Miksi kaikki lääkärit ovat huonoja asiakaspalvelussa?
En ole elämäni aikana vielä kertaakaan tavannut lääkäriä, joka olisi ollut hyviä asiakaspalvelussa. Eikö lääkäriopinnoissa opeteta yhtään asiakaspalvelua? Miksi lääkäreille sallitaan huonot käytöstavat? Eikö kuuden vuoden opinnoilla ja isolla palkalla viitsitä nähdä vaivaa? Ovatko kaikki lääkäriksi haluavat tosiaan jotain epäsosiaalisia hyypiöitä, joille on kyllä luotu älyä muttei sosiaalisia taitoja?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne olekaan kun luulevat tietävänsä kaiken eikä oikeasti osaa ammattiaan yhtään.Viimeksi väittelin jonkun pösilön kanssa joka väitti että pms oireita ei ole kuin vaihdevuosi iässä. Meillä on suomessa lääkäreiden taso järkyttävän huono. Niiden aika on mennyt varmaan kaljaviesteissä. Osaavampaan analyysiä saat amiksen käyneeltä putkimieheltäkin terveydestäsi kuin lääketieteen kandilta.
Kunnalle taitaisi tulla halvemmaksi palkata tarkkaan nämä erinomaiset amiksen käyneet putkimiehet lääkärien tilalle, ja sitten olisi asiakaspalvelu ja terveyden analyysit kohdallaan.
Olen käynyt noin 20 v samoilla yksityislääkäreillä. Kummatkin naisia. Toinen erikoistunut keuhkosairauksiin ja toinen gynekologiaan. Aivan mahtavia persoonia. Terveyskeskuksessa kun joutui asioimaan, niin todella kummallisia tapauksia tuli vastaan. Eräs mutisi kysymyksensä ja tuijotti kokoajan tietokonettaan. En enää muista yhden lekurin nimeä, mutta hän kutsuttiin paikkakunnalla "kolmen päivän konitohtoriksi". Oli vaiva mikä hyvänsä, niin kolme päivää sairaslomaa oli hoito-ohje. Sitten sen kolmen päivän jälkeen olit taas odotushuoneessa keuhkokuumeisena tai otsaontelo tulehtuneena.
Mä itse aspergerina tunnistan sellaiset kaukaa. Suurin osa lääkäreistä on autisteja. Aivan uskomattoman töykeitä jopa sellaisilla hetkillä, kun kerrotaan läheisen olevan henigtyskoneessa ja menehtyvän (kokemusta tästäkin), ja kerran eräs alkoi epäillä että käytän huumeita kun olin niin väsyneen näköinen. No shit, ferritiini oli 8... He välttelevät usein myös katsekontaktia.
Mä itse olen vuosien saatossa oppinut hillitsemään itseni ja "sovitan" käytökseni tilanteeseen sopivaksi.
Ja joku edellinen ei missään nimessä halunnut kuulla lääkäriltä neuvoja syömisestä ja liikkumisesta....