Millainen ihminen laskee vanhemmuuden kuluja?
Tätä olen aina miettinyt.
"Jos olisi lapsi pitäisi luopua toisesta ulkomaanmatkasta". "Tulee niin kalliiksi teinin harrastukset" jne.
Jotenkin surullista kun lapsi lasketaan kuluna:(
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio tukee siis lapsiperheitä riittävästi, mutta nykyaikuinen laittaa rahansa mieluimmin itseensä kuin lapseen.
Saa enemmän elämyksiä rantalomalta kuin lapsesta.
ap.
Eikö se ole kaikkien kannalta hyvä, että jos aikuinen laittaa rahansa mieluummin itseensä kuin lapseen ja saa enemmän elämyksiä rantalomalta kuin lapsesta, tällainen henkilö ei hanki lapsia. Hän ei edelleenkään loukkaa sillä valinnalla ketään, koska hänellä ei ole sitä lasta. En kertakaikkiaan tajua tätä loukkaantumista olemattomien lasten puolesta.
Kuka on loukkaantunut? Käsittele ja tuo julki vain omia tuntemuksiasi, olet omien tunteidesi asiantuntija.
ap.
Sinä. Sinä surkuttelet olemattomien lapsien kurjaa kohtaloa, kun heillä on niin piittaamattomat vanhemmat.
Kun olet noin huono tulkitsemaan toisen tunteita, niin keskity vain omiin tunteisiisi.
ap.
Ei tässä nyt mitään tulkintoja tarvita. Ihan itse kerroit aloituksessa olevasi surullinen tämän asian takia.
Jos olet sama koko ajan niin olet väittänyt minun olevan loukkantunut, ei pidä paikkaansa.
Olet väittäny minun surkuttelevan olemattomien lapsien kurjaa kohtaloa, tämäkään ei pidä paikkaansa.
Nyt sitten viimeksi esität että olen surullinen tämän asian takia?
Olen surullinen sen takia että raha ja omanedun tavoittelu on ajanut pehmeiden arvojen ja tunteiden ohi.
En voi mitään että joku heikkoitsetuntoinen kokee että syytän, tai että haluaisin että joku tekisi omien halujensa vastaisesti ,ei pidä paikkansa.
ap.
En tiedä, keneen viittaat heikkoitsetuntoisella. Itselläni on kaksi lasta enkä tietenkään syyllistynyt aloituksestasi. Sinä puhut tässä tunteistasi, minä puhun ihan yleisellä tasolla.
Miksi ainoastaan lapsesta saatava tunne on mielestäsi oikea ja muista asioista nauttiminen on jotenkin väärin?
Juuri näin. Minä puhun omista tunteistani ja joku toinen puhu omista tunteistaan. Ei kukaan ammatiauttajakaan ala tuputtamaan asiakkaalle, että miltä asiakkaasta nyt tuntuu, vaan asiakas ihan itse sen kertoo.
En ole laittanut kenenkään tunteita paremuusjärjestykseen. Toin vaan esiin että lapseen kohdistuvat tunteet on epäitsekkäitä, ja omiin juttuihin esim. rantalomiin liittyvät tunteet ovat enemmän itsekkäitä.
Asioiden tilasta voisi ajatella, että itsekkyys on lisääntynyt.
ap.
Ei ne lapsiin kohdistuvat tunteet ole täysin epäitsekkäitä :) Naivi ajatus. Epäitsekkäämpää olisi auttaa niitä hädänalaisia lapsia, joita täällä jo elää vaikka ne eivät olisi omia lapsia. Ja toisten auttaminenkaan harvoin on täysin epäitsekästä, yleensä auttaja saa siitä myös itselleen jotain ja se on suurin syy auttaa.
Surullista minusta on se, että ajatellaan, että kaikkien pitäisi elää yhden ja saman kaavan mukaan. Ja että joku väittää, että omat muka epäitsekkäät valinnat on jotenkin jalompia kuin jonkun toisen itsekkääksi katsotut valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio tukee siis lapsiperheitä riittävästi, mutta nykyaikuinen laittaa rahansa mieluimmin itseensä kuin lapseen.
Saa enemmän elämyksiä rantalomalta kuin lapsesta.
ap.
Eikö se ole kaikkien kannalta hyvä, että jos aikuinen laittaa rahansa mieluummin itseensä kuin lapseen ja saa enemmän elämyksiä rantalomalta kuin lapsesta, tällainen henkilö ei hanki lapsia. Hän ei edelleenkään loukkaa sillä valinnalla ketään, koska hänellä ei ole sitä lasta. En kertakaikkiaan tajua tätä loukkaantumista olemattomien lasten puolesta.
Kuka on loukkaantunut? Käsittele ja tuo julki vain omia tuntemuksiasi, olet omien tunteidesi asiantuntija.
ap.
Sinä. Sinä surkuttelet olemattomien lapsien kurjaa kohtaloa, kun heillä on niin piittaamattomat vanhemmat.
Kun olet noin huono tulkitsemaan toisen tunteita, niin keskity vain omiin tunteisiisi.
ap.
Ei tässä nyt mitään tulkintoja tarvita. Ihan itse kerroit aloituksessa olevasi surullinen tämän asian takia.
Jos olet sama koko ajan niin olet väittänyt minun olevan loukkantunut, ei pidä paikkaansa.
Olet väittäny minun surkuttelevan olemattomien lapsien kurjaa kohtaloa, tämäkään ei pidä paikkaansa.
Nyt sitten viimeksi esität että olen surullinen tämän asian takia?
Olen surullinen sen takia että raha ja omanedun tavoittelu on ajanut pehmeiden arvojen ja tunteiden ohi.
En voi mitään että joku heikkoitsetuntoinen kokee että syytän, tai että haluaisin että joku tekisi omien halujensa vastaisesti ,ei pidä paikkansa.
ap.
En tiedä, keneen viittaat heikkoitsetuntoisella. Itselläni on kaksi lasta enkä tietenkään syyllistynyt aloituksestasi. Sinä puhut tässä tunteistasi, minä puhun ihan yleisellä tasolla.
Miksi ainoastaan lapsesta saatava tunne on mielestäsi oikea ja muista asioista nauttiminen on jotenkin väärin?
Juuri näin. Minä puhun omista tunteistani ja joku toinen puhu omista tunteistaan. Ei kukaan ammatiauttajakaan ala tuputtamaan asiakkaalle, että miltä asiakkaasta nyt tuntuu, vaan asiakas ihan itse sen kertoo.
En ole laittanut kenenkään tunteita paremuusjärjestykseen. Toin vaan esiin että lapseen kohdistuvat tunteet on epäitsekkäitä, ja omiin juttuihin esim. rantalomiin liittyvät tunteet ovat enemmän itsekkäitä.
Asioiden tilasta voisi ajatella, että itsekkyys on lisääntynyt.
ap.
No tuossahan jälleen laitat ne tunteet paremmuusjärjestykseen, kun vetoat johonkin itsekkyyteen ja epäitsekkyyteen. Ja edelleenkään en ymmärrä keneltä se itsekkyys tässä tapauksessa on pois ja miksi lomasta nauttiminen olisi surullista.
Minä en missään vaiheessa tehnyt oletuksia sinun tunteistasi. Sinä iha itse surustasi kerroit. Sen sijaan sinä lähdit tässä puhumaan syyllistymisestä ja heikosta itsetunnosta, joita minä en ole ainakaan itsestäni tässä ketjussa maininnut. Etkö itse lue omia viestejäsi, vai miten et tätä itse huomaa?