"ihan jäätävä muija" kohteliaisuus vai loukkaus teinipojan suusta?
Olen jo "vanha" yli 30 enkä ole perillä nykynuorison kielestä. En nyt aio tästä mieltäni pahoittaa tä ylpistyä mutta olisi kiva tietää mitä tarkoitettiin :D
Kommentit (21)
Voi olla ihan kumpi vaan. Jäätävä voi olla upea tai ihan hirveä. Eli vaikea sanoa.
Jäätävä on tyyliin karsee, sorry sister.
No ite en kyllä käytä jäätävää positiivisessa mielessä. Kyl ennemmin sanois kuumaks.
Jos sulla oli viiksikarvat pakkashuurteessa ja jäätävä tarkoitti sitä.
Vierailija kirjoitti:
No ite en kyllä käytä jäätävää positiivisessa mielessä. Kyl ennemmin sanois kuumaks.
Mut eikö voi sanoa
”Jäätävän hyvännäköinen” ”jäätävän kallis” - tai siis voi sanoa koska olen kuullut mutta eikö nekään sitten tarkoita että ’todella’?
Ei AP
Teini-ikäisten vanhempana sanoisin, että kohteliaisuus, mutta täytyy kyllä sanoa että teinien järjenjuoksussa ei tällaisissa asioissa ole paljon kehumista.
Muijittelussa ei ole mitään kohteliasta.
Ota Kohteliaisuutena niin sulla on hitusen parempi mieli, oli se tarkoitettu kummin vaan...
No ei tod ole kohteliaisuus.
T. Yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eikö voi sanoa
”Jäätävän hyvännäköinen” ”jäätävän kallis” - tai siis voi sanoa koska olen kuullut mutta eikö nekään sitten tarkoita että ’todella’?Ei AP
Voi sanoa, mutta pelkkä "jäätävä muija" on kyllä jotain muuta kuin kohteliasuus. Hyväksy se. :)
Jäätävä tarkoittaa negatiivista asiaa. Esimerkiksi siellä oli jäätävät setit kertoo homman olleen vastenmielinen tai uhkaava.
No v*ttuuks se sulle kuuluu 😂😂😂😂🙊🙊🙊🙊 t. Kyseisen kommentin laukonut jonne
Mua sanoi joskus teinipojat ”himomuijaksi”. En tiedä yhtään mitä tarkoittaa. Liikennevaloissa tuli vastaan 2 teinipoikaa, katsoivat mua ja toinen huudahti: ”himomuija!”. Olen 34v. Niin ja tämä tapahtui Lahdessa, jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Ihmetellä täytyy, kuka yli kolmekymppinen nainen on kiinnostunut jonkun teinijonnen kommenteista? Mitä väliä, teinit nyt huutelee mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellä täytyy, kuka yli kolmekymppinen nainen on kiinnostunut jonkun teinijonnen kommenteista? Mitä väliä, teinit nyt huutelee mitä sattuu.
Ehkä ne teinipojat huutelevat juuri siksi, että keski-ikäiset naiset menevät hämilleen.
pelkkä "jäätävä" on negatiivinen adjektiivi, mutta esim jäätävän kauniilla tarkoitetaan todella kaunista. :)
t. 18v mimmi
Ei ole kohteliaisuus.