Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkanne suhtautuminen myöhästymisiin?

Vierailija
27.03.2018 |

Onko työpaikallanne nollatoleranssi myöhästelyyn? Vai onko vielä ok olla max. 10min myöhässä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ymmärtää jos joskus on myöhässä, mutta oikeasti en ymmärrä niitä joka tulee joka päivä myöhässä. Aina sanovat, että tekevät sisään. Aina kyllä lähtee samaan aikaan kuin minä. Onneksi tuli kellokortit käyttöön. Nyt on jo palkasta otettu 4 tuntia. Eli sen verran työnanatja on mitä ilmeisemmin maksanut extraa tälle myöhästelijälle. Katsotaan oppiiko nyt tulemaan ajoissa töihin, tai sitten oikeasti jää pidemmäksi aikaa illalla.

Vierailija
62/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vit*n siivoojat!! Ootte vaan myöhässä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen toisesta työkohteesta myöhässä ihan vain sillä että yhdessä työkohteessa minulla menee aina 30min-1h ylimääräistä. Eikä sitä edes korvata minulle.

Vierailija
64/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole ollut töistä myöhässä, nykyisessä on liukuma.

Mutta olen aikanani tehnyt kesätöinä vuorotöitä tehtaan linjastolla. Koneita ei sammuteta välissä, eli jos seuraavan vuoron työntekijä on myöhässä joka pitäisi tulla sinun paikalle, niin siinä odotat että hän tulee. Kyseisessä paikassa iltavuoro aloitti vielä 10 min ennen kuin aamu loppui. Ja silti muutaman ihmisen kohdalla joutui useinkin odottamaan sen 10-15 yliaikaa. Eli olivat toistuvasti myöhässä sen 20-25 min.

Vierailija
65/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan vielä valitettu. Toisessa työpaikassa on liukuma, saatan myöhästyä siitäkin joitakin minuutteja. On ollu aika ajoittain pahoja uniongelmia joita on hoidettu ihan kovilla lääkkeillä, joten krooninen unettomuus vaikuttaa siihen ajoissa oloonkin. Mutta teen paljon töitä, jään mukisematta ylitöihin, pääsen töihin lyhyellä varoitusajalla, teen viikonloppuja, iltaa, yötä. Venyn ja paukun, joten odotan samaa työnantajalta.

Vierailija
66/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lepsu, teoriassa nollatoleranssi eli yhteisesti sovittu että kaikki tulevat ajoissa koska päiväkotityössä ne vuorot on laskettu minuutilleen ja ryhmän toiminta häiriintyy aina jos yksi myöhästyy. Käytännössä kuitenkin yhdellä tapana myöhästellä lähes joka päivä ja harvoin edes pahoittelee. Mitään seurauksia siitä ei tule, asiasta on puhuttu palavereissa ja hän lupaa parantaa tapansa mutta mitään ei tapahtu. Aina on ruuhkaa tai muuta yllättävää. 

Vierailija
67/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla myöhässä. Ei sitä esimies käyttää, mutta ensimmäinen asiakas tulee 30 minuuttia työajan alettua ja siihen mennessä pitää olla vastaanottohuone siinä kunnossa että siellä voi hoitaa asiakasta. Jos tietää myähästyvänsä, on soitettava esimiehelle että joku käy valmistelemassa huoneen. Muuten kusee koko työpäivän aikataulu.

Hammashoitaja

Vierailija
68/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voi myöhästyä 6 kertaa 6kk sisällä, jonka jälkeen saa potkut. Välissä on siis kirjallisia varoituksia. Myöhästymisraja oli 30 sekuntia ja siitä eteenpäin kun viimeksi tarkistin. Toimistotyö hallintoalalla.

Vierailija
69/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöhästy. Mulla on liukuma 3 tuntia. Työ suht itsenäistä. Laboratoriotyöntekijä.

Vierailija
70/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa oli tarkkaa olla ajoissa, koska vaikutti muihinkin työntekijöihin. Nykyisessä työssä ei ole niin tarkkaa tulenko vähän myöhässä, omat työt siinä lähinnä kärsii.

Vierailija
71/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tulla myöhässä. Kun työvuoro alkaa on oltava työpisteellä.

Ja jos 6.00 vuorosta myöhästyy se kertautuu, eli myös kolmen lapsen vanhemmat myöhästyvät töistä. Ei taitaisi kehuja tulla.

Jos myöhästyt kahdeksan vuorosta  12-17 nälkäistä lasta istuu ruokapöydässä odottamassa aamupuuroa. Keittiö on sen verran kaukana, etti lapsia voi jättää itsekseen siksi aikaa kun aamun ekassa vuorossa oleva kävisi puurokärryn hakemassa. Aina on soitettava joku apuun hakemaan kärryä tai otettava pienimmät pöydille kiipeilijät, (tai muutoin helposti sekaannusta / vaaratilanteita aiheuttavat lapset mukaan.)

Eipä tuommoista kehtaisi työkaverilleen tehdä.... eikä työkaveri kovastikaan kiittelisi jos usein olisi myöhässä. Aika pian soitellaan perään jos työntekijää ei kuulu omaan työvuoroonsa. Ja vastavuoroisesti ilmoitellaan työkaverille jos auto ei olekaan lähtenyt käyntiin / bussi jätti tai on jonkun muun takia myöhässä niin työkaveri pystyy ennakoimaan ja hoitelemaan tilanteen toisella tavalla.

Vierailija
72/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin hankalaa? Sen nyt ymmärtää, että pari kertaa vuodessa myöhästyy sellaisen asian takia, johon ei voi itse vaikuttaa. Mutta jos on aina myöhässä, niin kyllähän se jo kertoo tyhmyydestä ja itsekkyydestä, että ei osata tapojaan muuttaa vaan annetaan muiden odottaa meidän itsekeskeistä prinsessaa koska hän suvaitsee saapua paikalle.

Koska valitettavasti Suomessa eletään aamuvirkkujen yhteiskunnassa ja työt alkavat monilla aloilla liian aikaisin. Esim. raksalla ei ole oikeasti mitään järkevää syytä olla jo meluamassa klo. 7. 00, mutta joku itse saatana on näin keksinyt. Se on yks hailee ootko siellä 7.10 ja lähdet vastaavasti 10min myöhemmin kuin muut. Siellä kukaan ei joudu odottamaan ketään, vaan kaikki tekevät omat työnsä riippumatta milloin muut saapuvat. Yksi aamuvirkku työkaveri on töissä 6.00-15.00, vastaavasti minä meen seiskan jälkeen ja oon päälle neljään. Mitä väliä sillä sinulle tai kenellekään muulle on? T. "itsekeskeinen prinsessa"

Vierailija
73/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin hankalaa? Sen nyt ymmärtää, että pari kertaa vuodessa myöhästyy sellaisen asian takia, johon ei voi itse vaikuttaa. Mutta jos on aina myöhässä, niin kyllähän se jo kertoo tyhmyydestä ja itsekkyydestä, että ei osata tapojaan muuttaa vaan annetaan muiden odottaa meidän itsekeskeistä prinsessaa koska hän suvaitsee saapua paikalle.

Koska valitettavasti Suomessa eletään aamuvirkkujen yhteiskunnassa ja työt alkavat monilla aloilla liian aikaisin. Esim. raksalla ei ole oikeasti mitään järkevää syytä olla jo meluamassa klo. 7. 00, mutta joku itse saatana on näin keksinyt. Se on yks hailee ootko siellä 7.10 ja lähdet vastaavasti 10min myöhemmin kuin muut. Siellä kukaan ei joudu odottamaan ketään, vaan kaikki tekevät omat työnsä riippumatta milloin muut saapuvat. Yksi aamuvirkku työkaveri on töissä 6.00-15.00, vastaavasti minä meen seiskan jälkeen ja oon päälle neljään. Mitä väliä sillä sinulle tai kenellekään muulle on? T. "itsekeskeinen prinsessa"

Onko ne sun unesi kymmenestä minuutista kiinni? Ei ole. Olen itsekin aamu-uninen, mutta en silti ole niin juntti, että myöhästelen toistuvasti vaan osaan aiaktauluttaa tekemiseni. Naurettavaa selitellä että nukuttaa, mene yövartijaksi jos ei aamuvuorot kiinnosta

Vierailija
74/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nollatoleranssi. Palaverit kuitenkin aloitetaan juuri silloin kuin ne on sovittu aloitettavaksi eikä myöhästyjiä odotella. Myöhästyjä hyväksyy ne päätökset, jotka muut ovat sillä aikaa tehneet. Palaverin asioita ei myöskään käydä myöhästelijöiden vuoksi uudelleen läpi. 

Vierailija
75/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika mutta siitä ei nipoteta, jos tulee 10 minuuttia liukuman päättymisestä, koska työtunnit on tehtävä joka tapauksessa. Poikkeuksena palaverit, päivystysvuorot jne. jolloin paikalla on oltava ajoissa. Näistä myöhästymisistä tulee sitten sanomista. 

Vierailija
76/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssi. Force majeure tilanteet erikseen, mutta muuten pitää olla aina ajoissa. Useimmat saapuvat jo 30-15 min ennen harjoituksen alkamista niin on soittovalmiudessa heti harjoituksen alkaessa. Konserteissa vielä tiukempi läsnäolo/ajoissaolopakko. Joku on joskus tullut myöhässä toiselle puoliskolle kun on juuttunut hissiin väliajalla.

-orkesterimuusikko

Vierailija
77/78 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui myöhästelyt, kun saatiin digitaalinen kellokortti eli työssäoloaikaa mitataan. Enää ei voi sanoa, että jatkan iltapäivästä, koska asian voi tarkistaa. Myöhästelijät onnistui kahdessa kuukaudessa saamaan saldonsa yli 10 tuntia miinukselle, päätyivät puhutteluun.

Mulla työkaveri varastolla joka helkuin päivä 5-15 min myöhässä ja aina samat selitykset ’liukasta/liikennevalot/paljon lunta/ruuhkaa’ ja lähtee aina 15min etuajassa koska ’mulla kestää lounaseväiden syönti niin vähän ’ ja luonnollisestikin hänellä on oikeus määrättömään määrään tupskkataukoja. No lopputulos on se, että hän sai just varoituksen ja meille kaikille on tulossa joku tuollainen työaikaseuranta diginä. Joten kiitos vaan meidän muiden puolesta 😡

Vierailija
78/78 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa