Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki lääkärit ovat huonoja asiakaspalvelussa?

Vierailija
23.03.2018 |

En ole elämäni aikana vielä kertaakaan tavannut lääkäriä, joka olisi ollut hyviä asiakaspalvelussa. Eikö lääkäriopinnoissa opeteta yhtään asiakaspalvelua? Miksi lääkäreille sallitaan huonot käytöstavat? Eikö kuuden vuoden opinnoilla ja isolla palkalla viitsitä nähdä vaivaa? Ovatko kaikki lääkäriksi haluavat tosiaan jotain epäsosiaalisia hyypiöitä, joille on kyllä luotu älyä muttei sosiaalisia taitoja?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on virkamies, ei asiakaspalvelija.

Byrokraateille hyypiöys on edelleen sallittu, onneksi.

Vierailija
2/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäreillä ole yleensä asiakkaita, vaan potilaita. Mikä siis kertookin alalle tyypillisestä ylimielisyydestä, mikä näkyy esimerkiksi siinä, että valitukset hoitovirheistä menevät jäätävän huonolla prosentilla läpi. Alalla vallitsee sisään lämpiävä ja virheitä peittelevä kulttuuri, joka saa pahimmassa tapauksessa pelkäämään vaikeita asiakkaita. Ei koske tietenkään kaikkia, korkeintaan noin 95 prosenttia lääkäreistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa mielihyvää kun se pystyy tuottamaan toiselle mielihyvää.. Tässä on kuitenkin ehto. Jos et vaikuta tarpeeksi kiitolliselta tai et ole avunsaannin arvoinen, haluaa lääkäri sinusta mahdollisimman nopeasti eroon. Tämä päätee ihan muutenkin elämässä.

Ole hyvä, case closed.

Vierailija
4/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä siinä nyt olla höyli asiakaspalvelija kun tietokone on jatkuvasti juntturassa. Asiakaspalvelu kohenisi huomattavasti jos ATK-sihteerit saataisiin takaisin.

Vierailija
5/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n täytyy mennä lääkikseen, lukea 6 vuotta työllä ja vaivalla käsittämätöntä nippelitietoa ja valmistua lääkäriksi, jotta hän tietää MIKSI lääkäreistä tulee sellaisia kuin he ovat.

Vierailija
6/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin tapaa hyvän lääkärin, ehkä noin 3 % on sellaisia. Tekisi mieli antaa jokin lahja heille, niin ihanasti jää mieleen kun kerrankin saa ymmärtäväistä kohtelua. Ei minua haittaa, jos lääkäri ei tiedä jotain asiaa saman tien. Eniten ärsyttää jos hän vähättelee oireita ja sanoo jotain yleispätevää kuten syö monipuolisesti, lepää riittävästi ja harrasta liikuntaa.

Eiköhän nykyisissä lääkäriopinnoissa painoteta hieman enemmän potilaan kohtaamista? Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
7/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin. Niin metsä huutaa...jne.

Vierailija
8/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ei pitäis liikaa lyhentää... niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
9/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vaikeus kohdata potilaita liittyy siihen millaisia taitoja vaaditaan lääkikseen valittavilta. Valitut ovat hyvin älyllisiä, loogisia, ajattelevat asioita järkiperäisesti, eivät niinkään tunteilla. Samanlaisia näkee esim. Aallossa pyörimässä. Tällaisen ihmisen on ehkä tavallista vaikeampi kehityä taitavaksi sosiaalisessa kanssakäymisessä. Lisäksi tulee vielä se, että tulevat lääkärit istuvat monta vuotta opiskelemassa vaativia asioita ja kuvittelevat ikävä kyllä sen jälkeen, ettei kellään muulla ole minkäänlaista kykyä ajatella.

Vierailija
10/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tunnen työn puolesta ison kasan niin mahtavan ihania lääkäreitä että olisi ilo päästä kenen tahansa heistä potilaaksi! Kyllä helmiäkin mahtuu joukkoon!

Vierailija
11/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija.

Käytöstavat pitäisi kuitenkin olla.

Myös potilailla.

Vierailija
12/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut aina arvostelevat kaikkea? Tietysti ap on maailman paras asiakaspalvelija? 

Vierailija
13/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen aloitus. Olen itse tavannut lähinnä mukavia lääkäreitä, jotka ovat olleet ihan hyviä asiakaspalvelijoita myös. Ja olen monella lääkärillä ehtinyt käydä elämässäni. Tulee mieleen vain yksi, joka oli surkea asiakaspalvelija. 

Vierailija
14/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija.

Käytöstavat pitäisi kuitenkin olla.

Myös potilailla.

Taitaa olla asiana kolmiolääkkeet heikoilla perusteilla

Vierailija
15/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ei ainoastaan huono asiakaspalvelussa (jos sellaisesta voi edes siinä tilanteessa puhua), vaan myös ammattitaidoton! Monet lääkärit ovat alkailleet suunnittelemaan minulle sairauksia ja diagnooseja ihan mitättömistä asioista. Jo pelkästään se että olen vähän jännittynyt, on aiheuttanut epäilyn mielenterveydestäni. Ei ihan näillä sanoilla, mutta ei hän malttanut jättää epäilyään kertomattakaan. Uskomatonta, että potilasta pelkästään katsomalla tehdään päätelmiä!

Vierailija
16/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein on lääkärin ulosanti surkeaa ja usein joutuu kyselemään lisätietoja mm. sairauden hoitoon liittyvistä asioista.

Viimeksi kun olin hammaslääkärissä lääkäri vain huokaili raskaasti. Mietin suu täynnä välineitä onko jotain mistä pitäisi huolestua.

Sekin tuntuu erittäin ikävältä, että lääkäri puhuu vain hoitajan kanssa ja potilaan kanssa kommunikointi rajottuu vai tervehdykseen.

Vierailija
17/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi pääsy vaatii ylimaallista lukupäätä käytössä olevan opiskelijoiden valintamenetelmän ansiosta ja siksi alalle valikoituu lähinnä puoliautistista sakkia. Iso osa lääkäreistä on sosiaalisesti kömpelöjä ihmisiä myös siviilissä. Vika ei ole koulutuksessa vaan opiskelijoiden valinnassa. Sosiaalinen vuorovaikutustaito ja empatiakyky pitäisi huomioida opiskelijoita valittaessa. Nykyisin niillä ei ole mitään roolia, vaikka lääkärin työssä niiden merkitys on hyvin suuri. 

Vierailija
18/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä ole, ei läheskään kaikki.

Kokemusta monen eri alan lääkäristä. Joukossa 5 tähden spesialisteja kaikin tavoin.

Vierailija
19/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi pääsy vaatii ylimaallista lukupäätä käytössä olevan opiskelijoiden valintamenetelmän ansiosta ja siksi alalle valikoituu lähinnä puoliautistista sakkia. Iso osa lääkäreistä on sosiaalisesti kömpelöjä ihmisiä myös siviilissä. Vika ei ole koulutuksessa vaan opiskelijoiden valinnassa. Sosiaalinen vuorovaikutustaito ja empatiakyky pitäisi huomioida opiskelijoita valittaessa. Nykyisin niillä ei ole mitään roolia, vaikka lääkärin työssä niiden merkitys on hyvin suuri. 

Puoliautistista sakkia :D

Vierailija
20/45 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkkikseen on ainoastaan koe eikä mitään psykologisia testejä ym. Semmoisia testejä soveltuuko ihminen siihen ammattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi