kauhea kohu kun elatus erilaisine tukineen ei katakaan kuin ehkä 98% elämisen kuluista asumistukineen ja työttömyystukineen. Tai sitten 100% jos erotuksen hakee sossusta. Kukkuu.
Samanlaista leikkuria voitaisiin toteuttaa myös muualla. Asetetaan uusi laki jota on käytännössä mahdoton noudattaa ja sakotetaan sitten kaikkia lain rikkojia. Kätevää. Juha sinä olet nero!
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko se järjetöntä että OIKEASTI AKTIIVISIA TYÖTTÖMIÄ? Tuo leikkurihan iskee pahiten niihin elämäntapatyöttömiin. Jotkut työttömät kun ihan oikeasti ovat aktiivisia ja haluvat töihin. Onko se järkyttävää? Vai onko se järkyttävää kun ei saakaan enää niin paljon rahaa sohvalla makoilusta, vaan pitäisi ihan oikeasti jotain itsekin tehdä oman elantonsa eteen? Sekö on järkyttävää, elättää itseään muilla kun toisten verorahoilla?
"toisten verorahoilla". kyllä minäkin olen veroja maksanut, ja maksan vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo hyvin miten Suomessa laiskuus on noisussa, vaarallinen tauti josta ei parane.
Toivon että sairastut työttömyyteen myös :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ihmisillä on velvollisuus aktiivisesti pyrkiä elättämään itse itsensä. Näin on ollut koko ihmiskunnan historia, mutta se on jostain syystä toisilta alkanut unohtumaan. Kauhea kohu kun elatus erilaisine tukineen ei katakaan kuin ehkä 98% elämisen kuluista asumistukineen ja työttömyystukineen. Tai sitten 100% jos erotuksen hakee sossusta. Kukkuu.
Jos haluat palata sota-ajan jälkeisiin lamatalkoisiin niin terve menoa muualle. Kyllä sitä sotaa ja taloudellista kurjuutta on helppo yhä löytää ja vieläpä varsin läheltä
Itse lopetin aktiivimallin myötä kokonaan aktiivisuuden. Toki otan siis oikeita, oman alani normaalisti palkattuja töitä jos niitä saan, mutta en enää suostu ns. hanttihommiin ollenkaan. Olen sinkku ja minulla ei ole omaisuutta, joten voin ottaa toimeentulotukena sen mitä minulta leikataan. Ennen en ole toimeentulotukea hakenutkaan, mutta nyt aion hakea, ihan protestina tälle kyykytysmallille.
t. työtön it-alan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista leikkuria voitaisiin toteuttaa myös muualla. Asetetaan uusi laki jota on käytännössä mahdoton noudattaa ja sakotetaan sitten kaikkia lain rikkojia. Kätevää. Juha sinä olet nero!
Asetetaan vaikkapa laki, että likaisella autolla ei saa ajaa. Pistetään poliisivoimat valvomaan lakia syksyn ja kevään sateisiin. Voi sitä sakkojen määrää
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin aktiivimallin myötä kokonaan aktiivisuuden. Toki otan siis oikeita, oman alani normaalisti palkattuja töitä jos niitä saan, mutta en enää suostu ns. hanttihommiin ollenkaan. Olen sinkku ja minulla ei ole omaisuutta, joten voin ottaa toimeentulotukena sen mitä minulta leikataan. Ennen en ole toimeentulotukea hakenutkaan, mutta nyt aion hakea, ihan protestina tälle kyykytysmallille.
Eikö sitä tt-tukea voida leikata jopa 40%
Vierailija kirjoitti:
Jäikö sulta vahingossa linkki pois?
Iltasanomien linkki
Erosin kirkosta. Se kompensoi vähän. Tosin aktiivisuus on täyttynyt tältä jaksolta, mutta ihan periaatteesta päätin, että mitään ylimääräisiä veroja en maksa. Kiitos Juha!
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta. Se kompensoi vähän. Tosin aktiivisuus on täyttynyt tältä jaksolta, mutta ihan periaatteesta päätin, että mitään ylimääräisiä veroja en maksa. Kiitos Juha!
Saanko kysyä miten täytit aktiivisuusehdon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö. Miksi sitä leikattaisiin tapauksessa, jossa työtön on hakenut töitä ja hakenut kurssille, mutta ei ole päässyt??? Vielä tuplarankaisu.
Tt-tuen leikkaus koskee tilannetta, jossa on karenssi, eli ei joko ole ottanut tarjottua työtä vastaan tai on jättänyt hakematta ns. "työtarjousten" paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetetaan vaikkapa laki, että likaisella autolla ei saa ajaa. Pistetään poliisivoimat valvomaan lakia syksyn ja kevään sateisiin. Voi sitä sakkojen määrää
Ja tietenkin poliiseja pitää palkata lisää tarkkailemaan tätä kuraisella autolla ajamista. Lisäksi yksityisten bensa-asemien tulot kasvavat, koska on pakko käyttää niitä autopesuloita pystyäkseen noudattamaan lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö. Miksi sitä leikattaisiin tapauksessa, jossa työtön on hakenut töitä ja hakenut kurssille, mutta ei ole päässyt??? Vielä tuplarankaisu.
Tt-tuen leikkaus koskee tilannetta, jossa on karenssi, eli ei joko ole ottanut tarjottua työtä vastaan tai on jättänyt hakematta ns. "työtarjousten" paikkoja.
Kyllä niitä syitä siihen keksitään. Ole huoleti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut tehdä keikkatöitä vuokratyöfirman kautta (noin 110 tuntia 3 kk aikana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin poliiseja pitää palkata lisää tarkkailemaan tätä kuraisella autolla ajamista. Lisäksi yksityisten bensa-asemien tulot kasvavat, koska on pakko käyttää niitä autopesuloita pystyäkseen noudattamaan lakia.
kuulostaa kovin tutulta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut tehdä keikkatöitä vuokratyöfirman kautta (noin 110 tuntia 3 kk aikana).
Todella hienoa!