Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syönnin jälkeen menee uimaan, uppoaa pohjaan kuin kivi.
Koska silloin iskee kramppi.
Joka tulee kaikille.
Joka johtaa takuuvarmasti hukkumiseen.
Ehkä lähipiirini on jotenkin poikkeuksellisen vesipelkoista sakkia, mutta suonenveto ja kramppi olisivat voineet juttujen perusteella olla järvenpohjaan ilmestyvä musta aukko. Isoäitini varoitteli aina suonenvedosta, koska se kun iskee (kuten aivan takuuvarmasti oli iskenyt tutun-tutun-tutulle) on peli pelattu. Jopa nuoret tutut ovat varoitelleet tästä ja kysyneet, että eikö minua avovesiuinnissa pelota että hukun suonenvedon takia. Vastaukseni "no sitten jatkan uintia tai kellun ja kiroan sitä etten nyt varmasti pääse palkintosijoille" on aiheuttanut hämmennystä.
Mopotuksesta kuiskailtiin kauhulla kun menin yläasteelle. Että kyllä joudutta napposet paitasillaan seinää vasten seisomaan kun yläluokkalaiset pesee puutarhaletkulla ja kylmällä vedellä luulot pois (no okei, tämän mä ehkä keksin itse). Yläaste tuli eikä mopotuksen varjoakaan näkynyt missään. Ellei oteta lukuun muutamaa tarjoilijanatoimimisnakkia tosille seiskaluokkalaisille. Ei jostain syystä meidän luokalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan Tuija Lehtisen kirjasta Nottingham kesällä kello 6....
Tämän kirjan muistan tosi hyvin. Luin sen kyllä vasta joskus 2008 ollessani yläkoulussa. Pitäisi taas lukea. Kaikki Lehtisen kirjat luettu.
Menee OT mutta jos tuota rastajuttua meinaatte, ei siinä kirjassa käynyt noin että kenenkään rastoista matoja löytynyt. Siinä oltiin vain vitsillä ohimennen heitetty, että varmaan ton jäbän rastoissa pesii jotain. Lopulta päähenkilö leikkasi ne jäbältä pois koska jäbä oli saanut duunin jossa piti näyttää siivolta (mutta ei itse kyennyt leikkaamaan koska oli kiintynyt rastoihinsa).
Kyllä rastoista on hometta löytynyt.
Likaista toimintaa likaisilta miehiltä
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiersi omassa lapsuudessani: Nainen omisti suuren käärmeen, joka yhtäkkiä alkoikin hakeutua naisen viereen sänkyyn pitkälleen nukkumaan. Nainen oli kovin otettu käärmeen läheisyyden kaipuusta. Eläinlääkäri kuitenkin kertoi naiselle totuuden käärmeen läheisyydeen kaipuusta: se mittaili pystyisikö syömään omistajansa. Tämä tietenkin oli tapahtunut aina tädin ystävän tytön parhaan kaverin serkulle :)
Siis tätähän porukka uskoo vieläkin. Ymmärrän kyllä että monet eivät ole perehtyneet käärmeisiin mutta ihmiset haloo!
Jos lähtee talvipakkasella ulos ilman pipoa, sisälle palatessa iskee karmea päänsärky ja kuolee minuuteissa kun jäätyneet aivot sulaa.
Jos kaataa kokista vessanpyttyyn koko pytty syöpyy puhki.
Jos kiertää kirkkoa yöllä kuunvalossa tulee paholainen vastaan.
Nallekarkit aiheuttaa syöpää.
Mountain dew pienentää kiveksiä.
Raision margaiinitehdas käytti 1960-luvun alussa kissanraatoja ja auton jäteöljyä margariinin raaka-aineena.
MTK ja Valio käytti sitä huhua lyömäaseena "aidon" voin puolesta.
Oppikoulun ekaluokkalaisille annettiin tervetuliaisriittinä lumipesut tokaluokkalaisten toimesta jonain helmi-maaliskuun päivänä kun lumi oli mahdollisimman karheata että kukaan ei säästynyt naarmuilta poskista.
Vierailija kirjoitti:
Batman -pukuun sonnustautunut mies löytyi kaapin takaa. Meni seksifantasiat pieleen.
Tämä 80 -luvulla, jolloin naamiais-ja roolipukeutuminen oli täysin epämuodikasta ja aikuisella epäilyttävää . Nyt ei kukaan katso, vaikka menisi arkena pinkissä yksisarvishaalarissa. Onneksi!
No kyllä sitä vähän oudosti katsottaisiin ja mentäisiin kysymään onko kaikki kunnossa. Onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Armeija maastokarjoituksissa kapiainen oli sanonut maastoutuneelle alokkaalle, että tämä ei ole tarpeeksi alhaalla ja survaissut saappaalla selästä alemmaksi, jolloin terävä kanto joka sattui ole,aan alokkaan alla oli lävistänyt tämän vatsan.
Olen kuullut tuosta sellaisen version, että kapiainen HYPPÄSI alokkaan selän päälle. Auts...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku, joka söi liikaa karkkia ja laiminlöi hampaiden pesun, sai rippikoululahjaksi tekarit.
Onkohan tää siitä lähtöisin kun mun vanhempien nuoruudessa 50-luvulla moni tosiaan sai tekarit rippilahjaksi. Ei sitä karkkia kyllä syöty kun se oli niin kallista, mutta hammashoito oli huonoa tai sitä ei ollut ollenkaan saatavilla syrjäkylillä.
Mun anopilla sama juttu.
Mikko Alatalo kuulemma vältti tekarit koska hänellä oli huolehtiva äiti joka käytti Mikkoa Oulussa hammaslääkärillä tiheään. Siksi hän sai "ärsyttävän hymypojan " maineen.
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja urbaanilegendoja:
Mies, joka kuoli omaan pieruunsa. Eli mies söi kaalia edellisiltana reilusti ja nukkui ikkunattomassa ja ovettomassa huoneessa. Kaali alkoi yön aikana pierettää ja mies pieri unissaan jatkuvasti. Aamulla mies oli kuullut hapenpuutteeseen, koska pierukaasuja oli niin paljon huoneessa.
Miten se mies sinne huoneeseen pääsi piereskelemään? Ei sillä että näissä legendoissa olis päätä tai häntää.
Varmaa meni pienestä reiästä, iso annos keitettyä kaalia teki hänet pehmeäksi kuin mustelakan. Näin on joillekin ihmisille käynyt maissa joissa syödään paljon kaalia. Tai mies meni ihan normaaliin huoneeseen, jonka epähuomiossa väärään paikkaan tullut remonttimies muurasi umpeen. Kuka tietää :D
Jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa!
Lentokoneita piti varoa ksoka ne tyhjensivät wc:nsä niin että avattiin luuukku kun kone oli ilmassa ja paskat tippui maahan ja mahdollisesti jonkun niskaan.
Maailman hiekkarannoilla on yhteensä enemmän hiekanjyviä kuin maailmankaikkeudessa atomeja
Tukholman päärautatieaseman isossa odotushallissa on ympyrämuotoinen kaide jossa nojailee usein joutilaan oloisia miehiä. Kyseistä kaidetta kutsutaan homoringiksi.
Kyseisen aseman miesten vessaan varoitettiin menemästä koska siellä ovat jotkut tulleet homojen raiskaamiksi.
Interreilaajia varoitettiin italialaisista junarosvoista jotka käyttivät tainnuttavaa kaasua jota ne ruiskutti vaunuosastojen sisään yöllä, ja putsasivat syvässä unessa nukkuvat matkustajat lompakoista ja arvoesineistä.
Laihdutus onnistuu kaikilla.
N 100kg
Joku sellainen mikä vaanii veden alla niin kuin krokotiili, mutta nokka ehkä enemmän kuin simpukka. Sillä vahvalla nokalla se sitten nappaa. Ja väriltään olen aina ajatellut sen siniseksi.
Sinänsä outoa, että kaupunkilaisena kuuli tuota näkki-juttua, kun en muista koko lapsuudessani nähneeni missään yhtään kaivoa!