Työpaikkanne suhtautuminen myöhästymisiin?
Onko työpaikallanne nollatoleranssi myöhästelyyn? Vai onko vielä ok olla max. 10min myöhässä?
Kommentit (78)
Ei saa tulla myöhässä. Kun työvuoro alkaa on oltava työpisteellä.
Saa myöhästyä, jos on hyvä syy eli muutaman kerran vuodessa voi olla bussi myöhässä tai omalla autolla tulevalla ruuhkaa vaikkapa liikenneonnettomuuden vuoksi. Jos myöhästyy, niin ilmoitetaan jollekin työkaverille.
Yksi kesätyöntekijä joutui esimiehen puhutteluun toistuvista myöhästymisistä. Ei kovin paljoa tapojaan parantanut, joten ei tullut toisena kesänä meille kesätöihin, vaikka muuten oli ihan ok tyyppi.
(kaupassa työskentelen)
*
*
*
*
*
*
KERTOKAA MYÖS MITÄ TYÖTÄ TEETTE
*
*
*
*
*
*
Saa myöhästyä muutaman minuutin. Siivooja.
Ei saa myöhästyä yhtään!
T. Lähihoitaja
Onneksi on liukuma. Olen toimihenkilö tehtaassa.
Meillä ei kytätä myöhästymisiä. Johtuu ehkä siitä, että meillä valtaosa työntekijöistä - pomo mukaanluettuna - on työajattomia työntekijöitä ja tulevat töihin vähän miten sattuu. Olen ollut viisi vuotta samassa työpaikassa, eikä pomo ole koskaan ollut siellä ennen minua, joten eipä ole kukaan laskemassa tulenko töihin 5 vai 15 minuuttia myöhässä.
Meillä on sen verran reilu liukuma, että en ole koskaan myöhässä. Mutta ei täällä kovin tiukkoja sen suhteen olla, kunhan tunnit tulee täyteen laskentajaksossa.
Meillä ei saa olla tai tulee kirjallinen varoitus. Olen kaupassa töissä.
Ei saa olla myöhässä. Liukuva työaika niin on ihme jos ei ehdi aamuliukuman (2,5h) rajoissa töihin. Toki asia ok jos ilmoittaa esimiehelle ja sopii etukäteen, tosin jatkuvana järjestelynä (esim. viikoittain) ei varmasti käy.
Saa olla. Siivoan yksin. Työ aika 8-16 mutta ei kukaan ole katsomassa olenko paikalla silloin. 10min on ok vielä olla myöhässä mitta ei päivittäin.
Ei saisi olla myöhässä. Työkaverini kuitenkin on joka päivä myöhässä muutamia minuutteja. Olemme yläasteen opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et tee kotisiivouksia. Hylkäsin kerran yhden hyvän firman sen takia että laskuttivat ajasta jota eivät meillä olleet. Olisin muuten tehnyt vakisopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et tee kotisiivouksia. Hylkäsin kerran yhden hyvän firman sen takia että laskuttivat ajasta jota eivät meillä olleet. Olisin muuten tehnyt vakisopimuksen.
Itseasiassa teen ja töitä riittää todella hyvin. :)
Olen päivystävä siivooja. Myöhässä saa olla muutaman minuutin.
Raksalla työt alkaa klo 7.00 ja se on kaltaiselleni aamu-uniselle todella vaikeaa. Ja ei, siihen ei totu (kymmenen vuotta yritetty) eikä auta aikaisemmin nukkumaan käyminen, vaikka aamuvirkut näin kuvittelevat. Olen siis joka aamu myöhässä n. 10min, mutta vastaavasti olen sitten päivän päätteeksi pidempään kuin muut. Pääasia, että saa hommat hoidettua eikä tällä alalla sillä ole väliä, tuletko aiemmin ja lähdet aiemmin vai päinvastoin.
Valitettavasti edelleen yleinen ajatus on, että olet laiska, jos aamulla aikaisin nouseminen on vaikeaa, vaikka tekisitkin pidempään töitä, että olet joka tapauksessa saman ajan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuva työaika, mutta palavereissa on nollatoleranssi. Asiakasta ei pidetä odottamassa.
Olin pari viikkoa sitten pienessä leikkauksessa ja siellä odoteltiin yhtä hoitajaa, joka kuulemma on aina myöhässä ja jota kukaan ei halua kanssaan aamuvuoroon. Tiimi vaikutti aika tympääntyneeltä eikä siinä kehuttu myöhästelijää.
Haukkuivatko he sinun kuullesi työkaveriaan?
Ei haukkuneet. Totesivat ihan asiallisesti, että odotellaan X:ää, hän ei ole vielä tullut. Ja kun saapui, niin pyyteli anteeksi ja siihen leikkaava lääkäri sanoi, että mikäs kiire meillä tässä, pidennetään päivää, jos ei aamuvuoro kaikille sovi. Heräämössä kuulin, miten siellä asia todettiin ja joku hoitajista pohti, että joutuu taas kerran soittamaan päiväkotiin, että ei pääse hakemaan lasta ajoissa. Sitten huokailivat, että kukaan ei halua Katrin kanssa aamuvuoroon.
Minä olen usein myöhässä. Saan hommat kuitenkin ajoissa tehtyä ja huolella. Kukaan muu ei välitä myöhästelyistäni kuin yksi ihminen jonka kanssa en edes milloinkaan työskentele.