Lapsi virpomassa, kukaan ei avaa ovea
Kommentit (412)
Palasivat jo kotiin lapsella mieli maassa, mutta sitten yksi naapuri kävi kotoa pyytämään että tulisi heille virpomaan, ja siellä virpoessa tuli heidänkin seinänaapuri pyytämään. Mukava nähdä että meitä virpomiskulttuurin ystäviä vielä löytyy.
Ap
Voi toista! Mulle tulee tosi paha mieli ap:n lapsen puolesta! Toinen on intona väsännyt kauniita vitsoja ja odottanut tätä päivää ja sitten ihmiset ei avaakaan ovea! Inhottavat ilkeät aikuiset! Maailma on nykyään läpeensä paha!
Käytiin lasten kanssa aamupäivällä virpomassa ja onneksi ainakin puolessa kodeista avattiin ovi. Jokainen oven avannut antoi virpoa ja oli varannut palkkaa! Oli kiva nähdä, miten lapset juoksivat ihan intona, naurusuisina luokseni sitten näyttämään, mitä saivat palkaksi. Meillä vaan ei ole omalla ovella käynyt tähän mennessä kuin yhdet virpojat. Saisi tulla lisää, olen varannut paljon suklaamunia palkaksi.
Mies ei avannut kun olin koiran kans ulkona. Jos olisin ollut itse paikalla niin tottakai olisin avannut👍
Vierailija kirjoitti:
Käytiin lasten kanssa aamupäivällä virpomassa ja onneksi ainakin puolessa kodeista avattiin ovi. Jokainen oven avannut antoi virpoa ja oli varannut palkkaa! Oli kiva nähdä, miten lapset juoksivat ihan intona, naurusuisina luokseni sitten näyttämään, mitä saivat palkaksi. Meillä vaan ei ole omalla ovella käynyt tähän mennessä kuin yhdet virpojat. Saisi tulla lisää, olen varannut paljon suklaamunia palkaksi.
On teilläkin varmaan käyty...mutta tehän olitte kylillä kerjuureissulla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi. Lähetä meille, avaan varmasti oven pienelle virpojalle. Palkankin saa.
Oot pelkkä jeesusteleva alhainen paskiainen, jollet laita osoitetta!!!
Äläkä edes ala seli seli..
"Lähetä meille" missäs sinä asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin varmaan käyty...mutta tehän olitte kylillä kerjuureissulla..
Eipäs, koska mies jäi kotiin päivystämään virpojien varalta!
Hyvä. Ei tuntemattomille avata ovea. Mikset itse osta lapsellesi pääsiäissuklaita sen sijasta, että lähetät kerjäämään muilta? Lapsi parka.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään pahalla, mutta voisitko olla ystävällinen ja mennä v-n k-pä virpomaan. Ihmiset ei nimittäin tykkää kun ovea tullaan pimputtelemaan ja sitten kerjätään karkkia. Antakaa ihmisten olla rauhassa ja nukkua sunnuntaina. Miksi pitää änkeä vaikka ovessa lukee koiran kokoisin kirjaimin VIRPOMINEN KIELLETTY.
Millainen ihminen ei osaa käyttää sanaa ängetä! Törkeää.
Olisi parempi systeemi, että ne, joita aiotaan virpoa, kutsuttaisiin sinne virpojien kotiin.
Eivät turhaan kulkisi ovelta ovelle kuin imurikauppiaat..
Mä en kanssa tykkää kerjääjistä oveni takana. Enkä todellakaan kehtaisi sitten sanoa sille ipanalle että vie risuroskas roskikseen en haluu. Ja en todellakaan halua kotiini risuja maljakkoon tönöttämään. Enkä viitsi mustaa ostella mitään karkkeja kaupasta. Äidilläni oli viimevuonna käynyt ja virpojat oli ilmoittaneet etteivät halua karkkia vaan RAHAAAAA. Niin että menkää vaikka pankkiin kerjäämään.
Laitoin toiseen ketjuun kansatieteilijän näkemyksen, mutta sehän poistui samantien. Kirjoitin huolellisesti tiedettä elämänkoululaistenkin ymmärrettäväksi, mutta turhaa työtä ymmä
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt 6 virpojaa, kaikki ovat kysyneet ensin saako virpoa.
Jostain kumman syystä virpojat näyttävät nostavan osan verenpaineen pilviin. Ettekö ole itse aikoinaan virponeet? Onko äiti kieltänyt?
Mielestäni hauska perinne.
Nykyinen kerjäysvirpominen keksittiin 80-luvulla. Sitä ennen ei lapsilaumoja käynyt ovilla pimpottelemassa ja vaatimassa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sopia tuttavien/naapurien kanssa etukäteen, voiko lapsi tulla virpomaan.
Itse en avaa, koska en muistanut ostaa mitään karkkia palkkioksi, mielestäni parempi niin, kuin että avaan ja sanon että ei saa virpoa.
Eli ensin pitää kiertää se naapurusto kysymässä virpomislupaa (vai monellako teistä on naapureiden puhelinnumerot?) ja sitten mennä varsinaiset virpomiset? Verrattuna siihen et on se yksi päivä, jonka kaikki tietää, ne varautuu jotka varautuu, eikä mikään pakko ole kenenkään ovea avata tai loukkaantua mistään.
Miksi tästäkin tehdään hirveän vaikeaa? Onneksi me asutaan ihanalla kadulla, jossa ihmiset kohtelevat muita ystävällisesti...
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, voit kokea saman riemun vaikka joka päivä kaupan karkkiosastolla, josta ostat lapsille haluamiaan herkkuja. Toisaalta miksi maksaa itse, kun voi maksattaa naapureilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sopia tuttavien/naapurien kanssa etukäteen, voiko lapsi tulla virpomaan.
Itse en avaa, koska en muistanut ostaa mitään karkkia palkkioksi, mielestäni parempi niin, kuin että avaan ja sanon että ei saa virpoa.
Eli ensin pitää kiertää se naapurusto kysymässä virpomislupaa (vai monellako teistä on naapureiden puhelinnumerot?) ja sitten mennä varsinaiset virpomiset? Verrattuna siihen et on se yksi päivä, jonka kaikki tietää, ne varautuu jotka varautuu, eikä mikään pakko ole kenenkään ovea avata tai loukkaantua mistään.
Miksi tästäkin tehdään hirveän vaikeaa? Onneksi me asutaan ihanalla kadulla, jossa ihmiset kohtelevat muita ystävällisesti...
Mutta ethän sinä suutu, jos se ovi avataan ja lapsille sanotaan, että hakekaa suklaanne sossusta, kerjäläiset.
Meillä monen vuoden jälkeen soi ovikello, mutta en avannut, kun en ollut varautunut virpojiin mitenkään. Kymmenen asutun vuoden aikana virpojia on käynyt ehkä kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, voit kokea saman riemun vaikka joka päivä kaupan karkkiosastolla, josta ostat lapsille haluamiaan herkkuja. Toisaalta miksi maksaa itse, kun voi maksattaa naapureilla.
:D Taas joku älytön mielensäpahoittaja, joka ei mukamas ymmärrä mistä tuossa hauskassa leikissä on kyse...
Voin sanoa, et todellakin se olisi helpompaa ostaa ne karkit kuin rymytä hangen keskellä puskissa repimässä oksia ja sitten koristella niitä kaikenmaailman tilpehöörillä. Mutta tuo opettaa lapselle näkemään vaivaa asioiden eteen, tekemään työtä ja lähestymään ihmisiä.
Oi oi oli ennen elämä helpompaa. Nykyään jörötetään omissa kopeissa ja elämä järkkyy, kun ovikello soi. Mukavia virpomismuistoja lapsuudesta.
Meillä on käynyt 6 virpojaa, kaikki ovat kysyneet ensin saako virpoa.
Jostain kumman syystä virpojat näyttävät nostavan osan verenpaineen pilviin. Ettekö ole itse aikoinaan virponeet? Onko äiti kieltänyt?
Mielestäni hauska perinne.