Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jussi-gaala 2018

Vierailija
23.03.2018 |

Voiko jostain katsella etkoja?

Kommentit (564)

Vierailija
421/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Se on sitä todellista rakenteellista epätasa-arvoa ettei naisia juuri näillä palleilla näy, ne ovaat aika miehittyneitä ammatteja.

Oot aika törkeä, jos et tunnusta Pirjo Honkasaloa, Leea Klemolaa, Auli Mantilaa, Marja Pyykköä, Johanna Vuoksenmaata ym. alan ammattilaisina...

Tai Saara Cantellia ja Kaija Juurikkalaa.

Eikä Selma Vilhusta ole vielä edes mainittu.

Vierailija
422/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää katso suomalaisia leffoja.

Toud tyhmää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusmurha

Vierailija
424/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Mikä toi Ikitie edes on??? Paljonko katsojia?

Katsojamäärästä on tiedä, mutta Ikitie on todella hieno elokuva, aivan kuten Tuntematonkin on. Melkeinpä harmi, että kaksi näin erinomaista elokuvaa kamppaili samoista palkinnoista. 

Olen iloinen, että Eero Aho sai Jussin Rokan roolistaan, mutta eipä olisi ollut suuri vääryys, vaikka pysti olisi mennyt Tommi Korpelalle.

Niin ikään Hannu-Pekka Björkman oli loistava Ikitiessä, mutta olisin mieluusti suonut parhaan miessivuosan palkinnon myös Jussi Vataselle Koskelan roolista.

ikitien kritiikit olivat myös tuoreeltaan hyviä, joten sinänsä en usko, että elokuvaa olisi aiheetta nyt nostettu ylös. Itse kävin katsomassa Tuntemattoman, ja pidin sitä hyvänä, valitettavasti Ikitie taas ehti poistua ohjelmistosta ennen kuin sain motivoitua itseäni elokuviin. Jo historiallinen aihe sinänsä olisi kiinnostanut, ja Björkmanin ja Korpelan roolitöistä olen perinteisesti vaikuttunut. Toivottavasti tulee pian TV:stä.

Vierailija
425/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mä oon kattonu molemmat Tuntemattoman sotilaan ja Ikitien. Mun mielestä Ikitie oli tylsä. En ymmärrä sen hehkutusta parhaana elokuvana, en todellakaan. Olin pettynyt. Tuntematon tarjosi hienoja, koskettavia hetkiä. Ehdottomasti paras kotimainen elokuva ja sen olisi pitänyt saada palkinto. Samoin Louhimiehen. En usko hetkeäkään, etteikö tämä kohu ollut ihan tarkoituksella ajoitettu Jussien alle, jotta Louhimieheltä viedään palkinnot. Noloa.

Vierailija
426/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tasan katso KOSKAAN, noitten vääryydellä voittaneiden elokuvia.

Miten niin vääryydellä voittaneiden? Palkinnothan on päätetty jo aikaa sitten, ennen Louhimies-kohua. Ikitie on hyvä elokuva. En halua väheksyä Tuntematonta, mutta ei se huonommalleen hävinnyt. Muistetaan kuitenkin että tässä arvioitiin elokuvaa eikä sitä että meillä on menossa somekohu tai että kansalliseepos on filmatisoitu kolmannen kerran. 

Vierailija
427/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Aku Louhimiehelle tapahtui puheen ja kymppiuutisten välillä? Uutissa esiintyi aivan eri mies. Oliko se puhe sittenkin vain tilattu?

Vierailija
428/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Mikä toi Ikitie edes on??? Paljonko katsojia?

Katsojamäärästä on tiedä, mutta Ikitie on todella hieno elokuva, aivan kuten Tuntematonkin on. Melkeinpä harmi, että kaksi näin erinomaista elokuvaa kamppaili samoista palkinnoista. 

Olen iloinen, että Eero Aho sai Jussin Rokan roolistaan, mutta eipä olisi ollut suuri vääryys, vaikka pysti olisi mennyt Tommi Korpelalle.

Niin ikään Hannu-Pekka Björkman oli loistava Ikitiessä, mutta olisin mieluusti suonut parhaan miessivuosan palkinnon myös Jussi Vataselle Koskelan roolista.

ikitien kritiikit olivat myös tuoreeltaan hyviä, joten sinänsä en usko, että elokuvaa olisi aiheetta nyt nostettu ylös. Itse kävin katsomassa Tuntemattoman, ja pidin sitä hyvänä, valitettavasti Ikitie taas ehti poistua ohjelmistosta ennen kuin sain motivoitua itseäni elokuviin. Jo historiallinen aihe sinänsä olisi kiinnostanut, ja Björkmanin ja Korpelan roolitöistä olen perinteisesti vaikuttunut. Toivottavasti tulee pian TV:stä.

Ikitie jäi harmittavasti Tuntemattoman varjoon, se olisi ansainnut ilman muuta enemmän huomiota. Ja nyt sitten tämä vastakkaisasettelu :(

Vierailija
429/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ankeampi elokuva, sitä enemmän palkintoja ja kriitikoilta tähtiä. Miksi suomielokuva ei menesty maailmalla?

Ehkäpä, mutta ikitietä ei ankeaksi voi haukkua, vaikka traaginen onkin. Varsinainen Hollywood-loppu siihen vielä tehtiin.

Vierailija
430/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittiko Vesala palkintoa?

Vierailija
431/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ymmärrä, ettei katsojaluvuilla ole mitään merkitystä tässä?

Ei nämä öyhöttäjät sitä ymmärrä...

Vierailija
432/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on selvinnyt tämän kampanjan aikana, että alastonkohtaukset ovat kovasti ahdistaneet nuoria naisnäyttelijöitä elokuvia ja teatteria tehtäessä, niin voisi kyllä kysyä, että MIKSI suomalaiseen elokuvaan pitää väkisin sellainen kohtaus aina päälle liimata.

Ei alastomuus nykyaikana lisää katsojalukuja, koska en usko kenenkään menevän elokuviin siksi, että siellä tussu tai tissi vilahtaa, enemmän ovat joskus kiusaannuttavia kohtauksia.

Maailman parhaat elokuvat toimivat ihan hyvin ilman alastomuutta.

Kyllä. Esimerkiksi hieno Kuninkaan puhe! Ei mitään alastonkohtauksia tai päälleliimattua seksiä.

Vierailija
433/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni maku totaalisesti koko kotimaiseen elokuva-alaan ja sen itseriittoisiin ruikuttajiin.

Vierailija
434/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä Aku nyt sönkötti kymmenen uutisissa... ei mitään tolkkua

keskitytään nyt tähän

Tuo oli nyt fiksu vastaus, kun näin tuoreeltaan ei oikein sovi täräyttää, että illan teema oli epäreilusti kaataa koko alan synnit ja vähän lainattujakin Akun niskaan ja kunkin kivi kourassa hymistellä omaa puhdasviittaisuuttaan.

Vierailija
435/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä arvasin, että tässä käy justiinsa näin. Ikitie valitaan parhaaksi, ja se sama porukka, joka elämöi täällä HS:n Tuntematon-kritiikistä, tulee taas elämöimään.

Vierailija
436/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusmurha

Älä viitsi. Eivät ne sentään viimeiseen viikkoon ole jättäneet valintaa. Ikitie oli valittu jo ennen tätä somekohua. 

Vierailija
437/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ankeampi elokuva, sitä enemmän palkintoja ja kriitikoilta tähtiä. Miksi suomielokuva ei menesty maailmalla?

Ehkäpä, mutta ikitietä ei ankeaksi voi haukkua, vaikka traaginen onkin. Varsinainen Hollywood-loppu siihen vielä tehtiin.

Miten se loppui? En ole vielä nähnyt.

Vierailija
438/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Jari Isometsä Lahdessa

Vierailija
439/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta kun Tuntematon sotilas. Tuntematon kärsi nyt kohusta. Paras leffa paras ohjaaja. Eniten tuo kassaan rahaa. 

.

Niin Akuhan oli yksi tuottajista, paljonkohan kilahti lompsaan?

Vierailija
440/564 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Aku Louhimiehelle tapahtui puheen ja kymppiuutisten välillä? Uutissa esiintyi aivan eri mies. Oliko se puhe sittenkin vain tilattu?

Totta ihmeessä se oli tilattu, näkihän tuon vasemmalla korvallakin.