Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naisen eropäätöksestä esittää eriävän mielipiteensä? Tässä minun kirjeeni lapseni äidille.

Leavethatpig
27.03.2018 |

Mitkä ovat ne asiat spesifisti, joita ei voi korjata? Miksi niitä ei korjata? Mikä meni ja milloin liian pitkälle? Mitä et voi antaa koskaan anteeksi? Mitkä teot ovat sitä hirveysluokkaa? Ovatko erot joka puolella vahvistaneet päätöstäsi?

Sinä päätät, että tämä on ero, me emme päätä. Elämä on sanelua, vaihtoehdottomuutta ja pakottamista. Yhden ihmisen päätös kolmen elämästä.

Olen ollut kaksi vuotta täysin valmis kehityskeskusteluihin ja osoittanut sen sinulle. Olen kirjoittanut sinusta lämpimästi viimeksi marraskuussa, ennen akuuttia kriisiä. Totta kai olin paskana jo tuolloin, mutta etsin tietä. Sitä etsin Vauva-palstalta! Hain sieltä tukea ajatuksilleni, koska en saanut sinuun mitään otetta. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Mitä tällainen toiminta on, ellei pyhää hyvää tahtoa?

Eli kaipaamasi konkrettinen teko: Selitä päätös auki. Ja tukena voit käyttää tämän viestin ensimmäiset kysymykset.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäkkö kun parisuhdetta ei kuitenkaan voi perustella logiikalla.

Ei teidän eronne tai kumppanisi halu erota ole mikään väittely, jossa paremmat argumentit voittaa.

Vierailija
22/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen petti, hoidamme kotiasiat puoliksi. Hoidan enemmän lasta ja teen enemmän ruokaa. Ei kiinnosta Tinder-maailma. Kiinnostaa perheeni ja haluan laittaa suhteeni kuntoon. Tavoitteeni on kaksi vanhaa varista, nuhjuista, mutta kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Nainen petti, hoidamme kotiasiat puoliksi. Hoidan enemmän lasta ja teen enemmän ruokaa. Ei kiinnosta Tinder-maailma. Kiinnostaa perheeni ja haluan laittaa suhteeni kuntoon. Tavoitteeni on kaksi vanhaa varista, nuhjuista, mutta kaksi.

Yksi asia on varmaa: tuollaisella viestillä ette tule vanhenemaan yhdessä. Ehdotan edelleen pariterapiaa.

Vierailija
24/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Kuvio on ihan tavallinen 13 vuoden liitto. Ihan perussetti. Kommunikaatiovaikeuksia, stressiä, , päättömiä riitoja, välinpitämöttömyyttä, pettämistä.

Me ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. Kommunikaatiovaikeuksia on joo säännöllisesti. Stressiä kyllä, yritetään kuitenkin pitää elämä rentona. Typeriä riitoja - no kyllä. Välinpitämättömyys ja pettäminen kuulostavat aika kauheilta, ei ole sellaista.

Vierailija
25/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia kuukauden päässä odottamassa. Alleviivaan, en ole lähettänyt tätä viestiä vielä. Lopputulos on rakentavampi.

Vierailija
26/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Viimeisin lauseesi on pelottava. Minun mieheni halusi vihkikaavaan sen kunnnes kuolema teidät erottaa. Kenenkään muiden häissä en ole sitä kuullut. 

Vierailija
27/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Ja siksi kirjoitankin tämän ensin tänne, sillä hion sitä ottaen huomioon teidän näkökulmianne. Hieman tietysti olen provokatiivinen. Eihän se muuten onnistu. Siis teille,

Olen ilmaissut kaksi vuotta sitten haluni puhua kaikesta. Hän ei kuunnellut tätä, ei noteerannut. En kuulemma ymmärtänyt hänestä mutään, mikä pitikin paikkansa. Nyt itsetutkiskelun kautta ymmärrän syyseuraussuhteet ja omat virheeni.

Asiat olisi pitänyt ottaa vakavammin aiemmin, mutta olin tyhmä. Naisille pitää antaa siimaa, ei kiristää sitä.

Voi ei, niin kauan kuin naisille pitää antaa siimaa olet pelkkä pilkkijä. Opettele mieluummin olemaan yksin. 

Vierailija
28/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Pariterapia kuukauden päässä odottamassa. Alleviivaan, en ole lähettänyt tätä viestiä vielä. Lopputulos on rakentavampi.

No, jos välttämättä haluat lähteä kirjoittelemaan viestejä ennen sen terapian alkamista, niin ensinnäkin huutomerkit ja vaatimukset pois viestistä. Käytä tunnesanoja kertomaan omista tunteistasi. Älä syytä äläkä syyllistä. Kerro esim. että sinusta tuntuu pahalta, että asiat ovat ajautuneet tähän pisteeseen ja että toivoisit, että yrittäisitte uudestaan, koska hän on sinulle tärkeä ja haluat säilyttää hänet elämässäsi. Ei niin, että sinusta tuntuu pahalle koska hän tekee/sanoo/on tehnyt/on sanonut/on päättänyt jotain. Ei viittauksia hänen tekoihinsa vaan vain oman tunteesi ilmaus.

Tuo nykyinen versiosi on niin passiivis-aggressiivinen, että sinuna unohtaisin toistaiseksi koko viestin kirjoittamisen. Tuolla mielialalla et onnistu kirjoittamaan rakentavasti. Kuulostat pikemmin pelottavalta.

Vierailija
29/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi herrantähden sinä haluat jatkaa? Sulla on visio, että kun vaan roikutte yhdessä, niin aika hoitaa teidät toisiinsa tyytyviksi eläkeläisiksi?

Vai pelkäätkö sinä, että eron myötä elämäsi muuttuisi että tiedä minkälaiseksi? Status quo olisi se sun juttu?

Vierailija
30/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesi ei vaan jostakin syystä nyt rakasta sinua enää. Et voi mitenkään sanoa eriävää mielipidettä eroon tai siihen asiaan, että hän ei halua sinua enää! 

Vierailija
31/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin avoin ihminen, etten mitään pariterapioita edes koittaisi. Ei sellaisia edes ole ollut kuin vasta muutama vuosikymmen. Se on nyt vaan niin, että joko rakkautta on pysyä yhdessä tai sitä ei ole. Sinun tapauksessasi ap. naisesi on tehnyt selväksi että haluaa eron ja sinun on nyt vaan uskottava se!

Hän ei rakasta sinua enää. Et voi millään mielipiteilläsi sitä enää muuttaa. Olisit toiminut aikanaan toisin, kun yhteen menitte ja  vaalintu suhdetta. Nyt on myöhäistä kun naisesi on saanut tarpeekseen. Nainen yleensä miettii tosi tarkkaan ennenkuin päättää suhteen ja syy ei ole juuri koskaan toinen mies jos on lapsiakin. Miehillä se syy onkin se toinen nainen ja pettäminen.

Vierailija
32/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen on samanlainen päätös kuin jatkaminen. Se on päätös, jonka voi purkaa osiin. Muuttaa tai pitää samana. Minulla on rakkaus, en vain ole osannut ilmaista sitä aikoihin. Olemme hukanneet toisemme. Mutta kriisin kautta olemme päässeet tutustumaan toisiimme, oppineet puhumaan oikeasti.

Nyt kumpikaan ei ole kartalla, siksi provokatiivinen ote.

Vierailija
33/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä mies tuhlaa ja pilaa elämääsi suomalaisen ämmän kanssa. Hanki nainen aasiasta, niin saat elää lopun elämääsi oikeasti onnellisena.

Vierailija
34/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kunnon saivartelija. Minäkin yritin keskustella tuollaisen kanssa vuosia, kunnes viimein sain erottua. Tunteista hän ei osannut puhua, vain analysoida kaiken puhki. Ja tosiaan mitään lämpöä tai rakkauden osoituksia oli turha odottaa.

Vierailija
35/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Suhteessa ei ollut väkivaltaa, alkoholiongelmia, ei mielisairauksia tai muuta vastaavaa oikeaa syytä erota.

toim. huom.

Nekö vain ovat oikeita syitä?Anna mun nauraa?

Kuule, ne arjen pikkukivet  kuten lattialla lojuvat sukat,  keräämättä jääneet astiat, jarruraidat pöntössä ja arjen puhumattomuus ja puolison  pitäminen itsestäänselvyytenä ja kodinhoitajana ovat niitä  juttuja joista tulee pikkuhiljaa parisuhteen särkeviä lohkareita. Ja ne ovat ihan yhtä oikeita syitä kuin nuo mainitsemasi.  Parisuhde on ohi sillä  hetkellä kun jompikumpi  ei enää halua olla toisen kanssa. Sun eriävällä mielipiteellä  ei ole merkitystä, it's over.

ohis

Vierailija
36/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Ja siksi kirjoitankin tämän ensin tänne, sillä hion sitä ottaen huomioon teidän näkökulmianne. Hieman tietysti olen provokatiivinen. Eihän se muuten onnistu. Siis teille,

Olen ilmaissut kaksi vuotta sitten haluni puhua kaikesta. Hän ei kuunnellut tätä, ei noteerannut. En kuulemma ymmärtänyt hänestä mutään, mikä pitikin paikkansa. Nyt itsetutkiskelun kautta ymmärrän syyseuraussuhteet ja omat virheeni.

Asiat olisi pitänyt ottaa vakavammin aiemmin, mutta olin tyhmä. Naisille pitää antaa siimaa, ei kiristää sitä.

Mokasit jos tekosi eivät ole olleet linjassa sanojesi kanssa. Silloin sanoillasi  voi pyyhkiä lattiaa, ne eivät ole minkään arvoisia.Ne teot.Tai tekemättömyys. Ne teot.

ohis

Vierailija
37/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leavethatpig kirjoitti:

Eroaminen on samanlainen päätös kuin jatkaminen. Se on päätös, jonka voi purkaa osiin. Muuttaa tai pitää samana. Minulla on rakkaus, en vain ole osannut ilmaista sitä aikoihin. Olemme hukanneet toisemme. Mutta kriisin kautta olemme päässeet tutustumaan toisiimme, oppineet puhumaan oikeasti.

Nyt kumpikaan ei ole kartalla, siksi provokatiivinen ote.

Sinulla on rakkaus - tyhjä sana. Eroaminen ei ole samanlainen päätös kuin jatkaminen, erossa saa pitää itsensä. Jos jatkaa narsistin kanssa, menettää itsensä kokonaan.

Vierailija
38/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perussettiä nykypäivän ns. voimaantuneilta naisilta. Minunkin ex-vaimoni ilmoitti yli 10 vuoden avioliiton jälkeen vaan yksi kaunis päivä, että nyt olen päättänyt erota eikä suostunut enää mihinkään terapiaan tai asian läpikäymiseen. Jälkeenpäin löysin sitten kahden A4:n pituisen listan niistä asioista missä minun olisi pitänyt muuttua, jotta liitto olisi voinut jatkua. Itsessään ei tietysti nähnyt mitään vikaa. Absurdia! Voivatko naiset oikeasti olla näin kujalla?! No älysi sentään olla esittämättä tuota vaatimuslistaa.

Erossa minulle kävi paremmin, tosin uutta puolisoa en ole vieläkään löytänyt, mutta olenkin nyt tarkempi. Ex-vaimo otti jonkun kouluttamattoman ja työttömän miehen kuluja jakamaan. Huvittavaa tässä on, että haukkui minua kouluttamattomaksi ja liian vähän tienaavaksi. Välillä laitan eksälle viestiä kun hän tai uusi miehensä kasvattaa lapsia huonosti...kyllä on niin happamia marjoja, että oikein naurattaa.

Vierailija
39/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee J Björkqvistin kirjelmät mieleen. Hellitä.

Vierailija
40/88 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistikortti, älä jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi