Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki lääkärit ovat huonoja asiakaspalvelussa?

Vierailija
23.03.2018 |

En ole elämäni aikana vielä kertaakaan tavannut lääkäriä, joka olisi ollut hyviä asiakaspalvelussa. Eikö lääkäriopinnoissa opeteta yhtään asiakaspalvelua? Miksi lääkäreille sallitaan huonot käytöstavat? Eikö kuuden vuoden opinnoilla ja isolla palkalla viitsitä nähdä vaivaa? Ovatko kaikki lääkäriksi haluavat tosiaan jotain epäsosiaalisia hyypiöitä, joille on kyllä luotu älyä muttei sosiaalisia taitoja?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija. Perinteisessä asiakassuhteessa maksaja ja tilaaja ovat sama henkilö. Lääkärin tehtävä ei, perinteisestä asiakaspalvelusta poiketen, ole ainakaan yksiselitteisesti antaa potilaalle sitä mitä potilas haluaa, vaan sitä mitä arvioi potilaan tarvitsevan. Nämä eivät läheskään aina ole sama asia. Yhteiskunta maksaa siitä, että hoitoja määrään lääketieteellisen tarpeen, resurssitilanteen ja kustannustehokkuuden mukaan, ei sen mukaan kuka vaatii niitä kovaäänisimmin. Tästä portinvartijan roolista johtuen lääkärit eivät usein etenkään julkisella miellä itseään perinteisessä mielessä asiakaspalvelijoiksi. Privaattissa tilanne on toki hieman eri, siellä rahalla saa ja hevosella pääsee.

No en minä ainakaan odotakaan, että lääkäri määrää minulle sitä mitä haluan! Tietystikin odotan, että lääkäri tutkii ja kyselee ja näillä perustein toteaa taudin ja määrää siihen tautiin sopivan hoidon. Mutta ongelma usein onkin se, ettei saa kunnollista kohtelua. Ymmärrän, että on kiire, mutta kyllähän se jotenkin kyrpii, kun itse selittää itkien jotain ongelmiaan ja lääkäri vain kyttää konettaan ja kyselee liukuhihnalta kysymyksien antaen ilman yhtään empatiaa. Ja siis en toki oletakaan, että lääkäri siinä alkaa lohduttamaan aikuista ihmistä. Mutta siis tarkoitan vaan sellaista, että jos edes vaikka alussa otettaisiin kohteliasta ehkä jopa hymyn kera vastaan, vaikka toki siinä koneella kirjoittaessa ei ehkä niin hyvin pystykään kontaktia ottamaan. Usein myös häiritsee se, ettei lääkäri joko selitä sairaudesta mitään ja joutuu vaan sitten itse googlettelaan kotona. Ja myös se, ettei yhtään neuvota muuta parannuskeinoa kuin lääkkeet. Esimerkiksi omassa sairaudessa tietynlaisen ruokavalion on todettu olevan lääkkeitäkin parempi hoitomuoto. Minusta lääkärin kuuluisi mainita myös jos ruokavalio tai esim. liikkuminen on yhteydessä sairauteen ja sen hoitoon.

Ja joku edellinen ei missään nimessä halunnut kuulla lääkäriltä neuvoja syömisestä ja liikkumisesta....

Vierailija
42/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne olekaan kun luulevat tietävänsä kaiken eikä oikeasti osaa ammattiaan yhtään.Viimeksi väittelin jonkun pösilön kanssa joka väitti että pms oireita ei ole kuin vaihdevuosi iässä. Meillä on suomessa lääkäreiden taso järkyttävän huono. Niiden aika on mennyt varmaan kaljaviesteissä. Osaavampaan analyysiä saat amiksen käyneeltä putkimieheltäkin terveydestäsi kuin lääketieteen kandilta.

Kunnalle taitaisi tulla halvemmaksi palkata tarkkaan nämä erinomaiset amiksen käyneet putkimiehet lääkärien tilalle, ja sitten olisi asiakaspalvelu ja terveyden analyysit kohdallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin 20 v samoilla yksityislääkäreillä. Kummatkin naisia. Toinen erikoistunut keuhkosairauksiin ja toinen gynekologiaan. Aivan mahtavia persoonia. Terveyskeskuksessa kun joutui asioimaan, niin todella kummallisia tapauksia tuli vastaan. Eräs mutisi kysymyksensä ja tuijotti kokoajan tietokonettaan. En enää muista yhden lekurin nimeä, mutta hän kutsuttiin paikkakunnalla "kolmen päivän konitohtoriksi". Oli vaiva mikä hyvänsä, niin kolme päivää sairaslomaa oli hoito-ohje. Sitten sen kolmen päivän jälkeen olit taas odotushuoneessa keuhkokuumeisena tai otsaontelo tulehtuneena.

Vierailija
44/45 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse aspergerina tunnistan sellaiset kaukaa. Suurin osa lääkäreistä on autisteja. Aivan uskomattoman töykeitä jopa sellaisilla hetkillä, kun kerrotaan läheisen olevan henigtyskoneessa ja menehtyvän (kokemusta tästäkin), ja kerran eräs alkoi epäillä että käytän huumeita kun olin niin väsyneen näköinen. No shit, ferritiini oli 8... He välttelevät usein myös katsekontaktia.

Mä itse olen vuosien saatossa oppinut hillitsemään itseni ja "sovitan" käytökseni tilanteeseen sopivaksi.

Vierailija
45/45 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whyyyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi