Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja

Vierailija
23.03.2018 |

Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.

Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D

Kommentit (845)

Vierailija
701/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin lonkerosta löytynyt hiirenraato.

Vierailija
702/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi armeijalegenda oli telamiinakoulutuksesta, siis panssarivaunujen torjuntaan tarkoitettuja, miina kestää miehen astua päälle, ja räjähtää vasta tankin painon alla. No varusmiehet vähän arastelivat miinojen käsittelyä, jolloin kouluttaja halusi näyttää, että miina kestää astua päälle, ja hyppäsi tasajalkaa miinan päälle - ja miina tietenkin räjähti. 

Tuon olen kuullut.

Toinen legenda armeijaan liittyen:

Alokkaat saivat taistelukoulutusta ja heidät komennettiin syöksymään maahan. Yksi poika sattui vesurilla viistoon katkaistun kannon kohdalle ja jäi kontalleen ollen siirtymässä sivuun, kun kouluttaja polkaisi hänet alas.

Minun isä kävi ameijan 50-luvulla ja tuo oli kuulemma tapahtunut yhdelle samaan aikaan varusmiespalveluksen aloittaneelle. En ole kuullut tuota muuten kuin isän kertomana, joten hauska, että se tuli tässä ketjussa muuallakin tapahtuneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä näköiseksi te muut joita peloteltiin näkillä, kuvittelitte näkin? Itse 4-5-vuotiaana kuvittelin sen suunnilleen tämännäköiseksi:

https://aijaa.com/L4necv

Vierailija
704/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Huumediilerit norkoilee koulujen liepeillä ja tarjoavat ilmaisnäytteitä :D

- Joku otti LSD:tä, luuli itseään appelsiiniksi ja alkoi kuorimaan ihoaan

Tuollaista huumevalistusta oli 1990-luvulla yläasteella, siellä kävi joku muka entinen narkkarikin kertomassa noita tarinoita. Semmonen nahkatakkinen jätkä :D

Vierailija
705/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköiseksi te muut joita peloteltiin näkillä, kuvittelitte näkin? Itse 4-5-vuotiaana kuvittelin sen suunnilleen tämännäköiseksi:

https://aijaa.com/L4necv

Ihana :D:D luulin että tossa tulee joku pelottava kuva, peitin koneen ruudun osaksi sormilla, mut sitten tulikin tollainen söpö. 

Mä kuvittelin sen sellaiseksi vähän klonkun näköiseksi

Vierailija
706/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi armeijalegenda oli telamiinakoulutuksesta, siis panssarivaunujen torjuntaan tarkoitettuja, miina kestää miehen astua päälle, ja räjähtää vasta tankin painon alla. No varusmiehet vähän arastelivat miinojen käsittelyä, jolloin kouluttaja halusi näyttää, että miina kestää astua päälle, ja hyppäsi tasajalkaa miinan päälle - ja miina tietenkin räjähti. 

Tuon olen kuullut.

Alokkaat saivat taistelukoulutusta ja heidät komennettiin syöksymään maahan. Yksi poika sattui vesurilla viistoon katkaistun kannon kohdalle ja jäi kontalleen ollen siirtymässä sivuun, kun kouluttaja polkaisi hänet alas.

Minun isä kävi ameijan 50-luvulla ja tuo oli kuulemma tapahtunut yhdelle samaan aikaan varusmiespalveluksen aloittaneelle. En ole kuullut tuota muuten kuin isän kertomana, joten hauska, että se tuli tässä ketjussa muuallakin tapahtuneena.

Aika paljon on tässä maassa kannon lävistäneitä varusmiesvainajia, jos kaikki tapaukset pitäisivät paikkansa. Tapaus on Pentti Haanpään novellikokoelman Kenttä ja kasarmi novelleista Sotilaallisen komeasti vuodelta 1928. Jos tapaus on tosi, on se tapahtunut ennen tuota.

Vierailija
707/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syönyt hampparia mäkissä ja löytänyt jotain sitkeää hampparista, joka osoittautunut hiiren hännäksi.

Kiinassa tapahtui 2010-luvun alkupuolella oikeasti niin, että McDonald’sin jauhelihapihvien huomattiin olevan naudanlihan sijasta ainakin osittain rotanlihaa. Jonkin aikaa siellä myytiin pelkästään kanatuotteita, kunnes saivat uuden erän (toivottavasti) oikeaa naudanlihaa. Mutta tuskin kuitenkaan häntiä oli välissä.

Vierailija
708/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M*rha*ja, joka vaani läheisen valtatien levähdysalueella. Jutussa kerrotun tyyppisiä alueita oli kaksi, joista toinen reilun kilsan päässä meiltä.

Kumpikohan niistä..?

(Vasta myöhemmin luin, että tämä irtokäsihanu on seikkaillut Amerikan valtateillä jo vuosikymmeniä.)

Vierailija
709/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku syönyt hampparia mäkissä ja löytänyt jotain sitkeää hampparista, joka osoittautunut hiiren hännäksi.

Kiinassa tapahtui 2010-luvun alkupuolella oikeasti niin, että McDonald’sin jauhelihapihvien huomattiin olevan naudanlihan sijasta ainakin osittain rotanlihaa. Jonkin aikaa siellä myytiin pelkästään kanatuotteita, kunnes saivat uuden erän (toivottavasti) oikeaa naudanlihaa. Mutta tuskin kuitenkaan häntiä oli välissä.

Ehkä niissä olikin hevosenlihaa...

Vierailija
710/845 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa on myös jalaton narkki joka hyppäsi alas kerrostalon katolta, luuli olevansa lintu. Tämä on kyllä ihan tosi, tunnettu tapaus.

Vierailija
711/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
712/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissa on myös jalaton narkki joka hyppäsi alas kerrostalon katolta, luuli olevansa lintu. Tämä on kyllä ihan tosi, tunnettu tapaus.

Nämä tän tyyppiset tarinat voi kuitata epätosiksi ihan sillä perusteella, että ellei ole luotettavaa silminnäkijää, miten voi mennä kuolleen ihmisen pään sisään, vai miten on tiedetty, mitä hän luuli? Onko tyyppi esim. huutanut ennen hyppäämistään, että "Hei, olen lintu!" tjsp. Tai se, joka luuli itseään appelsiiniksi, sanoiko se, että "Hei, mä oon appelsiini, mun täytyy kuoria tää kuori pois" ja sitten tarttunut veitseen. Ellei, niin kyseessä on "normaali" huumepsykoosissa suoritettu itsem*rha.

Itsekin 90-luvulla koulussa oon kuullut nuo tarinat huumevalistuksen yhteydessä.

Vierailija
713/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tän tyyppiset tarinat voi kuitata epätosiksi ihan sillä perusteella, että ellei ole luotettavaa silminnäkijää, miten voi mennä kuolleen ihmisen pään sisään, vai miten on tiedetty, mitä hän luuli? Onko tyyppi esim. huutanut ennen hyppäämistään, että "Hei, olen lintu!" tjsp. Tai se, joka luuli itseään appelsiiniksi, sanoiko se, että "Hei, mä oon appelsiini, mun täytyy kuoria tää kuori pois" ja sitten tarttunut veitseen. Ellei, niin kyseessä on "normaali" huumepsykoosissa suoritettu itsem*rha.

Itsekin 90-luvulla koulussa oon kuullut nuo tarinat huumevalistuksen yhteydessä.

No älä, oon miettinyt ihan samoja juttuja.

Ja miten voi "tuntea olevansa" vaikka appelsiini? Miksi appelsiini haluaisi kuoria kuorensa pois? :D 

Jotenkin niin epäloogista. 

Meille kävi perhekodissa poliisi selittämässä kans ton appelsiinijutun sekä ton lintujutun... 

Ihan nyt vielä 2000-luvulla :D 

Vierailija
714/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että Oulussa kiertävä urbaanilegenda kaupungin alla kulkevista tunneleista on totta. OYS on rakennettu kylmän sodan aikoihin. Päärakennuksesta kulkee tunneleita muihin OYS: rakennuksiin, joita työntekijät käyttävät päivittäin. Näiden tunneleiden alapuolella ovat huoltotunnelit, joita käyttävät vain huoltomiehet. Tässä kerroksessa sijaitsee myös valtava generaattori, joka tuottaa virtaa massiivisen sähkökatkon aikana. Näiden tunneleiden alla on alimmat tunnelit, jotka johtavat kaupungintalolle ja Hiukkavaaraan asti (entinen kasarmialue). Nämä alimmat tunnelit on rakennettu silloisen sodanuhan takia. Alimpien tunneleiden olemassaolo ei ole mikään tarkoin varjeltu salaisuus, vaikka ne ei olekkaan kaikkien tiedossa.

T. insinööri

Tuota noin...OYS sairaalan alla on tosiaan kolme kerrosta tunneleita: ylimmäistä käyttää päivittäin moni (henkilökunta, opiskelijat, potilaat...) keskimmäinen on varattu logistiikalle ja alin on huoltotunneli. Mutta ei sieltä mitään salakäytävää mene kaupungille saatikka Hiukkavaaraan. Hiukkavaara on usean kilometrin päässä ja sitäpaitsi Oulujoen toisella puolella :-)

Oulun tunnelilla tarkoitetaan yleensä Linnasaaresta lähtevää salakäytävää kirkolle päin. Mutta ei sitäkään oikeasti ole, valitettavasti.

Vierailija
715/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin koulussa oli toi lusikkatesti 😁 Muistaakseni tytöillekkin oli joku vastaava, en muista kyllä yhtään mikä, mutta kyllä sitä pelkäsi tulevaa tarkistusta. Ja lusikkatesti liittyi jotenkin homoseksuaalisuuteen?

Rippileirillä kuulemma pappi pitää kahdenkeskisen juttutuokion ja kyselee seksielämästä ja kaikesta inhottavasta. No eipä kysellyt kuin että kuinka viihdyn leirillä ja mitä mieltä olen Jumalasta. Kuten kaikilta muiltakin. Aina siis vanhemmat tytöt kertoivat tätä tarinaa.

Serkkuni kertoi tuosta kuukusenmunien sokeutusafektistä, tätimme oli kuulemma kertonut hänelle. Pitihän niitä sitten kengällä survoa pää käännettynä toiseen suuntaan 😁

Meidän koulussa oli/on yksi miesopettaja joka oli saanut potkut edellisestä koulusta, ja nytkin oli varoitusta vaille lentämässä pois. Kuulemma heittänyt yhden oppilaan maahan kädestä kunnon voltilla ja mitä kaikkea ::D Nyt kun miettii, niin eiköhän olisi tuollaisen tempun takia lentänyt jo heti pellolle.

Meillä jostain syystä liikkui tuollaisia huhuja koulumme mukavimmasta miesopettajasta joka ihan oikeasti siis oli täysi pasifisti ja väkivallan vastustaja kaikissa muodoissaan. Toisaalta liikkui huhuja kyllä siitäkin että oli pasifisminsa vuoksi ollut totaalikieltäytyjänä linnassa vaikka itse ihan avoimesti kertoi olleensa sivari.

Vierailija
716/845 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malm kirjoitti:

Mun nuoruudessani oli sellainen tarina, että teini-ikäisen tytön vanhemmat olivat viikonlopun mökillä ja tyttö oli siis yksin kotona koko viikonlopun. Tyttö meni illalla myöhään kotiin ja hetki sen jälkeen kun pääsi sisälle niin puhelin soi. Puhelimessa oli tytön naapuri, joka kertoi tytölle, että näki äsken ikkunasta kun tyttö meni kotiin ja näki kun joku mies seurasi tyttöä sisälle. Naapuri sano tytölle, että mene äkkiä vessaan ja laita ovi lukkoon. Naapuri soitti poliisille. Poliisit tuli nopeasti ja löysivät sitten miehen tämän tytön sängyn alta. Tytölle ei ollut käynyt mitenkään.

En tiedä mikä oli tarinan opetus. :D Pelottelutarina vissiin, toimi kyllä mulla. :D

Tarinan opetus oli se että naapurissa kuin naapurissa asuu toisten kulkemisia kyttäilevä kyylä.

Vierailija
717/845 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidättää aivastusta niin voi silmät pullahtaa ulos silmäkuopista

Vierailija
718/845 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas poika oli kuolemaisillaan ( jossain köyhässä maassa) erittäin harvinaiseen tautiin, ja toivoi saavansa postikorttikokoelmansa Ennätysten kirjaan ennen kuin olisi myöhäistä.

Jossain mainittiin nimi ja osoitakin.

Juttu kiersi niin monta vuotta 80-luvulla, että uskottava tarina vesittyi.

Vierailija
719/845 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon olen kuullut.

Aika paljon on tässä maassa kannon lävistäneitä varusmiesvainajia, jos kaikki tapaukset pitäisivät paikkansa. Tapaus on Pentti Haanpään novellikokoelman Kenttä ja kasarmi novelleista Sotilaallisen komeasti vuodelta 1928. Jos tapaus on tosi, on se tapahtunut ennen tuota.

Alan uskoa, ettei kranaattia väärin purkanutta ( jäi vain kengät ) kapiaistakaan ollut.

Vierailija
720/845 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun mies oli ruotsinlaivalla, paskoi pöntön tukkoon, haki siivoojan jolle sanoi "TITTA! TITTA!" samalla kun veti vessan joka toimikin ihan normaalisti.

Joskus tarina on niin hyvä, että ei oikeastaan kiinnosta, onko se totta vai ei!

Voisin ehkä kuvitella tämän tyylisen tarinan tapahtuvan oikeastikin. Kerran töissä sattui niin, että vuokralaisen mukaan valot asunnossa eivät toimineet. Menin katsomaan ja toimivat normaalisti, asukas ei vain jaksanut odottaa sekuntia että valot syttyisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme