Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni, erityisesti isäni käytös

Vierailija
25.03.2018 |

Mulla on ollut tässä parin vuoden aikana terveydellisiä ja tästä johtuen myös mielenterveydellisiä ongelmia. Jouduin lopettamaan koulun ja työt. Joo, oon 23v. Pääsin kuitenkin lukemaan liiketaloutta amkiin joku vuos sitten. Lopetin, kun ala ei kiinnostanut, enkä osannut.
No, isäni on ottanut asiakseen sitten dissata ja haukkua mua minkä ehtii. Esim. olin uuden vuoden Lapissa ystäväni kutsumana, hän järkkäsi reissun. Kun tulin takasin, faija sai jonkun raivarin "kuka v*ttu luulet olevas, ja ne sun kaverit, oot ihan paska, pukeudut vaan hienosti, serkkuskin (lähihoitaja) sua niin paljon parempi, sitä tätä ja tota". Sitten, saan kuulla "susta ei varmaan hoitsuks ois, ei ees lähihoitajaks, sulle sopis paremmin laitoshuoltajan työ", sitten, lähen kauppaan/viemään koiria hänen mielestään liian laittautuneena ja hienoissa vaatteissa. "Ei täällä tarvitse noin pukeutua, jumalauta on kumma, kun kauppaan pitää meikata, tai koiraa kun menee viemään, mitä sä esität", tässä nyt esimerkkejä, mut onks tää teistä normaalia käytöstä faijaltani? Tänään tulivat mökiltä, ja sain taas kuulla olevani paska ja mitähän kaikkea.
Kerron historiasta sen verran, et sieltä ei löydy mtn pahaa, tai mikä antais aihetta tohon käytökseen. Oon ollut aina normityyppi, C:n paperit lukiosta, lukio kyllä piteni 3.5v, ollut töissä ja matkustellut, on ollut harrastuksia.
Joo, mulla on kämppä haussa ja kouluhaut menossa, täs on ollut paljon kaikkea paskaa, mut silti, onks tää hänen käytös enää normaalin rajoissa?

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voi apua, mikä ketju! En yhtään ihmettele, että AP:n vanhemmat ovat alkaneet savustaa apta muuttamaan pois kotoa. Sitähän toi on, ne on kyllästyneet suhun ja ottivat nyt sen viimeisimmän keinon käyttöön sun häätämiseksi. Tee kaikille palvelus ja muuta omillesi!

Mitä ihmettä? Mä siivoan täällä, joka viikko imuroin kämpän, pesen pyykkiä, mä oon tämmönen kodin hengetär täällä. Mitä v*ttua? Miks mä muuttaisin nyt just, kun mulla on koululuvut menossa? Mikä on taas ongelma?? Ooko katkera, kun asut Kontulassa jossain vuokrakämpässä nistimiehes kanssa?

Sulta ei onnistu edes nistipoikkiksen saaminen. 😀

Tiedostan, että mun elämä aikalailla tuhoutui pari vuotta sitten. Mulla meni terveys ja osa säästöistä. :) 

En jotenkin tajua, miten toi pysty käymään just mulle. Tai siis. :D En vaan ymmärrä. Luulin, et oon hyvästä perheestä, normaali ja älykäs tyyppi, menossa yliopistoon ja koko elämä edessä, ja ajattelin vaan et jes, multa vietiin se kaikki.

Vierailija
102/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuulliset vanhemmat hommaavat mielisairaalahoitoa sitä tarvitsevalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi apua. Vaikutat masentuneelta.

Vierailija
104/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on hakannut mua ja totesi muina miehinä kehumisten sijaan esim "ja naama on taas ku petolinnun perse".. Silti kävin koulut ja hankin työpaikan, ei estänyt mua elämästä. Mut tää olikin 20 v sitten, nykyään ihmiset ei kestä enää yhtään mitään. Pelottava tulevaisuus =( 

Vierailija
105/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuulliset vanhemmat hommaavat mielisairaalahoitoa sitä tarvitsevalle.

Mikä on nyt syy, miksi tarvitsisin mielisairalaahoitoa? Harha-aistimukset? Itsetuhoisuus? Vaaraksi itselle tai muille? Psykoosi? Mikään näistä ei päde, joten miksi tarvitsen mielisairaalahoitoa? 

Vierailija
106/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on hakannut mua ja totesi muina miehinä kehumisten sijaan esim "ja naama on taas ku petolinnun perse".. Silti kävin koulut ja hankin työpaikan, ei estänyt mua elämästä. Mut tää olikin 20 v sitten, nykyään ihmiset ei kestä enää yhtään mitään. Pelottava tulevaisuus =( 

Ulkonäköäni ei oo koskaan haukuttu, eikä mua oo koskaan hakattu. Perheväkivaltaa meillä ei ole. Ei oo normaalia, et jos tulee keskiluokkaisesta perheestä, pitäis elää joku ghetto-elämä, niinkuin sulle on käynyt.

Vierailija
107/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitaan tarvitaan kaksi osapuolta. Sinun ei tarvitse kestää epäasiallista kohtelua: se turvakoti ei ole hullumpi ehdotus, mutta lienee paikallaan vain jos keskusteluyhteys vanhempiisi on täysin katkennut.

Kokeile seuraavaa: jos pystyt, niin pidä äänensävysi ja sanavalintasi neutraaleina. Ota tilanne esille sopivana rauhallisena hetkenä vanhempiesi kanssa, ja kerro heille suunnitelmasi. Kerro heille myös se, että tilanteenne ahdistaa sinua, että kärsit riidoistanne.

Käytä minä-lauseita, esimerkiksi: minua ahdistaa/surettaa/väsyttää se miten paljon riitelemme. Minusta tuntuu että minua ei hyväksytä sellaisena kuin olen / sellaisena kuin haluan olla. Minä haluaisin lopettaa riitelyn. Haluan opiskelemaan, haluan muuttaa omilleni. Haluan HOASin asunnon jotta voisin säästää ASP-tilille, jne. jne.

Jos viittaat vanhempiesi toimintaan, yritä tuoda asia esille niin että he eivät koe sinun syyttävän heitä.

Siis olen tehnyt nämä asiat selväksi. Pyrin oikeasti olemaan rauhallinen, ilmaisemaan kantani yms. mutta kun mun kimppuun hyökätään kuin yleinen syyttäjä.

Sitten sulla ei ole muuta keinoa kuin mennä pois tilanteesta. Äläkä ole isäsi varassa liikkumisen suhteen: mikä kirpputori sellainen on jonne pääsee omalla autolla pelkästään? Lompakko ja kännykkä aina mukana, ja käytät ne ASP-rahasi vaikka hätävaramajoitukseen jos et turvakotiin taivu.

ASP-ehtojahan on löyhennetty, sinun tilanteessasi tähtäisin koulutukseen joka takaisi duunipaikan niin että ehtisit sitten palkoista säästää aikuisten oikeata rahaa ASP-tilille.

Vierailija
108/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä kitisijä, jankkaava sekä vastaan väittävä. Tee jotain hyödyllistä.

Vierailija
109/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköäni ei oo koskaan haukuttu, eikä mua oo koskaan hakattu. Perheväkivaltaa meillä ei ole. Ei oo normaalia, et jos tulee keskiluokkaisesta perheestä, pitäis elää joku ghetto-elämä, niinkuin sulle on käynyt.

Keskiluokkaisuus ei takaa yhtään mitään. Ja mun korvaan tilanne jossa sulle huudetaan tunteja on sitä ghettomeininkiä - jota yllättäen löytyy perheestä kuin perheestä, vähän vaan tarvitsee kaivella.

Vierailija
110/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä kitisijä, jankkaava sekä vastaan väittävä. Tee jotain hyödyllistä.

Sori, tais mennä kitinäks. Mut miten välttelen vastuuta? Kun sanoin, olen menossa (=hakemassa:D) kouluun. Opiskelijat saa aina HOAS:lta kämpän, tämä on se normaalipolku. Miks mun pitäis tehdä asiat vaikeimman kautta, tai miks musta tehdään jotain hiton ongelmatapausta, en ymmärrä?

Vierailija
111/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaisuus ei takaa yhtään mitään. Ja mun korvaan tilanne jossa sulle huudetaan tunteja on sitä ghettomeininkiä - jota yllättäen löytyy perheestä kuin perheestä, vähän vaan tarvitsee kaivella.

Niin, kun homma menee tarpeeksi vaikeaksi, niin saattaa mennä huudoksi. Kuten sanoin, tässä on ollut paljon kaikenlaista paskaa. :)

Vierailija
112/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väsyin suhun jo tässä ketjussa. Ja sun vanhemmat joutuu kestämään sua 24/7.

Vierailija
113/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijakämppiin ovat etusijalla kauempaa muuttavat.

Vierailija
114/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä väsyin suhun jo tässä ketjussa. Ja sun vanhemmat joutuu kestämään sua 24/7.

Tää nyt oli tämmöne pohjanoteeraus. Luuletko, että oon tämmönen joka päivä? :D 

Vierailija
115/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa poikkis jonka luo muuttaa.

Vierailija
116/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijakämppiin ovat etusijalla kauempaa muuttavat.

Ahaa, kiitos tiedosta. Tiedän. :)

Vierailija
117/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy! Kukaan ei jaksa kanssasi.

Vierailija
118/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa poikkis jonka luo muuttaa.

Ai, alan loiseks? Enhän mä kelpaa ees nistille? :D

Vierailija
119/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vain huomionhakuinen. 😀

Vierailija
120/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet että saat lainan? Ilman tuloja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi