Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Moni herää lapsitoiveeseen liian myöhään – 35 vuotta on naisen hedelmällisyyden valomerkki,

Vierailija
26.03.2018 |

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin olisi, ei minuakaan olisi, koska mun vanhempia ei olisi olemassa.

Vierailija
2/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan valomerkki tuli baareissakin aikaisemmin, siihen kai tässä on jämähdetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näin on niin en sitten kai olekaan olemassa.

Vierailija
4/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa aina lukea siitä että naisten biologinen kello ruksuttaisi ja naisista tulisi epätoivoisia miesten suhteen mutta se on kumma juttu kun mä en ole ikinä kohdannut tällaisia naisia vaikka itse haluaisin lapsia.

Vierailija
5/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JES! Hyvähyvä!

Vierailija
6/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandaa taas.

Vierailija
7/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap pakotat tätä samaa vanhaa jaaritusta tänne joka päivä eri otsikolla?

Vierailija
8/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naiset ovat tietoisia, mutta miehet eivät halua lapsia, eivätkä halua edes parisuhdetta. En halua yksinhuoltajaksi.

Vierailija
9/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi, ei minuakaan olisi, koska mun vanhempia ei olisi olemassa.

Tuohon aikaan aika usein nuorten (naimattomien) naisten lapset annettiin salaa esim omalle äidille, eli synnyttäjä ja lapsi elivät sisaruksina.

Vierailija
10/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että Suomessa väki vähenee. Ei näin pohjoisessa pitäisi kenenkään asua. Valtava kuormitus maapallolle muun muassa energian kulutuksen osalta.

Vierailija
11/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ap pakotat tätä samaa vanhaa jaaritusta tänne joka päivä eri otsikolla?

Sen minäkin haluaisin tietää. Erityisesti sen, että miten ap väkisin pakottaa sinua klikkaamaan näitä auki? Istuuko se siinä sun vierellä ase sun ohimolla?

Koska nämä ovat niin läpinäkyviä ja huvittavia, ja haluan tällä kysymyksellä kaikkien palstalaisten olevan tietoisia asiasta - täällä on henkilö/henkilöitä, jotka joka ikinen päivä avaavat hieman eri sanoilla samanlaisen jutun, tarkoituksena käynnistää keskustelu "miksi naiset ei tee lapsia". He myös vastailevat ja upittelevat "nokkelia" avauksiaan kirjoittelemalla niihin esim. "yesyes näin on" ym kekseliästi.

Kaiken tavoitteena on pitää joka päivä näkyvillä MIKSI NAISET MIKSI NAISET EIVÄT TEE LAPSIA TEHKÄÄ LAPSIA -rallatuslallatus, joka tosin ampuu itseään nilkkaan. Kuten pakotus aina.

Vierailija
12/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko hedelmöityskartoitus maksaa ja mitä siihen sisältyy?

Vierailija
13/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha.. siis mun pikkusisko ja oma kuopus ovat molemmat kangastuksia... ja keskimmäisen lapsen kummien (kaksi pariskuntaa) kaikki, yhteensä neljä lasta. Ja lasten kaksi nuorinta serkkua, ja kuopuksen toisten kummien nuorempi lapsi. Ja arviolta noin puolet lasten luokkakavereista.

Vierailija
14/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko hedelmöityskartoitus maksaa ja mitä siihen sisältyy?

Mulle tehtiin toi aikoinaan. Tulos: varhaiset vaihdevuodet, luomuraskaus ei ole mahdollinen. Oon sen jälkeen saanut kolme lasta, kaikki luomusti ja yhden niistä vasta 37-vuotiaana.

Vierailija
15/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on aiheesta aivan turha puhua. Täällä on vain luonnonoikkuja 45v. raskaaksi tulleita tai lapsettomia, jotka kuvittelevat olevansa ikuisesti hedelmällisiä. On se jännä, että tuolta lapsettomuus-puolelta ei ikinä näihin ketjuihin kukaan tule kirjoittamaan. 

Vierailija
16/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä av mammat tietää että ainoa hyvä ikä saada lapsia on 35-45 vuotta. Silloin on munasolut parhaimmillaan ja puheet vaikeuksista täyttä höpöhöpöä.

Vierailija
17/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha.. siis mun pikkusisko ja oma kuopus ovat molemmat kangastuksia... ja keskimmäisen lapsen kummien (kaksi pariskuntaa) kaikki, yhteensä neljä lasta. Ja lasten kaksi nuorinta serkkua, ja kuopuksen toisten kummien nuorempi lapsi. Ja arviolta noin puolet lasten luokkakavereista.

Milläköhän ihmeen luokalla lapsesi on? Suomessa edelleenkin noin 80% naisista saa kaikki lapsensa ennen 35.vuoden ikää. Keskimäärin ensimmäinen lapsi saadaan 29vuotiaana ja kaikki lapset 31,2 vuotiaana. Yli 35-vuotiaita ensisynnyttäjiä on vain noin 10% kaikista synnyttäjistä.

Vierailija
18/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Onhan tuo tiedossa varmasti ihan oikeasti suurimmalla osalla. Huvittaa, kun tuossakin jutussa asiantuntijat taas kommentoivat, että pitäisi vaan valistaa asiasta vielä enemmän. Ihan kuin se sillä muuttuisi, kyllä ihmiset tietävät. Ei kyse ole siitä.

En mä tiedä onko tälle nykyään hirveästi tehtävissä mitään pelkästään valistamisella. Tarvittaisiin ihan konkreettisia apuja, kuten tukia, työelämän ja yhteiskunnan asenteen muutosta perheellistymiseen, vastuun jakoa molemmille vanhemmille (ei vain äidille ja äidin työnantajalle), riittävästi laadukasta pävähoitoa jne.

Jos lapsen saaminen tarkoittaa muun elämän loppumista, paineita olla vanhempi juuri tietyllä tavalla, työelämään palaamisen vaikeutta ja uran katkeamista, niin ei ihme ettei kiinnosta. Puhumattakaan, että sitä sopivaa puolisoa ei välttämättä löydy. Ihmiset ovat itsenäisempiä nykyään ja haluavat pariutua aidosta rakkaudesta, eivät vain tyytyä johonkin, joka on vähän sinne päin.

Ihmiset kouluttautuvat korkeasti ja elämä on aika erilaista kuin ennen, jolloin perhe perustettiin nuorempana. Työelämään pääsy on haastavaa ja lapsiperheiden asemaa heikennetään, mikä nyt ei varmasti houkuta lisääntymään sitäkään vähää.

Nykyään perheellistyminen ainakin näin naisnäkökulmasta saattaa tuntua taakalta, joka heikentää jatkossa mahdollisuuksia ansaita itse elantosi mielekkäällä työllä, muuttaa persoonallisuutesi villasukan tasolle ja asettaa sinut ihan eri tavalla suurennuslasin alle ja yhteiskunnan kontrolliin kuin lapsettoman naisen.

Vierailija
19/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naiset ovat tietoisia, mutta miehet eivät halua lapsia, eivätkä halua edes parisuhdetta. En halua yksinhuoltajaksi.

Ei pidä paikkaansa. Miesten ja naisten välillä ei ole eroa siinä, halutaanko lapsia vai ei. Katso vaikka perhebarometri 2015.

Taitaa olla niin, että ne miehet, joista sinä olisit kiinnostunut, eivät halua parisuhdetta, koska heillä on valinnanvaraa muutenkin.

Vierailija
20/78 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille voi, jos vasta myöhemmin on elämäntilanteessa jossa pystyy lapsen kasvattamaan. En minä olisi aikaisemmin voinut lapsista haaveilla, kun olin huonossa elämäntilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän