Lapsi virpomassa, kukaan ei avaa ovea
Kommentit (412)
Minä avaan oven vain cooleille pääsiäistrulleille, niillä on asennetta.
En välitä avata ovea millekään tylsille, nössöille virpojille.
Jenkeissähän oli se kohu kun joku lapsivastainen henkilö oli pistänyt partateriä karkkeihin silloin kun naapuruston lapset kerjäsivät Halloweenina karkkia.
Sen uutisen jälkeen moni ei varmaan enää uskalla käydä kerjäämässä vierailta karkkeja. Suomessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissähän oli se kohu kun joku lapsivastainen henkilö oli pistänyt partateriä karkkeihin silloin kun naapuruston lapset kerjäsivät Halloweenina karkkia.
Sen uutisen jälkeen moni ei varmaan enää uskalla käydä kerjäämässä vierailta karkkeja. Suomessakaan.
Ongelma onkin ne puolitutut, jotka olettaa että varmaan sekin mielellään ottaa virpojat vastaan. Jotka olettavat tietävänsä asiasi paremmin. Vaikka eivät tietäisikään oikein, tietävät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee osan kommentteja, niin huomaa kyllä että amerikkalainen minä-minä-minä kulttuuri on hyvin iskostunut.
Nykyään kaikki vaan valittaa, nillittää ja kaikesta mielensä pahoittaa. Tämä virpominenkin, voi herran jestas että on outoa että tollasestakin ihmiset ottavat kierrosta.
Vetäkää ihmiset se päänne pois sieltä perseestä joskus!
Amerikassa kylläkin osataan käytöstavat, kohteliaisuus ja positiivisuus paljon paremmin.
Mutta muuten samaa mieltä. Aikuiset ihmiset vetävät hernepusseja nenään sen takia kun iloiset lapset kerran vuodessa käydät soittamassa ovikelloa.
Käsittämätöntä miten kyyniseksi osa aikuisista muuttuu, kun vieraantuvat yhteisöstä jonka osa itsekin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee osan kommentteja, niin huomaa kyllä että amerikkalainen minä-minä-minä kulttuuri on hyvin iskostunut.
Nykyään kaikki vaan valittaa, nillittää ja kaikesta mielensä pahoittaa. Tämä virpominenkin, voi herran jestas että on outoa että tollasestakin ihmiset ottavat kierrosta.
Vetäkää ihmiset se päänne pois sieltä perseestä joskus!
Amerikassa kylläkin osataan käytöstavat, kohteliaisuus ja positiivisuus paljon paremmin.
Mutta muuten samaa mieltä. Aikuiset ihmiset vetävät hernepusseja nenään sen takia kun iloiset lapset kerran vuodessa käydät soittamassa ovikelloa.
Käsittämätöntä miten kyyniseksi osa aikuisista muuttuu, kun vieraantuvat yhteisöstä jonka osa itsekin ovat.
Meiltä puuttuu vain virpojien asettaminen syytteeseen kotirauhan häirinnästä. Sitten olen tyytyväinen.
Tarpeeks monta kertaa soittaa ovikelloa nii kyllä sieltä joku avaa!!!
Ei avata koska ei olla kotona. Muuten kyllä saisi tulla virpomaan. Sitten ärsyttää kun osa lapsista käy ihan vaan kerjäämässä karkkia ilman mitään vaivannäköä. Tietyn ikäiset pojat meillä päin harrastaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
On ajat muuttuneet sitten -80-luvun ☹️
Oletpa tyhmä vanhempi, jos et osaa buukata virpomiskeikkoja etukäteen.
Niin minä teen lastenlasteni kanssa. Koko suku kierretään 3-9 vuotiaiden kanssa ja palkat on MAHTAVIA.
Olen koordinoinu virpomiset jo 70 luvulta asti, kuten penkkaripäivätkin.
Hyvin toimii. Seuraavat karkit ostetaan vasta Vappuna 😀
Tänä vuonna moni harmitteli ääneen kun jäi virpojat käymättä. Meillä kävi 12 pikkunoitaporukkaa virpomassa ja hyvä niin. Asutaan lapsiystävällisellä omakotitaloalueella ja meidän lapset kävi myös tuntemattomien ovilla virpomassa ja oli ollut hyvä vastaanotto.
Muutaman asian kun muistavat että ovikelloa pimputetaan vain kerran ja jos ei ovi aukea niin jatketaan matkaa. Ja aina pitää ensin kysyä saako virpoa. Yleensä jättävät automaattisesti ne talot käymättä joissa ei edellisvuonna ole ovi auennut.
Laittakaa hyvät ihmiset oveen lappu että" ei virpojia" jos siltä tuntuu. Helppo ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kar0l96m21 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään päästää lasta/lapsia soittelemaan vieraiden ihmisten ovikelloja. Tälläkin palstalla näkee millaisia tapauksia on avohoidossa nykyaikana...
Jep, ja kidnappaukset vaan lisääntyy.
Joo, lööpit onki vuosien ajan huutaneet näihin aikoihin kidnapattujen lasten perään...
Kaikessa voi käyttää järkeä ja opettaa lapsia toimimaan varovasti
Meilläpäin virpojalapset kulkee porukoissa ja puhelin on mukana eikä sinne taloon tartte tunkea sisälle, voi jäädä portaille tai ovensuuhun virpomaan ja odotteleen palkkaa. Ihan pienillä 3-5v lapsilla on näkynyt äiti odottelevan päätiellä, varmistamassa ettei lapset eksy :) Maailma ei ole niin vaarallinen paikka kuin pelkäätte. Eikä sinne alkoholistien asuntolaan tai kaupungin vuokrarivariin tartte mennä virpomaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallatte päästää lapsenne vieraiden ovien taakse (ellette nyt ole itse mukana)? Ties mitä hulluja sieltä voi avata oven ja antaa jotain lapsille sopimatonta.
Sittenhän niitä on hulluja oven molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Olimme itse oleet edellisenä iltana ystävillä istumassa iltaa.
Aamulla mies heräsi ovikelloon, mutta ei avannut ovea.
Olimme lapsettomina unohtaneet koko pääsiäisen..
Ei hätää. Pääsiäinen on vasta ensi viikonloppuna.
Meillä kävi naapurista virpojia, ei oltu sovittu, mutta oltiin osattu varautua. Kiva kun kävivät!
Edellisellä paikkakunnalla kävi pari kertaa ikävästi vieraiden virpojia kanssa: toisella kertaa kaksi jo ylä-asteikää lähentelevää poikaa yritti virpoa oksilla, joissa molemmissa yksi kämäinen koriste, pojat eivät olleet kohteliaita eivätkä olleet pukeutuneet (en antanut virpoa), toisella kertaa muuten hyvätapaiset noidat kahmivat korista kaksinkäsin palkkaa. Jouduin puuttumaan peliin, että muillekin riittää. Olin varannut jokaiselle munan ja sellaisen virpomissuklaajutun.
Kummastakin tilanteesta jäi huono maku suuhun. Miksi eivät vanhemmat olleet keskustelleet käytöstavoista lasten kanssa ennen virpomisreissua? Isompien poikien virpomisreissuun olisivat vanhemmat voineet myös puuttua - että jos nyt välttämättä haluaa virpoa niin oksat pitää olla ok ja käytöstavat. Pukeutuminen ei niin pakollista, jos oikeasti hyvällä tuulella kiertävät... Se, että kaksinkäsin kaivetaan nameja kun joku tarjoaa, pitäisi olla nou nou jo aika pienelle. Jos ei tiedä monta sopii ottaa niin kysyy.
Hyvätapaiset noidat ja puput jne. saa meille tulla, tutut ja tuntemattomat. :)
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeks monta kertaa soittaa ovikelloa nii kyllä sieltä joku avaa!!!
Noinko lapsillesikin opetat? No jopas olet röyhkeä! Jos ovi ei sun pershedelmille aukea, niin siihen on kuule ihan varmasti pätevä syy! Jospa siellä ei olla edes kotona?
-Yksityisyyden suoja ja kotirauha! Pitkittynyt pimputus on häirintää!
-Oikeus valita, antaako jonkun virpoa ovellaan vaiko ei!
Laittakaa jumaliste jotkut virpomisvitsat tai kirkkaat ja värikkäät merkit ovipieleenne, jos sitä hemmetin kerjäämistä haluatte! Ja sopikaa ennakkoon ystävien kanssa!
Mä olen aiemmin kirjoittanut tänne, kuinka isot lapset (varmasti lukutaitoiset, kun kuulin heidän lappusen ääneen lukevan) näkivät ovessamme pyynnön olla rimputtamatta, koska ilmoitin tiedotteessa koiran olevan yksin kotona. No mitä nämä teidän pikkusöpöliinit tekivätkään? Hakkasivat ovea oikein nyrkillä! Mikä myötähäpeä näiden vanhempien puolesta. Mutta sitä saa mitä tilaa, kusipäisiä kakaroitakin!
Ja mietipä, kun joku riemastuu ovikellonsa kilistelyyn oikein kunnolla, mitä voi tehdä? Joku huumeinen raivopää saattaa huutaa ja räyhätä hullun lailla! Sitäkö lapsillesi haluat?
Ja joo, sunnuntai meni jo, ja keskustelu on päättynyt, mutta kun ei auta mikään, vaikka joka kevät anelisi, ettei tultaisi :/
Meillä lapset kävivät tänä vuonna ensimmäisen kerran virpomassa. Virpojien vaatteet oli itse ommeltu eli pukeutumiseen oli panostettu monta viikkoa. Oksia annoimme 3-5/talo ja ne oli kauniisti koristeltu sulilla, kreppipaperikukilla ja munilla. Oksat kävimme poimimassa yhtenä päivänä ja niitä koristeltiin yhdessä kahtena päivänä. Lapset harjoittelivat virpomislorua ja virpomista koko viikon. Eli että ensin kysytään lupa, sitten loru, ja lopuksi kiitetään palkasta ja toivotetaan hyvää pääsiäistä. Minä lähdin tietysti lasten mukaan, koska he ovat vielä niin pieniä. Virvoimme ainoastaan tuttuja naapureita. Onneksi suurin osa ihmisistä oli varautunut virpomiseen, mutta emme toki suuttuneet, vaikkei joka paikassa ovea avattukaan. Virpominen ei todellakaan ole mitään kerjäämistä. Oksien koristeluun on nähty aikaa, vaivaa ja rahaa, samoin kuin vaatetukseen. Virpomisperinteen tarkoituksena on tuoda hyvää mieltä ja toivottaa terveyttä ja onnea taloon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset kävivät tänä vuonna ensimmäisen kerran virpomassa. Virpojien vaatteet oli itse ommeltu eli pukeutumiseen oli panostettu monta viikkoa. Oksia annoimme 3-5/talo ja ne oli kauniisti koristeltu sulilla, kreppipaperikukilla ja munilla. Oksat kävimme poimimassa yhtenä päivänä ja niitä koristeltiin yhdessä kahtena päivänä. Lapset harjoittelivat virpomislorua ja virpomista koko viikon. Eli että ensin kysytään lupa, sitten loru, ja lopuksi kiitetään palkasta ja toivotetaan hyvää pääsiäistä. Minä lähdin tietysti lasten mukaan, koska he ovat vielä niin pieniä. Virvoimme ainoastaan tuttuja naapureita. Onneksi suurin osa ihmisistä oli varautunut virpomiseen, mutta emme toki suuttuneet, vaikkei joka paikassa ovea avattukaan. Virpominen ei todellakaan ole mitään kerjäämistä. Oksien koristeluun on nähty aikaa, vaivaa ja rahaa, samoin kuin vaatetukseen. Virpomisperinteen tarkoituksena on tuoda hyvää mieltä ja toivottaa terveyttä ja onnea taloon.
Onko sun ymmärryksessä nyt jokin vialla, kun et edes näistä negatiivisista kommenteista osaa lukea mitä mieltä jotkut ovat tästä laillistetusta häirinnästä?
Meillä kaikilla kun on oikeus omaan mielipiteeseen ja jos joku ei halua osallistua sun isoon satsaukseen, niin miksi et kunnioita sitä päätöstä? Väkisin pusket kakaroinesi heiluttamaan risuja? Kaikkien mielestä tämä ihmisten ovilla roikkuminen ei tuo hyvää mieltä, eikä mitään muutakaan.
Ahdistavaa, kun joku on noin jääräpäisen omahyväinen, eikä ota muita huomioon. Kun katsos ne, jotka eivät oveaan avaa, eivät ole tehneet mitään väärää tai aiheuttaneet kellekään häirintää. Sen aiheutat sinä ja kaltaisesi "sinun on pakko tykätä minun kersoista"-tyypit. Toinen ikävä ryhmä on äidit, joiden mielestä naapurin koira on yhteinen ja "kiva leikkikaveri". Tullaan jopa hakemaan koiraa ulos. :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun ymmärryksessä nyt jokin vialla, kun et edes näistä negatiivisista kommenteista osaa lukea mitä mieltä jotkut ovat tästä laillistetusta häirinnästä?
Meillä kaikilla kun on oikeus omaan mielipiteeseen ja jos joku ei halua osallistua sun isoon satsaukseen, niin miksi et kunnioita sitä päätöstä? Väkisin pusket kakaroinesi heiluttamaan risuja? Kaikkien mielestä tämä ihmisten ovilla roikkuminen ei tuo hyvää mieltä, eikä mitään muutakaan.
Ahdistavaa, kun joku on noin jääräpäisen omahyväinen, eikä ota muita huomioon. Kun katsos ne, jotka eivät oveaan avaa, eivät ole tehneet mitään väärää tai aiheuttaneet kellekään häirintää. Sen aiheutat sinä ja kaltaisesi "sinun on pakko tykätä minun kersoista"-tyypit. Toinen ikävä ryhmä on äidit, joiden mielestä naapurin koira on yhteinen ja "kiva leikkikaveri". Tullaan jopa hakemaan koiraa ulos. :O
Muutaman idiootin takia koko huvi pitäisi kieltää kaikilta? Pyh. Pitäkää te ankeuttajat vaan ovenne visusti kiinni!
Asun kerrostalossa, jonka alaovi on koodilla kiinni. Taitaa jo tuo itsessään karsia trulleja.
Yksi porukka kävi, ja ihan mukavaa niin, olin varautunut. Nuorin pikkuneiti, kun sallin lasten valita virvon varvon pussista oman maun mukaan pari pikkupatukkaa, oli kyllä ihan lyömätön. Vanhemmat tytöt vähän ujostelivat, mut se nuorin ties heti että vihree- ja keltakääreisiä kiitos xD
Mitä tämä ketju vielä täällä tekee??? Onko jonkun karkkiahneen av-mamman penikat vieläkin virpomassa vaikka on jo maanantai?