Ongelma liittyen lapsen kastamiseen ja nimen antamiseen...
Mä en kuulu kirkkoon, mies kuuluu. En halua, että lapsi kastetaan seurakunnan jäseneksi, mun mielestä lapsi saa sitten itse päättää asiasta.
Mies haluaa, että lapsi kastetaan. Onko olemassa jotain välimuotoa? Onko olemassa jotain siunausta lapselle, jossa ei kuitenkaan otettaisi srk:n jäseneksi?
Hemmetti kun tää on mennyt tappeluksi. Ei ois pitänyt rakastua tuollaiseen uskikseen. Naimisiinkaan ei varmaan koskaan mennä, kun mä en liity kirkkoon häiden takia ja mies taas ei suostu maistraattihäihin.
Kommentit (72)
Hän pyysi helluntaipappia siunaamaan lapsen, vaikka eivät olleet helluntailaisiakaan. Halusivat vain lapselle edes jonkin sortin uskonnollisen seremonian.
Vierailija:
saa jos toinen kuuluu kirkkoon, molempien ei tarvitse kuulua
Jos toinen ei kuulu kirkkoon voi sen sijaan saada siunauksen avioliittoon joka on aiemmin solmittu maistraatissa. Tämä siunaus näyttää kyllä aika paljon saman laiselta kun kirkkohäät.
En tiedä siunaako papit myös lapsia, jos lastaan ei halua kastaa, kannattaa kysyä seurakunnasta.
Kirkkoon kuulumattoman täytyy kuulua johonkin kristilliseen yhteisöön, muuten ei kirkkohäitä tule. Käsittääkseni ap ei mihinkään tuollaiseen kuulu.
onneksi me molemmat kuulutaan kirkkoon vaikkei niin uskiksia ollakaan
erois sitten kirkosta isompana jos haluaa. kastaminen 15 vuotiaana ennen riparia ei ole mukavaa, aika noloa jo ton ikäselle. sekkuni piti kastaa ennen konfirmaatiota ja oli tosi nolona!
voittehan te mennä naimisiin maistraatissa ja hankkia kirkollisen siunauksen liitolle. tai pyytäkää pappi jonnekkin muualle vihkimään teidät kuin kirkossa.
pitäähän elämässä olla kohokohtia, eikä tylsää arkea vaan.
Kysymys oli:
Onko olemassa jotain siunausta tms., jonka pappi voisi suorittaa?
ap
kastaminen on noloa, niin ehkä silloin ei pitäisi kirkkoon liittyä ollenkaan. Ei pelkän riparin takia tarvitse kirkkoon liittyä, leirejä löytyy myös " uskottomille" ja muille uskonnoille
Vierailija:
erois sitten kirkosta isompana jos haluaa. kastaminen 15 vuotiaana ennen riparia ei ole mukavaa, aika noloa jo ton ikäselle. sekkuni piti kastaa ennen konfirmaatiota ja oli tosi nolona!voittehan te mennä naimisiin maistraatissa ja hankkia kirkollisen siunauksen liitolle. tai pyytäkää pappi jonnekkin muualle vihkimään teidät kuin kirkossa.
Ennen konfirmaatiota pitää olla kastettu, mutta konfirmaatioon ei ole pakko osallistua.
Kasteella ilman henkilökohtaista uskonratkaisua ei ole merkitystä.
Päättäköön vanhempana eroaako vai ei.