Vlogaaja voi tienata parhaimmillaan 500 000e kk
Kommentit (24)
niin, yhdellä kädellä laskettavat vlogaajat tienaavat tuon. Keskipalkka lienee jotain alle 5e/h kun kaikenlaiset itsetään liikaa luulevat semi-kauniit ä mmät ilmestyvät apajille kun ovat kuulleet että allalla pystyy tienamaan isot rahat. Tuollaista porkkaanaa heiluttamalla googlet sun muut välistä vetäjät saavat puoli ilmaista työvoimaa.
Vähän sama esim uberin kanssa. Lupaavat jotain jopa sadan tonnin vuosipalkkaa kun keskipalkka lienee jotain 3e/tunti ja alle 0.01% tienaa tuon ja sekin vaan 16 tuntisilla päivillä ilman auton kuluja mukaan laskettuna.
Mistä se raha tulee. Sanotaan että mainoksista mutta itse en ole internetissä nähnyt koskaan mainoksia
Youtube videoiden alussa on mainoksia. Hyvillä vlogaajilla monta mainosta kerralaan yhdessä videossa plus vaate brändit voi pyytää vlogaajaa pitämään omia tuotteitaan päällä silloin hän saa myös näiltä rahaa. Erilaisia tapahtumia ja haastatteluja joista saa myös rahaa. Kirjo on hyvin laaja jos on tunnettu. Rahaa saa revittyä sieltä sun täältä. Siihen noi isot tulot perustuu.
Itseasiassa jos miettii suomen väkilukua niin tunnettuja ja hyvin tienaavia vloggaajia on itseasiassa aika paljonkin. Tiedän koska seuraan heitä. Se on totta että jossain jenkeissä tuo määrä on kourallinen koska väkiluku niin iso.
Huono bisnes jos palkkakatto on puol miljoonaa.
Ryhtykää nuoret ennemmin pelaamaan vaikka jalkapalloa tai golfia.
Vanha ei vittuile, vanha neuvoo.
Huom puol millii kuukaudes.
ja seuraavana kuuna tulot voi olla tippuneet vaikka kuinka alas.
Tuo Youtube-buumi ei tule muutenkaan kestämään, nyt jo rahan saaminen varsinaisesta adsensestä on vaikeampaa kuin muutama vuosi sitten. Suuria mainostajia on jättänyt Youtuben ja mainokset laitetaan helposti pois päältä, jos videossa on vähänkään jotain ei-mainostajaystävällistä. Suurin osa tubestahan kerjää jotain Patreon-lahjoituksia ja yrittää myydä rumia oheistuotteitaan pikkulapsille.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Itseasiassa jos miettii suomen väkilukua niin tunnettuja ja hyvin tienaavia vloggaajia on itseasiassa aika paljonkin. Tiedän koska seuraan heitä. Se on totta että jossain jenkeissä tuo määrä on kourallinen koska väkiluku niin iso.
Suomessa ei ole yhtään oikeasti menestyvää vlogaajaa. Suomenkielisillä on korkeintaan jotain muutama satatuhatta tilaajaa, joilla ei vielä eletä rikkaasti, vaikka kuinka ostellaan leasing-mersuja.
Englanninkielisistä HPC ei saa enää kovia näyttökertoja ja Sara Forsberg lataa videon kerran kolmessa kuukaudessa. Duudsonit ehkä ainoat rikkaat, mutta tekevätkin myös tuben ohella muuta.
Niin sunki ;)
Ei sovi arvomaailmaani.
Vähän riippuu minkä rajan laittaa menestykselle. Kyllä suomessa on paljon yli sadan tonnin ylittäviä ja onhan toi tulo paljon parempi kuin normi duunarit.
Oletteko vanhukset kateellisia nyky-nuorisolle?
Olen mummoikäinen. Minulla oli oma blogi silloin kun skene käynnistyi täällä ja se oli ihan menestynytkin. Päätellen siitä, että sain niitä kutsuja sinne tänne ym. Minua ei kuitenkaan kiinnosta julkisuus. Mikä estää vanhempaa ihmistä vloggaamasta, jos niin haluaa? Maailma on joka tapauksessa aikuisten ja vanhusten. Kun tää eka vloggarisukupolvi kasvaa, niin porukka ikääntyy. Ja seuraavilla on joku uudempi väline jo käytössä.
Vähän riippuu minkä rajan laittaa menestykselle. Kyllä suomessa on paljon yli sadan tonnin ylittäviä ja onhan toi tulo paljon parempi kuin normi duunarit.
Mainostaisitko rahasta tuotetta jota vastustat?
Siis ei estäkkään ja on varmasti vanhojakin vlogaajia. Mutta toi heitto oli siks kun aina väitetään et nuoret ei tiedä mistään mitään einä tule ikinä tienaamaan rahaa tai muuta vastaavaa.
Suomessa ei yksikään. Herba, Lakko ja Miisa vetää kärkeä n. 70.000€/vuodessa, mutta esim. Soikku tienaisi oikeissa töissä paremmin kuin youtubehommilla.
Riippuu ihan tuotteesta mutta mulla ei kyllä nyt ainakaan tuu mieleen jokin tietty tuote jota vastustaisin. Toki jos sellanen on niin tuskinpa manostaisin.
Eipäs tavallisen duunarin palkka vuodes 35 000.
Oletteko vanhukset kateellisia nyky-nuorisolle?
Keski-ikäinen täällä hei. :-) En ole kateellinen, mikäs siinä jos on keksinyt tavan elättää itsensä. En osaisi itse vlogata, mutta tehköön sitä ne joilta se luonnistuu.
Jep ja samalla menettää oman yksityisyytensä. Päätyy tänne av-palstalle ruodittavaksi.:D
Vloggaajia ilmestyy koko ajan kuin sieniä sateella ja vain murto-osa saavuttaa suursuosion. Ja se suosio ei ole ikuista.
Silloinhan sinun kannattaa alkaa vloggaajaksi :p