Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki lääkärit ovat huonoja asiakaspalvelussa?

Vierailija
23.03.2018 |

En ole elämäni aikana vielä kertaakaan tavannut lääkäriä, joka olisi ollut hyviä asiakaspalvelussa. Eikö lääkäriopinnoissa opeteta yhtään asiakaspalvelua? Miksi lääkäreille sallitaan huonot käytöstavat? Eikö kuuden vuoden opinnoilla ja isolla palkalla viitsitä nähdä vaivaa? Ovatko kaikki lääkäriksi haluavat tosiaan jotain epäsosiaalisia hyypiöitä, joille on kyllä luotu älyä muttei sosiaalisia taitoja?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluun, että mua hoidetaan asianmukaisesti. Ei sen asiakaspalvelun tarvii olla niin justiinsa, jos hoito on muuten kondiksessa.

Vierailija
22/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija. Perinteisessä asiakassuhteessa maksaja ja tilaaja ovat sama henkilö. Lääkärin tehtävä ei, perinteisestä asiakaspalvelusta poiketen, ole ainakaan yksiselitteisesti antaa potilaalle sitä mitä potilas haluaa, vaan sitä mitä arvioi potilaan tarvitsevan. Nämä eivät läheskään aina ole sama asia. Yhteiskunta maksaa siitä, että hoitoja määrään lääketieteellisen tarpeen, resurssitilanteen ja kustannustehokkuuden mukaan, ei sen mukaan kuka vaatii niitä kovaäänisimmin. Tästä portinvartijan roolista johtuen lääkärit eivät usein etenkään julkisella miellä itseään perinteisessä mielessä asiakaspalvelijoiksi. Privaattissa tilanne on toki hieman eri, siellä rahalla saa ja hevosella pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä riippuu potilaan ammatista, että millaista kohtelua saa? Itse olen saanut aina erittäin hyvää asiakaspalvelua lääkäreiltä, hoitajilta en niinkään.

Vierailija
24/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö hoitaja-lääkäri vastakkainasettelu ottanut tulta alleen? Pitäisikö sinun työskennellä huonon itsetuntosi kanssa ?

Vierailija
25/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäreillä ole yleensä asiakkaita, vaan potilaita. Mikä siis kertookin alalle tyypillisestä ylimielisyydestä, mikä näkyy esimerkiksi siinä, että valitukset hoitovirheistä menevät jäätävän huonolla prosentilla läpi. Alalla vallitsee sisään lämpiävä ja virheitä peittelevä kulttuuri, joka saa pahimmassa tapauksessa pelkäämään vaikeita asiakkaita. Ei koske tietenkään kaikkia, korkeintaan noin 95 prosenttia lääkäreistä.

Ihan loistava kiteytys! Minäkin olen saanut nähdä tuota virheiden peittelyä.

Vierailija
26/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut erittäin hyviä ja vielä mukavia erikoislääkäreitä ja muita työterveyshuollossa ja julkisen puolen erikoissairaanhoidossa. Terveyskeskuksessa olen käynyt hyvin vähän mutta siellä olen tavannut vain pari friikkiä tyyppiä tai kielipuolia. Olen ihan tavallinen toimistosihteeri mutta olen saanut hyvää hoitoa ja kohtelua. Jopa Marian päivystyksessä oli ihan ok kokemus.

Vierailija
27/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija. Itse oon tyytyväinen kun saan diagnoosin ja hoidon siihen. Viimeksi polvi operoitiin ja nyt kestää kävellä reippaasti ja elämänlaatu parani 100 prossaa siltä osin. 

Vierailija
28/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään täynnä olevia ovat monet - ei tosin kaikki...

Ja leipiintyneitäkin....

Vierailija
29/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua koskaan ole arveltu että olisin mt ongelmainen. Valitin eräästä ruumiin osasta monia kertoja. Kuvattiin ja se oli siinä. 

Vierailija
30/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan, että jokainen työssään muita ihmisiä kohtaava on asiakaspalvelija. Ei ole. Kaupallisilla aloilla suorissa asiakaskontakteissa olevat henkilöt on ohjeistettu käyttäytymään tietyllä tavalla, koska sen on todettu lisäävän myyntiä. Tämä on asiakaspalvelua. Julkisten viranomaisten käytöksen tulee ilman muuta olla asiallista, mutta perinteisiä palvelualoja vastaavaa nöyristelevää käytöstä on epärealistista odottaa, koska näiden henkilöiden tehtävä ei ole puhua sinua pyörryksiin ostamaan tavaroita tai palveluita joita et tarvitse - pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
31/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemalla suomalaiset lääkärit ovat seipään nielleitä, sosiaalisesti työhönsä epäpäteviä. Ulkomaalaisilla lääkäreillä on aivan erilainen ote potilaisiin. Kielitaito on joskus ongelma, mutta empatia aivan eri luokkaa suomalaisiin lääkäreihin verrattuna.

Vierailija
32/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija. Perinteisessä asiakassuhteessa maksaja ja tilaaja ovat sama henkilö. Lääkärin tehtävä ei, perinteisestä asiakaspalvelusta poiketen, ole ainakaan yksiselitteisesti antaa potilaalle sitä mitä potilas haluaa, vaan sitä mitä arvioi potilaan tarvitsevan. Nämä eivät läheskään aina ole sama asia. Yhteiskunta maksaa siitä, että hoitoja määrään lääketieteellisen tarpeen, resurssitilanteen ja kustannustehokkuuden mukaan, ei sen mukaan kuka vaatii niitä kovaäänisimmin. Tästä portinvartijan roolista johtuen lääkärit eivät usein etenkään julkisella miellä itseään perinteisessä mielessä asiakaspalvelijoiksi. Privaattissa tilanne on toki hieman eri, siellä rahalla saa ja hevosella pääsee.

Lääkäri voisi kuitenkin puhua ymmärrettävää suomea latinan mongerruksen sijaan. On helvetin ärsyttävää käydä kuuntelemassa lääkärin käsittämätöntä löpinää ja sitten yrittää kotona googlettaa mitä lääkärin sanomat sanat tarkoittavat. 

Vierailija
33/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan odotakaan, että lääkäri määrää minulle sitä mitä haluan! Tietystikin odotan, että lääkäri tutkii ja kyselee ja näillä perustein toteaa taudin ja määrää siihen tautiin sopivan hoidon. Mutta ongelma usein onkin se, ettei saa kunnollista kohtelua. Ymmärrän, että on kiire, mutta kyllähän se jotenkin kyrpii, kun itse selittää itkien jotain ongelmiaan ja lääkäri vain kyttää konettaan ja kyselee liukuhihnalta kysymyksien antaen ilman yhtään empatiaa. Ja siis en toki oletakaan, että lääkäri siinä alkaa lohduttamaan aikuista ihmistä. Mutta siis tarkoitan vaan sellaista, että jos edes vaikka alussa otettaisiin kohteliasta ehkä jopa hymyn kera vastaan, vaikka toki siinä koneella kirjoittaessa ei ehkä niin hyvin pystykään kontaktia ottamaan. Usein myös häiritsee se, ettei lääkäri joko selitä sairaudesta mitään ja joutuu vaan sitten itse googlettelaan kotona. Ja myös se, ettei yhtään neuvota muuta parannuskeinoa kuin lääkkeet. Esimerkiksi omassa sairaudessa tietynlaisen ruokavalion on todettu olevan lääkkeitäkin parempi hoitomuoto. Minusta lääkärin kuuluisi mainita myös jos ruokavalio tai esim. liikkuminen on yhteydessä sairauteen ja sen hoitoon.

Vierailija
34/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut taas vaan ainoastaan hyviä aspoja. No okei, yks terkkalääkäri ja yks julkisen hampilekuri oli aivan pskoja. Muuten iha 10+.

Vierailija
35/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo soveltuvuuskokeita

Vierailija
36/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska se mukava kaupan kassa asiakaspalvelija on matemaattis-loogisesti tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Yleisesti sosiaalinen älykkyys ja matemaattis-looginen älykkyys/lahjakkuus harvoin osuu samaan ihmiseen, 

Vierailija
37/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein on lääkärin ulosanti surkeaa ja usein joutuu kyselemään lisätietoja mm. sairauden hoitoon liittyvistä asioista.

Viimeksi kun olin hammaslääkärissä lääkäri vain huokaili raskaasti. Mietin suu täynnä välineitä onko jotain mistä pitäisi huolestua.

Sekin tuntuu erittäin ikävältä, että lääkäri puhuu vain hoitajan kanssa ja potilaan kanssa kommunikointi rajottuu vai tervehdykseen.

Tervehtiminenkin voi olla jollekin lääkärille liikaa. Ja vastaanoton voi lopettaa pyöräyttämällä tuolinsa ympäri, selin potilaaseen. Sanaakaan sanomatta.

Useimmat tapaamani lääkärit ovat olleet asiallisia, jotkut jopa ystävällisiä. Olen tavannut vain yhden, joka oli karmea öykkäri, aivan käsittämätön tapaus. Kiukutteli kuin pikkulapsi, kun olin (lähetteellä) tullut poliklinikalle. Ei osannut edes peruskäytöstapoja. Olin edellisenä iltana saanut lukea omakannasta, että mri:ssä oli löytynyt kookas aivokasvain. Se ei äijän tahtia haitannut.

Niin, ja kyseessä ei ollut neurokirurgi, vaikka kasvaimesta voisi niin päätellä. Oli kuvattu toisen asian takia, joka liittyi ko. äijän erityisalaan.

Vierailija
38/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne olekaan kun luulevat tietävänsä kaiken eikä oikeasti osaa ammattiaan yhtään.Viimeksi väittelin jonkun pösilön kanssa joka väitti että pms oireita ei ole kuin vaihdevuosi iässä. Meillä on suomessa lääkäreiden taso järkyttävän huono. Niiden aika on mennyt varmaan kaljaviesteissä. Osaavampaan analyysiä saat amiksen käyneeltä putkimieheltäkin terveydestäsi kuin lääketieteen kandilta.

Vierailija
39/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suurin osa lääkäreistä on naisia. naisista ei ole mihinkään

Vierailija
40/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän telkkarissa ultrat tekee joku venäläinen naislääkäri. Tullessaan huoneeseen ei sano mitään, eikä myöskään lähtiessään huoneesta sano mitään. Siinähän sitten ihmettelet että mitä tapahtui...

Meilahdessa ultran teki joku naisylilääkäri. Esitteli itsensä ja kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä löysi. Aivan ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan