Tradenomi pääsykokeet 2018
Moikka,
Varmaan täältäkin löytyy pääsykokeisiin lukijoita, ennakkomateriaalihan tulee vasta 20.4 mutta itse aika ahkerasti harjottelen jo esim matikkaa. Pitäiskö laittaa vertaistuki ryhmä pystyyn esim facebookkiin?
Löytyykö innokkaita 😊
Kommentit (116)
Miten tuo niinkö käytännössä menee, Kummasta nuista tulee se kirjoitelma?
Oliko tänä vuonna vaikea monimuotoiseen tradenomi koulutuksen valintakoe? Elikkä oliko mitä kyssäreitä?
Näkeekö noita vastauksia mistään?
Nimim: just kokeesta tulossa
En usko että vielä...Itseänikin kiinnostaisi.
Miten sulla meni?
Mulla meni matikka ehkä ihan Ok. Monivalinnat melko arvauksella ja kirjoitelmassa selitin lähinnä nopeudesta ja siitä kuinka robotista kuitenkin puuttuu tunneäly
Vaikee sanoa miten meni. Vastasin kaikkiin vaikka epävarmat olis ehkä kannattanu jättää tyhjäx. Pari kompaa meni arvalla. Kirjotelmassa luettelin ne toiminnot joita voi hyödyntää robotisaatiossa. Enkku teksti oli paremmin kyllä hallussa. Matikka on kans vähän epävarma. Ne vaikeemmat kuten se valuuttamuunnos aiheutti päänvaivaa.. niin paljon hakijoita että pitäs pärjätä kyllä tosi hyvin jos meinaa päästä. 🤞🏻
Vierailija kirjoitti:
Oliko tänä vuonna vaikea monimuotoiseen tradenomi koulutuksen valintakoe? Elikkä oliko mitä kyssäreitä?
Meillä oli kolme osiota, haastattelu, monivalinta aineistosta monivalinta matikasta. Ei kirjoitelmaa vaikka siihen valmistauduin.
Millä perusteella valintakokeen haastattelu pisteytetään?
Mites työkokemuspisteet? Paljonko niitä maximissaan saa ja lisätäänkö se kokeen pistemäärään?
Onko todistusvalinnasta tullut jo tietoa? Millaisilla papereilla ois mahkuja päästä suoraan?
Anneli14 kirjoitti:
Mites työkokemuspisteet? Paljonko niitä maximissaan saa ja lisätäänkö se kokeen pistemäärään?
30 pst max ja kokeesta 70, yhteensä maksimi siis 100. Onkohan kukaan koskaan saanut täysiä pisteitä?
Lähinnä mietin sitä kun koepaperissa luki ettei alle 28 pisteellä pääse sisään, että jos saa kokeesta vaikka 27 ja työkokemuksesta täydet pisteet niin onko mahdollista päästä sisään? Eli jos saa kokeesta alle 28 niin onko muilla pisteillä enää edes merkitystä?
Itse tulin kanssa juuri kokeesta.
Matikassa en ole vahva, joten se ei sujunut, kuten ennalta arvelinkin. Oli kyllä iso pettymys ettei ollut koko esseetä!
Enkun kysymykset oli ihan relevantteja kyllä, mutta mielestäni Viking Linen kysymykset ei kyllä täysin mitanneet sitä, kuinka hyvä kokonaiskuva oli tekstistä. Isoista asioista ja luvuista ei lainkaan kysymyksiä, sen sijaan melko epäoleellisiin seikkoihin painotus.
Anneli14 kirjoitti:
Lähinnä mietin sitä kun koepaperissa luki ettei alle 28 pisteellä pääse sisään, että jos saa kokeesta vaikka 27 ja työkokemuksesta täydet pisteet niin onko mahdollista päästä sisään? Eli jos saa kokeesta alle 28 niin onko muilla pisteillä enää edes merkitystä?
Kokeesta pitää saada väh. 28 pistettä, eli työkokemuspisteet tulee tuohon vielä päälle.
Ei ole merkitystä. Ja hakijamäärät on niin kovia ainakin täällä pk seudulla että vaikka saisi minimi 28 + 30 pistettä työkokemuksesta, niin ei kyllä pääsisi sisään. Täällä pitäis saada 45-50 pistettä keskimäärin vuodesta/hakukerrasta riippuen että on alimmalla pistesijalla valituissa.
Näin mä vähän aattelinkin. Ei tullu paljon luettua ja se mitä tein niin harjottelin matikkaa kun jotenkkin luulin, että matikan osio olis ollu merkittävämpi. VIRHE. No, nyt on käyty ekaa kertaa kokeissa ja seuraavalla kerralla tiedän enemmän mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin kanssa juuri kokeesta.
Matikassa en ole vahva, joten se ei sujunut, kuten ennalta arvelinkin. Oli kyllä iso pettymys ettei ollut koko esseetä!
Enkun kysymykset oli ihan relevantteja kyllä, mutta mielestäni Viking Linen kysymykset ei kyllä täysin mitanneet sitä, kuinka hyvä kokonaiskuva oli tekstistä. Isoista asioista ja luvuista ei lainkaan kysymyksiä, sen sijaan melko epäoleellisiin seikkoihin painotus.
Täytyy kompata tätä. Suurin osa Viking Line-kysymyksistä ei ollut kovin oleellisia, enkä ollut itse niitä tarpeeksi hyvin opetellut. Kaikkeen vastasin paitsi yhteen kysymykseen, katotaan miten käy. Matikkaosiosta skippasin yhden kysymyksen, kun mikään vaihtoehto ei ollut mun mielestä oikein XD.
Mutta vielä sen verran, että onko tosiaan niin ettei oikeita vastauksia mistään pysty katsomaan?
Minä jätin pääsykokeet väliin ja menin suoraan avoimen kautta.
Ootteko vielä saaneet kutsua pääsykokeisiin?