Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on aina outoa, kun jotkut sanovat, ettei meikkiä käyttävä ole oma itsensä

Vierailija
23.03.2018 |

Minusta oma itsensä on juuri silloin, kun näyttää siltä miltä itse haluaa näyttää ja tekee, mitä itse haluaa tehdä.

Miksi meikin käyttö tekisi ihmisestä ei-oman-itsensä? Koska emme ole syntyneet meikit naamassa? Tästä voimmekin siirtyä seuraavaan kysymykseen - Onko ihminen myös silloin ei-oma-itsensä, jos hän alkaa opetella vaikkapa kansatanssia tai piirtämistä? Onko ihminen myös silloin ei-oma-itsensä, jos hän alkaa treenata kroppaansa lihaksikkaammaksi?

Miksi tietyt itsensä muokkaamiset/kehittämiset ovat sallittuja ilman, että saisi epäaidon leiman otsaansa?

Minusta ihminen on juuri silloin oma itsensä, kun hän on juuri sellainen kuin hän haluaa olla, jolloin hänellä on hyvä olo itsensä kanssa. Jos minä tulen onnellisemmaksi, kun näen peilistä meikatut kasvoni tai jos opettelen espanjan kieltä, miksi nämä seikat tekisivät minusta epäaidon vain, koska ne eivät luontaisesti ole osa minua, eli en syntynyt meikit kasvoillani tai ensimmäinen suustani tullut sana ollut espanjankielinen?

Kertokaa minulle, miksi meikkaaminen tekisi kenestäkään epäaidon ihmisen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, varmaan 80% naisista ehostautuu, sehän on ihan vaan itsestään huolta pitämistä yms.

Ois ihan outoa, jos nainen ei meikkaisi. 

Vierailija
2/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, varmaan 80% naisista ehostautuu, sehän on ihan vaan itsestään huolta pitämistä yms.

Ois ihan outoa, jos nainen ei meikkaisi. 

Ei siinä ole mitään outoa, ettei halua meikata. Eikä myöskään siinä, että haluaa meikata. Jokainen tehköön juuri niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä sanovat noin?

Kaikki saa meikata juuri sen verran kun haluavat. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten jotkut sanovat meikkaavansa itseään varten. Joko he katselevat itseään peilistä poikkeuksellisen paljon tai sitten tuo on valheellista.

Vierailija
4/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy vahvasti naisten alistamiseen ja häpäisyyn.

Googleta feminism + makeup, niin voit lukea siitä lisää.

Naisten pitää siis aina olla luonnostaan superkauniita, jos meikkaa on huijarinatsisika nainen, ja jos et meikkaa ja oletkin sitten taviksen näköinen, olet mitätön, et yritä tarpeeksi jne. Kaikki mitä teet on väärin, jos olet nainen. Naisetkin ovat mukana tuossa meikkihäpäisyssä innolla, mikä näkyy tuolla toisessa ketjussa.

Vierailija
5/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sanovat noin?

Kaikki saa meikata juuri sen verran kun haluavat. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten jotkut sanovat meikkaavansa itseään varten. Joko he katselevat itseään peilistä poikkeuksellisen paljon tai sitten tuo on valheellista.

Tottakai ihminen meikkaa sitä varten, millaisen kuvan hän haluaa muille itsestään antaa. Vaikka ostaisimme laukun joka miellyttää itseämme, mietimme myös sitä, miten muut laukun näkevät. Samalla tavalla meikkaaminen on itseä mutta myös muita ihmisiä varten. En usko että monella olisi motivaatiota tehdä juuri mitään, ellei maailmassa olisi muita ihmisiä.

Ap

Vierailija
6/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy vahvasti naisten alistamiseen ja häpäisyyn.

Googleta feminism + makeup, niin voit lukea siitä lisää.

Naisten pitää siis aina olla luonnostaan superkauniita, jos meikkaa on huijarinatsisika nainen, ja jos et meikkaa ja oletkin sitten taviksen näköinen, olet mitätön, et yritä tarpeeksi jne. Kaikki mitä teet on väärin, jos olet nainen. Naisetkin ovat mukana tuossa meikkihäpäisyssä innolla, mikä näkyy tuolla toisessa ketjussa.

Tämä on kyllä totta. Ihmisten ei pitäisi antaa muiden kävellä ylitseen. Itse pidän omalta osaltani huolen siitä, ettei kukaan kävele minun ylitseni. Mielelläni puolustan myös muita aina tarpeen vaatiessa. Psykologisista taidoista ei ole näissäkään tilanteissa haittaa.

Ap

Vierailija
7/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sanovat noin?

Olen monesti kuullut tätä lausetta sekä lähipiiristäni että keskustelupalstoilta. Juuri nyt sain inspiraation tähän tuosta toisesta ketjusta, jossa aloittaja pyysi vertaustukea meikkaamattomuudelleen.

Ap

Vierailija
8/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok käytän ripsarii, luomivärii, ja huulipunaa sekä kiiltoo. Siis aknen takii en siis, pysty läyttää mitään puuterii tai mitää meikkivoidetta. Sillä se pahentaa sitä, viellä enem,än. Pesen joka päivä huolella itseni, ja pidän kasvoni puhtaina. Eli siis tä akne ei johdu siitä, enkö huolehtisi itsestäni.

Vierailija
9/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin erityisesti outoa on kun meistä miehistä sanoo naisista että ovat paremman näköisiä ilman meikkiä. - No totta siinä mielessä on omassa rakkaassa oma toki viehätyksenä kun hän on raukeana saunan jäljiltä tai tulee suihkusta, jossa on käynyt hiki-liikunnan jälkeen tai viettää pitkää ja rauhallista aamupalaa hänen kanssaan.... Mutta yleisemmin luulempa, että en ole ainoa miekkonen, joka ei edes aina tajua, milloin nainen on ehostanut itseään keveällä meikillä. 

Vierailija
10/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleen, että ehkä kasvojen ulkonäön muokkaaminen olisi ihmisten mielestä ok:mpi juttu, jos kasvojen ulkonäköä voisi muokata samalla tavoin kuin kehoa voi muokata, eli kuntoilemalla. Minua tuo hieman ihmetyttää, että miksi se on niin väärin, että haluaa muokata kasvojaan, mutta samalla tavoin kehoaan urheilemalla muokkaavat ovatkin ihan jees. Jos kasvoja ei voi muokata kuin meikillä tai plastiikkakirurgialla, niin miksi se on väärin, jos käyttää näitä apunaan? Koska se ei ole luonnollista? Huono perustelu, sillä ihminen on aikapäiviä sitten vieraantunut luonnosta.

Ap

Vierailija
11/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tarkentaa, mitä tarkoittaa "omalla itsellä", kun väittää, ettei joku ihminen sitä ole.

Tarkoittaako "oma itse" geenejä?

Vai tarkoittaako "oma itse" sitä, että ihminen voi allekirjoittaa näyttävänsä itseltään? Jos jokainen tässä maailmassa voisi valita itse ulkonäkönsä, kellään ei olisi sitä ongelmaa, että hänet ymmärrettäisiin väärin ulkonäön takia. Ei olisi luotaantyöntävää resting bitch facea eikä lämpimällä ihmisellä olisi silmiä, joista tulee mielikuva kylmästä ihmisestä.

Vierailija
12/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli myös mieleen, että ehkä kasvojen ulkonäön muokkaaminen olisi ihmisten mielestä ok:mpi juttu, jos kasvojen ulkonäköä voisi muokata samalla tavoin kuin kehoa voi muokata, eli kuntoilemalla. Minua tuo hieman ihmetyttää, että miksi se on niin väärin, että haluaa muokata kasvojaan, mutta samalla tavoin kehoaan urheilemalla muokkaavat ovatkin ihan jees. Jos kasvoja ei voi muokata kuin meikillä tai plastiikkakirurgialla, niin miksi se on väärin, jos käyttää näitä apunaan? Koska se ei ole luonnollista? Huono perustelu, sillä ihminen on aikapäiviä sitten vieraantunut luonnosta.

Ap

Mutta miksi niitä kasvoja pitää muokata? Vartalon muokkaaminen liikunnalla ei ole verrattavissa meikkaamiseen ja plastiikkakirurgiaan, sillä siihen liittyy kunto ja terveys. Pitää kysyä miksi koemme tietyt piirteet niin vääriksi, että ne pitää maalata piiloon tai hioa pois kirurgisesti?

Vierailija
13/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tarkentaa, mitä tarkoittaa "omalla itsellä", kun väittää, ettei joku ihminen sitä ole.

Tarkoittaako "oma itse" geenejä?

Vai tarkoittaako "oma itse" sitä, että ihminen voi allekirjoittaa näyttävänsä itseltään? Jos jokainen tässä maailmassa voisi valita itse ulkonäkönsä, kellään ei olisi sitä ongelmaa, että hänet ymmärrettäisiin väärin ulkonäön takia. Ei olisi luotaantyöntävää resting bitch facea eikä lämpimällä ihmisellä olisi silmiä, joista tulee mielikuva kylmästä ihmisestä.

"Oma itsensä" on syvempi juttu kuin mitä ulkokuori kertoo. Se yleensä välittyy muille, huokuu jostain syvemmältä. Meikkaamaton takkutukka jätesäkkiin pukeutuneena voi olla epäaito, kun taas jättisilikoneilla varusteltu, meikkiä runsaalla kädellä käyttävä taas hyvinkin aito ihmisenä. Aitous ei siis mielestäni liity ulkonäköön vaan persoonaan.

Ap

Vierailija
14/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kevyesti ehostaminen on okei. Siitä voi saada hyvä mielen, kun katsoo peilistä hieman kirkkaampaa ilmettä jne. Mutta jos kovin vahvasti pakkeloi itseään jatkuvasti, on jotenkin typerää väittää, että se on vain itseä varten. Kyllähän sillä huomiota haetaan, tai peitetään omaa epävarmuutta.

Enkä sano, että se olisi väärin. Mutta minusta on surullista, jos ihminen kokee tarpeelliseksi pyntätä joka päivä kauheat meikkikerrokset naamaansa. Ja harvoinpa sellainen on edes kaunista, paitsi valokuvissa voi näyttää paremmalta joskus.

Vierailija
15/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta miksi niitä kasvoja pitää muokata? Vartalon muokkaaminen liikunnalla ei ole verrattavissa meikkaamiseen ja plastiikkakirurgiaan, sillä siihen liittyy kunto ja terveys. Pitää kysyä miksi koemme tietyt piirteet niin vääriksi, että ne pitää maalata piiloon tai hioa pois kirurgisesti?

Biologinen juttu. Meikillä haetaan nuorekkuutta eli hedelmällistä ulkonäköä, samoin kuin kropan muokkaamisella.

Ap

Vierailija
16/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Biologinen juttu. Meikillä haetaan nuorekkuutta eli hedelmällistä ulkonäköä, samoin kuin kropan muokkaamisella.

Ap

Mutta ainakaan vahva meikki ei nuorenna ketään.

Vierailija
17/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikattu nainen ei ole ulkonäöllisesti oma itsensä.

Vierailija
18/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki kuten myös tuoksujen käyttö ohjaavat meitä vääränlaiseen kumppanivalintaan. Ne feromonit...

Vierailija
19/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti jossain mielessä oma itsensä. Mutta huijattu olo tulee niille, jotka sitten näkevätkin tyypin ilman meikkiä. Siis usein tuon kuulee jonkun miehen suusta.

Vierailija
20/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mutta nuoret meikkaavat näyttääkseen kypsemmiltä. Meikkasin teininä ja parinkympin pintaan sotamaalaukset, koska muuten minua luultiin aina vuosia nuoremmaksi. Miksi emme ole tyytyväisiä itseemme? Mikseivät miehet meikkaa yhtä paljon? Kaikki tämä ei ole sattumaa.