Nyt on perjantai-ilta ja vuosi 1998. Olet lähdössä juhlimaan. Mitä otat pohjiksi, miten pukeudut, minne menet?
Itse hörpin vanilijasiideriä , baarissa aion tilata Ampiaisia ja salmarishotteja. Kohta lähden bussilla kaverin luo ja juodaan siellä lisää, ennenkuin mennään yökerhoon. Zic Zacciin :)
Ylläni minulla on valkoiset Leviksen farkut mallia 555, musta pitkähihainen body jonka yläosa pitsiä , teräväkärkiset ruskeat bootsit sekä hapsullinen musta mokkatakki. Kaulassa hopeinen Twin Peaks-riipus eli sydämen puolikas, toinen puolikas on bestiksellä. Korvissa rivi pieniä hopeisia korvarenkaita ja etuhampaassa sydämen mallinen hammaskoru. Olen kihartanut hiukseni ja vetänyt tiukalle korkealle ponihännälle , jossain vaiheessa iltaa sitten ponkkari aukeaa ja heilutan seksikkäästi hiuksiani tanssilattialla.
Mutta nyt pitää heittää röökit pikkureppuun ja juosta bussiin, moi moi!
Kommentit (81)
Laittaudun sieväksi. Pörrötän ja lakkaan vaaleita, pitkiä hiuksiani. Laitan Max Factorin mascaraa ja mustaa kajalia silmiin. Rajaan huulet ruusunpunaisella kynällä ja levitän persikanpunaista, mintun tuoksuista, kiiltoa huulille. Ripaus lahjaksi saamaani YSL:n Rive Gache eu de toilettea korvan taakse.
Ylisuuren villapuseron isot olkatoppaukset ovat vihdoinkin kohdillaan. Vaikka on pakkasta, laitan minihameen ja korkeakorkoiset saapikkaat. Tiedän, että jäädyn, mutta ne näyttävät tosi hyviltä. Ennen lähtöä kaadan vielä itselleni lasillisen kossu-russiania ja nautin Whitney Houstonin lp:n ihanista biiseistä.
Paasi-ravintolan ovella on taas pitkä jono, tulee ainakin tunnin odotus. Olen aivan jääpuikko, mutta kaikesta huolimatta, tyylikäs ilmestys. :D
Olen 20, ensimmäisessä omassa kämpässä hieman kyseenalaisessa lähiössä soi oasis. Pohjiksi halpaa omenaviiniä. Silloiset pitkät hiukset kokoan päälaelle nutturaksi. päällä on iso ruutupaita, jonka alla joku ribbineuletoppi, jalassa farkut ja pihalle keväästä huolimatta tennarit, päälle armeijan ylijäämätakki. Pikkuiseen hölmöön reppuun tupakat ja sytkäri. Keskustassa tapaan kaverini, hänen kanssaan sitten ensin karaokebaariin ja myöhemmin illalla johonkin, missä voi tanssia ja soi mielellään edes vähän brittipoppia.
Eikö kenelläkään naisella ole bootseja ja sellaisia vaaleita tiukkoja farkkuja hapsulahkeilla varren päällä?
Naisilla (tytöillä) oli joskus niitä,vai ollaanko väärällä vuosikymmenellä.
-98 ei väsymyksestä ollut tietoakaan, perjantaina melkein töistä suoraan radalle ja muutaman tunnin unilla viikonloput,su ajoissa nukkumaan ja ma oli ihan pirteänä töissä.
Mä en saanut pil*ua silloinkaan vaikka joka viikonloppu oltiin baarissa,miten muilla meni?
Aaahhh... muistan kuin eilisen nuo vuodet. No mulla on tietysti sellainen tosi vartaloa nuoleva pantterikuvioinen kotelomekko, johon yhdistän pvc-saappaat tolppakoroilla. Kuunnellaan Panteraa, Dimmu Borgiria, Emperoria ym.
Istutaan siis tyttöporukalla mun luona ja juodaan salmaria (itse tehtyä, of course) sekä drinkkejä, joihin laitetaan Absolut Curantia tai Lemonia ja blandikseksi karpalomehua. Kossu käy myös, joku haluaa juoda kossua appelsiinimehulla mutta minusta se on junttimaista.
Mulla on varmaan jotain mustaa tai tosi tummanpunaista kynsilakkaa ja meikkityylissä korostuu tosi kalpea iho ja ohuet kulmakarvat, jotka on nypitty korkeiksi kaariksi ja voimakkaat siipirajaukset silmissä. Kavereiden kanssa meikkaillaan ja juorutaan miehistä, kunnes on aika lähteä Tavastialle katsomaan bändejä. Keikan jälkeen valutaan Masseen ja siellä maistuu kossubatteryt.
🇺🇦🇮🇱
Laitan päälle farkut ja bändipaidan. Pakkaan pitkin viikkoa hankitut kaljat ja lonkerot reppuun, jokaisen yksitellen sukkaan käärittynä ettei vanhemmat kuule kilinää. Tapaan kaverit ja päätetään mihin mennään juomaan. Yöllä yritän hiippailla hiljaa kotiin etten jää kiinni juomisesta ja tupakanpoltosta.
Jos tasan 20 vuotta taaksepäin, niin kyseessä oli se perjantai kun The Exä tuli sopimaan edellisen kesän seurustelubänksit "kuin aikuiset".
Paskat siitä sopimisesta mitään tullu kun alettiin paneskelemaan, aivan hillitöntä "eroseksiä" - kesti melkein 18 vuotta kun seuraavamn kerran näin tuon naisen.
Joten en ollut lähdössä baariin eikä niitä vaatteitakaan ollut pahemmin päällä.
Onko täällä muita jotka kävivät 90-luvulla Bronxissa ja lopetettua Fredalla Massessa? Massen lopetettua tuli Roadhouse, ja sitten myöhemmin Inferno-klubi... Anyone?
🇺🇦🇮🇱
En lähde, koska 1998 olen raskaana tai pienessä vauvassa kiinni. Riippuen onko kyse alkuvuodesta ta loppuvuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse hörpin vanilijasiideriä , baarissa aion tilata Ampiaisia ja salmarishotteja. Kohta lähden bussilla kaverin luo ja juodaan siellä lisää, ennenkuin mennään yökerhoon. Zic Zacciin :)
Ylläni minulla on valkoiset Leviksen farkut mallia 555, musta pitkähihainen body jonka yläosa pitsiä , teräväkärkiset ruskeat bootsit sekä hapsullinen musta mokkatakki. Kaulassa hopeinen Twin Peaks-riipus eli sydämen puolikas, toinen puolikas on bestiksellä. Korvissa rivi pieniä hopeisia korvarenkaita ja etuhampaassa sydämen mallinen hammaskoru. Olen kihartanut hiukseni ja vetänyt tiukalle korkealle ponihännälle , jossain vaiheessa iltaa sitten ponkkari aukeaa ja heilutan seksikkäästi hiuksiani tanssilattialla.
Mutta nyt pitää heittää röökit pikkureppuun ja juosta bussiin, moi moi!
Hups, täällä nuo vaatteet ja bootsit oli muotia jo aiemmin 90 luvulla, samoin pikkureput.
Minä joisin pohjiksi pöytäviinaa ja baarissa joko viidakkolonkeroa, kossua kolalla tai viskiä banaaniliköörillä.
Vaatteita en tarkemmin muista mutta varmaan farkut ja neulepusero tai paitapusero.
Raahustan yliopistolta kotiin. Olen totaalisen väsynyt oltuani lähes joka päivä yliopistolla klo 8.30-18. Onneksi perjantaina luennot päättyvät klo 12. Luen kotisohvalla illan kirjaa ja käyn kävelylenkillä. En jaksa lähteä minnekään. Yritän kerätä voimia viikonlopputyöhön lasten synttäriohjaajana ja tehdäkseni seuraavan viikon opintoihin liittyviä tehtäviä. Jos hyvin käy, menen lauantaina syömään ystäväni luo opiskelija-asuntolaan hänen pakistanilaisen miehensä tekemää hyvää ruokaa.
odotan F1 kauden osakilpailun kisapäivää Häkä johtaa mm sarjaa Schumi jahtaa raivoisasti Häkän pistejohtoa kiinni
Todennäköisesti ollaan kaverin kanssa Cinderellalla 24 tunnin risteilyllä. Päällä on mustat vähän trumpettihousut ja musta halterneck toppi, jalassa tolppakorkokengät. Hytissä litkitään lämmintä vodka-colasekoitusta mitkä on käyty hakemassa tax freestä. Hajuvetenä cliniquen Happy ja discossa tanssitaan mm. Spaissareita. En polta muuten mutta kun juon niin silloin kyllä, käydään röökillä laivan käytävällä kun hytissä ei saa polttaa 😀
Säädän tuon aikakoneen vuodella eteenpäin. Sitten kaverin isoveljen kyydissä kaupunkiin, vedetään valkkaripullo takapenkillä. Viimeiset kulaukset vielä parkkipaikalla nenästä kiinni pitäen. Tiedetään, että paukkuja ei tarvitse itse ostella, niitä kyllä tulee kun tanssilattialle päästään. Jos tahdotaan. Todennäköisesti on vain ihanaa olla nuoruudesta sekaisin ja pysytään paremmin rytmissä kun ollaan vesilinjalla loppuilta. Ollaan röyhkeän iloisia ja pyöräytetään dj pikkusormen ympäri. Kaikki biisitoiveet menee läpi, Ricky Martin on meidän poika, ja jos jonkin paska biisi tulee välillä niin puistellaan päätä dj.lle ja vaihdetaan ilkikurisia katseita. Jos se alkaa kiukutella, vaihdetaan paikkaa. Vaihtoehtoja on, eikä tiedetä mitään siitä että muutamassa vuodessa kaupungin yöelämä kuihtuu pelkiksi karaokebaareiksi.
Päällä on mustat levikset ja lyhyt narutoppi, jalassa äitin mustat nahkasaappaat koska niissä on vähän sentään korkoa, tukka on pese-ja-pidä. En vielä tiedä, että nämä on ensimmäisiä ja viimeisiä sinkkuperjantai-iltoja, kunnes kesän korvalla tapaan tulevien lasteni isän... :)
Kaffepulla kirjoitti:
Aaahhh... muistan kuin eilisen nuo vuodet. No mulla on tietysti sellainen tosi vartaloa nuoleva pantterikuvioinen kotelomekko, johon yhdistän pvc-saappaat tolppakoroilla. Kuunnellaan Panteraa, Dimmu Borgiria, Emperoria ym.
Istutaan siis tyttöporukalla mun luona ja juodaan salmaria (itse tehtyä, of course) sekä drinkkejä, joihin laitetaan Absolut Curantia tai Lemonia ja blandikseksi karpalomehua. Kossu käy myös, joku haluaa juoda kossua appelsiinimehulla mutta minusta se on junttimaista.
Mulla on varmaan jotain mustaa tai tosi tummanpunaista kynsilakkaa ja meikkityylissä korostuu tosi kalpea iho ja ohuet kulmakarvat, jotka on nypitty korkeiksi kaariksi ja voimakkaat siipirajaukset silmissä. Kavereiden kanssa meikkaillaan ja juorutaan miehistä, kunnes on aika lähteä Tavastialle katsomaan bändejä. Keikan jälkeen valutaan Masseen ja siellä maistuu kossubatteryt.
Ei -90 luvulla ollut batteryä eikä karpalomehua blandiksena.
Olisin 8v, ollut alkuillan hevostallilla ratsastamassa ja sitten sen jälkeen menisin isän kanssa ruokakauppaan ja saisin ostaa karkkipussin ja limsapullon. Kotona lukisin hevoskirjoja ja söisin noita herkkuja. Illalliseksi meillä olisi saattanut olla tortilloja (kanaa, tuoreita kasviksia, valmis salsaa ja creme fraichea).
-75 kirjoitti:
Ei -90 luvulla ollut batteryä eikä karpalomehua blandiksena.
Usko tai älä, mutta todellakin oli. Niitä me vedettiin kaksin käsin joka viikonloppu.
Karpalosiideri oli myös kova juttu...
🇺🇦🇮🇱
Täällä näkyy hyvin eri kaupunkien erot! Yhdessä paikassa bootsit olivat muotia, toisessa pois muodista, jossain lantrataan karpalomehulla ja jossain ei...
Joo, Helsingissä karpalomehu blandiksena oli se juttu 90-luvun lopulla.
Ja jos joku olisi ilmaantunut bootseissa baariin, se olisi naurettu ulos. Niin kasaria. (Poikkeuksena ehkä jotkut prätkä- ja fiftarirokkarit)
🇺🇦🇮🇱
Nii ja punaista smarttia poltettiin.