Hoitoalan työntekijöitä jotka vaihtaneet alaa?
Mitä työtä lähdit tekemään vai opiskelitko kokonaan uuden ammatin? Kadutko?
Kommentit (5)
Minä myös toisesta työstä haaveileva. Vaikka pidän hoitotyöstä, niin nykyisellä tahdilla työskentely ei ole enää inhimillistä. Monen työpaikan huono ilmapiiri puuduttaa myös.
Minä nyt työttömänä miettimässä mihin pystyis, krooninen käsi ihottuma ja jatkuva stressi syynä alan vaihtoon. Aika vähissä vaan nuo työt mihin ei käsiä tarvitse.
Olen sh ja opiskelin uuden ammatin muutaman vuoden kuluttua valmistumisestani. Uusi ammatti oli amk-insinööri. Hakeuduin jo opiskeluvaiheessa terveydenhuolto- ja sairaalatarvikkeita suunnittelevaan yritykseen ja sinne jäin sitten töihinkin. Voin sanoa, että kyllä kannatti. Kaikki pyhät ja viikonloput ovat vapaita, lisäksi voin pitää etäpäiviä. Palkka on parempi, vaikka laskisi mukaan kaikki sh:n työstä tulevat lisät. Loma on tietysti lyhyempi yksityisellä, mutta eipä tuo haittaa. Säännöllinen työaika ja itsenäinen työ kompensoivat sen 8 päivän lomamenetyksen täysin. Oli kuitenkin kiva jäädä "omalle alalle" eli olen edelleen tekemisissä terveydenhuollon ja sairaalamaailman kanssa, vähän eri vinkkelistä vain.
Myyjäksi lähdin mutta monen vuoden päästä päädyin takaisin sairaalaan.