Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomi pääsykokeet 2018

j.essi
24.03.2018 |

Moikka,

Varmaan täältäkin löytyy pääsykokeisiin lukijoita, ennakkomateriaalihan tulee vasta 20.4 mutta itse aika ahkerasti harjottelen jo esim matikkaa. Pitäiskö laittaa vertaistuki ryhmä pystyyn esim facebookkiin?
Löytyykö innokkaita 😊

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin pääsykokeet väliin ja menin suoraan avoimen kautta.

Jos olisit pärjännyt paremmin lukiossa olisit päässyt suoraan papereilla.

Vierailija
42/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se VL osion kysymys, jossa kysyttiin siitä MARPOLista, kysyttiinkö siinä että MARPOLin mukaan saa vai EI saa päästää veteen pilssivettä? Vastasin tohon vaan VÄÄRIN ku luulin et MARPOL liitty johonki iha muuhun ku veteen, mut jäi arveluttamaan jos sainkin vahingossa ns. bingona oikean vastauksen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinenkoe kirjoitti:

Hei, se VL osion kysymys, jossa kysyttiin siitä MARPOLista, kysyttiinkö siinä että MARPOLin mukaan saa vai EI saa päästää veteen pilssivettä? Vastasin tohon vaan VÄÄRIN ku luulin et MARPOL liitty johonki iha muuhun ku veteen, mut jäi arveluttamaan jos sainkin vahingossa ns. bingona oikean vastauksen :D

Oikea vastaus siihen oli väärin. Pilssiveden saa päästää tietyin rajoituksin. Itse mietin kummin vastaan mutta päättelin väärin kun ajattelin ettei sitä saa päästää koska siinä on tietyt rajoitukset. Mutta koska väite yksinkertaisuudessaan kuului että MARPOL kieltää pilsdinveden päästämisen veteen, niin vastaus on väärin. Ei kiellä. Sallii, mutta asettaa tiettyjä vaatimuksia.

Mikä oli oikea vastaus siihen matematiikan tehtävään, jossa kysyttiin uusia tuotantokustannuksia kun viidennes oli raaka-aineita ja loput valmistuskustannuksia ja raaka-aineet nousi 5 prosenttia ja valmustuskustannykset laskivat 10 prosenttia??? Vai muistanko väärin kysymyksen kun en saa kotonakaan laskettua silleen, että täsmäisi johonkin vastausvaihtoehtoon?

Vierailija
44/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilinenkoe kirjoitti:

Oikea vastaus siihen oli väärin. Pilssiveden saa päästää tietyin rajoituksin. Itse mietin kummin vastaan mutta päättelin väärin kun ajattelin ettei sitä saa päästää koska siinä on tietyt rajoitukset. Mutta koska väite yksinkertaisuudessaan kuului että MARPOL kieltää pilsdinveden päästämisen veteen, niin vastaus on väärin. Ei kiellä. Sallii, mutta asettaa tiettyjä vaatimuksia.

Mikä oli oikea vastaus siihen matematiikan tehtävään, jossa kysyttiin uusia tuotantokustannuksia kun viidennes oli raaka-aineita ja loput valmistuskustannuksia ja raaka-aineet nousi 5 prosenttia ja valmustuskustannykset laskivat 10 prosenttia??? Vai muistanko väärin kysymyksen kun en saa kotonakaan laskettua silleen, että täsmäisi johonkin vastausvaihtoehtoon?

Tää tehtävä oli juuri se mihin jätin vastaamatta, koska yksikään vaihtoehto ei ollut se minkäö itse sain laskemalla vastaukseksi. Ei siis mitään hajua mikä se oikea vastaus on...

Vierailija
45/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilinenkoe kirjoitti:

Tää tehtävä oli juuri se mihin jätin vastaamatta, koska yksikään vaihtoehto ei ollut se minkäö itse sain laskemalla vastaukseksi. Ei siis mitään hajua mikä se oikea vastaus on...

Olen itsekin miettinyt että oliko kompa ja mikään ei ole oikein, koska kukaan ei osaa laskea sopivaa vastausta edes tutuistani.

Minä pöljä menin veikkaamaan 14%

Vierailija
46/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäreilua että lukiolaiset pääsevät sisään suoraan ilman pääsykoetta, mutta amisten ja duunarien pitää mennä karsiviin pääsykokeisiin.

Vierailija
47/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko matemaattiset tehtävät 2p arvoisia kpl? Tehtäviä oli vain 10kpl, mutta opintopolun mukaan matemaattisten tehtävien paino on 20p? 

Vierailija
48/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäreilua että lukiolaiset pääsevät sisään suoraan ilman pääsykoetta, mutta amisten ja duunarien pitää mennä karsiviin pääsykokeisiin.

Päästäkseen suoraan opiskelemaan lukiolaisen on pitänyt selvitä yo-kirjoituksista selvästi paremmin kuin suurin osa ikäluokastaan. Myös amiksella on mahdollisuus suorittaa kolmoistutkinto tai aikuislukio ja osallistua tähän skabaan.

Vierailija
49/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattisen osion pisteet kerrotaan kahdella lopuksi arvostelussa.

Vierailija
50/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 oli oikea vastaus.

Vierailija
51/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 oli oikea vastaus.

Perusteletko? Laskukaava?

Vierailija
52/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin aluks 14 mut korjasin 15 ku piti pyöristää kahen desimaalin tarkkuudella..

Vierailija
53/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeinvaiväärin kirjoitti:

Mä laitoin aluks 14 mut korjasin 15 ku piti pyöristää kahen desimaalin tarkkuudella..

Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten laskitte sen :-)

Ja mikä on varmuudella oikea vastaus :-D

Vierailija
54/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilinenkoe kirjoitti:

Kysyttiinkö siinä nyt kokonaiskustannusten muutosprosenttia vai työkustannusten muutosprosenttia? Muistaako joku?

Vierailija
55/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kysyttiin paljonko työstä aiheutuneet kulut muuttuivat..

Vierailija
56/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuskustannuksista oli 20% raaka-aineiden kustannuksia ja loput työkustannuksia.

Raaka-aineiden hinta nousi 5%, samalla kun kokonaiskustannukset laski 10%. 

Kuinka paljon työkustannukset muuttui?

Eikö se kysymys jotenkin näin mennyt?

Vierailija
57/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se tehtävän kysymys meni.

Vierailija
58/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(80-69)/80=13,75%, pyöristettynä 14%. 

80% alkuperäiset työn kustannukset.

69% työn kustannukset muutoksen jälkeen, kun kokonaiskustannukset laskee esim 100 yksiköstä 10% 90 yksikköön, ja raaka-aineiden kustannukset nousee 5% 20 yksiköstä (21 yksikköä). 90-21 = 69. 

Vierailija
59/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan Ammattikorkean aikuispuolen valintakokeeseen osallistui vain noin 30 ihmistä. 20 koulupaikkaa. Pitäisi olla aika helppoa päästä sisään. :D

Vierailija
60/116 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(80-69)/80=13,75%, pyöristettynä 14%. 

80% alkuperäiset työn kustannukset.

69% työn kustannukset muutoksen jälkeen, kun kokonaiskustannukset laskee esim 100 yksiköstä 10% 90 yksikköön, ja raaka-aineiden kustannukset nousee 5% 20 yksiköstä (21 yksikköä). 90-21 = 69. 

Tää menee yli mun hilseen vaik muut osasin.

Eikö se laske 80%:sta 10%