Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle puolet työttömistä täyttivät aktiivimallin ehdot

Vierailija
28.03.2018 |

64% työttömistä eivät täyttäneet ehtoja.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä.

Vierailija
2/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei tämä aloitus tullut tänne aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan yllättävän moni on täyttänyt ehdot. Kiinostaisi tietää moniko pupukursseilla ja 9 euron orjina? Niitä on kuitenkin paljon noissa ehdot täyttäneissä.

Vierailija
4/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työttömyysturvaleikkuri toimii kuten hallitus suunnitteli.

Vierailija
5/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bongasin aamulla Mtv uutisista ja kirjoitin tänne samaan aikaan kun uutisankkuri pölisi uutisesta.

Ap

Vierailija
6/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niissä jotka täyttivät, on paljon meitä joiden "aktivoitumisella" ei ole mitään tekemistä aktiivimallin kanssa. Hain töitä, kuten olen ihan koko työttömyyden ajan tehnyt ja kävin parissa haastattelussa. Toisesta sitten napsahti vihdoin ja viimein työpaikka.

En olisi erikseen etsinyt jotain 18 h työpaikkaa tai mennyt ehdoin tahdoin työkkärin kurssille. Eli jos en olisi saanut oman alan töitä, nostaisin "ei täyttäneiden" lukua.

Haluaisin myös sellaisen tilaston, jossa olisi eritelty se, kuinka moni sai oikeasti töitä ja kuinka moni oli jollain ponileikkikurssilla.

Vierailija
7/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä "työllisyys" taas lisääntyi, juu, jep jep.

Vierailija
8/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan yllättävän moni on täyttänyt ehdot. Kiinostaisi tietää moniko pupukursseilla ja 9 euron orjina? Niitä on kuitenkin paljon noissa ehdot täyttäneissä.

Mä ainakin täytin ehdon automaattisesti koska oon viimeisen vuoden tehny nollasopparilla keskimäärin 20-30 tuntia viikossa, eli silloin kun tunteja on vähemmän, saan soviteltua työttömyysetuutta. Siksi olen virallisesti työtön vaikka töitä teenkin aika paljon.

Vierailija
9/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksi niistä joka täytti ehdot. Tosin olen tehnyt osa-aikatyötä jo monta vuotta ennen aktiivimalliakin. Luulen että aika moni osa-aikatyöläinen nollatuntisopparilainen kuuluu tähän ehdot täyttäneiden ryhmään ja olisi ilman aktiivimalliakin tehnyt samoja duuneja.

Vierailija
10/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Kun olin työttömänä, "jouduin/pääsin" työkkärin työharjoitteluun kirjastoon korotetulla päivärahalla, lieneekö tuntipalkka edes tuon ollut mutta työ oli kivaa ja mukava kun tuli vähän lisää rahaa.

Sen jälkeen sainkin "oikeita" töitä.

Vierailija
11/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suuri osa on sellaisia jotka ovat jo valmiiksi olleet kursseilla, kuntouttavassa työtoiminnassa yms.

Omassa tuttavapiirissä on suurin osa työttömistä ollut jo viime vuoden puolella jossain työkkärin toimenpiteessä(joka siis jatkuu edelleen).

Vierailija
12/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytin, neulon juuri sukkaa kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
13/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 9 euroa ole aika normipalkka monissa kun töissä ? Miten se on orjana oloa?

Vierailija
14/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli ei ole se joka saa töihin tai ei saa, vaan on puhtaasti tukileikkuri. A

ktiivimallin nimi on harhaanjohtava koska aktiivisuus johtuu työttömästä itsestään ei mallista. Mallin nimi pitäisi olla aktiivinen tukileikkuri.

Vierailija
15/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täytin, neulon juuri sukkaa kuntouttavassa työtoiminnassa.

Tarkkuutta, motoriikkaa, kädentaitoja, luovuutta. Mikä jottei!

Vierailija
16/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9€ tunnissa on eri kuin 9€ päivässä. Ja aloitukseen: oikea prosentti on 54, ei 64.

Vierailija
17/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kelan arvio niistä, jotka tekevät hakemuksensa 4 vko välein. Ja nimenomaan Kelaan, kassojen asiakkaista heillä ei ole tietoja. Toisaalta sitäkään ei kerrottu, miten moni työtön työllistyi eikä siksi täytä ehtoa - silloinhan ei ole enää työtön. Käytännössä tuo tieto koskee pientä osaa 3 kk aikana työttömänä olleista eli vain niitä, jotka ovat olleet koko tuon 3 kk työttöminä. Tilastojen mukaan noin75% työttömistä työllistyy joka tapauksessa 3 kk aikana, eli nyt tehdään tilastoja pitkäsikais- ja kausityöttömistä.

Vierailija
18/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niukka voitto tämän aloittajalle. :D Seuraava tuli pari minuuttia myöhemmin.

Vierailija
19/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole tuntipalkka, vaan päiväpalkka.

Vierailija
20/62 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöläisenä voin rauhassa seurata mitä tästä farssista tulee...