Että mua säälittää kun naapurin lapset on yksin joka viikonloppu
Toinen lapsi on nuori teini ja toinen ala-asteella. Äiti on yh, isä niin pahasti sairas ettei voi olla lasten kanssa, isovanhemmat kuolleet. Nuorempi on lapseni hyvä kaveri. Äiti joskus ottaa puheeksi että lapsille on ihan ok menot ja on opittava olemaan. Ymmärränkin pakolliset, mutta joka perjantai äiti lähtee rimpsalle etsimään miehiä, kotiutuminen aamulla tai aamuyöllä. Toki se on ok muuten mutta voi kun musta tuntuu pahalta kun ne baarit ajaa joka viikonloppu sen edelle että viettäisi lasten kanssa aikaa :(. Tekee tosi paljon töitä arkisin, työmatkojakin. En tiedä miten sanoisin tämän, vai olenko puuttumatta?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu
En halua että saa mitenkään selville, että minä olen tehnyt. Ja ottaako vakavissaan jos lapsen on kurja mieli
No vaikea mennä sanomaan ilman että suuttuu.
Lasun voi tehdä nimettömänä. Kurjalta kuulostaa lasten tilanne.
Onhan se kurja. Mun mielestä vielä teinilläkin on tärkeää että se turvallinen aikuinen on pääosin kotona. Kyllähän sitä pakon edessä selviää, mutta jos tekee jo pakollisia matkoja, en ymmärrä tuota baarilla juoksemista. Ei varmaan montaa vuotta ne lapset tarvitse äitiään noin. Mutta moni on niin miehenkipeä ja itsekäs.
Meillä oli exän kanssa viikko/viikko-systeemi. Naapuri oli tehnyt lasun, kun ex jätti omilla vuoroonkaan teinit yksikään kotiin lähes joka viikonloppu. Asia tuli tietooni vasta, kun sossusta tuli kirje. Nuorin määrättiin kokonaan minun luokseni asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli exän kanssa viikko/viikko-systeemi. Naapuri oli tehnyt lasun, kun ex jätti omilla vuoroonkaan teinit yksikään kotiin lähes joka viikonloppu. Asia tuli tietooni vasta, kun sossusta tuli kirje. Nuorin määrättiin kokonaan minun luokseni asumaan.
Kuinka vanhoja he oli?
Ap
Pystyisitkö itse auttamaan tätä perhettä? Ota vaikka heidän lapsi teille välillä viikonlopuksi. Oletko ajatellut että äidin on ehkä pakko tehdä paljon töitä jotta saa yksin elätettyä perheen? Sinulla varmaan on asiat paremmin. On ehkä aviomies ja isovanhemmat myös. Kaikilla ei ole. On myös tukitoimintaa ja tukiperheitä yksinhuoltajien lapsille esim viikonloppuleirejä. Noin vaikeassa tilanteessa äiti olisi ehdottomasti oikeutettu tukitoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö itse auttamaan tätä perhettä? Ota vaikka heidän lapsi teille välillä viikonlopuksi. Oletko ajatellut että äidin on ehkä pakko tehdä paljon töitä jotta saa yksin elätettyä perheen? Sinulla varmaan on asiat paremmin. On ehkä aviomies ja isovanhemmat myös. Kaikilla ei ole. On myös tukitoimintaa ja tukiperheitä yksinhuoltajien lapsille esim viikonloppuleirejä. Noin vaikeassa tilanteessa äiti olisi ehdottomasti oikeutettu tukitoimintaan.
Työmatkojen ajaksi ilman muuta, ei ole pyydellyt tosin. Mutta niiden lisäksi baarissa juokseminen niin en kyllä näe että enää siinä kohtaa juoksisin avuksi kun ei pyydä. Kyllä ensisijaisesti vanhemman kuuluisi ymmärtää että jos jo viikolla öitä usein pois, niin pyhitä viikonloput lapsille.näin ei ole ollenkaan.
Eikä pyydä apua minkään ajaksi vaan lapset vaan jätetään kotiin. Joka viikonloppuisesta baarista pitäs kyllä osata luopua
Tunnet olevasi ns. parempi ihminen ja säälit? Tee kusipää jotain!
Vierailija kirjoitti:
Olipa hieno kommentti. Tämän takia just ei uskalla tehdä mitään. Mutta en mä nyt ala kenenkään baarireissuja mahdollistamaan... ei ole resursseja edes, meillä on usein viikonloppuisin pelimatkoja ym
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ajattelet tehdessäsi aloituksen jonkun huonosta tilanteesta?
Että muutkin alkaa moittimaan kanssasi sitä perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläinen vihakommentti??? Ap tuntui olevan huolissaan... on vaikea puuttua toisten elämään, aihe herkkä, varsinkin kun tämä äiti vaikuttaa kohtuuitsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hieno kommentti. Tämän takia just ei uskalla tehdä mitään. Mutta en mä nyt ala kenenkään baarireissuja mahdollistamaan... ei ole resursseja edes, meillä on usein viikonloppuisin pelimatkoja ym
Ihan yhtä hieno kuin aloituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja he oli?
Ap
Silloin 14 ja 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ajattelet tehdessäsi aloituksen jonkun huonosta tilanteesta?
Että muutkin alkaa moittimaan kanssasi sitä perhettä?
Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Eihän ole oikein tuokaan. Eikä minulla ole resursseja ottaa toisten lapsia hoitoon arkena ja joka viikonloppu. Pitääkö tämä vain hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja he oli?
Ap
Silloin 14 ja 17.
Nyt kyse muutaman vuoden nuoremmista kuitenkin
Ap
En myöskään hyväksy tuollaista että joka viikonloppu/edes vaikka kerran kuussa käy baareissa ja tulee vasta yöllä kotiin. Sen ymmärrän, jos vaikka joskus haluaa mennä itsekseen katsomaan elokuvaa tai iltapäivällä kahvilaan tai ostoksille, mutta se on eri asia jos on tuollaisia yömenoja.
Mutta en tiedä mitä sille voisi tehdä. Valitettavasti vaan kaikilla lapsilla ei ole yhtä hyvät kotiolot...
Ja siis mun lapselle nuorempi sanoo monesti surullisena ettei äiti oo tänäkään yönä kotona 😢