Tradenomi pääsykokeet 2018
Moikka,
Varmaan täältäkin löytyy pääsykokeisiin lukijoita, ennakkomateriaalihan tulee vasta 20.4 mutta itse aika ahkerasti harjottelen jo esim matikkaa. Pitäiskö laittaa vertaistuki ryhmä pystyyn esim facebookkiin?
Löytyykö innokkaita 😊
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vaasan Ammattikorkean aikuispuolen valintakokeeseen osallistui vain noin 30 ihmistä. 20 koulupaikkaa. Pitäisi olla aika helppoa päästä sisään. :D
Jyväskylässä Tradenomi opintoihin on vain 120 paikkaa (aiemmin 180) ja arviolta hakijoita on noin 500 - 600 joka vuosi.
Milloin selviää pääseekö sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vaasan Ammattikorkean aikuispuolen valintakokeeseen osallistui vain noin 30 ihmistä. 20 koulupaikkaa. Pitäisi olla aika helppoa päästä sisään. :D
Kussakin koulussa paikan päällä on vain ensisijaiset hakijat, ei-ensisijaisia hakijoita voi olla moninkertainen määrä.
Se matikkaosion kysymys jossa kysyttiin kuinka paljon ruotsin kruunun euromääräinen hinta muuttui, oliko se alunperin 1,05€ ja toukokuusssa 1,25€ vai toisinpäin?
Onko tuo pääsykoe kaikkialla sama? Minulla on pääsykoe vasta 8.6.
Se 23.5 oli monimuodon pääsykoe. Päivätoteutuksella on eri 8.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin pääsykokeet väliin ja menin suoraan avoimen kautta.
Jos olisit pärjännyt paremmin lukiossa olisit päässyt suoraan papereilla.
Mä en ole käynyt lukiota.
Niinjoo. Onkohan kirjoitelma kuitenkin englanninkielisestä materiaalista ja väittämät Viking Linesta päivätoteutuksenkin kokeessa?
Moii mäkin haluisin päästä tohon ryhmään kun haen kans tradenomiks ja olis kiva jos ihmiset vois jakaa tärppei!!
Pänttäättekö numeroita, lukuja ja nimiä mieleen vai mikä teidän tapa on? Minun viime opiskeluista on kauan aikaa ja nyt tuntuu että takerrun epäoleellisiin seikkoihin... ja onko jotain sivua missä voisi harjoitella matikkatehtäviä?
Millaisia kysymyksiä oli monimuoto kokeissa englanniksi? Mulla tuo teksti takkuaa enkä ymmärrä sitä! Tuntuu idiootti-tekstiltä, siis sellaista shittiä suomeksi
Joo-oh. Olen lukenut Viking Linen ja englannin kielisen kolmesti läpi. Kerran mielessäni, kerran ääneen ja kolmannella kerralla kirjoitin tärkeimpiä lauseita muistiin. En vaan ymmärrä kun tuolta FB ryhmästä kävin läpi muitten kysymyksiä, omasta päästä ei löydy juuri mihinkään vastausta. Menen vain ihan lukkoon kun koitan kaivaa mielestäni vastausta, eikä mitään järkevää lausetta tule. Tällä hetkellä aika toivoton fiilis, kuin olisi mennyt kaikki lukeminen hukkaan. Essee tuntuu mahdottomalle. Matikka ei myöskään perus prosenttialaskuja pidemmälle onnistu.
Onko mitään neuvoja miten näitä sais päähän.
Tänää tuli sähköpostia, jossa mainittii että kokeen jälkeen on haastattelu, eli kaikella järjellä ei siis kirjotelmaa, eikö vain??
Eli matikkaa, ja monivalintatehtävät Viikkarista ja enkkutekstistä. + haastattelu
Miksen mä ole saanut moista s.postia?😥
Vierailija kirjoitti:
Tänää tuli sähköpostia, jossa mainittii että kokeen jälkeen on haastattelu, eli kaikella järjellä ei siis kirjotelmaa, eikö vain??
Eli matikkaa, ja monivalintatehtävät Viikkarista ja enkkutekstistä. + haastattelu
Ei mulle vaan :o Sielläpä menisikin koko päivä, jos monta sataa hakijaa haastatellaan yksitellen.
Mikä ihmeen sähköposti, mulle ei ainakaan tullu mitään.
Ei helvetti kyllä tässä ollaan pulassa... Alue luettu moneen otteeseen läpi ja "turhia" asioita kirjoitettu ylös... Kyllä mie veikkaan et toi kirjoitelma tulee oleen silti tosta Viking linestä, koska aikaisempien vuosien hakijat ovat sanoneet että essee aina suomeksi?
Mun essee oli aikoinaan enkkuaineistosta.
Jos laskisi niin työn kustannuksethan olisi lopuksi 72% ja raaka-aineiden 28%. Raaka-aineiden hintahan nousi kuitenkin vain 5%. Tämän takia täytyy tehtävässä etsiä ratkaisu missä raaka-aineiden hinta nousee 5% samalla, kun kokonaiskustannukset pienenee 10%.