Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treenaatko lihaskuntoasi? Miten? Jos et, niin miksi?

Vierailija
24.03.2018 |

Itse aloitin taas parin vuoden tauon jälkeen ihan vaan kotona kehonpainolla ja vastuskuminauhalla lihaskuntojumpan ja hitsit, miten hyvää se tekeekään. Olo on jo parin kuukauden jälkeen paljon jämptimpi ja energisempi, enkä tietty pistä yhtään pahakseni lihaskasvun tuomista muodoista ja timmimmästä ulkonäöstä :) Seuraavaksi hankintalistalla olis kyllä kahvakuula ja jotkut käsipainot, kun nuo vastusnauhat ei meinaa enää kunnolla jalkatreenissä riittää ja salille olen vähän huono lähtemään, mutta kehonpainolla ja muutamilla välineillä saa kyllä hyvinkin tehokkaita treenejä tehtyä ja youtube on täynnä tosi hyviä treenivinkkejä ja "livevideoita", joiden mukana on kiva tehdä. Pari kertaa viikossa teen myös koko kropalle HIIT-treenin, myöskin youtubesta löytyvien videoiden avulla.
Mites te muut mammat? :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin!

Vierailija
2/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei huvita. Teen mieluummin jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali 3-5 kertaa / vko, jo 20 vuoden ajan

Vierailija
4/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen säännöllisen epäsäännöllisesti eli välillä tulee taukoja, mutta sitten jatkan taas. Kotona lähinnä teen, sillä siinä säästää aikaa ja rahaa.

30+ -vuotiaana suurin syy tällä hetkellä on terveydellinen. Lihaskunnon kehittäminen auttaa jaksamaan arjessa paremmin ja tiedän, että hyvä lihaskunto on myöhemmin elämässä tosi tärkeää. Aiemmin motivaatio oli ehkä ulkonäköseikat, mutta minulle se ei ole ollut riittävä motivaattori.

Toki ulkonäkö on myös motivaationa, vaikka en olekaan ylipainoinen, mutta ylimääräistä on liikaa minun makuuni.

Vierailija
5/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Pakko melkein. Varsinkin ikääntymisen myötä. En tykkää yhtään, mutta vie n. 45 minsaa kolmesti viikossa. Kestän sen kyllä. Kotona kehonpainojumppaa.

Energiatasoihin liikunta ei mulla kyllä vaikuta. Eikä muutenkaan olotilaan. Mutta uskon, että on pitkällä tähtäimellä hyväksi.

Vierailija
6/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön eikä ole varaa käydä kuntosalilla, ja vaikka olisinkin, pelkään että saan selkäsaunan muilta salilla käyjiltä . Korva salin ja lihastreenin lenkkeilyllä. Käyn päivittäin kävelemässä kilsan lenkin.

Vierailija
7/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työni vuoksi punttiksella vuosikymmenen. Inhosin sitä hommaa aina, eikä sen vaikutuksia huomannut arkielämässä. Olo ei ole mitenkään erilainen, nostanko 100 vai 60 kiloa penkistä tai vedänkö 2 vai 20 leukaa.

Sen sijaan ulkoliikunnan huomaa ja sitä olenkin jatkanut.

Vierailija
8/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En jaksa.

Vierailija
9/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos tällä tarkoitetaan just painoja yms., ihan koska en tykkää sen tyyppisestä liikunnasta. Joogaan, uin, pyöräilen töihin, kävelen paljon, kesällä tule epelattua sulkapalloa pihalla miehen kanssa jne. Varsinkin jooga vaikuttaa oloon paljon, sillä pääsin eroon niska-hartia-selkävaivoista ja niistä aiheutuneista päänsäryistä, notkeus on lisääntynyt huimasti ja kyllä kropssakin on tapahtunut näkyviä muutoksia. Joogaan 6 kertaa viikossa, kerran ohjattuna ja muuten kotona.

Vierailija
10/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, jos tällä tarkoitetaan just painoja yms., ihan koska en tykkää sen tyyppisestä liikunnasta. Joogaan, uin, pyöräilen töihin, kävelen paljon, kesällä tule epelattua sulkapalloa pihalla miehen kanssa jne. Varsinkin jooga vaikuttaa oloon paljon, sillä pääsin eroon niska-hartia-selkävaivoista ja niistä aiheutuneista päänsäryistä, notkeus on lisääntynyt huimasti ja kyllä kropssakin on tapahtunut näkyviä muutoksia. Joogaan 6 kertaa viikossa, kerran ohjattuna ja muuten kotona.

Eikös joogakin kuitenkin vaikuta lihaksiin ja kehonhallintaan positiivisesti, vaikka siinä ei varsinaisesti ehkä treenata jotain tiettyä lihasta eli kyllä itse laskisin sen lihaskuntoa harjoittavaksi :) Ja kuten aloituksessakin sanoin niin en itsekään käy salilla nostamassa painoja vaan ihan kehonpainolla ja muutamilla välineillä treenaan kotona :) Ap

Vierailija
11/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti salilla tiukka treeni ja lähes päivittäin vähintään parin tunnin ulkoilu/patikointi tms. Lisäksi voimistelen ja tanssin. 

Liikunta on ihan ykkösjuttuja elämässä, olen liikkunut koko elämäni ja kokeillut useita lajeja. Seuraavaksi ehkä karate.

N50

Vierailija
12/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En saa motivoitua itseäni minkäänlaiseen liikuntaan.

Vierailija
13/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, käyn kuntosalilla muutaman kerran viikossa ja lisäksi jumppaan kotona voimistelurenkailla.

N33

Vierailija
14/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, voimatreenejä teen.

Vierailija
15/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset 8 vuotta käynyt 5 kertaa viikossa salilla. Menin sinne ihan vaan jotta saisin jonkun liikuntaharrastuksen. Hurahdin. Olen hyvin terve ja minulla on melkein koko ajan hyvä olo, ei särje eikä kolota, jaksan hyvin kiireisessäkin arjessa. Keho on timmi ja mulla on hyvä ryhti. Olen itse sitä mieltä, että nämä johtuvat hyvästä lihaskunnosta. Suosittelen kaikille lihaskuntotreeniä, se todella auttaa jaksamaan arjessa

Vierailija
16/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta salilla käyntiä takana. Treenillä on suuri vaikutus mielenterveyteen.

Vierailija
17/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käyn silloin tällöin. Ei mitään erityisen tavoitteellista hommaa, suurimpana syynä se, että niska-hartiaseudun kivut ja jumit pysyvät sillä parhaiten poissa.

Vierailija
18/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön eikä ole varaa käydä kuntosalilla, ja vaikka olisinkin, pelkään että saan selkäsaunan muilta salilla käyjiltä . Korva salin ja lihastreenin lenkkeilyllä. Käyn päivittäin kävelemässä kilsan lenkin.

Toisin sanottuna tykkäät keksiä tekosyitä etkä tee mitään. Kilsan lenkki ei ole lenkki ollenkaan.

Vierailija
19/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella salilla saa alennusta jos on eläkeläinen tai työtön.

Saleja on paljon eri hintaisia.

Vieressä on sali jonka kk kortti maksaa 70e/kk, käyn kuitenkin salilla joka on 300m kauempana ja kk kortti maksaa 35e/kk

(Olen työtön ja asun perähikiällä)

Vierailija
20/35 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeiset 8 vuotta käynyt 5 kertaa viikossa salilla. Menin sinne ihan vaan jotta saisin jonkun liikuntaharrastuksen. Hurahdin. Olen hyvin terve ja minulla on melkein koko ajan hyvä olo, ei särje eikä kolota, jaksan hyvin kiireisessäkin arjessa. Keho on timmi ja mulla on hyvä ryhti. Olen itse sitä mieltä, että nämä johtuvat hyvästä lihaskunnosta. Suosittelen kaikille lihaskuntotreeniä, se todella auttaa jaksamaan arjessa

Samaa mieltä ja onhan siitä hyötyä vanhempanakin sitten, että tukilihaksisto on kunnossa ja saattaapa se lihasmassa siinä luun päällä ehkä myös vähän suojata murtumilta, jos liukastuu tai muuta. Itsellä myös seisomatyö ja selkä- sekä polvikolotukset on huomattavasti vähentyneet, kun niitä lihaksia jaksaa treenailla :) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi