Treenaatko lihaskuntoasi? Miten? Jos et, niin miksi?
Itse aloitin taas parin vuoden tauon jälkeen ihan vaan kotona kehonpainolla ja vastuskuminauhalla lihaskuntojumpan ja hitsit, miten hyvää se tekeekään. Olo on jo parin kuukauden jälkeen paljon jämptimpi ja energisempi, enkä tietty pistä yhtään pahakseni lihaskasvun tuomista muodoista ja timmimmästä ulkonäöstä :) Seuraavaksi hankintalistalla olis kyllä kahvakuula ja jotkut käsipainot, kun nuo vastusnauhat ei meinaa enää kunnolla jalkatreenissä riittää ja salille olen vähän huono lähtemään, mutta kehonpainolla ja muutamilla välineillä saa kyllä hyvinkin tehokkaita treenejä tehtyä ja youtube on täynnä tosi hyviä treenivinkkejä ja "livevideoita", joiden mukana on kiva tehdä. Pari kertaa viikossa teen myös koko kropalle HIIT-treenin, myöskin youtubesta löytyvien videoiden avulla.
Mites te muut mammat? :)
Kommentit (35)
Kolmesti viikossa kuntosalilla.
Niska-hartiajumeja vastaan taistelen, samalla tunnen tekeväni palveluksen tulevaisuuden vanhalle minälle, kun lihaskunto on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sali 3-5 kertaa / vko, jo 20 vuoden ajan
Miksi tätä alapeukutetaan? Ärsyttääkö jonkun randomin salillakäyminen tosiaan niin paljon?
Mä aloitin tankotanssin, ihan mielettömän hyvää lihaskuntoharjoitusta ja hauskaakin vielä! 1-2krt viikossa olen siellä käynyt nyt muutaman viikon ajan. Saliharrastustakin pitäisi elvytellä tähän rinnalle, niin kehittyminen tangolla olisi maksimoitu :) Meillä onneksi taloyhtiöllä on pieni oma sali, ei tarvitse maksaa mitään ylimääräistä.
Viime kesänä/syksynä tein paljon kännykältä Nike Training Club -treenejä, tosi tehokkaita ja haastavia. Suosittelen, pystyy tekemään paljon kehonpainollakin!
Innostuin pari vuotta sitten old school kehonrakennustyyppisestä punttitreenistä. Käyn salilla 4-5 krt viikossa. Kun on vuorossa rankka treeniviikko, tulee tosi pahat DOMS lihaskivut ja silloin tulee mietittyä että eihän tässä ole mitään järkeä. Mutta tykkään kuitenkin jollain masokisisells tavalla siitä lihaskivusta rääkistä salilla. Toisaalta vähempi ja kevyempi treenailukin riittäisi. Ennen kävin viikossa pari kertaa lihaskuntojumpassa, kerran zumbassa tms aerobisessa ja kerran venyttelytunnilla m. Silloin olin paljon liikkuvampi ja notkeampi ja vaikka lihakset oli pienemmät, oli lihaskestävyys ehkä parempi. Eli lihaskuntoa voi kehittää eri tavoin eikä tuo salilla bodaaminen ole ainoa oikea tapa. Jos inhoaa salia, kannattaa kokeilla jotain muuta. Musta ap:n kehonpaino ja kuminauhajumpat kuulostaa tosi hyviltä etenkin kun netti on täynnä hyviä jumppavideoita. Kiireisille tai ”laiskoille” löytyy myös vaikka 10 min jumppavideoita joista on helppo lähteä liikkeelle.
Käyn salilla kerran viikossa tekemässä kevyen treenin. Jos käyn useammin tai treenaan kovempaa, tuun kipeäksi. Vituttaa
Aloituksen naisella kevyt kotitinkeröinti saa näkyvät lihakset parissa kuukaudessa, mutta itsellä miehenä vuoden kova kyykkääminen ja oikeaoppinen syöminen ei saanut aikaiseksi mitään, minkä muut olisivat nähneet. Hyvät on geenit meikällä.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen naisella kevyt kotitinkeröinti saa näkyvät lihakset parissa kuukaudessa, mutta itsellä miehenä vuoden kova kyykkääminen ja oikeaoppinen syöminen ei saanut aikaiseksi mitään, minkä muut olisivat nähneet. Hyvät on geenit meikällä.
No en mä nyt mitään sixpackia ole ainakaan vielä saanut aikaan, mutta kyllä reisilihaksen päät ja haukkari erottuu huomattavasti paremmin kuin silloin, kun en tehnyt mitään lihastreeniä :D Ja aika rasvaton olen luonnostaan eli pienempikin lihasmassa erottuu helpommin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jatka silti treenaamista. Okei, naista et tule saamaan, mutta lukuisia terveysvaikutuksia on.
Käyn salilla, hiihdän, juoksen, käyn crossfitissä, lenkkeilen, lumikenkäilen, soudan... mitä ikinä mieli tekeekään. Minulla on särkyjä aiheuttava sairaus ja liikun kunnon mukaan, jokunen vuosi sitten en kävellyt sataa metriä pidemmälle edes sauvojen kanssa. Nyt kun pääsen liikkeelle, todellakin pidän kunnostani huolta ja yritän saada vahvat lihaksen että kuntoudu nopeammin jos sairaus taas pahenee.
Pitäkää rakkaat kunnostanne huolta, sitäkin arvostaa ikävä kyllä vasta sitten kun sen menettää. Liike on lääke.
En treenaa. Olen laiska. Treenaaminen on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön eikä ole varaa käydä kuntosalilla, ja vaikka olisinkin, pelkään että saan selkäsaunan muilta salilla käyjiltä . Korva salin ja lihastreenin lenkkeilyllä. Käyn päivittäin kävelemässä kilsan lenkin.
Toisin sanottuna tykkäät keksiä tekosyitä etkä tee mitään. Kilsan lenkki ei ole lenkki ollenkaan.
No toki kilometrin lenkki on lyhyt eikä oikein liikunnaksi riitä, mutta kertakaikkisen typerä tuo väite, että sitten on laiska tekosyiden keksijä, jos ei käy salilla. Liikunraharrastuksia on kyllä kymmenittäin muitakin, ei se sali ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön eikä ole varaa käydä kuntosalilla, ja vaikka olisinkin, pelkään että saan selkäsaunan muilta salilla käyjiltä . Korva salin ja lihastreenin lenkkeilyllä.
Tuo nyt lienee trolli, mutta silti kysyn:
Ajatellaanko nykyään tosiaan, että lihaskuntotreeni = kuntosalilla käyminen?
Eli että muuten ei voisi lihaksia treenata?
Minulle opetettiin 70-luvulla koulussa voimistelua. Sellaisia liikkeitä, joilla voi treenata lihaskuntoa ihan kotona, missään käymättä. Punttisaleilla kävivät silloin lähinnä vain urheilijat, muilta sitä ei odotettu.
Eikö sitä enää opeteta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön eikä ole varaa käydä kuntosalilla, ja vaikka olisinkin, pelkään että saan selkäsaunan muilta salilla käyjiltä . Korva salin ja lihastreenin lenkkeilyllä. Käyn päivittäin kävelemässä kilsan lenkin.
Toisin sanottuna tykkäät keksiä tekosyitä etkä tee mitään. Kilsan lenkki ei ole lenkki ollenkaan.
No toki kilometrin lenkki on lyhyt eikä oikein liikunnaksi riitä, mutta kertakaikkisen typerä tuo väite, että sitten on laiska tekosyiden keksijä, jos ei käy salilla. Liikunraharrastuksia on kyllä kymmenittäin muitakin, ei se sali ole ainoa.
No tuosta viestistä kyllä jotenkin jäi se käsitys, että kilsan lenkki on se ainoa liikunnan muoto ko. kirjoittajalle. Eli hänelle sinun pitäisi tuo kommenttisi osoittaa.
Juu, kerran viikossa kovatahtinen kuntosalitreeni. Pakko tässä iässä, ettei tule terveysongelmia.
N51