Tradenomi pääsykokeet 2018
Moikka,
Varmaan täältäkin löytyy pääsykokeisiin lukijoita, ennakkomateriaalihan tulee vasta 20.4 mutta itse aika ahkerasti harjottelen jo esim matikkaa. Pitäiskö laittaa vertaistuki ryhmä pystyyn esim facebookkiin?
Löytyykö innokkaita 😊
Kommentit (116)
Perjantaina tulis matskut! Toivottavasti tänne löytää porukkaa niin päästään laittaan ryhmä pystyyn, tai sit voidaan me jutella täälläkin.
Nyt kun materiaalit on tullut niin minkälaisia on tuntemukset? Itse en ole vielä paljon kerenny selailemaan, mutta ainakin tuo Viking line on itselle kiinnostavan kuuloinen aihealue,lukemistahan siinä riittää, muta eiköhän siitä selvitä.
Viking Line -teksti tuntuu olevan nopealla vilkaisulla ihan mukavan oloinen! Ilmeisesti tänä vuonna sitten koko vuosikertomus matskuna, joskushan on loppuosasta jätetty joitakin sivuja pois... Enkkutekstiä en ehtinyt vielä aloittaa. Mutta kiva olisi vaihdella ajatuksia!
Joo viking linen vuosikertomus kuulostaa onneks mielenkiintoselta! Mutta englanti tulee olemaan vaikea😁
Tein ryhmän facebookkiin, ryhmä on salainen mutta pitäs linkin kautta löytyä
https://m.facebook.com/groups/299858560548372
Infotkaa jos ei tuo linkki toimi ja saa jakaa eteenpäin niin saadaan porukkaa kasaan 😊
Hei, haluaisin ryhmään, mutta linkki ei toimi :( Voitko linkata uudelleen jos saat toimivan linkin? Olen kanssa nyt hakemassa tradenomiksi ja tarvisin vertaistukea :D
Joo mua kiinnostais kans tää ryhmä, mut linkki ei toimi!
Kokeilkaa hakea nimellä ”Liiketalouden pääsykoelukijat” vaidoin salaisesta suljetuksi niin pitäis nyt näkyä.
Tradenomi ei ole synonyymi liiketalouden tradenomille. Kannattaa tiedostaa tuo nyt ainakin ensin.
Löytyy vaan 2017 vuoden ryhmä, voitko laittaa linkkiä?
Hain 2016 Haaga-Heliaan ja se koe oli tosi helppo! En lukenut oikeastaan yhtään, koska ylppäripisteet auttoi niin paljon. Kannattaa laskea omat lähtöpisteet, itse tarvitsin vain muistaakseni alle 10 p kokeesta, joten jätin tosi paljon vastaamatta, koska vääristä vastauksista tuli miinuspisteitä. Matikka oli myös tosi helppoa, jos yhtään muistissa normi laskusääntöjä ei kannata turhaan päntätä :)
Osaatko kertoo mitkä aineet vaikuttaa? Kirjotin enkun pitkänä mut meni tosi huonosti, mut kirjotin keskipitkän ruotsin ja sain siitä M, niin vaikuttaako tuo ruotsi yhtään? En kirjoittanut matikkaa, joten se ei vaikuta :D
Ei tuo linkki aukea itsellä vieläkään :/ eikä haulla löytynyt fb muuta kuin viime vuoden ryhmä. Tuosta viking line tekstistä, meinaatteko kuinka tarkkaan takertua niihin lukuihin joita kuitenkin löytyy aika montakin sivua?
Silloin kun minä muutama vuosi sitten hain ja pääsin (mutten ottanut paikkaa vastaan) niin en kyllä lukenut kuin parina päivänä. Matikasta sai helposti täydet, jos yhtään laskut on hallussa. Englannissa sitten jätin osan taktisesti vastaamatta. Silloin oli suomenkielisenä materiaalina Konecranes ja siitä piti kirjoittaa essee riskeistä ja niihin varautumisesta. Lukuja opettelin perustärkeimmät esim. liikevaihdon, voiton, markkinaosuuden ja henkilöstömäärän.
Tsemppiä teille!
Hain Haaga-Heliaan 2016 syksyllä, aloitin vuodenvaihteessa 2017.
Pääsykoe oli tosi helppo, luin ehkä viikon ajan sitä aineistoa. Se aineistoon perustuva varsinkin, kun oli vielä vaihtoehdot.
Matikka oli kanssa helppo, olin eka varma, että sen kanssa tulis ongelmia.
Nyt vaihdan sotealalle, ja toi soteli-esivalintakoe oli ainakin matikan ja aineistoon perustuvan tekstin osalta mun mielestä vaikeempi, mitä tradenomipääsykoe.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo linkki aukea itsellä vieläkään :/ eikä haulla löytynyt fb muuta kuin viime vuoden ryhmä. Tuosta viking line tekstistä, meinaatteko kuinka tarkkaan takertua niihin lukuihin joita kuitenkin löytyy aika montakin sivua?
https://m.facebook.com/groups/299858560548372 Kokeileppa vielä tästä. On sinne porukkaa löytänyt joko haun tai tämän linkin kautta niin pitäis löytyä :)
Itsekin odottelen pääsykokeita, hain päivä- ja monimuotototeutukseen.
Semmosta mietin, että kuuluuko se valintakokeen kirjoitelmavastaus otsikoida?
Siitä on niin kauan, kun ite oon ollu viimeks koulussa, ettei oo mitään muistikuvia tämmösistä asioista :D
Moi! Mua kiinnostaisi myös tietää että tarviiko sitä kirjoitelmaa otsikoida ja pitääkö sen siis mahtua yhdelle sivulle vai miten pitkä sen pitää olla? Ja kirjotetaanhan se essee suomeksi? :D Tuleeko se essee toisesta aineistosta ja monivalintatehtävät toisesta aineistosta? Kun niissä esimerkkitehtävissä molemmat tehtävät liitty siihen Ilmarisen aineistoon? Ja vielä semmonen kysymys, että kummasta aineistosta uskotte tulevan esseen ja kummasta monivalintatehtävät? :)
mä en kanssa voi liittyä faceen kun en voi ottaa riskiä että joku huomaa mun liittyneen tohon ryhmään.. ois kiva saada tännekkin keskustelua aikaan..
Joo! Olis kiva :)