Muotivillitys jota inhoat/et ymmärrä!
Saa avautua vapaasti! Kyseessä etenkin tämän hetken muoti-ilmiöt, mutta voi jakaa kuluneidenkin vuosien ilmiöitä.
Kommentit (459)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että leggareista ja urheilukalsareista on tullut käypää pukeutumista melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen. En ymmärrä sitä, että nuoret naiset kuljettavat juomapulloja mukanaan mihin tahansa. Miksi sitä vesiryyppyä pitää ottaa koko ajan? En ymmärrä muodikaan övereitä tekoripsiä.
En ole kovin nuori, mutta mulla on aina vettä mukana ihan siitä syystä, että se auttaa janoon, ja mulla alkaa päätä särkeä, jos en juo riittävästi. Ei tekis muillekaan huonoa ryypätä vettä säännöllisesti. Itse en ymmärrä sitä, miten jotkut voi olla tuntikausia juomatta vettä, pelkkää kahvia vaan ryystetään. Eikö siinä kuivu suu ja muutenkin tule huono olo?
Vettä siinä kahvissakin on. Kofeiinin diureettinen vaikutus on hyvin mitätön, ja vaikuttaa vain joillakin henkilöillä ja suurina pitoisuuksina.
Onko sallitumpaa juoda työpäivän aikana neljä kuppia kahvia kuin hörpiskellä puolen litran vesipullo? Sama nestemäärä tulee juotua?
Ero on siinä, että jotkut hörppivät sitä vettä viiden minuutin välein, kahvia taas taukojen aikana.
Mitä kauheaa siinä veden juomisessa taas olikaan?
Se on vaan tyhmän näköistä, kun henkilö raahaa juomapulloa koko päivän mukanaan, kuin se olisi liimattu käteen. Edes puolen tunnin palaveria ei voi olla ilman vesipulloa, vessassakaan ei suunnilleen voi käydä ilman. Kaikki läppäreiden yms kantamiset näyttää joskus vaivalloiselta, kun toisessa kädessä on se vesipullo, josta hörpitään koko ajan. On Mullakin vesipullo, mutta se on mulla mun työpisteellä. Mulle riittää ihan se että juon sen tyhjäksi työpöydän ääressä viettämäni ajan puitteissa.
Ai oikein tyhmän näköistä :D! Mielummin ainakin minä nautin vettä tasaisesti ympäri päivän - silloin se imeytyykin paremmin - kuin saa päänsärkyä liian vähän juomisen vuoksi tai päädyn nestevajauksen vuoksi ensiapuun (tästäkin monta kertaa kokemusta). Tee sinä niin kuin sulle sopii, mutta anna muiden tehdä niin kuin heille on parasta.
vartalonmyötäiset tiukat vaatteet joidenkanssa ei pysty edes kyykkäämään. Mahdollisimman paljastavat vaatteet, se että luullaan kaikilla olevan samanmuotoinen kroppa. Itse pieni rintaisena turhauttaa isokauluksiset vaatteet kun näyttävät liikaa ja alle hankala keksiä vaatteita kun kuvat näkyy päälypaidan läpi. Myöskin se että yritetään saada kaikki ihmiset kantamaan laukkua. Selkävaivaiselle se ei sovi .
Vela - 72 kirjoitti:
Se että makkarin nurkkaan laitetaan joku Ikean vaaterekki, johon sitten tungetaan niitä silkkipuseroita ja kevyitä neuleita henkareihin roikkumaan ja heitellään muutama huivi ja merkkilaukku huolettomasti päätyihin roikkumaan. Ja tämä pitää tehdä, vaikka makuuhuone olisi niin pieni, että siellä hädintuskin mahtuu kääntymään.
Tuo systeemi voi näyttää hienolta blogikuvissa, mutta käytännössä se on aina sekaisin, aina tiellä, kerää pölyä ja tekee huoneen yleisilmeestä sotkuisen ja tunkkaisen. Jos ja kun meillä täällä Suomessa ei yleensä ole pukeutumishuoneita/isoja ja tilavia vaatehuoneita erikseen, niin ei sellaisen rakentaminen kaksion makkarin nurkkaankaan oikein toimi.
Tuskin suurin osa ihmisiä laittaa niitä rekkejä hienouden vuoksi makuuhuoneisiin. Ainakin itselläni on sellainen, koska tässä asunnossa on erittäin vähän kaappitilaa ja olemattoman pieni varasto. Vaatteet täytyy saada mahtumaan johonkin.
Valtava moninkertainen kaulahuivi kesät talvet. Kuitenkin saattaa kovalla pakkasella olla paljas pää.
Vierailija kirjoitti:
vartalonmyötäiset tiukat vaatteet joidenkanssa ei pysty edes kyykkäämään. Mahdollisimman paljastavat vaatteet, se että luullaan kaikilla olevan samanmuotoinen kroppa. Itse pieni rintaisena turhauttaa isokauluksiset vaatteet kun näyttävät liikaa ja alle hankala keksiä vaatteita kun kuvat näkyy päälypaidan läpi. Myöskin se että yritetään saada kaikki ihmiset kantamaan laukkua. Selkävaivaiselle se ei sovi .
Millaisesta selkävaivasta kyse? Ei pitäisi estää laukun kantamista, ainakaan jos sen saa olalle. Paitsi jos se on täynnä tiiliskiviä ja sitä kantaa huonossa asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Valtava moninkertainen kaulahuivi kesät talvet. Kuitenkin saattaa kovalla pakkasella olla paljas pää.
Itse ainakin ymmärrän tämän, hiukset näkyy mutta kaksoisleuka peittyy. Näin hyvällä yhdistelmällä voin kuvitella monen uhmaavan kylmää säätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuliskohan sieltä takaisin jenkkisukat ja vaikka säärystimetkin?
Mä niin odotan tätä!!! Haluan heti valkoiset ja punaiset!!!
Jäänsiniset piilolinssit... En ole onneksi ihan hirveästi Suomessa nähnyt, briteissä ja jenkeissäkin toivottavasti menossa jo ohi. En pystynyt yhden ruskeasilmäisen amerikkalaisen youtubettajan niitä videoita katsomaan, jossa hänellä oli vaaleat piilolinssit. Näytti niin sieluttomalta.
Inhoan nykyistä paitamuotia vaateliikkeissä: joustamattomasta kankaasta suoranmallisia ja leveitä paitoja, inhobonus-pisteitä jos helmassa/rinnuksessa/hihoissa röyhelöä. Tämä yhdistettynä leveisiin nilkkapituisiin housuihin.....hyi. :( Ei myöskään sovi monellekaan vartalotyypille, eikä näytä hyvältä niilläkään, joille sopii.
-vessassa ja kaatopaikkamaisessa huoneessa otetut selfiet. Miten se oma (koko)vartalokuva/vaatetus voi olla niin ihqu, että oman sottaisuuden näyttäminen muille on ihan normaalia.
- belfiet, joista näkee miten mutkalle selkä on taivutettu ghettopeppu vaikutelmaa varten ja miten somessa joudutaan erikseen informoimaan ihmisiä, ettei kaikki ole sitä miltä kuvissa näyttää.
-vloggaus. Miten joku jaksaa katsella edes samanikäisten käyntiä ikeassa saati kuunnella entisen kymppitonnitädin tyhjänpäiväistä höpinää.
- älypuhelinten muuttuminen niin tavallisiksi, että lapset kylään tullessaan paikantavat ensimmäisenä pistorasian, tökkäävät kännykän lataukseen ja vajoavat koko vierailun ajaksi omaan somekuplaansa.
- jäätävä iltapäivälehtien otsikoissa.
- jäätävässä duunissa otetut someen postatut selfiet, jotka ehkä kuuluisivat salassapitosäännösten piiriin.
- pyjamat, joissa yläosa on spagettiolkaiminen puuvillatoppi ja alaosa flanellihousut.
- kaikkien yläosien muuttuminen verkkokaupoissa nimikkeen toppi alle. Toppi on hihaton olkaimellinen paita, muut ovat puseroita, paitoja, paitapuseroita ja neuleita.
Vierailija kirjoitti:
Menis jo se kamala kovan näköinen kardashian-sotamaalausmuoti ohitse. Koreassa ja muuallakin aasiassa on kivan luonnollisen näköinen meikkausmuoti, toivottavasti se tulisi tännekin.
On muuten tulossa hiljalleen.
t. teini
Vierailija kirjoitti:
Käveääessä älypuhelimen tuijottaminen. Se näyttää vain niin idiootilta. Tosin sillä selviää kenelle ei kannata puhua ollenkaan.
Luulenpa että jäät melko yksinäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menis jo se kamala kovan näköinen kardashian-sotamaalausmuoti ohitse. Koreassa ja muuallakin aasiassa on kivan luonnollisen näköinen meikkausmuoti, toivottavasti se tulisi tännekin.
On muuten tulossa hiljalleen.
t. teini
Tulisikin, mutta ihmiset usein valitsevan dramaattisen ja intensiivisen lookin "tylsän" nudelookin sijaan. Yleensä miespuoliset meikkitubettajatkin meikkaavat hyvin voimakkaasti eri väreillä ja sävyillä jotta näyttäisivät naisellisemmilta. Ja etenkin teineillä on tapana ottaa opiksi juurikin tubettajilta.
Revityt farkut ovat hassunnäköiset keski-ikäisellä.
Miesten parrat yleensäkin, harvahkot epäsiistit ponnarille/letille sitaistut biertrinker-parrat erityisesti.
Housuhameet! Onneksi pois muodista nykyisin.
Mä en tajua kuka haluaa Kardashianien perseen. Sehän on ihan kamala sellupallo. Ymmärrän sellaiset treenatut fitnessperseet, mutta ne kardashianien persukset on vaan kaikin tavoin kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Se että makkarin nurkkaan laitetaan joku Ikean vaaterekki, johon sitten tungetaan niitä silkkipuseroita ja kevyitä neuleita henkareihin roikkumaan ja heitellään muutama huivi ja merkkilaukku huolettomasti päätyihin roikkumaan. Ja tämä pitää tehdä, vaikka makuuhuone olisi niin pieni, että siellä hädintuskin mahtuu kääntymään.
Tuo systeemi voi näyttää hienolta blogikuvissa, mutta käytännössä se on aina sekaisin, aina tiellä, kerää pölyä ja tekee huoneen yleisilmeestä sotkuisen ja tunkkaisen. Jos ja kun meillä täällä Suomessa ei yleensä ole pukeutumishuoneita/isoja ja tilavia vaatehuoneita erikseen, niin ei sellaisen rakentaminen kaksion makkarin nurkkaankaan oikein toimi.
Tuskin suurin osa ihmisiä laittaa niitä rekkejä hienouden vuoksi makuuhuoneisiin. Ainakin itselläni on sellainen, koska tässä asunnossa on erittäin vähän kaappitilaa ja olemattoman pieni varasto. Vaatteet täytyy saada mahtumaan johonkin.
Nuo vaaterekit olivat niin iso muotivillitys muutama vuosi sitten, että melkein jokaisella suomalaisella lifestyle- ja sisustusbloggaajalla oli vaaterekki trendihepenilleen, ihan säilytystilasta riippumatta. Sitä tuossa muoti-ilmiötä tuossa kummastelin, en vaaterekin käyttöä todelliseen tarpeeseen.
Kyllä sen huomaa rekin sisällöstä, onko se käytössä tilanpuutteen vuoksi vaiko lähinnä sisustuselementtinä. Itsellänikin oli edellisessä asunnossa vaaterekki siksi, että kaappitilaa oli niin vähän. Mä säilytin siinä käyttövaatteita kunnollisissa henkareissa, en niitä sisustukseen sopivan värisiä harvoja hienoja vaatteitani trendikkäissä (mutta kammottavan epäkäytännöllisissä), ohuissa pinkein rusetein koristelluissa metallihenkareissa niin kuin blogikuvissa. Ja sen se minun rekki oli näköinenkin, että se oli hankittu tarpeeseen arkivaatteita varten. Sisustuksellista arvoa sillä ei juuri sellaisena ollut. Siksi vaaterekkivillitys sisustustrendinä minusta varmaan niin kummalliselta tuntuukin, koska itselläni se oli olosuhteiden pakosta. En koskaan kokenut sitä sen enempää kauniina kuin niin käytännöllisenäkään, että huvikseni sellaista makkarin nurkassa seisottaisin lierihatun, silkkihuivin, luiskavuiskan ja ohuen röyhelötopin näyttelytelineenä.
Lähiölut kamaiset vaatteet kuten shortsit ja reisisaappaat yhdistettynä johonkin klassiseen "tanttamalliseen" tikkilaukkuun joka saattaa maksaa tonneja.
En tajua sitä joidenkin nuorehkojen hippi-/hipsterinaisten muotia, että meikataan naama silmäluomia ja ripsiä myöten meikkivoiteella ja puuterilla (eli koko naama on mahdollisimman vaalean beige ja ripset ihan värittömät), mutta huuliin laitetaan kirkkaan punaista huulipunaa. Mielestäni näyttää ihan kummalliselta ja tasapainottomalta, kun siinä tasaisen vaalean beigessä pallossa on se räikeän punainen suu.