Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krista Kosonen: Olennaista on naisviha joka vallitsee kaikkialla

Vierailija
23.03.2018 |

Se, että se kohdistui nimenomaan nuoriin naisnäyttelijöihin, on tässä aika olennaista. Ja se naisviha, mikä vallitsee kaikkialla.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005615402.html

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että muualta saapuneissa miehissä on niitä, jotka pitävät minua alempiarvoisena. Kun asioin heidän kanssaan, rahani kyllä kelpaavat, mutta tylystä asenteesta naista kohtaan ei voi erehtyä. Olen joku länsihutsu heidän mielestään.

Vierailija
22/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan sitä, että muualta saapuneissa miehissä on niitä, jotka pitävät minua alempiarvoisena. Kun asioin heidän kanssaan, rahani kyllä kelpaavat, mutta tylystä asenteesta naista kohtaan ei voi erehtyä. Olen joku länsihutsu heidän mielestään.

Näin ne on kokemukset erilaisia. Yksikään muualta tänne tullut ei ole minulta pimppaa vongannut, mutta kantikset sen sijaan esineellistivät ja esineellistävät edelleen. Niitä kokemiani traumoja kantisten harjoittaman seksuaalisen ahdistelun takia ei ikävä kyllä mikään voi pyyhkiä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap. sait pitkästä jutusta noin yksipuolisen näkökulman esiin. Voisi väittää että valehtelet.

Koska keskustelen naisvihasta joka yhteiskunnassamme leimuaa. Sen on loputtava.

Ja katsot että näkemyksesi naisvihasta antaa sinulle oikeuden valehdella?

Lainaamasi artikkeli ei käsitellyt millään lailla kokemuksia naisvihasta, vaan päinvastoin. Sitten lainasit yhden lauseen artikkelista. En näe tässä mitään logiikkaa. Laitoit itse asiassa sanoja Kososen suuhun esittämällä niin totuudenvastaisen väitteen.

Luepa artikkeli. Lainaamani teksti on suoraan artikkelista.

Kosonen on järkyttynyt tapetilla olevasta asiasta ja empaattisesti tunnelmoiden maalailee myötäeläen muiden tuntemuksia:

"http://Aku varmasti tietää, hän on loistava ohjaaja, miten ne olisi pitänyt tehdä. Se, että se kohdistui nimenomaan nuoriin naisnäyttelijöihin, on tässä aika olennaista. Ja se naisviha, mikä vallitsee kaikkialla."

Hänen omat kokemukset on ihan erilaisia. Hänellä ei ole ollut mitään ongelmia. Hän ei ole kokenut "naisvihaa joka vallitsee kaikkialla".

Vierailija
24/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisviha, miesviha, lapsivihamielisyys, muukalaisviha, vihapuhe, vihapoliisi, vihavihaviha

Olemme maailman onnellisin maa. Kun todellisia ongelmia on vähän niin keksitään niitä sitten.

Vierailija
25/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. On pelottavaa, että näiden taantumuksellisten näkemysten edustajia on sitten töissä sairaaloissa, tk.oissa, ravintoloissa, liikennevälineissä.

Tulee turvaton olo. Ihan kuin olisi b-luokan väkeä kotimaassaan.

Vieraaseen maahan muuttajan ensimmäinen läksy on opetella kohdemaan kulttuuri ja kieli, ja kunnioittaa niitä.

Jos se ei maistu, pitää pysyä siellä missä on.

Vierailija
26/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti #metoo aiheuttaa vain lisää naisvihaa tietyissä piireissä.

Vierailija
27/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi tärkeää keskustella siitä, mistä naisviha yhteiskunnassamme kumpuaa ja miten siitä päästään eroon. Peruskouluun ja jatko-opintoihin, sekä armeijaan voitaisiin lisätä koulutusosuus jossa opitaan olemaan vihaamatta naisia. Miten tavoitettaisiin jo kouluiän ja armeijaiän ylittäneet miehet? Jokaisessa työyhteisössä pitäisi myös järjestää näitä koulutuksia.

Selvitetään nyt ensin tämä pikku juttu että ap.n lainaamassa artikkelissa Krista Kosonen ei kerro kohdaneensa naisvihaa elokuvaurallaan ainakaan miesohjajien taholta.

Niin Kristahan sanoo, että naisvihaa on KAIKKIALLA.

Kymmenes kappale IS:n jutussa, jossa Krista itse sanoo näin:

"Se, että se kohdistui nimenomaan nuoriin naisnäyttelijöihin, on tässä aika olennaista. JA SE NAISVIHA; MIKÄ VALLITSEE KAIKKIALLA."

Krista K. ei ole kohdannut naisvihaa elokuvaurallaan mutta silti naisviha vallitsee  kaikkialla. Onkohan toimittaja laittanut omia tulkintoja joukkoon. Ei ole Kristan vika jos toimittajat eivät ole ammattitaitoisia.

Vierailija
28/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap. sait pitkästä jutusta noin yksipuolisen näkökulman esiin. Voisi väittää että valehtelet.

Lainaamasi artikkeli ei käsitellyt millään lailla kokemuksia naisvihasta, vaan päinvastoin. Sitten lainasit yhden lauseen artikkelista. En näe tässä mitään logiikkaa. Laitoit itse asiassa sanoja Kososen suuhun esittämällä niin totuudenvastaisen väitteen.

Kosonen on järkyttynyt tapetilla olevasta asiasta ja empaattisesti tunnelmoiden maalailee myötäeläen muiden tuntemuksia:

"http://Aku varmasti tietää, hän on loistava ohjaaja, miten ne olisi pitänyt tehdä. Se, että se kohdistui nimenomaan nuoriin naisnäyttelijöihin, on tässä aika olennaista. Ja se naisviha, mikä vallitsee kaikkialla."

Hänen omat kokemukset on ihan erilaisia. Hänellä ei ole ollut mitään ongelmia. Hän ei ole kokenut "naisvihaa joka vallitsee kaikkialla".

Louhimies ei ole "loistava ohjaaja".

Vierailija
29/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ne on kokemukset erilaisia. Yksikään muualta tänne tullut ei ole minulta pimppaa vongannut, mutta kantikset sen sijaan esineellistivät ja esineellistävät edelleen. Niitä kokemiani traumoja kantisten harjoittaman seksuaalisen ahdistelun takia ei ikävä kyllä mikään voi pyyhkiä pois.

Täsmälleen sama juttu - yksi ilmeisesti arabimies on ollut minulle töykeä, yleensä he ovat hyvinkin kohteliaita ja ystävällisiä. Sen sijaan nämä ihanat suomiuroot... Varsinaisia törkymöykkyjä! TOKI joukossa on todella ihania, mukavia ja kohteliaita miehiä, mutta. Ja kokemus jatkuu seuraavaan sukupolveen - tyttäreni sanoo, että Helsingin yössä liikkuessaan saa aina pelätä suomalaisia miehiä, ei niinkään ulkomaalaisia.

Vierailija
30/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi tärkeää keskustella siitä, mistä naisviha yhteiskunnassamme kumpuaa ja miten siitä päästään eroon. Peruskouluun ja jatko-opintoihin, sekä armeijaan voitaisiin lisätä koulutusosuus jossa opitaan olemaan vihaamatta naisia. Miten tavoitettaisiin jo kouluiän ja armeijaiän ylittäneet miehet? Jokaisessa työyhteisössä pitäisi myös järjestää näitä koulutuksia.

Selvitetään nyt ensin tämä pikku juttu että ap.n lainaamassa artikkelissa Krista Kosonen ei kerro kohdaneensa naisvihaa elokuvaurallaan ainakaan miesohjajien taholta.

"Se, että se kohdistui nimenomaan nuoriin naisnäyttelijöihin, on tässä aika olennaista. JA SE NAISVIHA; MIKÄ VALLITSEE KAIKKIALLA."

Kosonen ainoastaan suhtautuu myötäeläen ja empaattisesti kuulemiinsa juttuihin. Hän ei ole itse kokenut elokuvanteossa naisvihaa vaan kiittelee 16 miesohjaajaa ja muita mukana olleita.

Hän ainostaan on empaattinen ei mitään omaa kokemusta huonosta kohtelusta. Jos miesviha hänen mielestään pitäisi paikkaansa niin kas kummaa että ei sitä ole kohdannut 16 miesohjaajan taholta.

Vierailija
31/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, ettei yhteiskunnassa ole niinkään naisVIHAA, vaan pikemminkin monilla miehillä on vain kovin itsekäs ajatusmaailma. Sen seurauksena he sitten esineellistävät naisia, kohtelevat heitä huonosti jne.  Mutta varsinaista vihaa yleisesti naisia kohtaan tuntee vain hyvin pieni prosentti miehistä. Toki naisillakin on ihan samanlaisia itsekkäitä ajatuksia, mutta mies harvoin joutuu niiden uhriksi, koska on nyt kuitenkin vielä se 'voimakkaampi' sukupuoli. Tai joutuu ehkä uhriksi jollain tavalla, mutta vaikutukset eivät ole niin dramaattisia, kuin miehen sortessa/alistaessa/kiusatessa naista.

Vierailija
32/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, kokemukset ovat todella erilaisia. Minä jouduin muualta tulleen raiskaamaksi ja alistamaksi, eikä YKSIKÄÄN nainen ole minua kuunnellut eikä tukenut, päinvastoin!! Ne keksivät kaiken maailman verukkeita, mitätöivät ja vähättelivät. Ja nyt naiset uhriutuvat asioista, jotka ovat seksuaaliseen väkivaltaan verrattuna täysin mitättömiä ja naurettavia!! Vihaan tuota kaksinaamaisuutta, vihaan naisten armottomuutta ja pahuutta!

Vierailija
33/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsu.

Kosonen vain maalailee laveasti ja hakee jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta kovia kokeneiden kanssa. Jos luet jutun niin huomaat, että hänen omat kokemukset on ihan myönteiset:)

Vierailija
34/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Krista Kosonen! Kiitos kun tulit selittämään mitä tarkoitat.

Krista Kososen ei jatkossa pidä sanoa asioita, joita Krista ei tarkoita. Krista sanoo, että naisviha vallitsee kaikkialla! Tätä hänen sanomaansa tekstiä on nyt lainattu ja on kerrottu, että näin Krista Kosonen on sanonut. Krista Kosonen on siis Ilta-Sanomien haastattelussa sanonut, että naisviha vallitsee kaikkialla.

Opettele sanomaan asiat harkitummin, Krista hyvä, niin ei tarvitse jälkikäteen alkaa korjailemaan, hyvää jatkoa sinulle!  :)

Jos et satu olemaan Krista niin suosittelen lopettamaan muiden sanomisista jankkaamisen.

Vierailija
35/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, kokemukset ovat todella erilaisia. Minä jouduin muualta tulleen raiskaamaksi ja alistamaksi, eikä YKSIKÄÄN nainen ole minua kuunnellut eikä tukenut, päinvastoin!! Ne keksivät kaiken maailman verukkeita, mitätöivät ja vähättelivät. Ja nyt naiset uhriutuvat asioista, jotka ovat seksuaaliseen väkivaltaan verrattuna täysin mitättömiä ja naurettavia!! Vihaan tuota kaksinaamaisuutta, vihaan naisten armottomuutta ja pahuutta!

Oli väärän värinen. Hoivavietti heräsi, ei tosin sua kohtaan.

Vierailija
36/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvihaa on olemassa ainoastaan naisten taholta toisia naisia kohtaan.

Vierailija
37/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ikävää, että et ole saanut oikeutusta kokemastasi vääryydestä. Oletko mies vai nainen? Miesten raiskaustapauksia on harvemmin julkisuudessa enkä ole tutustunut käytäntöihin tuomioissa. Mielestäni (tietysti molempien sukupuolten kohdalla) tulisi ensisijaisesti korjata vääryys ja alistaminen joka tulee todeksi mitättömien tuomioiden myötä. Olemattomilla tuomioilla vähätellään ja mitätöidään uhrien kokemuksia. Ehkä tarvittiin "mitättömiä" asioita, että ihmiset uskaltavat alkaa puhumaan. Älä itse lähde mukaan mitätöinnin ja vihan leikkiin, silloin energia menee epätärkeisiin asioihin. Laita vaikka kansalaisaloite alulle tuomioiden koventamiseksi ja jos kohtasit epäasiallista käytöstä viranomaisten taholta rikoksen jälkeen niin ehdota selvitysmiehen kiinnittämistä. Naisviha on syvällä yhteiskunnan rakenteissa ja sen ilmenemismuotoja on monia. Mitäpä muuta naisvihamielisen yhteiskunnan naisetkaan oppisivat kuin vihaamaan naisia?

Vierailija
38/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosonen sanoo mm. näin:

"http://Näyttelijä Krista Kosonen vieraili perjantaiaamuna MTV:n Huomenta Suomessa puhumassa elokuva-alaa kuohuttaneesta ahdistelusta ja vallankäytöstä. Kosonen kertoi, ettei hän ole kohdannut uransa varrella epäasiallista käytöstä työpaikallaan. Näyttelijä kertoi tehneensä 16 elokuvaa miesohjaajien kanssa ja saaneensa aina kunnioittavaa kohtelua."

Kosonen on osannut valita roolinsa.

Niinpä. Kososesta ja näistä muista naisnäyttelijöistä ei voi puhua edes samana päivänä. Näyttelijäntaidoissa on niin mieletön ero.

Vierailija
39/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kuitenkin äänestät vihreitä tai vasureita, jotka tuottaisivat Suomen täyteen nuori miehiä naisvihamielisimmistä yhteiskunnista ja kulttuureista. Miehet hyötyisi Suomen islamisaatiosta, mutta he pääosin sitä vastustaa. Naiset taas alun hyötyjen jälkeen häviävät eniten islamisaatiosta. Kummatkin toimii etujensa vastaisesti.

Vierailija
40/131 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Krista Kosonen! Kiitos kun tulit selittämään mitä tarkoitat.

Krista Kososen ei jatkossa pidä sanoa asioita, joita Krista ei tarkoita. Krista sanoo, että naisviha vallitsee kaikkialla! Tätä hänen sanomaansa tekstiä on nyt lainattu ja on kerrottu, että näin Krista Kosonen on sanonut. Krista Kosonen on siis Ilta-Sanomien haastattelussa sanonut, että naisviha vallitsee kaikkialla.

Opettele sanomaan asiat harkitummin, Krista hyvä, niin ei tarvitse jälkikäteen alkaa korjailemaan, hyvää jatkoa sinulle!  :)

Jos et satu olemaan Krista niin suosittelen lopettamaan muiden sanomisista jankkaamisen.

Ei kukaan halua tulla lainatuksi niin epärehellisesti kuin ap. teki.