Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on aina outoa, kun jotkut sanovat, ettei meikkiä käyttävä ole oma itsensä

Vierailija
23.03.2018 |

Minusta oma itsensä on juuri silloin, kun näyttää siltä miltä itse haluaa näyttää ja tekee, mitä itse haluaa tehdä.

Miksi meikin käyttö tekisi ihmisestä ei-oman-itsensä? Koska emme ole syntyneet meikit naamassa? Tästä voimmekin siirtyä seuraavaan kysymykseen - Onko ihminen myös silloin ei-oma-itsensä, jos hän alkaa opetella vaikkapa kansatanssia tai piirtämistä? Onko ihminen myös silloin ei-oma-itsensä, jos hän alkaa treenata kroppaansa lihaksikkaammaksi?

Miksi tietyt itsensä muokkaamiset/kehittämiset ovat sallittuja ilman, että saisi epäaidon leiman otsaansa?

Minusta ihminen on juuri silloin oma itsensä, kun hän on juuri sellainen kuin hän haluaa olla, jolloin hänellä on hyvä olo itsensä kanssa. Jos minä tulen onnellisemmaksi, kun näen peilistä meikatut kasvoni tai jos opettelen espanjan kieltä, miksi nämä seikat tekisivät minusta epäaidon vain, koska ne eivät luontaisesti ole osa minua, eli en syntynyt meikit kasvoillani tai ensimmäinen suustani tullut sana ollut espanjankielinen?

Kertokaa minulle, miksi meikkaaminen tekisi kenestäkään epäaidon ihmisen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli myös mieleen, että ehkä kasvojen ulkonäön muokkaaminen olisi ihmisten mielestä ok:mpi juttu, jos kasvojen ulkonäköä voisi muokata samalla tavoin kuin kehoa voi muokata, eli kuntoilemalla. Minua tuo hieman ihmetyttää, että miksi se on niin väärin, että haluaa muokata kasvojaan, mutta samalla tavoin kehoaan urheilemalla muokkaavat ovatkin ihan jees. Jos kasvoja ei voi muokata kuin meikillä tai plastiikkakirurgialla, niin miksi se on väärin, jos käyttää näitä apunaan? Koska se ei ole luonnollista? Huono perustelu, sillä ihminen on aikapäiviä sitten vieraantunut luonnosta.

Ap

Mutta miksi niitä kasvoja pitää muokata? Vartalon muokkaaminen liikunnalla ei ole verrattavissa meikkaamiseen ja plastiikkakirurgiaan, sillä siihen liittyy kunto ja terveys. Pitää kysyä miksi koemme tietyt piirteet niin vääriksi, että ne pitää maalata piiloon tai hioa pois kirurgisesti?

Biologinen juttu. Meikillä haetaan nuorekkuutta eli hedelmällistä ulkonäköä, samoin kuin kropan muokkaamisella.

Ap

Mutta ainakaan vahva meikki ei nuorenna ketään.

Ei tietenkään. Överimeikkaaminen onkin yksi taiteenlaji sekin. Tyylikeino monille, kuten jättisilikonit. Onhan paljon taiteilijoitakin, jotka nauttivat maalatessaan kammottavia kuvia. Toiset tykkäävät tehdä itsestään tällaisen "kammotuksen", ehkä jopa pitävät ulkonäöstään sellaisena.

Ap

Vierailija
22/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikattu nainen ei ole ulkonäöllisesti oma itsensä.

Miksi ei? Koska ei ole syntynyt meikit naamassa? Sinäkään et ole silloin oma itsesi, kun sinulla on vaatteet päälläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli myös mieleen, että ehkä kasvojen ulkonäön muokkaaminen olisi ihmisten mielestä ok:mpi juttu, jos kasvojen ulkonäköä voisi muokata samalla tavoin kuin kehoa voi muokata, eli kuntoilemalla. Minua tuo hieman ihmetyttää, että miksi se on niin väärin, että haluaa muokata kasvojaan, mutta samalla tavoin kehoaan urheilemalla muokkaavat ovatkin ihan jees. Jos kasvoja ei voi muokata kuin meikillä tai plastiikkakirurgialla, niin miksi se on väärin, jos käyttää näitä apunaan? Koska se ei ole luonnollista? Huono perustelu, sillä ihminen on aikapäiviä sitten vieraantunut luonnosta.

Ap

Mutta miksi niitä kasvoja pitää muokata? Vartalon muokkaaminen liikunnalla ei ole verrattavissa meikkaamiseen ja plastiikkakirurgiaan, sillä siihen liittyy kunto ja terveys. Pitää kysyä miksi koemme tietyt piirteet niin vääriksi, että ne pitää maalata piiloon tai hioa pois kirurgisesti?

Biologinen juttu. Meikillä haetaan nuorekkuutta eli hedelmällistä ulkonäköä, samoin kuin kropan muokkaamisella.

Ap

Mutta nuoret meikkaavat näyttääkseen kypsemmiltä. Meikkasin teininä ja parinkympin pintaan sotamaalaukset, koska muuten minua luultiin aina vuosia nuoremmaksi. Miksi emme ole tyytyväisiä itseemme? Mikseivät miehet meikkaa yhtä paljon? Kaikki tämä ei ole sattumaa.

Nuoret meikkaavat saadakseen taas päinvastoin liian lapsekkaan ulkonäkönsä hieman aikuismaisemmaksi. Eivät he kuitenkaan pyri näyttämään 6-kymppisiltä, vaan hedelmällisessä iässä olevilta.

Ap

Vierailija
24/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti jossain mielessä oma itsensä. Mutta huijattu olo tulee niille, jotka sitten näkevätkin tyypin ilman meikkiä. Siis usein tuon kuulee jonkun miehen suusta.

Kuinka pihalla pitää olla, että kuvittelee jonkun meikkien olevan syntymässä saatu? Oho, tolla ei ollutkaan luonnostaan silmänrajaukset silmiä kehystämässä!

Vierailija
25/37 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti jossain mielessä oma itsensä. Mutta huijattu olo tulee niille, jotka sitten näkevätkin tyypin ilman meikkiä. Siis usein tuon kuulee jonkun miehen suusta.

Mitä se nainen on sulta huijannut, kun sulle paljastuu, että sen meikit olikin poispeseytyvää mallia?

Vierailija
26/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai meikillä peitetään oma naama ja siksi se on häpeällistä ja ala-arvoista toimintaa. Jokainen on oma itsensä vain luonnollisena.

Vierailija
28/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai meikillä peitetään oma naama ja siksi se on häpeällistä ja ala-arvoista toimintaa. Jokainen on oma itsensä vain luonnollisena.

Onko myös vaatteiden käyttö ala-arvoista ja häpeällistä?

Vierailija
29/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok käytän ripsarii, luomivärii, ja huulipunaa sekä kiiltoo. Siis aknen takii en siis, pysty läyttää mitään puuterii tai mitää meikkivoidetta. Sillä se pahentaa sitä, viellä enem,än. Pesen joka päivä huolella itseni, ja pidän kasvoni puhtaina. Eli siis tä akne ei johdu siitä, enkö huolehtisi itsestäni.

Mineraalimeikki sopii akneiholle. Siis sellainen missä ei ole mitään ylimääräistä, vain 100% mineraali.

Vierailija
30/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite meikkaan sen verran harvoin, että meikattuna tuntuu kuin olisi naamari päässä.

Mutta kukin tuntee miten tuntee. Ei se tee kestään parempaa tai huonompaa.

Vierailija
31/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta jokainen voi meikata tai olla meikkaamatta. Itse en meikkaa ja esim. kavereista pidän suurinta osaa kauniimpana ilman meikkiä kuin meikattuna, tämä luonnollisesti ei välttämättä olisi heidän oma mielipiteensä omasta ulkonäöstään.

Luulen, että ainakin länsimaissa naisten meikkaaminen on niin yleistä, ettei ihmisillä enää oikein ole "silmä tottunut" meikkamattomaan naamaan ja siksi sitä pidetään helposti jotenkin oudon tai valjun näköisenä.

Tuohon ap:n esittämään ajatukseen, mulla on ainakin yksi kaveri, jota ei ilman meikkiä tunnista samaksi henkilöksi, siis ihan oikeasti. Ei edes näytä mitenkään erityisen pakkeloidulta, vaan meikkaa oikein kauniisti ja luonnollisen näköisesti mutta ilman meikkiä on tosi vaalea ja meikillä saa värikontrastia kasvoihin ja jotenkin (varjostamalla?) muutettua piirteitään hyvin erilaisiksi. Ymmärrän tuossa kyllä ajatuksen, ettei ole oma itsensä, kun meikkaa niin, että näyttää eri henkilöltä.

Vierailija
32/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenelle ja miten minun "itsenäni" olo sitten näyttäytyisi. Useimmiten poistun kotoa jonkinlaisessa meikissä, mutta kaikki tuttuni ovat myös minut luomuna nähneet. Minun ei tarvitse esittäytyä kenellekään tietyn näköisenä, meikillä tai meikittä, todistellakseni itseyttäni.

Vierailija
33/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sanovat noin?

Kaikki saa meikata juuri sen verran kun haluavat. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten jotkut sanovat meikkaavansa itseään varten. Joko he katselevat itseään peilistä poikkeuksellisen paljon tai sitten tuo on valheellista.

No minä kyllä meikkaan joskus ihan oikeasti pelkästään itseäni varten. Meikkaamisen myötä minulle tulee sellainen olo aamulla, että olen jotenkin valmiimpi kohtaamaan päivän haasteet. Tunnen itseni vähän pätevämmäksi ja reippaammaksi. Silloin, kun lapseni oli vauva ja olin hirveän väsynyt ja kärsin baby bluesista, meikkasin silti melkein joka aamu. Siitä sai energiaa ja iloa. Meikkasin siis, vaikka olin vaan vauvan kanssa kotona koko päivän. Jonkinlainen rituaali se kai on. Silloin se ei ainakaan liittynyt sinänsä ulkonäköön.

Vierailija
34/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota että ei muka kukaan meikkaa itseään varten. Eikö se nimenomaan ole lähes aina itseään varten meikkaamista, jos tavoitteena on se, että muut pitävät hyvännäköisenä, ja siitä tulee itselle hyvä mieli. Tuskin kovin moni meikkaisi tai leikkaisi hiuksia, käyttäisi tyylikkäitä vaatteita tms, jos olisi ainut ihminen koko maailmassa. Koska noista asioista ei välttämättä saisi sitä samaa hyvää oloa nimenomaan itselle, kuin silloin ku joku muukin ne näkee.

Vierailija
35/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, varmaan 80% naisista ehostautuu, sehän on ihan vaan itsestään huolta pitämistä yms.

Ois ihan outoa, jos nainen ei meikkaisi. 

Yleensä laitan vain ripsaria, koska minulla on luonnostaan todella pitkät ripset ja tummat kulmakarvat. Oikeastaan muuta ehostusta en tarvitse päiväsaikaan. Niin ja iho on tosi hyvässä kunnossa. 

Laitan kunnon meikit ainoastaan johonkin erityiseen tapahtumaan. 

Olen todella onnekas, koska pelkällä ripsarilla saan itsestäni ihan ihmisen näköisen. 

Vierailija
36/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, varmaan 80% naisista ehostautuu, sehän on ihan vaan itsestään huolta pitämistä yms.

Yleensä laitan vain ripsaria, koska minulla on luonnostaan todella pitkät ripset ja tummat kulmakarvat. Oikeastaan muuta ehostusta en tarvitse päiväsaikaan. Niin ja iho on tosi hyvässä kunnossa. 

Olen todella onnekas, koska pelkällä ripsarilla saan itsestäni ihan ihmisen näköisen. 

Tai siis hyvännäköisen. Ja miesystävät ovat kiitelleet, kun naama ei ole täynnä pakkelia. 

Vierailija
37/37 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, että tulit ilmoittamaan tämän meille!