Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö sen jo nuorena jos ei halua lapsia? Ite oon 20v ja tuntenut aina niin

Vierailija
26.03.2018 |

En pidä pikkulapsista enkä erityisemmin teini-ikäisistä enkä vanhemmistakaan..
Toisaaltaan mietin, että haluaisin kyllä jättää jälkeläisen tänne, mutta se kaikki vaiva joka siintä koituu!?

En siis erityisemmin halua lapsia mutta jos en tee jälkeläistä niin sekin jää kaivelemaan. Tuntuu niin kuun jtn olisi jäänyt tekemättä tai kokematta.

Olen 25v siis

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin jännä, että toisten valinnat ja jopa toisten mielensä muuttaminen ovat joillekin niin kova paikka ja dissauksen aihe. Tuntuu, että tällaiset henkilöt eivät ole aidosti sinut niiden omien valintojensa kanssa.

Vierailija
62/63 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kannattaa miettiä onko oma näkökulma todellakin, ettei halua lapsia koska ei pidä lapsista, ei koe olevansa hyvä vanhempi, kykenevä rakastamaan lasta jne. Vai onko se pelkoa oman ajan tms menettämisestä.

Koska elämänarvot muuttuvat vanhetessa. Luonnolliseen kehityspsykologiaan kuuluu yhteisöllisyyden kaipuun lisääntyminen nuoruuden itsekkyyden vähentyessä. Se oma aika ei ehkä olekaan prioriteettina niin korkealla.

Ei kannata sulkea mitään ovia liian varhain. Enkä minä tällä tarkoita, etteikö nuoruuden varmuus ja mielipiteet voisi pysyä. Tottakai voivat eikä siinä ole mitään väärää. Muttei myöskään ole mitään väärää sen myöntämisessä, että mielipiteet, arvot jne ovat muuttuneet ja ratkaisujaan voi tarkastella uusiksi.

Vierailija kirjoitti:

Sitä kannattaa miettiä onko oma näkökulma todellakin, ettei halua lapsia koska ei pidä lapsista, ei koe olevansa hyvä vanhempi, kykenevä rakastamaan lasta jne. Vai onko se pelkoa oman ajan tms menettämisestä.

Koska elämänarvot muuttuvat vanhetessa. Luonnolliseen kehityspsykologiaan kuuluu yhteisöllisyyden kaipuun lisääntyminen nuoruuden itsekkyyden vähentyessä. Se oma aika ei ehkä olekaan prioriteettina niin korkealla.

Ei kannata sulkea mitään ovia liian varhain. Enkä minä tällä tarkoita, etteikö nuoruuden varmuus ja mielipiteet voisi pysyä. Tottakai voivat eikä siinä ole mitään väärää. Muttei myöskään ole mitään väärää sen myöntämisessä, että mielipiteet, arvot jne ovat muuttuneet ja ratkaisujaan voi tarkastella uusiksi.

Kätevästi siinä vihjaat, että vapaaehtoinen lapsettomuus on itsekyyttä ja epäkypsyyttä... Hohhoijaa.

No, lapsellisilta ei voikaan odottaa kovin suurta älyllisyyttä, sillä eihän heiltä edes löydy riittävää itsereflektiokykyä astua tuon luonnollisen kehityspsykologian ja yhteisöllisen altruismin viimeiselle portaalle, eli sinne jossa lopulta sisäistetään ihmiskunnan ja koko maapallon vääjäämätön tuhoutuminen nykyisen kaltaisella lisääntymis-, kulutus- ja saastumistahdilla.

Ei. Lapsellinen on toki niin pyhä ja "epäitsekäs", ettei koskaan edes vaivaudu pohtimaan noin mitättömiä (ja perhana sentään ikävän kiusallisia) pikkuseikkoja, varsinkaan kun mitään suurempaa uhkaa ei vielä suoranaisesti kohdistu hänen omaan perseeseensä. Muut perheet ja sukupolvet ja eläimet ja kasvit sitten kärsiköön aikanaan, kun mä haluun olla niinq yhteisöllinen JUST NYT ja vaan haluun sen kokemuksen ja tartten hoitajan kun oon vanha!!1!

Lol.

Menikös tunteisiin? Se koira älähtää, jne...

Miksi menisi? Ymmärrätköthän nyt edes missä kontekstissa käytät sanontaasi? T: Ei koskaan lapsia halunnut eikä vauvakuumetta potenut 35-v. 4-ever vela. Pusipusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua niin ei halua. Osa tietää nämä asiat jo alle kouluikäisenä tai hyvin nuorena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi